W203 vikaa vai ominaisuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

No niin tänään tuli esiin sellainen vika että ei antanut kierroksia 3000rpm enempää muuten toimi normaalisti vaan vääntö vähän rajoittu :shock: ei ohiteltu ripeästi. :roll: Vika tuli kesken ajon itseasiassa risteyksestä kiihdyttäessä ajelin 30km huoltoasemalle sammutin ja käynnistin uudelleen ja kas vika oli poissa toimii normaalisti. Autohan oli 200cdi manuaali laatikkolla vm 03 EMJ Powerin ohjelmalla liekkö mitään merkitystä. Niin ja autonpuhelin sammui siinä samalla kun rupes oireilee liekkö niillä yhteyttä? :shock:
Viimeksi muokannut pasi124, To 30.06.2011 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Auto oli vikatilassa, eli rajoitti kierroksia jottei särjetä lisää paikkoja.

Ilmeisesti ei kuitenkaan kamalasta viasta kyse kun kerran sammuttamalla kuittaantui, hiljaiseksi. (mutta kyllä se siellä muistissa edelleen on)

*:n piuhan päähän katsomaan kuka siellä ryppyilee. (huono mennä arvailemaan, syitä voi olla useita)

puhelin taisi sammua sen takia että kytkee "mukavuustoiminnot" pois päältä vikatilassa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Juu täytyy viedä piuhan nokkaan jos rupeaa vielä hankalaksi. Ajotietokonekkaan ei ilmoita mitään vai kuuluuko ilmoittaakkaan? Nää uudemmat on :thumbdown: kun taas w114/115 :thumbup: ei oo näitä hömpötyksiä noo ens kesänä mennään vanhuksella arvokkaasti.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mulla teki samaa 220cdi -01 kanssa aikoinaan alkuunsa. kunnes oli vikatila päällänsä aina. Vika oli ilmamassamittarissa. Maksoko jokun 70€
220.128 Black Mirror
Avatar
W202C220SPORT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 20.06.2010 14:05

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja W202C220SPORT »

Mulla oli sama vika ja vika oli irronneessa alipaineletkussa!
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja fokura »

"Pikkuvika ja helppo korjata", on myöskin tämä EGR- venttiilin jumittelu joka antaa saman vikatilan ilman mitään ilmoitteluita.
Kävi tässä samoin että piti pysäytellä useamminkin 700km taipaleella että resetoitu vähäksi aikaa.
Venttiilin putsauksen jälkeen ei ole vaivaa ilmenny.
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Toden näköiSesti 2 erivikaa moottorin puoli ja ratio
Erg tukossa/jumissa, imusarja/katti tukossa
(syykin luki tuolla... Jonkun verran noita tarvinnut muokata...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Tuo EGR vastikään vaihettu merkkihuollossa entisen omistajan toimesta.Elokuussa menee muutenkin huoltoon joten katselkoon siellä.
Ärsk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 13.06.2008 21:10
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Ärsk »

Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiä :oops: pitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä? :crazy: Kiitos ja anteeksi :silent:

Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5524
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei se tiedä onko turbo ehjä vai rikki. Tarkista ahtoputket ja cooleri!
S124 300TE
W124 300D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

S202 kirjoitti:Ei se tiedä onko turbo ehjä vai rikki. Tarkista ahtoputket ja cooleri!
Jos vika poistuu uudelleen käynistämällä,
Eikä uusiudu heti samalla tavalla ajaessa niin ei voi oikeen olla vikan vuoto
Noissa(putket/cuuleri harvemmin itekseen paikautuvat)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Ärsk kirjoitti:Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiä :oops: pitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä? :crazy: Kiitos ja anteeksi :silent:

Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
Eikö antanut mitään muita koodeja kuin tuon P0299?
(eikö edes mitään EGR:ään viittaavaa?)

Tuo koodi voi johtua niin monesta asiasta, mutta hyvin harvoin itse turbosta johtuva.
ahtoputki vuoto, alipaine vuoto, ahtopaineen säätimet/anturit, EGR-vuoto, imusarja tukossa, ja etenkin se yleisin: kontakti häiriö jossakin piuhassa konehuoneessa.
Itse veikkaan tuota viimeistä.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Ärsk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 13.06.2008 21:10
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Ärsk »

JeremyH kirjoitti:
Ärsk kirjoitti:Minäpä lainaan tätä vähän. eli 200cdi rupes työntää mustaa huomattavan paljon kohta heitti samaisen vikatilan ettei noussu kierokset yli 3000 sammutin ja toimi normaalisti. kahtoin kotona vikakoodit ja anto P0299 joka ilmeisesti viittaa tuonne turpo puolelle. mutta tuo kielitaito on sen verta heikko ettei oikeen osaa sitä tietoa ehtiä :oops: pitäskö ensin kahtua että onko vika ahtoputkissa välijäähyttimessä vai viittaako vikakoodi suoraan että turpo sökönä? :crazy: Kiitos ja anteeksi :silent:

Niin ja tämä savutus on nyt jatkunu ja näyttää että pahenee vaan.
Eikö antanut mitään muita koodeja kuin tuon P0299?
(eikö edes mitään EGR:ään viittaavaa?)

Tuo koodi voi johtua niin monesta asiasta, mutta hyvin harvoin itse turbosta johtuva.
ahtoputki vuoto, alipaine vuoto, ahtopaineen säätimet/anturit, EGR-vuoto, imusarja tukossa, ja etenkin se yleisin: kontakti häiriö jossakin piuhassa konehuoneessa.
Itse veikkaan tuota viimeistä.
Anto se nyt semmosen ku P0112 joka viittaa tuohon ilmuilman lämpöanturiin?! voiko se vaikuttaa jotenki tähän? EGR:stä ei oo vielä tullu mitään ilmotuksia..

soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika en siinä sitte ruennu sen kummemin keskustelemaan aiheesta ku nuin rajuja väittivät :D

Katon huomenna ku kiireiltä selviää ni nuita mainitsemiasi paikkoja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18115
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja dealer »

soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto" :eh:
wiimax.fi
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

dealer kirjoitti:
soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto" :eh:
Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto" (siis vain huolto, ei korjaus. Annetaan valohoitoa ja arpapelillä vaihdetaan kalliita osia. Siis normaalia merkkiliike toimintaa)
Überwiescasta löytyy sellainen mersukorjaamo josta olen kuullut positiivista palautetta. (foorumilla nimimerkki Aki P. Itselläni ei ole kokemusta ko. korjaamosta)

IAT ja MAP (intake air temperature ja manifold absolute pressure) anturit pitäis löytyä välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Lähes saman näköiset mötikät, mutta eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.

Tutki onko langat ehjät, onko nokinen jne.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin kauan kun koitaa takuusen laitaa ei parane itse anturin johtoja
Irrotta siitä jälki(mihin sitten vetoavat)
Mutta jos imulämpö anturi antaa värrä tietoa se vaikutta suoraan käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Ärsk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 13.06.2008 21:10
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Ärsk »

JeremyH kirjoitti:
dealer kirjoitti:
soitin yhteen mersu huoltoon perjantaina ni ne sano siellä heti että turpo vika
Mahtaa olla melkoinen "mersu huolto" :eh:
Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto" (siis vain huolto, ei korjaus. Annetaan valohoitoa ja arpapelillä vaihdetaan kalliita osia. Siis normaalia merkkiliike toimintaa)
Überwiescasta löytyy sellainen mersukorjaamo josta olen kuullut positiivista palautetta. (foorumilla nimimerkki Aki P. Itselläni ei ole kokemusta ko. korjaamosta)

IAT ja MAP (intake air temperature ja manifold absolute pressure) anturit pitäis löytyä välijäähdyttimen ja imusarjan väliltä. Lähes saman näköiset mötikät, mutta eivät ole vaihtokelpoisia keskenään.

Tutki onko langat ehjät, onko nokinen jne.
Noniin vika löyty! ahtoputkihan siellä oli halki. nyt on väliaikasesti pysyvä hengitys uutta odotellessa :D

joo kummasti lähtivät kalleimasta viasta heti arvailemaan että mikä mahtais olla.

Kiitos neuvoista! aloitetaan taas hiljaiselo foorumilla ja odotellaan seuraavaa vikaa! ;)
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja rossi »

Mulla oli 270 cdi:ssä samanlainen vika,niin vikana oli ahtopaineen tunnistimen liitin oli risa..
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

No eipä minullakaan ole enää oireillu ja 1500km ajettu siitä kun sen ainoan kerran teki :wtf:
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja rossi »

No mulla kans pelas välillä pitkätkin tovit ja sitte vaan taas hävis puhti koneesta,niin se liitin sai välillä kosketusta ja välillä ei...
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
putukiffeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
Paikkakunta: Järvenpää

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja putukiffeli »

JeremyH kirjoitti: Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto"
No äläs nyt, mulla on pirssi pudotellut kuukauden sisään 3 kertaa hätäkäytölle ja Rolle paikallisti vian turbon ahtopaineisiin, tai siis sen säätöihin. No, ei sille muuta tehty kuin annettiin ohje jatkaa ajoa normaalisti :P
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

putukiffeli kirjoitti:
JeremyH kirjoitti: Taitaa olla todellakin vain "mersuhuolto"
No äläs nyt, mulla on pirssi pudotellut kuukauden sisään 3 kertaa hätäkäytölle ja Rolle paikallisti vian turbon ahtopaineisiin, tai siis sen säätöihin. No, ei sille muuta tehty kuin annettiin ohje jatkaa ajoa normaalisti :P
Voihan veee... tolasia paikkoja no on niillä sitten ainakin työlisyys taattu kun päässee tekemään isompaa remontia :clap:
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Wrathchild
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
Paikkakunta: Uurainen

Re: W203 vikaa vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Wrathchild »

Kiitos tästä ketjusta, löytyi omakin vika ahtoputkesta johon oli tullut halkeama! Aina ei tarvitse availla uusia ketjuja! :thumbup:
Vastaa Viestiin