Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
huhhuh....hurjan näköistä "puuroa" noi johdot.

onko tuo ongelma kaikissa tuon aikakauden mersuissa vai tässä mainitussa 104 koneessa vain?....voiko esim. väyrysestä odottaa löytävänsä samankaltaista jälkeä?

:shock:
kyllä sulla on käsittääkseni ihan samaa johtoa siellä väyrysessä ja juuri V8 koneiset mersut tais olla niitä, joista tuo johtosarja ongelma paikallistettiinkin ensimmäisenä...

no, tuli eilen katseltua niitä vähän lähemmin ja näyttivät aivan uusilta....voi olla että tohon on vaihdettu saksassa aikanaan johtosarja?
mene ja tiedä....
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ruottissahan niitä o vaiheltu uusiin tuossa 10v sitten iha takuuseen... Miksei saksassa myös.

Muutama ruottalainen auto jota oon käyny kurvaileen, on ollu 0kr kuiteissa sellanen lappu mistä ko. temppu käy ilmi. "Övre motorkabelsats garantibyte" tjsp. w124, w210...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
McDale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 23.10.2010 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja McDale »

Parempi onkin vain katsoa. Ei koskea, niitä johtosarjoja. Meillä perheessä ollu " kakkosautona " Nissan Maxima 3 litran myllyllä uudesta vuodesta 1998 eli 13 vuosi pyörähti nyt käyntiin. Ei mitään maalipinnassa sanomista, kerran vaihdettu laturi, etutukivarret ja muut ollu kuluvaa osaa. Muuten ei mitään ongelmaa. Ruostesuojautin sen kyllä uutena. Sitten kun katsoo noita itsestään multaantuvia eco mersuja niin on se ollu surullista katsottavaa. Tupla/triplahinta ja 12 vuoden jälkeen valmiita paalutuskoneeseen. Kyllä topi 90-luku ollu mersuille sellainen pohjanoteeraus että oksat pois. Säälittävää ja nyt katsoo Saksan Auto Bildin ja TUV-raportteja niin eivät mahdu edes TOP-10. Ja ykkösenä joku korealainen tilaihme. Siis jos laittaa E-mersun ja Korean ihmeen samalle viivalle ja ajaa putkeen 100 000km niin paremmusjärjestyksessä ei pitäisi olla mitään epäselvää ... mutta kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä niinkuin myös hinnalla. Mersun maine laadusta perustuu 80-lukuun ja idiootti varmoista 124. Sen jälkeen pelkkää sontaa. Muistan kun ostin Maximan niin kävin ajamassa myös eemeliä. Olin tottunut kahden 124 kyytiin niin oli se silloin niin kauhea pettymys että oikein ihmettelin miten voi väykky olla niin paljon " laatikkomaisempi ". Sitten kokeilin Maximaa ja peli oli selvä. Sontaa, pelkkää sontaa toi 90-luku. 2000-luku taas ei perustu omiin kokemuksiin vaan luettuun tietoon. Ei juuri hymyilytä. Ostan Korean pommin 7 vuoden takuulla ja sitten ostan uuden. Pitäkää tunkkinne. Ps. teidän hinta-arviot oman auton myyntiarvosta on aivan tuulesta temmattuja. Tiputtakaa puolella niin olette lähempänä totuutta.
W 140 320S
W 124 300D
W 124 200D
+ Nissan,VW,Volvo,Ford.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jaa sulla o nissani viel jälel... oli se kyl miellyttävä kyyti ku kokeilin sitä sillo uutena.

Mitä tuoho sanois. laita W140 dieselillä. siin ei oo näitä murheita. toisaalta 5v uudemmassa bensassakaan ei olisi... ja v8 ;) Ihan oikeasti ehdotan esim. 420 mallia. Ei ole juurikaan kulutuseroa käsittääkseni. Mukavuudessahan ei ole juurikaan mitään vastusta.

tuolta vähä suuntaa-antavaa. Sul kuitenki o aina ollu mersu ;)

http://mercefreaken.com/modellene.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sergey kirjoitti:
Mitä tuoho sanois. laita W140 dieselillä. siin ei oo näitä murheita.
Kyllä samat johto-ongelmat koskee myös diiseleitä vuoteen -95 saakka.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

McDale kirjoitti:Parempi onkin vain katsoa. Ei koskea, niitä johtosarjoja. Meillä perheessä ollu " kakkosautona " Nissan Maxima 3 litran myllyllä uudesta vuodesta 1998 eli 13 vuosi pyörähti nyt käyntiin. Ei mitään maalipinnassa sanomista, kerran vaihdettu laturi, etutukivarret ja muut ollu kuluvaa osaa. Muuten ei mitään ongelmaa. Ruostesuojautin sen kyllä uutena. Sitten kun katsoo noita itsestään multaantuvia eco mersuja niin on se ollu surullista katsottavaa. Tupla/triplahinta ja 12 vuoden jälkeen valmiita paalutuskoneeseen. Kyllä topi 90-luku ollu mersuille sellainen pohjanoteeraus että oksat pois. Säälittävää ja nyt katsoo Saksan Auto Bildin ja TUV-raportteja niin eivät mahdu edes TOP-10. Ja ykkösenä joku korealainen tilaihme. Siis jos laittaa E-mersun ja Korean ihmeen samalle viivalle ja ajaa putkeen 100 000km niin paremmusjärjestyksessä ei pitäisi olla mitään epäselvää ... mutta kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä niinkuin myös hinnalla. Mersun maine laadusta perustuu 80-lukuun ja idiootti varmoista 124. Sen jälkeen pelkkää sontaa. Muistan kun ostin Maximan niin kävin ajamassa myös eemeliä. Olin tottunut kahden 124 kyytiin niin oli se silloin niin kauhea pettymys että oikein ihmettelin miten voi väykky olla niin paljon " laatikkomaisempi ". Sitten kokeilin Maximaa ja peli oli selvä. Sontaa, pelkkää sontaa toi 90-luku. 2000-luku taas ei perustu omiin kokemuksiin vaan luettuun tietoon. Ei juuri hymyilytä. Ostan Korean pommin 7 vuoden takuulla ja sitten ostan uuden. Pitäkää tunkkinne. Ps. teidän hinta-arviot oman auton myyntiarvosta on aivan tuulesta temmattuja. Tiputtakaa puolella niin olette lähempänä totuutta.
Ymmärrän kyllä ettei se mersu tuollaisessa tilanteessa tunnu siltä parhaalta mahdolliselta autolta, mutta kolmesti vuoden sisällä 1999 3,0 automaatti maximaa trailerilla korjaamolle vieneenä ja apumiehenä useiden osien vaihdossakin olleena, en arvosta kyseistä kinneriä ollenkaan. Asiaa ei helpota se että edes merkkiliike ei saa siitä vikakoodeja ulos, saati vikaa korjattua. (joskus ei sano mitään, joskus startti sahaa mutta ei käynnisty, joskus käynnistyy mutta sammuu heti, joskus sammuu kesken ajon, saattaa ottaa yhtäkkiä reilusti lisää kierroksia vaikka kaasua ei painaisikaan, jonka jälkeen huutaa kunnes sammuttaa, tämän jälkeen ei lähde käyntiin mutta jäähdyttyään saattaa taas pelata, ja mitäköhän vielä)
Lisäksi se ettei siinä ei tunnu olevan kallistuksen vaimentimia ollenkaan, saa minut hylkäämään sen vaihtoehto listalta heti alkuunsa. Saattaisihan se olla ihan siedettävä kakkos auto, jos se suostuisi käynnistymään ja pysymään käynnissä ja tottelemaan kuljettajan käskyjä, muttakun ei niin ei...
Harmi kun kerkesit myydä tuon mersusi, täältä olisi voinut lähteä maxima vaihdossa. (kaverin auto, mutta on näitä vaihtoja ennenkin kikkailtu)

Ei sillä etteikö mersuja saisi haukkua, (etenkin silloin kun siihen on syytä)
Mutta maximaa en kyllä suosittele kenellekkään.
(en kirjoittanut tätä kommenttia millään pahalla, vaan varoitukseksi)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja napa »

yksilöitä, yksilöitä... niitä tuntuu olevan kyllä ihan joka merkillä...

vähän kyllä haisee siltäkin, että McDale olis saanut ns. naamioidun paskan, vaikka ostikin hyvää käyttöautoa :roll:

ja vanhojen mersujen hinnoista olen MCDalen kanssa ihan samaa mieltä... realismi on kadonnut monelta, kun niiden hinnoitteluja hieman seuraa :roll: toki nykyään on mielestäni menty jo parempaan suuntaan, kun esim. 2 tonniin alkaa löytyä ihan kelpo 4matic W124 (bensoja toki, mutta ei kai sitä kukaan dieselillä...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

napa kirjoitti:ja vanhojen mersujen hinnoista olen MCDalen kanssa ihan samaa mieltä... realismi on kadonnut monelta, kun niiden hinnoitteluja hieman seuraa :roll: toki nykyään on mielestäni menty jo parempaan suuntaan, kun esim. 2 tonniin alkaa löytyä ihan kelpo 4matic W124 (bensoja toki, mutta ei kai sitä kukaan dieselillä...)
:lol:
Mistä :shock: Nettiauton kaikki kahen tonnin maticit on rikki :evil:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
reiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: To 18.03.2010 21:52

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja reiska77 »

JeremyH kirjoitti:
McDale kirjoitti:Parempi onkin vain katsoa. Ei koskea, niitä johtosarjoja. Meillä perheessä ollu " kakkosautona " Nissan Maxima 3 litran myllyllä uudesta vuodesta 1998 eli 13 vuosi pyörähti nyt käyntiin. Ei mitään maalipinnassa sanomista, kerran vaihdettu laturi, etutukivarret ja muut ollu kuluvaa osaa. Muuten ei mitään ongelmaa. Ruostesuojautin sen kyllä uutena. Sitten kun katsoo noita itsestään multaantuvia eco mersuja niin on se ollu surullista katsottavaa. Tupla/triplahinta ja 12 vuoden jälkeen valmiita paalutuskoneeseen. Kyllä topi 90-luku ollu mersuille sellainen pohjanoteeraus että oksat pois. Säälittävää ja nyt katsoo Saksan Auto Bildin ja TUV-raportteja niin eivät mahdu edes TOP-10. Ja ykkösenä joku korealainen tilaihme. Siis jos laittaa E-mersun ja Korean ihmeen samalle viivalle ja ajaa putkeen 100 000km niin paremmusjärjestyksessä ei pitäisi olla mitään epäselvää ... mutta kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä niinkuin myös hinnalla. Mersun maine laadusta perustuu 80-lukuun ja idiootti varmoista 124. Sen jälkeen pelkkää sontaa. Muistan kun ostin Maximan niin kävin ajamassa myös eemeliä. Olin tottunut kahden 124 kyytiin niin oli se silloin niin kauhea pettymys että oikein ihmettelin miten voi väykky olla niin paljon " laatikkomaisempi ". Sitten kokeilin Maximaa ja peli oli selvä. Sontaa, pelkkää sontaa toi 90-luku. 2000-luku taas ei perustu omiin kokemuksiin vaan luettuun tietoon. Ei juuri hymyilytä. Ostan Korean pommin 7 vuoden takuulla ja sitten ostan uuden. Pitäkää tunkkinne. Ps. teidän hinta-arviot oman auton myyntiarvosta on aivan tuulesta temmattuja. Tiputtakaa puolella niin olette lähempänä totuutta.
Ymmärrän kyllä ettei se mersu tuollaisessa tilanteessa tunnu siltä parhaalta mahdolliselta autolta, mutta kolmesti vuoden sisällä 1999 3,0 automaatti maximaa trailerilla korjaamolle vieneenä ja apumiehenä useiden osien vaihdossakin olleena, en arvosta kyseistä kinneriä ollenkaan. Asiaa ei helpota se että edes merkkiliike ei saa siitä vikakoodeja ulos, saati vikaa korjattua. (joskus ei sano mitään, joskus startti sahaa mutta ei käynnisty, joskus käynnistyy mutta sammuu heti, joskus sammuu kesken ajon, saattaa ottaa yhtäkkiä reilusti lisää kierroksia vaikka kaasua ei painaisikaan, jonka jälkeen huutaa kunnes sammuttaa, tämän jälkeen ei lähde käyntiin mutta jäähdyttyään saattaa taas pelata, ja mitäköhän vielä)
Lisäksi se ettei siinä ei tunnu olevan kallistuksen vaimentimia ollenkaan, saa minut hylkäämään sen vaihtoehto listalta heti alkuunsa. Saattaisihan se olla ihan siedettävä kakkos auto, jos se suostuisi käynnistymään ja pysymään käynnissä ja tottelemaan kuljettajan käskyjä, muttakun ei niin ei...
Harmi kun kerkesit myydä tuon mersusi, täältä olisi voinut lähteä maxima vaihdossa. (kaverin auto, mutta on näitä vaihtoja ennenkin kikkailtu)

Ei sillä etteikö mersuja saisi haukkua, (etenkin silloin kun siihen on syytä)
Mutta maximaa en kyllä suosittele kenellekkään.
(en kirjoittanut tätä kommenttia millään pahalla, vaan varoitukseksi)
jos sadasta maximasta yksi on huono niin siitä varoitellaan jo kui kauhee kinneri,mutta kun sadasta mersusta yksi on hyvä niin loppujen 99kpl viat on "ominaisuuksia".
ps: kyllästyin itsekin mersun laatuun(w210 cdi) ja lähti painajainen nettiauton kautta seuraavaa omistajaa riivaamaan.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja napa »

JeremyH kirjoitti:
napa kirjoitti:ja vanhojen mersujen hinnoista olen MCDalen kanssa ihan samaa mieltä... realismi on kadonnut monelta, kun niiden hinnoitteluja hieman seuraa :roll: toki nykyään on mielestäni menty jo parempaan suuntaan, kun esim. 2 tonniin alkaa löytyä ihan kelpo 4matic W124 (bensoja toki, mutta ei kai sitä kukaan dieselillä...)
:lol:
Mistä :shock: Nettiauton kaikki kahen tonnin maticit on rikki :evil:
autoja on myynnissä muuallakin, kuin nettiautossa... esim. tuon oman sinisen 200E:n kävin ostamassa pois, kun kuulin, että sen ilmoitusta ollaan laittamassa nettiautoon :D

2 vai 3 vuotta sitä "kyttäsin", mutta koska pyyntihinta oli sen 2000 €, niin odottelin aikani ja hain sitten vasta pois, kun hinta oli asettunut siihen 500 euroon :P ei autokauppaa kiireellä kannata tehdä :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

reiska77 kirjoitti:jos sadasta maximasta yksi on huono niin siitä varoitellaan jo kui kauhee kinneri,mutta kun sadasta mersusta yksi on hyvä niin loppujen 99kpl viat on "ominaisuuksia".
ps: kyllästyin itsekin mersun laatuun(w210 cdi) ja lähti painajainen nettiauton kautta seuraavaa omistajaa riivaamaan.
Toivotan hyvää jatkoa valitsemallasi tiellä. Tosin tuo maxima oli vain yksi esimerkki.
Käyn aika usein pällistelemässä kaverini monimerkkikorjaamolla, eikä maxima ole mitenkään harvinainen näky.
Ei se tosin sille nissan qasgusguaigöällöiille (vai mikälie) pärjää.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

JeremyH kirjoitti:Mistä :shock: Nettiauton kaikki kahen tonnin maticit on rikki :evil:
ei ole. :D Kaveril oli myynnis bensamaticci kahel tonnil ni ei kukaa soittanu. Nostettii hinta kolmeen ja puoleen, ni varmaa kolmekymmentä soitti ja meni alle viikossa vähä yli kolmel tonnilla. se o ihme ku ostajat itsekin välttelee niitä "halpoja" paskoja ja jos siis haluaa päästä eroon, on sen oltava "hyvän" hintainen että se kelpaa :D Ja ko. autossa ei ollu mitää vikkaa, ainoastaan etukaarissa tietty ruostetta kuten w124 olettaa saattaa mut muuten 100% toimiva peli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Sergey kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:Mistä :shock: Nettiauton kaikki kahen tonnin maticit on rikki :evil:
ei ole. :D Kaveril oli myynnis bensamaticci kahel tonnil ni ei kukaa soittanu. Nostettii hinta kolmeen ja puoleen, ni varmaa kolmekymmentä soitti ja meni alle viikossa vähä yli kolmel tonnilla.
Sinä se osaat kääntää veistä haavassa, vaikkakin ilmeisesti et tahallaan.
Tosin ihmetyttää miten tuo on mennyt silmien ohi, vaikka tänä talvena on tullut joka lumitöiden jälkeen katsottua myynnissä olevat W124 maticit. Ruottista asti, tosin ruottin poika on niin tyhmä ettei se osaa merkata matikkia nelivedoksi, niin on hieman ärsyttävä etsiä blocketista.
(M103 manuaali matic S124 tumman vihreällä sisustalla olisi täydellinen.)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Mesen sähköpiuhat pa*kana!

Viesti Kirjoittaja napa »

oli niitä muutama nettiautossakin myynnissä pelkkänä "300E":nä, jotka oli 4 maticeja... ja ainakin yksi oli 260E sedanina...

mutta sama juttu se oli noiden osienkin kanssa :? jos halvalla yritti päästä eroon, niin ei ainuttakaan soittoa, mutta kun nosti hinnan 2 tai 3 kertaiseksi alkuperäisestä pyynnistä, niin kyllä tuli soittoja :shock: kone meni kolmannelle soittajalle ja laatikko tais mennä ekalle :roll: (toki myin ne sillä alkuperäisellä pyyntihinnalla, ettei mene huijauksen puolelle... pääasia kun oli vain saada ostajat kiinnostumaan... kallis = "hyvä")
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin