Jos vika poistuu uudelleen käynistämällä,S202 kirjoitti:Ei se tiedä onko turbo ehjä vai rikki. Tarkista ahtoputket ja cooleri!
Eikö antanut mitään muita koodeja kuin tuon P0299?Ärsk kirjoitti:Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiäpitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä?
Kiitos ja anteeksi
Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
Anto se nyt semmosen ku P0112 joka viittaa tuohon ilmuilman lämpöanturiin?! voiko se vaikuttaa jotenki tähän? EGR:stä ei oo vielä tullu mitään ilmotuksia..JeremyH kirjoitti:Eikö antanut mitään muita koodeja kuin tuon P0299?Ärsk kirjoitti:Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiäpitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä?
Kiitos ja anteeksi
Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
(eikö edes mitään EGR:ään viittaavaa?)
Tuo koodi voi johtua niin monesta asiasta, mutta hyvin harvoin itse turbosta johtuva.
ahtoputki vuoto, alipaine vuoto, ahtopaineen säätimet/anturit, EGR-vuoto, imusarja tukossa, ja etenkin se yleisin: kontakti häiriö jossakin piuhassa konehuoneessa.
Itse veikkaan tuota viimeistä.
Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto"soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto" (siis vain huolto, ei korjaus. Annetaan valohoitoa ja arpapelillä vaihdetaan kalliita osia. Siis normaalia merkkiliike toimintaa)dealer kirjoitti:Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto"soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Noniin vika löyty! ahtoputkihan siellä oli halki. nyt on väliaikasesti pysyvä hengitys uutta odotellessaJeremyH kirjoitti:Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto" (siis vain huolto, ei korjaus. Annetaan valohoitoa ja arpapelillä vaihdetaan kalliita osia. Siis normaalia merkkiliike toimintaa)dealer kirjoitti:Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto"soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Überwiescasta löytyy sellainen mersukorjaamo josta olen kuullut positiivista palautetta. (foorumilla nimimerkki Aki P. Itselläni ei ole kokemusta ko. korjaamosta)
IAT ja MAP (intake air temperature ja manifold absolute pressure) anturit pitäis löytyä välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Lähes saman näköiset mötikät, mutta eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.
Tutki onko langat ehjät, onko nokinen jne.
No äläs nyt, mulla on pirssi pudotellut kuukauden sisään 3 kertaa hätäkäytölle ja Rolle paikallisti vian turbon ahtopaineisiin, tai siis sen säätöihin. No, ei sille muuta tehty kuin annettiin ohje jatkaa ajoa normaalistiJeremyH kirjoitti: Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto"
Voihan veee... tolasia paikkoja no on niillä sitten ainakin työlisyys taattu kun päässee tekemään isompaa remontiaputukiffeli kirjoitti:No äläs nyt, mulla on pirssi pudotellut kuukauden sisään 3 kertaa hätäkäytölle ja Rolle paikallisti vian turbon ahtopaineisiin, tai siis sen säätöihin. No, ei sille muuta tehty kuin annettiin ohje jatkaa ajoa normaalistiJeremyH kirjoitti: Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto"