
Nyt toimii paremmin, mutta vaihteensiirto on kankean oloinen ja hidasliikkeinen. Miten olette tehneet vaihteensiirtoa täsmällisemmäksi ja nopeammaksi normi viisivaihteisessa? Onko kumi- ja muoviholkkeja laatikossa ja vaihteensiirtäjän vivuissa vaihdettu nylon- tai metalliholkkeihin? Vaihdevivun liikkeitä voisi samalla lyhentää, tuolla on hyvä esitys aiheesta, missä vipuja on jatkettu ja vaihteensiirtäjään vaihdettu pronssiholkki sisään.
Kiihtyvyysmittarilla saatua alustavaa tietoa: Isoilla renkailla 195/65R15 riittää kakkosvaihde juuri ja juuri sataan km tunnissa ja se tuli vastaan hieman alle sadan metrin matkalla ja alle 6,6 sekunnin ajassa eli vakio 16V 190:sillä ei enää ole jakoa. Kakkos-kolmos-vaihto ei tahdo vain sujua millään tuolla vaihteensiirtäjällä. Matalaprofiilisilla renkailla tai tiheämmällä perällä 0-100 km/h tulee hidastumaan kun tarvitaan kolmosta, mutta toivottavasti vartti sujuu nopeammin.
tomant