s123 300td -83 kunnostelua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: w123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

massikkamies kirjoitti:
Juhiz kirjoitti:
Kipsu kirjoitti:
Juhiz kirjoitti:
Kipsu kirjoitti:Mulla on sedaniin 052 sisustusta kaupan lähes lahjoitushintaan jos tarttet jotain.


Olisko sulla lattiamattoja myirä ku mul on hukkunu noista omista ne äänieristeet pohjista, varmaan mennään vkl ihmetteleen niitä romuttamolta. Marmoritiskillä ei enää varaosa koodilla löytyny edes ku soittelin :?
Yleensä kaikista on äänieristeet halkeillu tai lentänny helkuttiin. Voin kattella onko mun varastossa hyväkuntosia vai ei. Hyviä on ollu mulla mutta en ole varma menikö ne edellisen auton mukana vai jätinkö ittelle.

Katteles ja ilmottele jos löytyy, pitää romuttamolt kattella kans.
Jos ei sieltä löysy niin saattaa löytyä täältä. :wink:
Romuttamon jokases autos oli jätetty ovi tai ikkuna auki niin voitte vaan kuvitella minkä näkösiä mattoja niis autois oli. Ei lähteny paljoo mattoja mukaa eli viel olis tarvetta hyville äänieristeille!
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vanhentuneina kaikissa matoissa on äänieristeet haljennu ja ne imee vettä kuin sienet. Varmaan romuttamon autoissa on käynny sillain ja lopulta home hajottaa loputkin.

Tosin ne matothan voi aina välillä ottaa autosta pois ja laittaa kuivumaan :idea:

Mulla on varastossa taakse ihan siedettävän kuntoiset 052 siniset matot, kävin tänään penkomassa. Muutamia halkeamia on äänieristeissä mutta ne voi liimata helposti. Eteen apparin paikalle on matto josta äänieristeen halkeamat on liimattu valkoisella liimakitillä, se ei ole esteettisesti yhtä hienon näköinen. Lähetä vaikka yyveetä jos kiinnostaa.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Kipsu kirjoitti:Vanhentuneina kaikissa matoissa on äänieristeet haljennu ja ne imee vettä kuin sienet. Varmaan romuttamon autoissa on käynny sillain ja lopulta home hajottaa loputkin.

Tosin ne matothan voi aina välillä ottaa autosta pois ja laittaa kuivumaan :idea:

Mulla on varastossa taakse ihan siedettävän kuntoiset 052 siniset matot, kävin tänään penkomassa. Muutamia halkeamia on äänieristeissä mutta ne voi liimata helposti. Eteen apparin paikalle on matto josta äänieristeen halkeamat on liimattu valkoisella liimakitillä, se ei ole esteettisesti yhtä hienon näköinen. Lähetä vaikka yyveetä jos kiinnostaa.
Joo suunnittelen hetken, ilmottelen.

Tänään maalattu takalasin pyyhkijän varsi, lampunpesimet, takapuskurin päätykumin rauta (tein uuden oikeen paksusta pellistä) ja pari liparetta. Huomenna voisin laittaa kuvia.
Autosolilla täyty leikkiä ja vetästä peilipinta tavaratilan kromi kynnykseen :D

Mistäköhän vois ilmaantua vettä kuskin puolelle? Vänkärin puoli pysyy aivan kuivana. Ilmestyy sateella ajaes, viime kesänä 200km matkal tuli about 3cm taka jalkatilaan. Pohja näyttää aivan ehjältä alhaalta ja ylhäältä päin, tuulilasi vuotaa vähän mutta menee muutenkin vaihtoon. Epäilisin jotain läpivientiä kuten käsijarru tai mittarinvaijeri???

Olisko kellään blaupunkin alkuperästä soitinta myydä tai muuten vaan tiedos?
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Päätä pian ostatko vai et, kohta tulee setä hakemaan kaikki osat.

Kuskin puoli saattaa vuotaa jarrutehostimen suunnalta (siinä lähellä on läpivientireikä vedelle). Kun läpivientireikä on tukossa niin vesi alkaa syömään tulipeltiä ja valuu lopulta kabiiniin sisään. Toinen mahdollinen ruosteriekäpaikka on konepellin saranoiden kotelossa.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Kipsu kirjoitti:Päätä pian ostatko vai et, kohta tulee setä hakemaan kaikki osat.

Kuskin puoli saattaa vuotaa jarrutehostimen suunnalta (siinä lähellä on läpivientireikä vedelle). Kun läpivientireikä on tukossa niin vesi alkaa syömään tulipeltiä ja valuu lopulta kabiiniin sisään. Toinen mahdollinen ruosteriekäpaikka on konepellin saranoiden kotelossa.
En taida tarvia nyt, sain jo toisaalta suunnalta kaikki 4 mattoa. Pitää tutkia tuota vedentuloa, toisaalta juuri pesin konetilan painepesurilla ja vetelin ne vesireijät ja saranoiden kotelotkin huolella eikä sisälle ilmaantunut tippaakaan vettä :?
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Juhiz kirjoitti:[

Olisko kellään blaupunkin alkuperästä soitinta myydä tai muuten vaan tiedos?
Mulla on vanha blaukkarin kasetti radio, voisin koittaa tutkia löytyykö vuosimallia ja tarvittaessa laittaa kuvia soittimesta. Radio ainakin toimi ko vehkeessä, kasettisoittimesta en tiedä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Nonniin huomenna pistän kuvaa kun häärään auton parissa.

Semmoosta ongelmaa tällä kertaa että mitä eroa on w116 ohjauksen simpukalla
Artikelnummer:
G11-19-R16-D


Artikelhersteller & Herstellernummer

MERCEDES BENZ: A1164601001

Mercedes Bezugsnummern:

A1164601001, 1164601001, 1164600801, A1164600801
ja w123 simpukalla
Artikelnummer:
G11-19-R18-D


Artikelhersteller & Herstellernummer

MERCEDES BENZ: A1074601701

Mercedes Bezugsnummern:

A1074601701, 1074601701, A1144601701, 1144601701, A1144602101, 1144602101
Olisko jotain nopeuseroo, päälle päin näyttää liki samalta mötikältä.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Nonniin, on hääräilty auton kanssa, kaikkea ei muista edes sanoa mitä on tehnyt, mutta pistetääs muutama kuva näin ajankuluksi


Maalattu takalasin pyyhin
Kuva

Lampun pesimet maalattuna ja paikallaan. Ja vielä oikeen desing sulat :D
Kuva

Uudet vanteet, kiitokset takakumille! Lähtee tuossa kun kerkiää puhallukseen, pulverimaalaukseen ja lakkaukseen.
Kuva

Oven alalistan etu "loven" hitsailin ja taas pysyy, en kehdannut ottaa kuvia hitsauksista :D
Kuva

Ja ettei liian hyvältä ala näyttämään niin kyllä reikäkin löyty
Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Moroo, aattelin laittaa autoon Blaupunkt Cambridge SQM 39 soittimen, 90-luvun corollasta jääny. Menisköhän museomankkana?

Kuva

Iteltä löytyis kyseseen soittimeen aika reippaasti lappuja.
Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kyllä tuo Cambridge voisi sattua siihen aikaikkunaan että hyväksyvät tarkastuksessa. Olihan noita runsaasti vuonna -90 ihan tavallisina käyttöautoina. Tuo etupuskurin alla oleva hiekkapelti sun pitäis maalata korin väriseksi. Se hyppii vielä silmille.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Kipsu kirjoitti:Tuo etupuskurin alla oleva hiekkapelti sun pitäis maalata korin väriseksi. Se hyppii vielä silmille.
Timo L. kirjoitti:Helmojen väristä: tämä auto kun on kolmatta sarjaa, niin etuhelman aivan alimmainen pokkaus kuuluisi olla tumma. Sävy on sama kuin sivuhelmoissa eli 7129 galinitgrau matt vai musta.
Minkä värinen ton auton nyt tarttee olla ? Vedetäänkö varmuuden vuoksi valkoiseksi helmat?
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Menee ihan niinkuin Timo L. kirjoitti. Eli etuhelman alimmainen pokkaus tumman sävyiseksi (värikoodi olikin ilmoitettu) mutta muuten etuhelma on korin värinen. Sivuhelmat ovat sitä vakio tummaa aina.
Avatar
abject
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 25.06.2007 21:02
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja abject »

Hieno projekti!

Vaasan päässä ei tuo museotarkastus niin vimpan päälle kyllä ollut... "Vanha konkari" väitti että ei sillä radiolla oo väliä, kun ei nyt mikään kosketusnäyttösoitin ole ja penkinpäällisetkin kelpaa kunhan on 'asialliset' ja ehjät. No kelpashan tuo Pioneerin Mp3 soitin ja ~korinväriset penkinpäälliset tuossa pitkässä...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

abject kirjoitti:Hieno projekti!

Vaasan päässä ei tuo museotarkastus niin vimpan päälle kyllä ollut... "Vanha konkari" väitti että ei sillä radiolla oo väliä, kun ei nyt mikään kosketusnäyttösoitin ole ja penkinpäällisetkin kelpaa kunhan on 'asialliset' ja ehjät. No kelpashan tuo Pioneerin Mp3 soitin ja ~korinväriset penkinpäälliset tuossa pitkässä...
No eihän mul oo sitten mitää hätää :D Paitsi konehuone ei kyl mene vaasassakaan läpitte, pitäs pistää sisälokarit kunnolla kiinni ja tehdä muutama paikka uudestaan. Viime kesän katsastukseen tuli laitettua semmonen a4 kokonen pellinpala kun puuttu pelli kokonaan akun alta ja jokanen sisälokasuojan tapinreikä oli ruostunut ja niiden reijät on hitsattu vaa umpee ja lokari vedetty poraruuveil kii :oops:

Nyt on hyvä sauma laittaa takapään hydraulikka kun näytti olevan takaiskarit märkänä näin talven jäljiltä. Tiedos olis 100.000km ajettu perä, vetarit ja ohjaussimpukka, mutta ne on kotosin 280 w116 kävisko nämä w123 kuinka, ei varmaa kuinkaa. Peräki taitaa olla 3,69 ja semmonen on jo hyllys mutta vähä kiinnostais 3,46 :( Myös täydellinen takapäänhydraulikka, koneelta perään asti kaikki osat, sen ainakin hankin :shock: No, hulluutta on monenlaista...


Voiskohan tuolta tulla vesi lattialle, ruuvari menee tonne keskikonsolin alle luonnottoman paljon eli läpi varmaanki o.
Kuva

Reikiä
Kuva

Vähä reikäpalloa telwinil, toi nurkka on kans läpi muttei oo nyt inspiraatiota ruveta tuota korjaamaan, kevväämmällä
Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Hohhoh, tuosa autoo kasates pisti silmää ratin alla haalistuma peitelevys, joten päätin uusia sen peitelevyn ja tänään kävin romuttamol kattelees ja löytyki. Kotona sitä vähä pesin ja rupesin kattoo et seki yhtä vitura ku vanhaki, no nyt o 2 levyy ja kolmatta ettin. Olisko jollai ylimääräst suht virheetönt?

Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Nonniin, projekti hiukan hidastunut varaosien puutteesta, useasta paikasta niiden odottelu venyy luvatusta muutamasta päivästä jo viikkoihin :x No ei kait siin mitää, viikonlopun aikana sain sen verti tehtyä että tuli kokeiltua elektrolyysiä takapuskureiden kiinnitysrautoihin ja peruutusvalojen "telineisiin". Se on jopa toimiva konsti ruosteen poistossa :!:

Kuva

Vähä meinannu vetokoukun alta hapertua. Vetokoukku lähti hiekkapuhallukseen ja epoksimaalaukseen.

Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Moro. Projekti seisoo kevyesti, mutta jotain aina pitää koittaa joka päivä tehdä. Mitään suurta ei oo nyt tehty, putsailtu sumurajoja ovien väleistä ja liimoja laseista. Vetokoukku kävi epoksi maalaukses

Lakka vähä kärvähti paikoitellen mutta paremman näkönen se on ku ennen maalausta :crazy:
Kuva

Olisko jollain tommosia ovipahveja takaovii ?
Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja onre »

Tuosta tulee hieno, ei voi muuta sanoa.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Moro. Sai vähä niskasta kiinni itteensä ja auton kimppuun. Aikaseksi nyt parin illan aikana saatiin

Konetilan tyhjäys että saa ruosteet kunnolla piiloon ja putsailtua joka paikasta :wink:
Kuva

Edessä nurkat on pahimmat, keulassa menee ruuvari läpi turhanki tiheesti. Näitten nurkkien lisäks viime kesänä paikattiin lokarin tappien paikalta reijät katsastusta varten, joita tuos näkyyki, ne kaikki revitään auki ja tehdään tunteella ja (taidolla).
Seuraavaks pitäs tyhjätä hydrauli pönttö öljystä ja syyläri että sais ottaa pois mutta ei oo vielkää löytyny 1.5litraa isompaa säilytystilaa :D Pitänee hakee kaupasta jonkinlainen öljynvaihto astia.
Etupuskurista alaspäin tuo keula on ihan mätä sisältä päin aina pohjapanssariin asti.
Kuva (Näköjään vanha kuva mistä en oo viel imuroinu moskaa pois joten vähän epäselvä)
Kuva

Muutama rinkula. 4kpl 6x14 Et30, 4kpl 6½x14 et30 ja 1kp 6x14 Intra et30. Vartovat alumiinioksidi puhallusta ja pulverimaalausta.
Kuva

Viime kerralla unohtu pistää tämä eli maskiin hommasin uudet vaaka- ja pystylistat ja uuden tähden. Vähä paksumpia noi rimat ku vanhat ku kl-varaosista sain 201-mersun koodilla rimat ja niitä sai lyhentääkki monta senttiä.
Kuva

Jatketaan harjoituksia.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Nonniin, tuos olis muutama kysymys elikkäs,

Millä nimellä nuo kuvassa ympyröidyt osat löytyy? Punanen on varmaa JÄÄHDYTTÄJÄ ALAPELTI ja vihree on ETUHELMA (HIEKKAPELTI), mutta mikäs tuo keltanen sitte on ? Eikös pohjapanssari ala virallisesti sen takaa ainaki ebay kuvien mukaa??
Kuva

Tunnelmia akun alta
Kuva
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kyllä olet reippaasti tehnyt hommia ja varmasti palkitsee.

Keltainen on pohjapanssarin etuosa. Pohjapanssari on kaksiosainen. Kuvissa ylempänä olevat ovipahvit on jo viety mutta tiedän mistä saisi vastaavia (täältä PKS. seudulta).
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta! :?
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta! :?
Rupes näyttää liian tutulta? :lol: Täl autol on tää vikana, kaikki toimii ja tekniikka pelaa, mutta alkaa vaa muoviki ruostuu :D
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
ossooma5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Pe 24.09.2010 20:37

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja ossooma5 »

Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta! :?
Niimpä,Mersujen teko loppui-85 ja sen jäläkeen saksalaenen opetteli miten suapi muovin ruostummaan...!Juhizille onnittelut kaikesta vaivannäöstä MERSUN entisöinnin merkeissä!
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja onre »

Näitä kannattaa korjata, uusia ei oo enää aikoihin tehty ja vanhatkin alkaa hiljalleen päätyä joko puristimeen tai Afrikkaan.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14234
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mankasta: hommaa aikakauden mukainen mankka tai sitten vaikka peitelevy tarkastuksen ajaksi. Omasta näkökulmasta 90-lukuinen on 90-lukuinen :roll: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 737
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Juhiz kirjoitti:
Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta! :?
Rupes näyttää liian tutulta? :lol: Täl autol on tää vikana, kaikki toimii ja tekniikka pelaa, mutta alkaa vaa muoviki ruostuu :D
Tämähän on lähes ruosteeton, näkisittepä minkälaisesta täällä vielä tehdään kulkupeliä, kuppa&kymmenen kaveria!
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Timo L. kirjoitti:Mankasta: hommaa aikakauden mukainen mankka tai sitten vaikka peitelevy tarkastuksen ajaksi. Omasta näkökulmasta 90-lukuinen on 90-lukuinen :roll: .
Joo, varmaan laitan peitelevyn ku semmonen löytyy itteltä, eipähä tartte tapella. Kuinkas muuten tuon antennin laita on onko se vakiovaruste siinä kuskin puolen takakulmas vai onko se ollu lisävaruste, ku ittel ei oo mitää johtoja sinne koteloon eikä löydy mitään paikattuja reikiäkään?
ossooma5 kirjoitti:
Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta! :?
Niimpä,Mersujen teko loppui-85 ja sen jäläkeen saksalaenen opetteli miten suapi muovin ruostummaan...!Juhizille onnittelut kaikesta vaivannäöstä MERSUN entisöinnin merkeissä!
Eikö se ole niin että "Ingman saa maidonkin maistumaan ja opel saa muovinkin ruostumaan" :lol: Minä kiittää ja kiitän myös osista.

onre kirjoitti:Näitä kannattaa korjata, uusia ei oo enää aikoihin tehty ja vanhatkin alkaa hiljalleen päätyä joko puristimeen tai Afrikkaan.
airaksela kirjoitti:
Juhiz kirjoitti:
Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta! :?
Rupes näyttää liian tutulta? :lol: Täl autol on tää vikana, kaikki toimii ja tekniikka pelaa, mutta alkaa vaa muoviki ruostuu :D
Tämähän on lähes ruosteeton, näkisittepä minkälaisesta täällä vielä tehdään kulkupeliä, kuppa&kymmenen kaveria!

Näinhän se on ja eniten tässä tuohussa risoo kun pyörii jossain romuttamoilla ja siellä on pelleiltään parempi kuntoisia vehkeitä :D Yksikin 240 sedan, joka oli joka paikasta massattu eikä ruostetta kuin helmoissa ja ainut vika näytti olevan kolaroitu takakulma :? Aivan meneviä projekteja vielä.

No asiaan.

Tuossa sain kaverilta hydrauli iskarit, painepallot, säätimen ja kaikki letkut! Ei muutakun asentelemaan.
Kuva

Uusi 3.46 perä, jossa klappia ehkä yksi aste, kun ahkerasti etsii. Vanhassa on noin 10min, mutta muuten äänetön.
Kuva

Ensimmäinen reikä paikattuna konehuoneesta.
Kuva

Muutama reikä lisää, seuraavan sateettoman päivän hommia
Kuva

Mitäköhän museotarkastuksessa sanottais, jos en laittaisi ollenkaan niitä sisälokarin kiinnike tappeja, joista noi kaikki ruosteet on lähtenykki. Kiinnostaa aivan hirveesti lähtee summissa porailemaan niille reikiä noihin uusiin pellin paloihi :crazy:

Mullon tuol muutama viesti ylöspäi kuva takahelmasta, eli pidänkö sen mustana vai maalaanko valkoseks? se vähä vaikuttais jälkikäteen mustaksi maalatulta, ku vetokoukun alla on valkonen maali ja mustan maalin alta paljastuu valkonen?? Edempänä puhuttiinkin tästä jo että keula olis tumma, mutta perä valkonen?

Miten takapenkin selkänoja lähtee irti?
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Juhiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: La 06.03.2010 22:02
Paikkakunta: Tampere

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Juhiz »

Morjens. Taas jatkettiin osien ostoa ja auton laittoo. Uutta tuli taas:
  • Takaluukun kromikynnys
    Takaluukun tiiviste
    Kuskin oventiiviste
    Etupuskurin päätykumin kiinnikerauta
    Korjauspaloja konehuoneeseen
    Pohjapanssarin etuosa, liki ruosteeton, mutta lähti hiekkapuhallukseen.
    Vänkärinpuolen konepellin sarana, jos joku on huomannut kuvista että pelti on korkeammalla siltä puolelta kun sarana on vinttura.
    Sisälokarin muovitappeja
    Muutama kourallinen kaikenlaisia pieniä yksityis kohtia, kuten nippusiteitä konehuoneeseen :D
Tämän lisäksi vähä räkäsin telwinillä konehuoneeseen päi
Kuva
Kuva

Kiperä kysymys, mullois varastossa ne kunnon aidot kromikaaret, mikä niiden kohtalo on museokatsastuksessa, saako olla? Vähä kuulin et sais olla.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92

Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3223
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: s123 300td -83 kunnostelua

Viesti Kirjoittaja Hage »

Juhiz kirjoitti: Kiperä kysymys, mullois varastossa ne kunnon aidot kromikaaret, mikä niiden kohtalo on museokatsastuksessa, saako olla? Vähä kuulin et sais olla.
Kaipa nyt saa olla.. :crazy: mutta tekevät hienosta farmarista helevetin ruman ja eikös ne kerää jopa ruostettakin mukaan?
Projektihan sujuu hyvin! Älä luovuta :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin