McDale kirjoitti:Parempi onkin vain katsoa. Ei koskea, niitä johtosarjoja. Meillä perheessä ollu " kakkosautona " Nissan Maxima 3 litran myllyllä uudesta vuodesta 1998 eli 13 vuosi pyörähti nyt käyntiin. Ei mitään maalipinnassa sanomista, kerran vaihdettu laturi, etutukivarret ja muut ollu kuluvaa osaa. Muuten ei mitään ongelmaa. Ruostesuojautin sen kyllä uutena. Sitten kun katsoo noita itsestään multaantuvia eco mersuja niin on se ollu surullista katsottavaa. Tupla/triplahinta ja 12 vuoden jälkeen valmiita paalutuskoneeseen. Kyllä topi 90-luku ollu mersuille sellainen pohjanoteeraus että oksat pois. Säälittävää ja nyt katsoo Saksan Auto Bildin ja TUV-raportteja niin eivät mahdu edes TOP-10. Ja ykkösenä joku korealainen tilaihme. Siis jos laittaa E-mersun ja Korean ihmeen samalle viivalle ja ajaa putkeen 100 000km niin paremmusjärjestyksessä ei pitäisi olla mitään epäselvää ... mutta kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä niinkuin myös hinnalla. Mersun maine laadusta perustuu 80-lukuun ja idiootti varmoista 124. Sen jälkeen pelkkää sontaa. Muistan kun ostin Maximan niin kävin ajamassa myös eemeliä. Olin tottunut kahden 124 kyytiin niin oli se silloin niin kauhea pettymys että oikein ihmettelin miten voi väykky olla niin paljon " laatikkomaisempi ". Sitten kokeilin Maximaa ja peli oli selvä. Sontaa, pelkkää sontaa toi 90-luku. 2000-luku taas ei perustu omiin kokemuksiin vaan luettuun tietoon. Ei juuri hymyilytä. Ostan Korean pommin 7 vuoden takuulla ja sitten ostan uuden. Pitäkää tunkkinne. Ps. teidän hinta-arviot oman auton myyntiarvosta on aivan tuulesta temmattuja. Tiputtakaa puolella niin olette lähempänä totuutta.
Ymmärrän kyllä ettei se mersu tuollaisessa tilanteessa tunnu siltä parhaalta mahdolliselta autolta, mutta kolmesti vuoden sisällä 1999 3,0 automaatti maximaa trailerilla korjaamolle vieneenä ja apumiehenä useiden osien vaihdossakin olleena, en arvosta kyseistä kinneriä ollenkaan. Asiaa ei helpota se että edes merkkiliike ei saa siitä vikakoodeja ulos, saati vikaa korjattua. (joskus ei sano mitään, joskus startti sahaa mutta ei käynnisty, joskus käynnistyy mutta sammuu heti, joskus sammuu kesken ajon, saattaa ottaa yhtäkkiä reilusti lisää kierroksia vaikka kaasua ei painaisikaan, jonka jälkeen huutaa kunnes sammuttaa, tämän jälkeen ei lähde käyntiin mutta jäähdyttyään saattaa taas pelata, ja mitäköhän vielä)
Lisäksi se ettei siinä ei tunnu olevan kallistuksen vaimentimia ollenkaan, saa minut hylkäämään sen vaihtoehto listalta heti alkuunsa. Saattaisihan se olla ihan siedettävä kakkos auto, jos se suostuisi käynnistymään ja pysymään käynnissä ja tottelemaan kuljettajan käskyjä, muttakun ei niin ei...
Harmi kun kerkesit myydä tuon mersusi, täältä olisi voinut lähteä maxima vaihdossa. (kaverin auto, mutta on näitä vaihtoja ennenkin kikkailtu)
Ei sillä etteikö mersuja saisi haukkua, (etenkin silloin kun siihen on syytä)
Mutta maximaa en kyllä suosittele kenellekkään.
(en kirjoittanut tätä kommenttia millään pahalla, vaan varoitukseksi)