190E project

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Jäikö paljon korkeammalle? Jousikumit voisi auttaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Juhiz1 kirjoitti:mitähän katsastus-setä tykkää laikatuista jousista? :D
Ei ne pölvästit mitään tajua jos kierroksen pari ottaa, mutta niinkuin sanottu kato jousenkumit mitkä siellä on.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kaikenlisäksi laillinen keino tuo b&d madallus.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

joo o, kai sitä tarttee ottaa kierros pois. Kolme tattia siinä kumissa oli yhteensä, en sit tiiä mitkä kumit ne on.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12823
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eli kolmosen kumit , kun vaihdat sinne ykkösen kumit niin saat joku 1-2cm vielä tippumaan.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

no se parin sentin tiputus saattas piisat jo. tarttee tos joku päivä vuokrat viel puristin uudestaa ja koitettaa mimmone tulee ykkösen kumeilla.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
pikku tötsä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 16.10.2010 01:39

Viesti Kirjoittaja pikku tötsä »

mistä noita jousikumeja sais??
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Motonetistä, maksaa joku 3,5e/kumi
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

joo elikkäs nyt auto olis katsastettu ja saa ajella 17.10.2011 saakka. alustasarja muutoskatsastettiin samalla.
ja nyt auto olis myynnissä jos jotain kiinnostaa vaihdossa kelpaa maasturi tai dieseli mercedes (paku etusialla) mutta myös muut huomioidaan.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/3681614" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt kävi mersulle sellanen juttu että kesken ajon katos öljynpaineet, mittari ei nouse mihinkään. apua tarvittais!!! mikäs siinä nyt mahtais olla vikana??
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Onko vika koneen vai mittariston puolella?

Mulla ainakin temppuilee 200D:ssä sulakkeen nr. 6 kontakti, tosin samalla häviää mittarista varoitusvaloja ja polttoainemittari, öljynpainemittari ja lämpömittari lakkaavat toimimasta..
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ei ole vika mittaristossa, ei nouse paine kunnolla yläkertaan. öljykorkki auki ei ruiski juuri yhtään tyhjäkäynnillä.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jos mittarissa kontakti hävinny, niin nousis tappiin heti. En tiiä miks, mutta silleesä se on. Jos kerran näyttää jotakin matalaa painetta niin se sitte kans on se.

Paha mennä sanomaan, miljoona syytä. :roll:
Toivottavasti ei oo mitään ilikeetä että vähällä palautus.


Voimia sinne.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

tossa on vielä mekaaninen öljynpainemittari. eli mittarille saakka ei tuu paine, ja huonosti tuntuu menevän öljynfiltterillekki. koitin avata tota ylipaineventtiilii tänää mut siel oli mäntä jääny jumiin ja on sormi paketissa ni ei saanu oikeen urheiltuu : D tarttee huomenna valosalla koittaa urheilla enemmän :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

ylipaineventtiilin avaus ja puhdistus ei vaikuttanut mitään joten soitin mersuporiin ja kyselin neuvoa sieltä, siellä sanottiin että luultavasti öljypumppu tai öljynpumpun rattaat menneet. avasin jakopään ja löysin venttiilikopan ja kannen välistä palasia ketjunkiristimen laahaimesta :D en tiiä miten ne sinne on joutunut mutta nyt selvisi samalla mistä johtuu rahiseva ääni koneessa kun ketju on pelkkää metallia vasten :D
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

nyt taidan jättää tän ihan kokopäiväseksi projektiksi :D jos sais enne kesää koneen kuntoo ja korin kitattuu ja maalattuu.
tuli tosa ostettuu uudeksi käyttöautoksi MB W123 200D pakufarkku, sillekkin tarttis pienet perusparannukset tehdä jotta sais senkin oman näköiseksi. :D zenderin etulippa ja 17" aluvanteet tuli jo hommattuu, sit pieni madallus ja tummat lasit ja uus väri pääl ni siin olis sen parannukset.
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Avatar
Juhiz1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Pe 02.04.2010 12:15
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: 190E project

Viesti Kirjoittaja Juhiz1 »

tuolta löytyy kuvia kaikista mersuista joita mulla on ollut/on:

MB 190E 2.0 -84 http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=34391" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 190E 2.0 -87 http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=34393" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 300E W124 -87 http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=34392" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 200D W123 -79 http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=39054" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 190 2.0i -84
ex. MB 190 2.0i -84, ex. MB 190 2.0i -88
ex. MB w123 200D -79, ex. MB 190 2.0i -87, ex. MB 300E w124 -87
Vastaa Viestiin