Romuttamon jokases autos oli jätetty ovi tai ikkuna auki niin voitte vaan kuvitella minkä näkösiä mattoja niis autois oli. Ei lähteny paljoo mattoja mukaa eli viel olis tarvetta hyville äänieristeille!massikkamies kirjoitti:Jos ei sieltä löysy niin saattaa löytyä täältä.Juhiz kirjoitti:Kipsu kirjoitti:Yleensä kaikista on äänieristeet halkeillu tai lentänny helkuttiin. Voin kattella onko mun varastossa hyväkuntosia vai ei. Hyviä on ollu mulla mutta en ole varma menikö ne edellisen auton mukana vai jätinkö ittelle.Juhiz kirjoitti:Kipsu kirjoitti:Mulla on sedaniin 052 sisustusta kaupan lähes lahjoitushintaan jos tarttet jotain.
Olisko sulla lattiamattoja myirä ku mul on hukkunu noista omista ne äänieristeet pohjista, varmaan mennään vkl ihmetteleen niitä romuttamolta. Marmoritiskillä ei enää varaosa koodilla löytyny edes ku soittelin![]()
Katteles ja ilmottele jos löytyy, pitää romuttamolt kattella kans.
s123 300td -83 kunnostelua
Re: w123 300td -83 kunnostelua
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Vanhentuneina kaikissa matoissa on äänieristeet haljennu ja ne imee vettä kuin sienet. Varmaan romuttamon autoissa on käynny sillain ja lopulta home hajottaa loputkin.
Tosin ne matothan voi aina välillä ottaa autosta pois ja laittaa kuivumaan
Mulla on varastossa taakse ihan siedettävän kuntoiset 052 siniset matot, kävin tänään penkomassa. Muutamia halkeamia on äänieristeissä mutta ne voi liimata helposti. Eteen apparin paikalle on matto josta äänieristeen halkeamat on liimattu valkoisella liimakitillä, se ei ole esteettisesti yhtä hienon näköinen. Lähetä vaikka yyveetä jos kiinnostaa.
Tosin ne matothan voi aina välillä ottaa autosta pois ja laittaa kuivumaan

Mulla on varastossa taakse ihan siedettävän kuntoiset 052 siniset matot, kävin tänään penkomassa. Muutamia halkeamia on äänieristeissä mutta ne voi liimata helposti. Eteen apparin paikalle on matto josta äänieristeen halkeamat on liimattu valkoisella liimakitillä, se ei ole esteettisesti yhtä hienon näköinen. Lähetä vaikka yyveetä jos kiinnostaa.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Joo suunnittelen hetken, ilmottelen.Kipsu kirjoitti:Vanhentuneina kaikissa matoissa on äänieristeet haljennu ja ne imee vettä kuin sienet. Varmaan romuttamon autoissa on käynny sillain ja lopulta home hajottaa loputkin.
Tosin ne matothan voi aina välillä ottaa autosta pois ja laittaa kuivumaan
Mulla on varastossa taakse ihan siedettävän kuntoiset 052 siniset matot, kävin tänään penkomassa. Muutamia halkeamia on äänieristeissä mutta ne voi liimata helposti. Eteen apparin paikalle on matto josta äänieristeen halkeamat on liimattu valkoisella liimakitillä, se ei ole esteettisesti yhtä hienon näköinen. Lähetä vaikka yyveetä jos kiinnostaa.
Tänään maalattu takalasin pyyhkijän varsi, lampunpesimet, takapuskurin päätykumin rauta (tein uuden oikeen paksusta pellistä) ja pari liparetta. Huomenna voisin laittaa kuvia.
Autosolilla täyty leikkiä ja vetästä peilipinta tavaratilan kromi kynnykseen

Mistäköhän vois ilmaantua vettä kuskin puolelle? Vänkärin puoli pysyy aivan kuivana. Ilmestyy sateella ajaes, viime kesänä 200km matkal tuli about 3cm taka jalkatilaan. Pohja näyttää aivan ehjältä alhaalta ja ylhäältä päin, tuulilasi vuotaa vähän mutta menee muutenkin vaihtoon. Epäilisin jotain läpivientiä kuten käsijarru tai mittarinvaijeri???
Olisko kellään blaupunkin alkuperästä soitinta myydä tai muuten vaan tiedos?
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Päätä pian ostatko vai et, kohta tulee setä hakemaan kaikki osat.
Kuskin puoli saattaa vuotaa jarrutehostimen suunnalta (siinä lähellä on läpivientireikä vedelle). Kun läpivientireikä on tukossa niin vesi alkaa syömään tulipeltiä ja valuu lopulta kabiiniin sisään. Toinen mahdollinen ruosteriekäpaikka on konepellin saranoiden kotelossa.
Kuskin puoli saattaa vuotaa jarrutehostimen suunnalta (siinä lähellä on läpivientireikä vedelle). Kun läpivientireikä on tukossa niin vesi alkaa syömään tulipeltiä ja valuu lopulta kabiiniin sisään. Toinen mahdollinen ruosteriekäpaikka on konepellin saranoiden kotelossa.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
En taida tarvia nyt, sain jo toisaalta suunnalta kaikki 4 mattoa. Pitää tutkia tuota vedentuloa, toisaalta juuri pesin konetilan painepesurilla ja vetelin ne vesireijät ja saranoiden kotelotkin huolella eikä sisälle ilmaantunut tippaakaan vettäKipsu kirjoitti:Päätä pian ostatko vai et, kohta tulee setä hakemaan kaikki osat.
Kuskin puoli saattaa vuotaa jarrutehostimen suunnalta (siinä lähellä on läpivientireikä vedelle). Kun läpivientireikä on tukossa niin vesi alkaa syömään tulipeltiä ja valuu lopulta kabiiniin sisään. Toinen mahdollinen ruosteriekäpaikka on konepellin saranoiden kotelossa.

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Mulla on vanha blaukkarin kasetti radio, voisin koittaa tutkia löytyykö vuosimallia ja tarvittaessa laittaa kuvia soittimesta. Radio ainakin toimi ko vehkeessä, kasettisoittimesta en tiedä.Juhiz kirjoitti:[
Olisko kellään blaupunkin alkuperästä soitinta myydä tai muuten vaan tiedos?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Nonniin huomenna pistän kuvaa kun häärään auton parissa.
Semmoosta ongelmaa tällä kertaa että mitä eroa on w116 ohjauksen simpukalla
Semmoosta ongelmaa tällä kertaa että mitä eroa on w116 ohjauksen simpukalla
ja w123 simpukallaArtikelnummer:
G11-19-R16-D
Artikelhersteller & Herstellernummer
MERCEDES BENZ: A1164601001
Mercedes Bezugsnummern:
A1164601001, 1164601001, 1164600801, A1164600801
Olisko jotain nopeuseroo, päälle päin näyttää liki samalta mötikältä.Artikelnummer:
G11-19-R18-D
Artikelhersteller & Herstellernummer
MERCEDES BENZ: A1074601701
Mercedes Bezugsnummern:
A1074601701, 1074601701, A1144601701, 1144601701, A1144602101, 1144602101
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Nonniin, on hääräilty auton kanssa, kaikkea ei muista edes sanoa mitä on tehnyt, mutta pistetääs muutama kuva näin ajankuluksi
Maalattu takalasin pyyhin

Lampun pesimet maalattuna ja paikallaan. Ja vielä oikeen desing sulat

Uudet vanteet, kiitokset takakumille! Lähtee tuossa kun kerkiää puhallukseen, pulverimaalaukseen ja lakkaukseen.

Oven alalistan etu "loven" hitsailin ja taas pysyy, en kehdannut ottaa kuvia hitsauksista

Ja ettei liian hyvältä ala näyttämään niin kyllä reikäkin löyty

Maalattu takalasin pyyhin

Lampun pesimet maalattuna ja paikallaan. Ja vielä oikeen desing sulat


Uudet vanteet, kiitokset takakumille! Lähtee tuossa kun kerkiää puhallukseen, pulverimaalaukseen ja lakkaukseen.

Oven alalistan etu "loven" hitsailin ja taas pysyy, en kehdannut ottaa kuvia hitsauksista


Ja ettei liian hyvältä ala näyttämään niin kyllä reikäkin löyty

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Moroo, aattelin laittaa autoon Blaupunkt Cambridge SQM 39 soittimen, 90-luvun corollasta jääny. Menisköhän museomankkana?

Iteltä löytyis kyseseen soittimeen aika reippaasti lappuja.


Iteltä löytyis kyseseen soittimeen aika reippaasti lappuja.

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Kyllä tuo Cambridge voisi sattua siihen aikaikkunaan että hyväksyvät tarkastuksessa. Olihan noita runsaasti vuonna -90 ihan tavallisina käyttöautoina. Tuo etupuskurin alla oleva hiekkapelti sun pitäis maalata korin väriseksi. Se hyppii vielä silmille.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Kipsu kirjoitti:Tuo etupuskurin alla oleva hiekkapelti sun pitäis maalata korin väriseksi. Se hyppii vielä silmille.
Minkä värinen ton auton nyt tarttee olla ? Vedetäänkö varmuuden vuoksi valkoiseksi helmat?Timo L. kirjoitti:Helmojen väristä: tämä auto kun on kolmatta sarjaa, niin etuhelman aivan alimmainen pokkaus kuuluisi olla tumma. Sävy on sama kuin sivuhelmoissa eli 7129 galinitgrau matt vai musta.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Menee ihan niinkuin Timo L. kirjoitti. Eli etuhelman alimmainen pokkaus tumman sävyiseksi (värikoodi olikin ilmoitettu) mutta muuten etuhelma on korin värinen. Sivuhelmat ovat sitä vakio tummaa aina.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Hieno projekti!
Vaasan päässä ei tuo museotarkastus niin vimpan päälle kyllä ollut... "Vanha konkari" väitti että ei sillä radiolla oo väliä, kun ei nyt mikään kosketusnäyttösoitin ole ja penkinpäällisetkin kelpaa kunhan on 'asialliset' ja ehjät. No kelpashan tuo Pioneerin Mp3 soitin ja ~korinväriset penkinpäälliset tuossa pitkässä...
Vaasan päässä ei tuo museotarkastus niin vimpan päälle kyllä ollut... "Vanha konkari" väitti että ei sillä radiolla oo väliä, kun ei nyt mikään kosketusnäyttösoitin ole ja penkinpäällisetkin kelpaa kunhan on 'asialliset' ja ehjät. No kelpashan tuo Pioneerin Mp3 soitin ja ~korinväriset penkinpäälliset tuossa pitkässä...
W220.173 M113.986 '02 - AMG Japanista
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
V123.125 OM616.912 '81 - MR-langi
Re: s123 300td -83 kunnostelua
No eihän mul oo sitten mitää hätääabject kirjoitti:Hieno projekti!
Vaasan päässä ei tuo museotarkastus niin vimpan päälle kyllä ollut... "Vanha konkari" väitti että ei sillä radiolla oo väliä, kun ei nyt mikään kosketusnäyttösoitin ole ja penkinpäällisetkin kelpaa kunhan on 'asialliset' ja ehjät. No kelpashan tuo Pioneerin Mp3 soitin ja ~korinväriset penkinpäälliset tuossa pitkässä...


Nyt on hyvä sauma laittaa takapään hydraulikka kun näytti olevan takaiskarit märkänä näin talven jäljiltä. Tiedos olis 100.000km ajettu perä, vetarit ja ohjaussimpukka, mutta ne on kotosin 280 w116 kävisko nämä w123 kuinka, ei varmaa kuinkaa. Peräki taitaa olla 3,69 ja semmonen on jo hyllys mutta vähä kiinnostais 3,46


Voiskohan tuolta tulla vesi lattialle, ruuvari menee tonne keskikonsolin alle luonnottoman paljon eli läpi varmaanki o.

Reikiä

Vähä reikäpalloa telwinil, toi nurkka on kans läpi muttei oo nyt inspiraatiota ruveta tuota korjaamaan, kevväämmällä

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Hohhoh, tuosa autoo kasates pisti silmää ratin alla haalistuma peitelevys, joten päätin uusia sen peitelevyn ja tänään kävin romuttamol kattelees ja löytyki. Kotona sitä vähä pesin ja rupesin kattoo et seki yhtä vitura ku vanhaki, no nyt o 2 levyy ja kolmatta ettin. Olisko jollai ylimääräst suht virheetönt?


ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Nonniin, projekti hiukan hidastunut varaosien puutteesta, useasta paikasta niiden odottelu venyy luvatusta muutamasta päivästä jo viikkoihin
No ei kait siin mitää, viikonlopun aikana sain sen verti tehtyä että tuli kokeiltua elektrolyysiä takapuskureiden kiinnitysrautoihin ja peruutusvalojen "telineisiin". Se on jopa toimiva konsti ruosteen poistossa

Vähä meinannu vetokoukun alta hapertua. Vetokoukku lähti hiekkapuhallukseen ja epoksimaalaukseen.




Vähä meinannu vetokoukun alta hapertua. Vetokoukku lähti hiekkapuhallukseen ja epoksimaalaukseen.

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Moro. Projekti seisoo kevyesti, mutta jotain aina pitää koittaa joka päivä tehdä. Mitään suurta ei oo nyt tehty, putsailtu sumurajoja ovien väleistä ja liimoja laseista. Vetokoukku kävi epoksi maalaukses
Lakka vähä kärvähti paikoitellen mutta paremman näkönen se on ku ennen maalausta

Olisko jollain tommosia ovipahveja takaovii ?

Lakka vähä kärvähti paikoitellen mutta paremman näkönen se on ku ennen maalausta


Olisko jollain tommosia ovipahveja takaovii ?

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Tuosta tulee hieno, ei voi muuta sanoa.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Moro. Sai vähä niskasta kiinni itteensä ja auton kimppuun. Aikaseksi nyt parin illan aikana saatiin
Konetilan tyhjäys että saa ruosteet kunnolla piiloon ja putsailtua joka paikasta

Edessä nurkat on pahimmat, keulassa menee ruuvari läpi turhanki tiheesti. Näitten nurkkien lisäks viime kesänä paikattiin lokarin tappien paikalta reijät katsastusta varten, joita tuos näkyyki, ne kaikki revitään auki ja tehdään tunteella ja (taidolla).
Seuraavaks pitäs tyhjätä hydrauli pönttö öljystä ja syyläri että sais ottaa pois mutta ei oo vielkää löytyny 1.5litraa isompaa säilytystilaa
Pitänee hakee kaupasta jonkinlainen öljynvaihto astia.
Etupuskurista alaspäin tuo keula on ihan mätä sisältä päin aina pohjapanssariin asti.
(Näköjään vanha kuva mistä en oo viel imuroinu moskaa pois joten vähän epäselvä)

Muutama rinkula. 4kpl 6x14 Et30, 4kpl 6½x14 et30 ja 1kp 6x14 Intra et30. Vartovat alumiinioksidi puhallusta ja pulverimaalausta.

Viime kerralla unohtu pistää tämä eli maskiin hommasin uudet vaaka- ja pystylistat ja uuden tähden. Vähä paksumpia noi rimat ku vanhat ku kl-varaosista sain 201-mersun koodilla rimat ja niitä sai lyhentääkki monta senttiä.

Jatketaan harjoituksia.
Konetilan tyhjäys että saa ruosteet kunnolla piiloon ja putsailtua joka paikasta


Edessä nurkat on pahimmat, keulassa menee ruuvari läpi turhanki tiheesti. Näitten nurkkien lisäks viime kesänä paikattiin lokarin tappien paikalta reijät katsastusta varten, joita tuos näkyyki, ne kaikki revitään auki ja tehdään tunteella ja (taidolla).
Seuraavaks pitäs tyhjätä hydrauli pönttö öljystä ja syyläri että sais ottaa pois mutta ei oo vielkää löytyny 1.5litraa isompaa säilytystilaa

Etupuskurista alaspäin tuo keula on ihan mätä sisältä päin aina pohjapanssariin asti.


Muutama rinkula. 4kpl 6x14 Et30, 4kpl 6½x14 et30 ja 1kp 6x14 Intra et30. Vartovat alumiinioksidi puhallusta ja pulverimaalausta.

Viime kerralla unohtu pistää tämä eli maskiin hommasin uudet vaaka- ja pystylistat ja uuden tähden. Vähä paksumpia noi rimat ku vanhat ku kl-varaosista sain 201-mersun koodilla rimat ja niitä sai lyhentääkki monta senttiä.

Jatketaan harjoituksia.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Nonniin, tuos olis muutama kysymys elikkäs,
Millä nimellä nuo kuvassa ympyröidyt osat löytyy? Punanen on varmaa JÄÄHDYTTÄJÄ ALAPELTI ja vihree on ETUHELMA (HIEKKAPELTI), mutta mikäs tuo keltanen sitte on ? Eikös pohjapanssari ala virallisesti sen takaa ainaki ebay kuvien mukaa??

Tunnelmia akun alta

Millä nimellä nuo kuvassa ympyröidyt osat löytyy? Punanen on varmaa JÄÄHDYTTÄJÄ ALAPELTI ja vihree on ETUHELMA (HIEKKAPELTI), mutta mikäs tuo keltanen sitte on ? Eikös pohjapanssari ala virallisesti sen takaa ainaki ebay kuvien mukaa??

Tunnelmia akun alta

ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Kyllä olet reippaasti tehnyt hommia ja varmasti palkitsee.
Keltainen on pohjapanssarin etuosa. Pohjapanssari on kaksiosainen. Kuvissa ylempänä olevat ovipahvit on jo viety mutta tiedän mistä saisi vastaavia (täältä PKS. seudulta).
Keltainen on pohjapanssarin etuosa. Pohjapanssari on kaksiosainen. Kuvissa ylempänä olevat ovipahvit on jo viety mutta tiedän mistä saisi vastaavia (täältä PKS. seudulta).
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Rupes näyttää liian tutulta?Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!


ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Niimpä,Mersujen teko loppui-85 ja sen jäläkeen saksalaenen opetteli miten suapi muovin ruostummaan...!Juhizille onnittelut kaikesta vaivannäöstä MERSUN entisöinnin merkeissä!Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Näitä kannattaa korjata, uusia ei oo enää aikoihin tehty ja vanhatkin alkaa hiljalleen päätyä joko puristimeen tai Afrikkaan.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Mankasta: hommaa aikakauden mukainen mankka tai sitten vaikka peitelevy tarkastuksen ajaksi. Omasta näkökulmasta 90-lukuinen on 90-lukuinen
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Tämähän on lähes ruosteeton, näkisittepä minkälaisesta täällä vielä tehdään kulkupeliä, kuppa&kymmenen kaveria!Juhiz kirjoitti:Rupes näyttää liian tutulta?Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!Täl autol on tää vikana, kaikki toimii ja tekniikka pelaa, mutta alkaa vaa muoviki ruostuu
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Joo, varmaan laitan peitelevyn ku semmonen löytyy itteltä, eipähä tartte tapella. Kuinkas muuten tuon antennin laita on onko se vakiovaruste siinä kuskin puolen takakulmas vai onko se ollu lisävaruste, ku ittel ei oo mitää johtoja sinne koteloon eikä löydy mitään paikattuja reikiäkään?Timo L. kirjoitti:Mankasta: hommaa aikakauden mukainen mankka tai sitten vaikka peitelevy tarkastuksen ajaksi. Omasta näkökulmasta 90-lukuinen on 90-lukuinen.
Eikö se ole niin että "Ingman saa maidonkin maistumaan ja opel saa muovinkin ruostumaan"ossooma5 kirjoitti:Niimpä,Mersujen teko loppui-85 ja sen jäläkeen saksalaenen opetteli miten suapi muovin ruostummaan...!Juhizille onnittelut kaikesta vaivannäöstä MERSUN entisöinnin merkeissä!Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!

onre kirjoitti:Näitä kannattaa korjata, uusia ei oo enää aikoihin tehty ja vanhatkin alkaa hiljalleen päätyä joko puristimeen tai Afrikkaan.
airaksela kirjoitti:Tämähän on lähes ruosteeton, näkisittepä minkälaisesta täällä vielä tehdään kulkupeliä, kuppa&kymmenen kaveria!Juhiz kirjoitti:Rupes näyttää liian tutulta?Timo999 kirjoitti:Aijai...
Nyt taas muistan miksi luovuin omasta 123 farkusta!Täl autol on tää vikana, kaikki toimii ja tekniikka pelaa, mutta alkaa vaa muoviki ruostuu
Näinhän se on ja eniten tässä tuohussa risoo kun pyörii jossain romuttamoilla ja siellä on pelleiltään parempi kuntoisia vehkeitä


No asiaan.
Tuossa sain kaverilta hydrauli iskarit, painepallot, säätimen ja kaikki letkut! Ei muutakun asentelemaan.

Uusi 3.46 perä, jossa klappia ehkä yksi aste, kun ahkerasti etsii. Vanhassa on noin 10min, mutta muuten äänetön.

Ensimmäinen reikä paikattuna konehuoneesta.

Muutama reikä lisää, seuraavan sateettoman päivän hommia

Mitäköhän museotarkastuksessa sanottais, jos en laittaisi ollenkaan niitä sisälokarin kiinnike tappeja, joista noi kaikki ruosteet on lähtenykki. Kiinnostaa aivan hirveesti lähtee summissa porailemaan niille reikiä noihin uusiin pellin paloihi

Mullon tuol muutama viesti ylöspäi kuva takahelmasta, eli pidänkö sen mustana vai maalaanko valkoseks? se vähä vaikuttais jälkikäteen mustaksi maalatulta, ku vetokoukun alla on valkonen maali ja mustan maalin alta paljastuu valkonen?? Edempänä puhuttiinkin tästä jo että keula olis tumma, mutta perä valkonen?
Miten takapenkin selkänoja lähtee irti?
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Morjens. Taas jatkettiin osien ostoa ja auton laittoo. Uutta tuli taas:


Kiperä kysymys, mullois varastossa ne kunnon aidot kromikaaret, mikä niiden kohtalo on museokatsastuksessa, saako olla? Vähä kuulin et sais olla.
- Takaluukun kromikynnys
Takaluukun tiiviste
Kuskin oventiiviste
Etupuskurin päätykumin kiinnikerauta
Korjauspaloja konehuoneeseen
Pohjapanssarin etuosa, liki ruosteeton, mutta lähti hiekkapuhallukseen.
Vänkärinpuolen konepellin sarana, jos joku on huomannut kuvista että pelti on korkeammalla siltä puolelta kun sarana on vinttura.
Sisälokarin muovitappeja
Muutama kourallinen kaikenlaisia pieniä yksityis kohtia, kuten nippusiteitä konehuoneeseen


Kiperä kysymys, mullois varastossa ne kunnon aidot kromikaaret, mikä niiden kohtalo on museokatsastuksessa, saako olla? Vähä kuulin et sais olla.
ex s123 300TD -83
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Corolla Ae92
Yrittäminen on ensiaskel epäonnistumiseen.
Re: s123 300td -83 kunnostelua
Kaipa nyt saa olla..Juhiz kirjoitti: Kiperä kysymys, mullois varastossa ne kunnon aidot kromikaaret, mikä niiden kohtalo on museokatsastuksessa, saako olla? Vähä kuulin et sais olla.

Projektihan sujuu hyvin! Älä luovuta

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic