Projektia mielessä mutta koko järjestelmän laittaminen ei taida olla ihan pikkujuttu joten sellainen omavalmiste houkuttaisi

Pallon keskellä kalvo, toinen puoli typpeä ja toinen puoli hydraulinestettä. Iskarissa oleva hydraulineste yhteydessä pallon hydraulinesteeseen. Jos typen paine vähenee tarpeeksi ei kaasu ota joustoa vastaan ja jousitus tuntuu kovalle. Takapään korkeuden säädöstä huolehtii vakaajatangosta tuleva tanko joka avaa venttiiliä kuormituksen mukaan. Typettömälle pallolla ajelu hajottaa iskarin.Jari Ke kirjoitti:Ihan lankku mutta tuossa ei ole tasonsäätövermeitä eikä niitä nyt niin usein tartekkaan mutta vaununvedossa ja pitemmillä reisuilla tuosta ominaisuudesta olisi kyllä hyötyä. Alusta tuossa on Sportline. Ihan mukava kun ronkka ei o ääriään myöten täynnä tavaraa tai vaunua perässä.
Jouset uusin vajaa vuosi sitten jäykimpiin alkuperäisiin mitä KL:llä oli tarjota. Samoin jousien alla olevat kumit on korkeimmat mitä sai. Taakse lisäsin vielä noin 6mm roiskeläpästä tehdyn korokekumin. Auton ryhti on mielestäni kohdillaan. Joustovara vaan ei riitä takana kun on kuormaa.
Olisko nuo jouset jo veltot paskat? Iskarithan minulla meni rikki tässä reilu viikko sitten kun oltii reisussa. Ronkka oli täynnä. Uudet pitäisi tulla tällä viikolla. Ei ollu hyllyssä KL:llä kun viikko sitten tein tilauksen.
Nyt siis ihan arvailua kun en koskaan ole edes käsissä pitäny saati nähny näitä vermeitä.
Pallot... Onkos se sellainen metallikuorinen "astia" jokna sisällä on jonkinlainen umpinainen kumipallo ja pallon sisällä jokin kaasu? Siis jonkinlainen paineakku ja öljyä tungetaan tilanteenmukaan astiaan. Astian sisällä oleva umpinainen kumipallo puristuu kasaan jolloin iskarin työntövoima suurenee? Meinaan vaan että jos perän korkeutta hallitsisi ns. manuaalisesti tarpeen mukaan.
njaa, ronkka on ilmesesti tavaratilaJari Ke kirjoitti:Ihan lankku mutta tuossa ei ole tasonsäätövermeitä eikä niitä nyt niin usein tartekkaan mutta vaununvedossa ja pitemmillä reisuilla tuosta ominaisuudesta olisi kyllä hyötyä. Alusta tuossa on Sportline. Ihan mukava kun ronkka ei o ääriään myöten täynnä tavaraa tai vaunua perässä.
Jouset uusin vajaa vuosi sitten jäykimpiin alkuperäisiin mitä KL:llä oli tarjota. Samoin jousien alla olevat kumit on korkeimmat mitä sai. Taakse lisäsin vielä noin 6mm roiskeläpästä tehdyn korokekumin. Auton ryhti on mielestäni kohdillaan. Joustovara vaan ei riitä takana kun on kuormaa.
Olisko nuo jouset jo veltot paskat? Iskarithan minulla meni rikki tässä reilu viikko sitten kun oltii reisussa. Ronkka oli täynnä. Uudet pitäisi tulla tällä viikolla. Ei ollu hyllyssä KL:llä kun viikko sitten tein tilauksen.
Nyt siis ihan arvailua kun en koskaan ole edes käsissä pitäny saati nähny näitä vermeitä.
Pallot... Onkos se sellainen metallikuorinen "astia" jokna sisällä on jonkinlainen umpinainen kumipallo ja pallon sisällä jokin kaasu? Siis jonkinlainen paineakku ja öljyä tungetaan tilanteenmukaan astiaan. Astian sisällä oleva umpinainen kumipallo puristuu kasaan jolloin iskarin työntövoima suurenee? Meinaan vaan että jos perän korkeutta hallitsisi ns. manuaalisesti tarpeen mukaan.
Minimissään tarvitset tasonsäätöiskarit, kaasupallot, hydraulipumpun( tandempumppuJari Ke kirjoitti:
Tai sit tuosta säätöiskarista rakentaa sellaiset et tilanteenmukaan saa nostetta jos haluaa. Kokojärjestelmän laittaminen lienee todella työläs operaatio?
Ainakin farmarissa on sportline-alustan yhteydessä tasonsäätö takana, todennäköisesti myös sedaniin on saanut sportlinen tasonsäädöllä.Jari Ke kirjoitti: Onko Sportline alustoissa ollut tasonsäätöä alkuperäisasennuksena? Meinaan sitä että iskarit lienee erimittaisia normi vs. Sportline? Tarkoittaisi sitä ettei alle voi laittaa mitätahansa tasonsäätösettiä?
Niin osaako joku kertoa käykö hydraalinen iskari suoraan normin paikalle? Entä missä on pallojen paikka?Jari Ke kirjoitti:Käukö hydraalinen iskari normi iskarin paikalle ilman muutostöitä? Yläpää ilmeisesti se kriittisempi?
Kyllähän se iskri siihen käy, muttaJari Ke kirjoitti:Niin osaako joku kertoa käykö hydraalinen iskari suoraan normin paikalle? Entä missä on pallojen paikka?Jari Ke kirjoitti:Käukö hydraalinen iskari normi iskarin paikalle ilman muutostöitä? Yläpää ilmeisesti se kriittisempi?
Joku kuva olisi kertonut että ne olis taka-akseliin kiinnitettynä? Lienenkö tulkinnut kuvaa oikein? En ajatellutkaan laittaa koko järjestelmää vaan osan siitä
Minähän en tätä usko et koko järjestelmä tarttee laittaa ja tyhmyydestä sitten saa kärsiä koko kropparokka1965 kirjoitti:Kyllähän se iskri siihen käy, muttaJari Ke kirjoitti:Niin osaako joku kertoa käykö hydraalinen iskari suoraan normin paikalle? Entä missä on pallojen paikka?Jari Ke kirjoitti:Käukö hydraalinen iskari normi iskarin paikalle ilman muutostöitä? Yläpää ilmeisesti se kriittisempi?
Joku kuva olisi kertonut että ne olis taka-akseliin kiinnitettynä? Lienenkö tulkinnut kuvaa oikein? En ajatellutkaan laittaa koko järjestelmää vaan osan siitä
jos meinaat laittaa hydrauliset tasonsäätöiskarit, niin joudut kyllä asentamaan koko järjestelmän. Ne eivät toimi mitenkään ilman hydraulipumppua ja paineakkuja. Tasonsäätöventtiili ei ole välttämätön mutta, ilman sitä em. iskari toimii kuten tavallinen nesteiskari.
Nyt Tuliko tekstari perille?GUNTHER kirjoitti:no nytkö tehdään kaupat iskareista ja palloista? =)