w208 kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

w208 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja A.S »

Terve aluksi pitää kiittää vanhoja foorumilaisia monista hyvistä neuvoista joita on tullut täältä keskusteluihin osallistumatta luettua.
Tuossa 1,5 vuotta sitten ostin tuollaisen clk 200 kompressorin v.2001, 6 vaihteinen manuaali, alkuperäinen suolakelien raiskaama varustelematon suomi auto.
Tähän mennessä muutoksia ei oo tullu tehtyä kuin Eibachin sportline jouset vaihdoin nyt keväällä sekä 18" Lorinser Lm6 replica vanteet ostin viime syksynä käytettynä. Alkuperäisillä iskareilla mennään toistaiseksi kunnes lompakko yhtyy mielipiteeseeni bilsteinien tarpeellisuudesta. "persaukinen mersumies=tee se itse mies"

Tähän mennessä huollettua

-Apusimpukan korjaus
-Etupyörien laakerit
-vas. raidetangonpää
-pyöränkulmien säätö
-jarrulevy + palat x4 + käsijarrukengät
-tulppaa, öljyy, suodatinta
-vilkunviiksi jäi vilkuttaan oikealle vaihtoon meni
-oik sumuvalo polttimo ja lasi
-jälkiasennus ksenonit 5100K x 4 vaihtui kun yksi paloi, eikä polttimoissa ollut mitään merkintää vaihtui siis kaikki

Huollon tarvetta

-maalia kaipais koko auto tässä ei oo yhtäkään virheetöntä paneelia, kaikista löytyy joko kiveniskemää ruostetta tai syvää naarmua
-mittaristosta lämpötila näytöstä pikselit hukassa sekä puolet taustavaloista
-kuljettajan puoleinen sivulasi suhisee huolimatta uudesta tiivisteestä ja lukemattomista säätöön käytetyistä tunneista.
(vinkkejä otetaan vastaan)
-moniurahihnat kiristäjineen kaipaa vaihtoo (pakkasilla jo melkoinen sinfonia)
CLK 200K 01.
Kuva

Sprinter 312D 00.
Kuva
M-B sprinter 312d v.2000 B-kortilla ajettava pakettiauto
edellisten omistajien toimesta jäätelöauto on muuttunut omavalmiste lavalla näppäräks kuljettimeksi
tarkoitus olisi tämäkin maalata ja fiksailla siistiksi, uutta kuumasinkittyy lava rakennetta jo suunnitellu.
On muuten takavetoisena kevytperäisenä talvella mukava. Vähintään lapio on oltava aina hytissä, karjapuskuri vinssillä olisi pelastanu monta kertaa pinteestä.

tähän mennessä tehty
-syöttöpumppu huollettu oli jousi poikki
-eteen oli joku vaihtanut pyörän laakerit oli niin löysällä että alkoi jo ravistaa/kolistaa ennen kuin löysin syyn.
-kytkimeen ensin työsylinteri sitten pääsylinteri vaihtoon, lopuksi paljastui että pelkkä oikein suoritettu ilmaus olisi riittänyt :D
eli pumpulla kierrättäen nestettä säiliöstä alakautta työsylintrin ilmaruuvista sisään kupli ilmat ylös säiliöön, toisinpäin pumppasin litran nestettä läpi ja aina vain tuli ilmaa eikä poljintuntuma parantunut.
Viimeksi muokannut A.S, Su 11.03.2012 12:34. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Täähän on kun meikäläisen auto jousista, vanteista mallista ja kuskin persaukisuudesta lähtien :D
Paljon tällä on ajettu? Omasta 150tkm ajetusta värkistä ei onneksi ole tuota kuppaa löytyny paitsi hanttarin puolen puskurin ja takasiiven välistä mikä oli täys hiekkaa ja paskaa ku irrotin puskurin ja sitte etusiivestä tuolta helma muovin alta missä oli sama ongelma eli kourallinen paskaa 10cm matkalla :D Nuo kannattaa tsekata sunkin läpi, omassa ei ole näkyvissä yhtää ruosteita joten noi tuli meikäläiselle yllätyksenä mutta onneks tuli huomattua tässä vaiheessa ku ei ole vasta ku maalit puhki pikku ruskeeta :thumbup:
Helmat jynttäsen tällä kertaa kyllä sialla kiinni sieltä yläreunasta ettei pääse tuota shaittia enää kertymään...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja A.S »

Mersun mittarin lukema on karvan päälle 250tkm. Paljonhan toi on tämän ikäiselle mersulle mutta kokeillaan jos hyvällä pidolla sais ton lukeman tuplattua.
Kuluvaa osaa tarvii vaihtaa vielä jonkun verran kuskin hymyn viimeistelemiseksi. Ajossa kilsat ei tunnu enään kun sai ohjauksesta väljät pois ja pyöränkulmat kohilleen.

Onko toi avattaren kuva sun clk:sta näyttäis olevan elegance mulla toi on avantgarde, ei taida noilla olla muuta eroa kuin lasien sävytys ja kojelaudan koristelistat

Vielä täytyy ylistää forumilaisten mersuja erityisesti noi Sergeyn klassikot lämmittää sydäntä. Alkuperäistä kunnioittaen alustalla/vanteilla saa ihmeitä aikaan. :D

P.S. hyvä maalari haussa pirkanmaalta
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tervetuloa!

Hyvä maalaamo kangasalan automaalaus.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eihän tuo 250tkm ole vielä mitää ku tuossa pihassa seisoo saman ikäinen väykkä missä on yli tuplat taulussa eikä loppua näy :D
Jos rupeet perkaamaan tuota koria maalausta varten nii raportoi ihmeessä minne kaikkialle tuota kuppa on ilmestyny jos meikäläinen sais vaikka ennalta ehkäistyä mahdolliset mätäpaikat.
Ilmoittele jos tarvit purkausohjeita tms. :wink:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja A.S »

nyt on purkuhommat aloteltu.
Kuva
samalla tuli tutkittua tarkemmin syksyllä tapahtuneen tunnistamattomaksi jääneen luontokappaleen julman hyökkyksen tuhot. Etupuskuri olikin sitten halki. nyt tarvitsisin vinkkejä mistä löytäis edullisesti etupuskurin ilman helmaa ja listoja. auto menossa muutenkin maalarille niin ei värilläkään väliä. Uusi maksais kl:ssä yli 500e. Vai pystyiskö tota hitsaileen?
Avatar
JaniP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 05.12.2006 19:20
Paikkakunta: Kaustinen/Lohtaja

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja JaniP »

Laitappa kuvaa siitä puskurista niin mietitään mitenkä kannattaa vai kannattaako korjata
W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja A.S »

Puskurista kuvaa
Kuva
ainoastaan kuvassa näkyvä kohta on halki itse puskurista. Mietin vain tuota muovilaatua, että onko hitsaus puskurin materiaalin puolesta mahdollista. Välijäähdyttimen päältä joku suojamuovi oli myös pamahtanut halki.
piru kun tuli se täyskasko tiputettua pois kun "ajan niin varoen ettei mulle mitään satu"
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja RAM »

Toi on niin näkymättömässä paikassa, että kannattaa korjata. Omaa puskuriani liimailin kasaan paljon hankalammasta paikasta ja hyvin on kestänyt.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

Kuva

Tuota liimaa kun laittaa pysyy kiinni, varsinkin jos ostaa vielä tuota vahvistusmattoa. Liima putki aika arvokasta n.20€ kpl mutta aika riittoisaa(lisäksi pistooli ja vaihtokärkiä) mutta huippuhankinta, säästää rahaa tulevaisuudessa kun on kerrankin liimaa joka pitää. Helppo korjata esim.sisustan kiinnikkeitä.Itse olen käyttänyt nopeasti kuivuvaa versiota.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
JaniP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Ti 05.12.2006 19:20
Paikkakunta: Kaustinen/Lohtaja

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja JaniP »

No koita hitsailla sitä. sillähän se selviää. Muistaakseni sitä pysty hitsaamaan muttei osaa varmaks sanoa
W638 2.3B '98
W123 300TDT '84
W123 300D '78
W203 270CDI '01
W963 316CDI '01
EX: W209, W202 x 2, W201 x 3, W123 x 3 + muun merkkiset
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

A.S kirjoitti:Mietin vain tuota muovilaatua, että onko hitsaus puskurin materiaalin puolesta mahdollista.
Tähän mennessä vastaantulleita Mersun henkilöauton puskureita on ainakin onnistunut kolvilla "hitsailla", joten kokeilemaan vaan tuolta sisäpuolelta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

Re: uusi käyttäjä esittäytyy projekteineen

Viesti Kirjoittaja A.S »

Kuva
kuskin puolen takalokari

Kuva
Jotenkin ei toi maali tunnu olevan pellissä kiinni. Paikoin lähti hioessa ensi pyyhkäisyllä irti, välillä ei edes ruostetta alla.
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

Re: w208 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja A.S »

mites tästä lähtee oven kahvat irti?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5575
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w208 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Olisko jarruja ilmailtu tai jarruletku hajonnut ja jarrunestettä lennellyt pitkin sisälokaria? Se liuottaa maalia.
S124 300TE
W124 300D
A.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 22.03.2011 09:10

Re: w208 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja A.S »

Kuvatakalokari valmiina maalarille
Ruosteet poistettu, maalattu ja massattu. Lokarin kaaren etu päästä joutu alakulmaan vaihtaan jo vähän peltiäkin
Levy uusittu satula putsattu ja maalattu

Lisää kuvia http://s1237.photobucket.com/albums/ff4 ... 0projekti/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vinkkejäkin kaipaisin eli ovista pitäis saada ulkokahvat irti sekä oven alta tiiviste. onko w210 esim. samanlaiset kahvat ja niiden kiinnitystapa?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w208 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ovenkahvoissa on ruuvit siellä oven päädyssä.

CLK:sta en tiedä mutta esim väykyssä oli muistaakseni siellä oventiivisteen alla etu tai takaovessa.. ei muista kun on jo aikaa vuosia kun viimeksi rassannu, :D
124:ssa jne on sitten ihan näkyvillä. Voi olla jonkinlainen muovitulppa siinä ruuvin edessä suojana.
Vastaa Viestiin