w202 luistonesto pois?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

w202 luistonesto pois?

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Tätä on varmaan kyselty ennenkin mutta en ainakaan löytänyt mistään hyviä neuvoja. Eli ilmeisesti joko sulake tai rele pois mutta missä ne sijaitsee? Konepellin alla oikeassa ylänurkassa oli yksi sulakeboksi mutta siellä ei ainakaan ollut, sen yläpuolella vissiin oli joku releboksi? Myös vasemmassa ylänurkassa oli joku boksi täynnä piuhaa ja löyty sieltä myös pari sulaketta. Siellä ei ollut minkäänlaista kaaviota mikä sulake on mihinkäkin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w202 luistonesto pois?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Petterii kirjoitti:Tätä on varmaan kyselty ennenkin mutta en ainakaan löytänyt mistään hyviä neuvoja. Eli ilmeisesti joko sulake tai rele pois mutta missä ne sijaitsee? Konepellin alla oikeassa ylänurkassa oli yksi sulakeboksi mutta siellä ei ainakaan ollut, sen yläpuolella vissiin oli joku releboksi? Myös vasemmassa ylänurkassa oli joku boksi täynnä piuhaa ja löyty sieltä myös pari sulaketta. Siellä ei ollut minkäänlaista kaaviota mikä sulake on mihinkäkin.
Minkäs ikäinen auto?
Bensa vai diisel?
(saattaa auttaa vastausten saantia)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Tota...siis pois...?
Mulla on paneelissa namiska mistä sen saa päältä pois. On - off.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

spede10 kirjoitti:Tota...siis pois...?
Mulla on paneelissa namiska mistä sen saa päältä pois. On - off.
No joo joo mutta ei kaikis oo tuota nappulaa millä sen saa pois

Ja bensa vuosimallia 97
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Se sulake mulla oli tuommosessa (tosin dieselissä) jarruvalon sulakkeen kanssa samassa,
huonopuoli vaan että ei toiminu jarruvalot eikä nopeus/kierrosmittarit.
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

Siis onko näissä muuta konstia saaha tuota sutimisen estoa pois kun tuo jarruvalot pimentävä sulake?
Auto on vm96 2.5td

P****le ku lunta sattaa ja auto pokkuroi suoraan :cry:
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olen kyselly tätä vähän syvemmältäkin ja eipä tunnu kukkaan tietävän miten se poistetaan väliaikaisesti vaikka nappulalla :roll: taikka sitten ovat vaan muuten tiedottomia ja rahakaan ei ole tiedottomuuteen auttanut :shock:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

saa sen silleen että sieltä polkimelta ottaa ne johdot ja kytkee silleen pois, mutta sitten ei toimi abs mutta muut toimii.

Jos kyseessä on tämä ETS sutimisen esto
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

matias_ kirjoitti:saa sen silleen että sieltä polkimelta ottaa ne johdot ja kytkee silleen pois, mutta sitten ei toimi abs mutta muut toimii.

Jos kyseessä on tämä ETS sutimisen esto
Tarkoitatko sitä johtoa mikä tulee siihen jarru polkimeen pistokkeella?
Toimiiko jos laittaa katkasijan välliin,niin sais toimintaan jos haluaa.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

joo, siihen katkaisija väliin niin se lähtee pois ja päälle lähtee sitten päälle kun käyttää sammuksissa autoa.
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:olen kyselly tätä vähän syvemmältäkin ja eipä tunnu kukkaan tietävän miten se poistetaan väliaikaisesti vaikka nappulalla :roll: taikka sitten ovat vaan muuten tiedottomia ja rahakaan ei ole tiedottomuuteen auttanut :shock:
Googlea tms käyttäen löytyy tähänkin ratkaisu.

Saksassa on ollut myynnissä sarjoja joilla saa myös 202:ssa asr:n pois päältä. Tehokkaampiin ja isompikoneisiin ja isompiin korimalleihin on näkynyt myös. ESP ETS mikäsenytoli, niistä en tiedä saako nappia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Eikhi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 31.07.2009 19:01
Paikkakunta: Siikalatva

Viesti Kirjoittaja Eikhi »

On se helppoa johto poikki ja katkasija välliin,niin mennään kahvasa :D
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Ei ainakaan mulla edes ollut konepellin alla mitään jarruvalo sulaketta ku äsken kattelin
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Auttaisiko se paksussa luikkaan kelin lumessa ajoa ku laittais kytkimelläjarruvalolta pois tuon luistoneston? Ei oikein kulje hyvin. 210 autom. Muuta vihjettä etenemiseen? Renkaat on uudenveroiset nastarenkaat.
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Eli silläkö se nyt lähtee että jarrupolkimelta lähtevälle piuhalle katkaisija? Eli ku sielä piuhas ei virta kulje niin luistonesto ja absit pois pelistä?
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Toimiiko tämä kikka? Pitäis jo pikkuhiljaa saada nuo estot pois
Avain paikalleen ykkösasentoon. Paina tripin reset nappulaa (R) noin puoli minuuttia jolloin kuuluu piippaus. Paina mode nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tule roll test off. Paina + tai - nappulasta roll test ON asentoon. Luistonesto ja muut merkivalot syttyy kojetauluu. Käynnistä ja voit ajaa ilman sähköstä järjestelmää. Järjestelmä palautuu takaisin kun virrat seuraavan kerran laittaa pois päältä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Petterii kirjoitti:Toimiiko tämä kikka? Pitäis jo pikkuhiljaa saada nuo estot pois
Avain paikalleen ykkösasentoon. Paina tripin reset nappulaa (R) noin puoli minuuttia jolloin kuuluu piippaus. Paina mode nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tule roll test off. Paina + tai - nappulasta roll test ON asentoon. Luistonesto ja muut merkivalot syttyy kojetauluu. Käynnistä ja voit ajaa ilman sähköstä järjestelmää. Järjestelmä palautuu takaisin kun virrat seuraavan kerran laittaa pois päältä.
Toimii jos saat sen tohon tilaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Omasta w202 otin tänään takapään ABS anturien johdot irti, eli nyt on luistonesto ja ABS pois pelistä, mutta nopeusmittari toimii. Jos haluat käydä vaan jossain kentällä pyörittelemässä, niin nopein on ottaa kuskin etupyörän ABS anturin johto irti (löytyy jarrutehostajan yläpuolelta, soikeanmallinen liitin), silloin ei toimi nopeusmittari. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

CDI203 kirjoitti:
Petterii kirjoitti:Toimiiko tämä kikka? Pitäis jo pikkuhiljaa saada nuo estot pois
Avain paikalleen ykkösasentoon. Paina tripin reset nappulaa (R) noin puoli minuuttia jolloin kuuluu piippaus. Paina mode nappulaa niin monta kertaa että näyttöön tule roll test off. Paina + tai - nappulasta roll test ON asentoon. Luistonesto ja muut merkivalot syttyy kojetauluu. Käynnistä ja voit ajaa ilman sähköstä järjestelmää. Järjestelmä palautuu takaisin kun virrat seuraavan kerran laittaa pois päältä.
Toimii jos saat sen tohon tilaan
Tuli mieleen ettei w202 ole tuota mode nappulaa ollenkaa. Eli ei taida onnistua

Jani426 kirjoitti:Omasta w202 otin tänään takapään ABS anturien johdot irti, eli nyt on luistonesto ja ABS pois pelistä, mutta nopeusmittari toimii. Jos haluat käydä vaan jossain kentällä pyörittelemässä, niin nopein on ottaa kuskin etupyörän ABS anturin johto irti (löytyy jarrutehostajan yläpuolelta, soikeanmallinen liitin), silloin ei toimi nopeusmittari. :wink:
Mihinä nuo takapään anturit sijaitsee? Ajattelin tänään kokeilla noita releitäki irrotella, niitä ei sielä edes ollu ku 3 vai 4 kpl. Kuulin myös sellasta että kuskinpuolen etuvalon takana on tuo joku luistonestoboksi? Mikähän piuha siitä pitäis ottaa irti että lakkais toimimasta?
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Takapään anturit on nopee ja helppo irrottaa.
1. Otat takakontin maton pois
2. Irroitat takapenkin ja varapyöräkotelon välissä olevan ison muovisen suojakannen, on kiinni kolmella muovimutterilla.
3. Nyt irroitat ABS anturien liittimet, johdot tulee auton pohjan läpi ja on sellaista mustaa kiiltäväpintaista johtoa. Itsellä tuli molempiin pistokkeisiin 2 johtoa.

4. Hauskan pitoon :D
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Viime viikolla kokeilin leikkiä tuolla mersulla ja kun tarpeeks paljon kurvaili niin tuo luistonesto hyppäs yhtä-äkkiä pois päältä ja ETS valo syttyi palamaan,ja hyvin sai luistateltua,liekkö kuumentu ohjaus yksikkö niin paljon et lopetti toimintansa,sit kävin muutaman kilsan rauhallisempaa ajoa ja taas oli luistonesto pelissä:O

Sit piti ihan piruuttaan kokeilla taas ajella mutkiin reilummalla nopeudella ja kappas,kohta hyppäs ets valo ruutuun ja taas sai kengitellä kunnon luistoissa,eikä mikään valo jäänyt palamaan kojelautaan ja pelaa normaalisti:D

Eli kunnolla sille luistonestolle vähäks aikaa tekemistä niin nappaa ihtensä pois pelistä ja saa leikkiä rauhassa:D
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

En ainakaan löytänyt jarrutehostajasta mitään soikean mallista liitintä. Kuinkas voiko mitään hajota jos noita releitä irrottelee? Ja eikös kolmion pitänyt jäädä mittaristoon palamaan sitte ku on oikean releen löytäny?
Takaa ei saa noita liittimiä irti ku kontti täynnä vahvistimia ja subbari ja ei jaksa purkaa
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jupa »

spede10 kirjoitti:Tota...siis pois...?
Mulla on paneelissa namiska mistä sen saa päältä pois. On - off.
Joo mulla myös ja ilmeisesti vain facelifteissä..?

Ja se nappi on ASR OFF mut mikä tuo ETS sitten on kun noissa vanhemmissa on?

Onks se joku tuon asr:n edeltäjä joka siis vain ja ainoastaan vaikuttaa takapyörien sutimisen estoon?
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Kuva

Josko nyt löytyis. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

Ei löytynyt tuollasta multa. Mikäs muuten se boksi on mihinkä tuolta tehostajalta lähtee putket siinä aivan etuvalon takana? Siinä luki jotain asr/ets?
nemb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 03.09.2009 15:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nemb »

W906 315cdi -08 520tkm ja kovaa mennää 176hp 390nm
Lolvo v70 2.5t
Ex;
S203 270cdiA Avantgarde -05
w124 300d turbotettu
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja Petterii »

En ainakaa ihan tajunnu että miten tuo kuuluu tehdä
Avatar
maku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 223
Liittynyt: Pe 04.04.2008 10:31
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maku »

Tein ASR:än poiston just yhteen 124 koppaseen 400:seen.
Rupes pallo palamaan!
Asut suht lähellä, jos kiinnostaa niin voin perehtyä vähän aiheeseen ja otetaan se sultakin pois...

Siihen saa sit napin väliin jolla sen saa oikeesti pois ja päälle, ei vaan osittain niinkuin tehtaan napeilla ;)
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex


Kuva Kuva
Avatar
pakksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 10.10.2010 18:20
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja pakksi »

nemb kirjoitti:http://www.benzworld.org/forums/w210-e- ... -97-a.html

Onkos kukaan tollasta kokeillu?

Kokeilin tota ja sain omasta E290:istä pois luistoneston. tosin siinä menee absit ku laittaa katkaisijan päälle:( eli kannattaa vetää katkaisin sisälle asti. aika helppo ymmärtää google kääntäjän avulla :)
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

http://www.2phast.com/500e/ tuolta löytyy ohjeet millä saa ASRrän napin taakse,Oletan että toimii muissakin kun viissatkus.
Eikös näissä kaikissa kokolailla sama ASR oo?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Vastaa Viestiin