W203 vikaa vai ominaisuus?
W203 vikaa vai ominaisuus?
No niin tänään tuli esiin sellainen vika että ei antanut kierroksia 3000rpm enempää muuten toimi normaalisti vaan vääntö vähän rajoittu
ei ohiteltu ripeästi.
Vika tuli kesken ajon itseasiassa risteyksestä kiihdyttäessä ajelin 30km huoltoasemalle sammutin ja käynnistin uudelleen ja kas vika oli poissa toimii normaalisti. Autohan oli 200cdi manuaali laatikkolla vm 03 EMJ Powerin ohjelmalla liekkö mitään merkitystä. Niin ja autonpuhelin sammui siinä samalla kun rupes oireilee liekkö niillä yhteyttä? 
Viimeksi muokannut pasi124, To 30.06.2011 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Auto oli vikatilassa, eli rajoitti kierroksia jottei särjetä lisää paikkoja.
Ilmeisesti ei kuitenkaan kamalasta viasta kyse kun kerran sammuttamalla kuittaantui, hiljaiseksi. (mutta kyllä se siellä muistissa edelleen on)
*:n piuhan päähän katsomaan kuka siellä ryppyilee. (huono mennä arvailemaan, syitä voi olla useita)
puhelin taisi sammua sen takia että kytkee "mukavuustoiminnot" pois päältä vikatilassa.
Ilmeisesti ei kuitenkaan kamalasta viasta kyse kun kerran sammuttamalla kuittaantui, hiljaiseksi. (mutta kyllä se siellä muistissa edelleen on)
*:n piuhan päähän katsomaan kuka siellä ryppyilee. (huono mennä arvailemaan, syitä voi olla useita)
puhelin taisi sammua sen takia että kytkee "mukavuustoiminnot" pois päältä vikatilassa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Juu täytyy viedä piuhan nokkaan jos rupeaa vielä hankalaksi. Ajotietokonekkaan ei ilmoita mitään vai kuuluuko ilmoittaakkaan? Nää uudemmat on
kun taas w114/115
ei oo näitä hömpötyksiä noo ens kesänä mennään vanhuksella arvokkaasti.
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Mulla teki samaa 220cdi -01 kanssa aikoinaan alkuunsa. kunnes oli vikatila päällänsä aina. Vika oli ilmamassamittarissa. Maksoko jokun 70€
220.128 Black Mirror
- W202C220SPORT
- Vakiokalustoa

- Viestit: 56
- Liittynyt: Su 20.06.2010 14:05
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Mulla oli sama vika ja vika oli irronneessa alipaineletkussa!
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
"Pikkuvika ja helppo korjata", on myöskin tämä EGR- venttiilin jumittelu joka antaa saman vikatilan ilman mitään ilmoitteluita.
Kävi tässä samoin että piti pysäytellä useamminkin 700km taipaleella että resetoitu vähäksi aikaa.
Venttiilin putsauksen jälkeen ei ole vaivaa ilmenny.
Kävi tässä samoin että piti pysäytellä useamminkin 700km taipaleella että resetoitu vähäksi aikaa.
Venttiilin putsauksen jälkeen ei ole vaivaa ilmenny.
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Toden näköiSesti 2 erivikaa moottorin puoli ja ratio
Erg tukossa/jumissa, imusarja/katti tukossa
(syykin luki tuolla... Jonkun verran noita tarvinnut muokata...)
Erg tukossa/jumissa, imusarja/katti tukossa
(syykin luki tuolla... Jonkun verran noita tarvinnut muokata...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Tuo EGR vastikään vaihettu merkkihuollossa entisen omistajan toimesta.Elokuussa menee muutenkin huoltoon joten katselkoon siellä.
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiä
pitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä?
Kiitos ja anteeksi 
Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Ei se tiedä onko turbo ehjä vai rikki. Tarkista ahtoputket ja cooleri!
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Jos vika poistuu uudelleen käynistämällä,S202 kirjoitti:Ei se tiedä onko turbo ehjä vai rikki. Tarkista ahtoputket ja cooleri!
Eikä uusiudu heti samalla tavalla ajaessa niin ei voi oikeen olla vikan vuoto
Noissa(putket/cuuleri harvemmin itekseen paikautuvat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Eikö antanut mitään muita koodeja kuin tuon P0299?Ärsk kirjoitti:Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiäpitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä?
Kiitos ja anteeksi
Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
(eikö edes mitään EGR:ään viittaavaa?)
Tuo koodi voi johtua niin monesta asiasta, mutta hyvin harvoin itse turbosta johtuva.
ahtoputki vuoto, alipaine vuoto, ahtopaineen säätimet/anturit, EGR-vuoto, imusarja tukossa, ja etenkin se yleisin: kontakti häiriö jossakin piuhassa konehuoneessa.
Itse veikkaan tuota viimeistä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Anto se nyt semmosen ku P0112 joka viittaa tuohon ilmuilman lämpöanturiin?! voiko se vaikuttaa jotenki tähän? EGR:stä ei oo vielä tullu mitään ilmotuksia..JeremyH kirjoitti:Eikö antanut mitään muita koodeja kuin tuon P0299?Ärsk kirjoitti:Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiäpitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä?
Kiitos ja anteeksi
Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
(eikö edes mitään EGR:ään viittaavaa?)
Tuo koodi voi johtua niin monesta asiasta, mutta hyvin harvoin itse turbosta johtuva.
ahtoputki vuoto, alipaine vuoto, ahtopaineen säätimet/anturit, EGR-vuoto, imusarja tukossa, ja etenkin se yleisin: kontakti häiriö jossakin piuhassa konehuoneessa.
Itse veikkaan tuota viimeistä.
soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika en siinä sitte ruennu sen kummemin keskustelemaan aiheesta ku nuin rajuja väittivät
Katon huomenna ku kiireiltä selviää ni nuita mainitsemiasi paikkoja.
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto"soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
wiimax.fi
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto" (siis vain huolto, ei korjaus. Annetaan valohoitoa ja arpapelillä vaihdetaan kalliita osia. Siis normaalia merkkiliike toimintaa)dealer kirjoitti:Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto"soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Überwiescasta löytyy sellainen mersukorjaamo josta olen kuullut positiivista palautetta. (foorumilla nimimerkki Aki P. Itselläni ei ole kokemusta ko. korjaamosta)
IAT ja MAP (intake air temperature ja manifold absolute pressure) anturit pitäis löytyä välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Lähes saman näköiset mötikät, mutta eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.
Tutki onko langat ehjät, onko nokinen jne.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Niin kauan kun koitaa takuusen laitaa ei parane itse anturin johtoja
Irrotta siitä jälki(mihin sitten vetoavat)
Mutta jos imulämpö anturi antaa värrä tietoa se vaikutta suoraan käyntiin
Irrotta siitä jälki(mihin sitten vetoavat)
Mutta jos imulämpö anturi antaa värrä tietoa se vaikutta suoraan käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Noniin vika löyty! ahtoputkihan siellä oli halki. nyt on väliaikasesti pysyvä hengitys uutta odotellessaJeremyH kirjoitti:Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto" (siis vain huolto, ei korjaus. Annetaan valohoitoa ja arpapelillä vaihdetaan kalliita osia. Siis normaalia merkkiliike toimintaa)dealer kirjoitti:Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto"soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Überwiescasta löytyy sellainen mersukorjaamo josta olen kuullut positiivista palautetta. (foorumilla nimimerkki Aki P. Itselläni ei ole kokemusta ko. korjaamosta)
IAT ja MAP (intake air temperature ja manifold absolute pressure) anturit pitäis löytyä välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Lähes saman näköiset mötikät, mutta eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.
Tutki onko langat ehjät, onko nokinen jne.
joo kummasti lähtivät kalleimasta viasta heti arvailemaan että mikä mahtais olla.
Kiitos neuvoista! aloitetaan taas hiljaiselo foorumilla ja odotellaan seuraavaa vikaa!
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Mulla oli 270 cdi:ssä samanlainen vika,niin vikana oli ahtopaineen tunnistimen liitin oli risa..
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
No eipä minullakaan ole enää oireillu ja 1500km ajettu siitä kun sen ainoan kerran teki 
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
No mulla kans pelas välillä pitkätkin tovit ja sitte vaan taas hävis puhti koneesta,niin se liitin sai välillä kosketusta ja välillä ei...
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa

- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
No äläs nyt, mulla on pirssi pudotellut kuukauden sisään 3 kertaa hätäkäytölle ja Rolle paikallisti vian turbon ahtopaineisiin, tai siis sen säätöihin. No, ei sille muuta tehty kuin annettiin ohje jatkaa ajoa normaalistiJeremyH kirjoitti: Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto"
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Voihan veee... tolasia paikkoja no on niillä sitten ainakin työlisyys taattu kun päässee tekemään isompaa remontiaputukiffeli kirjoitti:No äläs nyt, mulla on pirssi pudotellut kuukauden sisään 3 kertaa hätäkäytölle ja Rolle paikallisti vian turbon ahtopaineisiin, tai siis sen säätöihin. No, ei sille muuta tehty kuin annettiin ohje jatkaa ajoa normaalistiJeremyH kirjoitti: Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: W203 vikaa vai ominaisuus?
Kiitos tästä ketjusta, löytyi omakin vika ahtoputkesta johon oli tullut halkeama! Aina ei tarvitse availla uusia ketjuja! 



