Mitkä talvirenkaat alle???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lkosso »

Bridgestone Noranza 2 ja paineita 2,5:sta ylöspäin. Kokona maltillinen 225/55/16. Ainoa vika että huonolla tuurilla sattui yksi hieman "pystyheittoinen" satsiin mukaan. Pitoa ja hiljaisuutta omiksi tarpeiksi, kuin sukkasillaan ajelis nyt kun auto massattu.
EQB 300 4-matic -23
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Laittakaas mietteitä ja kokemuksia Continentalin IceContacteista, siis tästä Contin uudesta nastarenkaasta. Onko jämäkkä ajaa? Hiljainen? Pito?
Kiinnostais tietää, koska ainakin WinterViking 2-nastat omaa näitä ominaisuuksia, mutta mites tuo uus malli.
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

itellä on nuo continentalit ja omasta mielestä aika surkea rengas, todella velton tuntoinen. ennen lumien tuloa kuivalla ja märällä asvaltilla ei mitään pitoja vielä 100km/h vauhdissa, kaasu pohjassa luistonestovalo vaan vilkkuu. jäällä aika liukas kans, lumella ei pahaa sanottavaa.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jos rengas on veltto, niin kannattaa valita muutama kantavuusluokka korkeampi rengas alle.

Esim. tossa avatar -kuvan väykyssä sallitaan luokka 93, mutta homma toimii huomattavasti paremmin kantavuusluokan 97 -renkailla, varmaan vielä paremmin korkeammillakin, en ole vielä kokeillut.

Talvirenkaissa nopeusluokan valinnassa varaa on vähän (nyt itsellä tosin T), mutta kesärenkaissa aina W -luokkaan (joissain merkeissä jopa Z) saakka.
Kannattaa kokeilla sitä nopeusluokan korottamistakin.

Käytös muuttuu kummasti näitä sopivasti yhdistellen.
Harmi vain, ettei niitä juuri pääse etukäteen testaamaan, vaan pitää ostaa jotkut kiekot alle....


Edit:
Unohdin mainita ilmanpaineista.
Muutaman kymmenyksen suosituksesta kestää laitella lisää.
Rengas jopa kuluu tasaisemmin, kulutus laskee ja käyttäytyminen yleensä paranee.
Kokeiltava asia.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 23.10.2010 13:27

Viesti Kirjoittaja Kone »

Laitoin 2,6 joka nurkkaan, kyllä se vähän parani. Selvästi tuntee että alustassa on väljää jossain, tuuli varsinkin heittelee. Hyvä pito noissa seiskoissa muuten on.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Syprus kirjoitti:itellä on nuo continentalit ja omasta mielestä aika surkea rengas, todella velton tuntoinen. ennen lumien tuloa kuivalla ja märällä asvaltilla ei mitään pitoja vielä 100km/h vauhdissa, kaasu pohjassa luistonestovalo vaan vilkkuu. jäällä aika liukas kans, lumella ei pahaa sanottavaa.

Itsellä ei kyllä ole kestäneet contin nastarenkaat... kuluvat keskeltä, vaikka 3.3 bar takana...

Mutta misukan nastarengas oikealla kantavuudella kestää paljon paremmin ja ohjautuu tukevasti... muutenkin kelpo kumi.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kaikennäköistä talvipyörää sitä mullakin on ollut alla, pääasiassa kitkarengasta, mutta nyt noissa Sprinttereissä on ollut nastaa ja viimeinen satsi C:ssä myös. Sen mitä on huomannut, niin kyllä se rengas pitää olla kehitelty Suomen oloihin, eikä vain M+S merkinnän oleva keski Euroopan kitka. Contihan on voittanut monen monituista talvirengas vertailua ja lähes aina jäänyt myös kiinni vertailujen manipuloinnista.

No itsellänikin on semmoinen surullisen ja säälittävän välimaastossa oleva talvi Conti kokeilu, eli tossa nyky Sprintterissä, johon tuli uutena Contin nastarengas. No 15 tkm ajettuna vetopyöristä yli puolet pinnasta pois ja nastat kuin pakasta otetut, mutta lähtivät toisaalta sormin vetäen ulos. Selitys Contilta, että liikaa tehoa :shock: :lol: . No vuosi sitten jouduin tuohon ostamaan uudet talviaiheiset ja kokeilin Bridgestonea, josta taas henkilöauton renkaina on ainoastaan hyviä kokemuksia ja niinhän tuo tuntuu toimivan Sprintterissäkin. Joten itseltäni kyllä menee bongot Brikkarin suuntaan ja toisaalta niinhän se vaan on, jos haluat varmasti Suomessa tehdyt talvirenkaat, täytyy ottaa Bridgestonet.

Niinkuin muutkin on sanoneet, enään tuo "ylipaine" ei ole niinkään paha rasti, kuin alipaine ja Sprintterissä mulla on painetta (235/65-16) n 0 asteessa n 4,2-4,5 ja tossa C:ssä (225/45-17) 2,9-3,2 ja ovat todellla tukevia, sekä erittäin hyviä pidoltaan.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Moro taas!

Nyt on uudet Gislavedit alla ja olen ihan tyytyväinen.Paineista ei ole hajuakaan mutta pitoa on ihan riittävästi eikä äänimaailmakaan pahentunut merkittävästi jos vertaa noihin Kumhon kitkoihin mitkä oli ennen alla.
Avatar
McDale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 23.10.2010 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja McDale »

Maximassa on 7 ja en kyllä allekirjoita löysäksi. 3 litran koneessa ei varmasti karstaa ole ja hyvin menee mutkat. Ässässä on 5 jolla ajellaan rauhallisemmin mutta en ole niissä mitään huomannut. Nordman + on puolet halvempia ja samat kuin 4.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

saako hakkapeliitta 7 muuten normaalina ja sitten extra load kantavuudella, se vois selittää, miksi joidenkin mielestä se on löysä (normaali) ja toiset tykkää, että se on ihan jämäkkä (extra load) :roll: omat on ainakin extra load merkinnällä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
ana007
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 11.05.2010 09:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja ana007 »

w211 meillä on kumhot 16" ja w210 nokia hakkapeliitta 4 15". Ero on kuin yöllä ja päivällä. Nokian pitää kuin tauti kumhoihin verrattuna. Nokia pitää ääntä asfaltilla myös aika tautisesti, semmosta nastan ropina kahinaa. 2.7 baria molemmissa painetta nyt eikä kummatkaan renkaat oo mun mielestä erityisen velttoja rungoltaan normi ajossa. 2.3 pidin viime talvena kumhoissa ja oli ilmeisesti lliän vähän, koska oikee taka rengas kulu keskeltä. Muut renkaat ei oikeestaa tossa w211 kulukkaan :)
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde

Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

napa kirjoitti:saako hakkapeliitta 7 muuten normaalina ja sitten extra load kantavuudella, se vois selittää, miksi joidenkin mielestä se on löysä (normaali) ja toiset tykkää, että se on ihan jämäkkä (extra load) :roll: omat on ainakin extra load merkinnällä...
Nokian talvirenkaista kaikki muut paitsi koot:

175/70R13
155/70R13
155/65R14

....

Ovat XL luokiteltuja. Ihan täyttä paskaa sanoa ,että jokin rengas on "veltto".
Yksinkertaisesti liian vähän ilmanpainetta.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Nämä Hakkapeliitta 7 ovat todella hiljaiset, saattaa johtua autostakin (W140).
Jotenkin nastat on niin pieniä ettei ne metelöi juuri ollenkaan, ja onhan siinä se joku uusi pehmenninhässäkkä.
Renkaani ovat 235/55 R 17 103T XL , eivätkä ole pätkääkään veltot, edes näinkin painavassa autossa.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Mulsu kirjoitti:Ihan täyttä paskaa sanoa ,että jokin rengas on "veltto".
Yksinkertaisesti liian vähän ilmanpainetta.
tähän tulokseen tulin myös itse tuon meidän rellun kanssa, lähemmäs 3 bar. on hyvä, vaikka se kuulostaakin uskomattomalta vanhoja "sääntöjä" ajatellen :?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

napa kirjoitti:
Mulsu kirjoitti:Ihan täyttä paskaa sanoa ,että jokin rengas on "veltto".
Yksinkertaisesti liian vähän ilmanpainetta.
tähän tulokseen tulin myös itse tuon meidän rellun kanssa, lähemmäs 3 bar. on hyvä, vaikka se kuulostaakin uskomattomalta vanhoja "sääntöjä" ajatellen :?
Ennenvanhaan ihmiset eivät tienneet mistään mistään tai olivat ainakin suurimman osan ajasta väärässä. Nykyäänhän näin ei tosin saisi sanoa, koska silloin on kyse "epäkunnioituksesta vanhempia ihmisiä kohtaan".

Itse laitoin Bridgestonen Noranza 2 kumit 123:seen alle, 3 bar painetta. Nyt pakkasilla siellä on enää se 2.5 joka on hieman liian pehmeä, mutta muuten aika sopiva. Isommilla pakkasilla sitten tietenkin lisää painetta, ettei mene lähellekään 2 baria.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
TaseP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 14.08.2010 14:58
Paikkakunta: ROVANIEMI

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja TaseP »

E:n laitoin Bridgestone Noranza 2, kun eivät rengasmyyjät mielellään myyneet Nokialaisia. Ei kuulemma isompikoneisissa ole nastat pysyneet kunnolla kiinni. Evossahan olisi ollut myös kulmikas nasta, mutta ei tehdä koossa 225x55x16. C:en seiskat kuitenkin laitoin ja ainakin parin kuukauden kokemuksella ei moitittavaa kummassakaan. Nokialainen tuntuisi hiljaisemmalta, johtuneeko korimallista, vai renkaiden leveyksistä 225/205 ? Myös pitoa seiskasta löytyy enemmän, johtunee E:n suuremmasta tehosta :wink:
MB E280T CDI -06
MB C240 -01
Avatar
CLiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 27.07.2009 20:28
Paikkakunta: Espoo

Re:

Viesti Kirjoittaja CLiK »

Mulsu kirjoitti:Ihan täyttä paskaa sanoa ,että jokin rengas on "veltto".
Yksinkertaisesti liian vähän ilmanpainetta.
Aivan kaikkea ei pysty ilmanpaineella korjaamaan. Talvirengas uutena ja 9-10 mm syvällä veltolla pintalamellilla on vääjäämättä veltto ajettava. Sään kääntyminen pakkaselle jämäköittää pintakumia mukavasti, mutta +10 astetta on myrkkyä ajettavuudelle.
w450
ex. w209, w169
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

Harvassa on tuollaiset 9-10mm pinnalla olevat renkaat. Taitaa olla vain korealaisissa renkaissa tuota yli 9mm. Nokiassa 7-8. Kesärenkaissa löytyykin sitten merkkejä joissa on uutena n. 6mm pintaa..
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Avatar
CLiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 27.07.2009 20:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja CLiK »

Mulsu kirjoitti:Harvassa on tuollaiset 9-10mm pinnalla olevat renkaat. Taitaa olla vain korealaisissa renkaissa tuota yli 9mm. Nokiassa 7-8. Kesärenkaissa löytyykin sitten merkkejä joissa on uutena n. 6mm pintaa..
CVC5:sta mittasin 9 mm uutena (18", 40-profiilinen). TM julkisti aikoinaan rengastesteissään urasyvyyksiä, mutta ei enää viime aikaisissa testeissä. Edelliset mitatut talvirenkaiden urasyvyydet löytyivät 17/06 numerosta ja niistä muutama poiminta:

nastat:
Fulda Kristall Ice 9,9 mm
Hakkapeliitta 5 9,6mm
Conti CWV 2 8,9 mm
kitkat:
Vredestein Nordtrac 9,0 mm
Nokian RSi 8,8 mm
Conti CVC3 8,6 mm

Hieman yllättävästi nastarenkaissa oli ainakin tuolloin syvemmät urat.
w450
ex. w209, w169
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja Sergey »

oho, nois mun rengasliikkeen kaatikselta löydetyis hakkapeliitoissa on 8 ja 9mm, eli nehä o melkee uudet 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Omista ContiIceContacteista mittasin uutena (pari viikkoa sitten) vähän päälle 9mm.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Morjesta! Kohta pitäisi taas alkaa kiikaroida uusia nastarenkaita. w211 ja renkaan koko 225/55r16. Laittakaas uusia kommentteja ja kokemuksia. Erityisesti kiinnostaisi Michelin ja Continental.
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Misukat, X-ice North 2

Ollut neljässä autossa peräkkäin tuollaiset. Ei mitään valittamista. Parhaat nastat ajaa kuivalla asfaltilla, jota nastarengaspakon aikana löytyy aika lailla suomesta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Huikko kirjoitti:Parhaat nastat ajaa kuivalla asfaltilla, jota nastarengaspakon aikana löytyy aika lailla suomesta.
Ei suomessa ole nastarengaspakkoa, ainoastaan 3kk talvirengaspakko.
Nokia hakkapeliitta 7 itsellä, hyvät ja hiljaisetkin, ainakin ässässä.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Jari Nysten kirjoitti:
Huikko kirjoitti:Parhaat nastat ajaa kuivalla asfaltilla, jota nastarengaspakon aikana löytyy aika lailla suomesta.
Ei suomessa ole nastarengaspakkoa, ainoastaan 3kk talvirengaspakko.
Nokia hakkapeliitta 7 itsellä, hyvät ja hiljaisetkin, ainakin ässässä.
Samaa mieltä vaikka autona S211 vm-06.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Juu no mulla on nastarengaspakko, koska en osaa ajaa kitkarenkailla...enkä etuvetoisella autolla. Mutta se ei ole kuin kuskin syy.
Hakka 7:t oli yhdessä autossa pari kuukautta ja ne vaeltaa maantiellä kuivalla asfaltilla selvästi enemmän kuin michelin. Jaksoin tammikuuhun saakka niitä ja sitten vaihdoin pois.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Huikko kirjoitti:Hakka 7:t oli yhdessä autossa pari kuukautta ja ne vaeltaa maantiellä kuivalla asfaltilla selvästi enemmän kuin michelin.
Tuo on yksi syy Nokian renkaissa, mikä ei houkuttele kovemman hinnan lisäksi. Lumella ja jäällähän Nokianeissa pitoa ja ajettavuutta riittää. Mutta eipä ne taida parhaat kilpailijatkaan kovin kauaksi jäädä ja sulalla moni toimiikin paremmin.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulla on nyt sitten ensitalveksi Conti viking contact 5 kitkat golfiin, hakka5 coupes ja tuli aivan iskemättömät hakka7 väyrysen mukana. kokeillaan ensin noilla :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:mulla on nyt sitten ensitalveksi Conti viking contact 5 kitkat golfiin, hakka5 coupes ja tuli aivan iskemättömät hakka7 väyrysen mukana. kokeillaan ensin noilla :)
noi contit on hyvät renkaat, mulla on ollut pakussa conti vanco viginkit ja on aivan helvetin hyvät sekä talvella että kesällä...pakussa noi on vähän kovempaa kumia kuin ha:ssa joten kestää kesällä ihan mennentullen...ajellu aina talven ja kesän ja uudet alle....tosin on tallissa kesäkumitkin, alkuperäiset 3000km ajetut :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mitkä talvirenkaat alle???

Viesti Kirjoittaja napa »

LopenUupunut kirjoitti:
Sergey kirjoitti:mulla on nyt sitten ensitalveksi Conti viking contact 5 kitkat golfiin, hakka5 coupes ja tuli aivan iskemättömät hakka7 väyrysen mukana. kokeillaan ensin noilla :)
noi contit on hyvät renkaat, mulla on ollut pakussa conti vanco viginkit ja on aivan helvetin hyvät sekä talvella että kesällä...pakussa noi on vähän kovempaa kumia kuin ha:ssa joten kestää kesällä ihan mennentullen...ajellu aina talven ja kesän ja uudet alle....tosin on tallissa kesäkumitkin, alkuperäiset 3000km ajetut :D

.
tuollaisen pakun talvirenkaan kun laittais h-autoon, niin vois melkein väittää, että on sitten viimeiset talvirenkaat, jotka pitää ostaa :D kestävyyden puolesta... pito nyt ei varmaankaan olis paljoa parempi, kuin joillakin 20 vuotta vanhoilla... ainakin omassa ducatossa menee nyt kolmanneksi talveksi samat bridgestonet (noranza van) alle, eikä ne ole uuttansa kummemmat :think:

mulla oli kesärenkaina contin vanit ja ne ei kestänneet rungoltaan :evil: nyt on ollut kesärenkaina vanhat talvirenkaat jo kolmatta kesää (jotku hankookit ne oli), tänä kesänä tuli loppu kulutuspinnan suhteen, nyt on enää n. 1 mm jäljellä, mutta en osta enää tälle syksyä uusia renkaita... talven jälkeen nypin nastat pois bridgestoneista ja otan ne muutamaksi vuodeksi ympärivuotiseen käyttöön... ja sitten on luultavasti (toivottavasti :problem: ) paalikamaa koko ducato...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin