Ruotsissa olis Tierp-areenalla hieno tapahtuma nyt viikonloppuna ja pitoakin tuolla olis parhaiten, mutta sieltä ei oikein nopealle katuautolle sopivaa luokkaa löydy. Tiedä sitten miten tuolla suhtauduttaisiin reiluun indeksin alitukseen (14s turvakaarettomalle)...
Varttimailia 16-18.9 ?????
Varttimailia 16-18.9 ?????
Elikä oliko tämä nyt tässä, vai löytyykö vielä vartin ajamiseen mahdollisuuksia Suomessa, Ruotsissa tai Virossa? Tulevaksi viikonlopuksi on luvattu mainiota keliä, ja romutkin saattais olla kasassa.
Ruotsissa olis Tierp-areenalla hieno tapahtuma nyt viikonloppuna ja pitoakin tuolla olis parhaiten, mutta sieltä ei oikein nopealle katuautolle sopivaa luokkaa löydy. Tiedä sitten miten tuolla suhtauduttaisiin reiluun indeksin alitukseen (14s turvakaarettomalle)...
Ruotsissa olis Tierp-areenalla hieno tapahtuma nyt viikonloppuna ja pitoakin tuolla olis parhaiten, mutta sieltä ei oikein nopealle katuautolle sopivaa luokkaa löydy. Tiedä sitten miten tuolla suhtauduttaisiin reiluun indeksin alitukseen (14s turvakaarettomalle)...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Ne ottaa vyön ja antavat solkipäällä piiskaa semmosille 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Ruotsissa kun en ota housuja jalasta etes paskoessa...
Alin mahollinen indeksi Tierpin diesel-tapahtumassa on 10,00s. Siellä ei yhtään ajatella suomalaisia...
Alin mahollinen indeksi Tierpin diesel-tapahtumassa on 10,00s. Siellä ei yhtään ajatella suomalaisia...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
...kun topoheppaset dieselit hakkaa kasin aikoja taululle =D
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Jaahas, se on kymppi jo alitettu...virtuaalisesti
No mitäs siinä kun menee radalle ja sanoo sitten että ohos, vähän lipsahti ja jotta korjatkaapas indeksinne tähän päivään
No mitäs siinä kun menee radalle ja sanoo sitten että ohos, vähän lipsahti ja jotta korjatkaapas indeksinne tähän päivään
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Kyllähän tuo kymppä on rekisterissä olevalla nakulla alitettu Suomessa jo vuosia sitten. Ei siinä mitään virtuaalista tarvita. 
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Kuka Mersusta puhui? Rankaisijahan tuon teki kokonaista ~1,1 vuotta sitten.
Toki häpeähän se olisi, jos johtotähti ei kykenisi vähintään samaan. Motti on toki puolet pienempi, mutta niin on painokin.
Toki häpeähän se olisi, jos johtotähti ei kykenisi vähintään samaan. Motti on toki puolet pienempi, mutta niin on painokin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
- laineracing
- Mersumies

- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Kai mersu tuhannella hepalla alle kympin menee helposti?
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Eli virtuaalikiihdytystä tässä harjoitetaan.
Meneehän se lentokonekkin petroolilla vaikka miten kovaa, mutta mersut kiinnostaa
Meneehän se lentokonekkin petroolilla vaikka miten kovaa, mutta mersut kiinnostaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Onko diesel mersusta jo penkitetty yli 700 heppaa? Eikö 700:kin jo riitä kohtuu hyvällä lähdöllä 10 alitukseen.laineracing kirjoitti:Kai mersu tuhannella hepalla alle kympin menee helposti?
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
kyllä 600 ja taitaa jopa 500 heppaa rittää hyvinkin siihen 10 alitukseen... auton painohan sen käytännössä määrää, kummallako puolella 10 ajat onpatroltd kirjoitti:Onko diesel mersusta jo penkitetty yli 700 heppaa? Eikö 700:kin jo riitä kohtuu hyvällä lähdöllä 10 alitukseen.laineracing kirjoitti:Kai mersu tuhannella hepalla alle kympin menee helposti?
n. 700 heppaa taitaa riittää 8 alkaviin aikoihin juuri ja juuri suomessa katsastetussa autossa, kun hommat tehdään kunnolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
tuossa on joku vanha video n. 900 heppaisesta autosta, joka kellottaa 8.33...veskola kirjoitti:Näitä odotellessa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nYZfJ3Io ... re=related[/youtube]
dieseleiden osalta näitä aikoja saakin sitten varmaan odotella maailman tappiin asti
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Millainen vaihteisto tuossa Eskossa on?napa kirjoitti:tuossa on joku vanha video n. 900 heppaisesta autosta, joka kellottaa 8.33...veskola kirjoitti:Näitä odotellessa
http://www.youtube.com/watch?v=nYZfJ3Io ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
dieseleiden osalta näitä aikoja saakin sitten varmaan odotella maailman tappiin astikyllä ne työkoneen moottorit niin kaukana oikeasta kisamoottorista on...
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Niin saajaan ootella täälä Suomes. Tossa Escossaha o bout 17te lootanapa kirjoitti:tuossa on joku vanha video n. 900 heppaisesta autosta, joka kellottaa 8.33...veskola kirjoitti:Näitä odotellessa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nYZfJ3Io ... re=related[/youtube]
dieseleiden osalta näitä aikoja saakin sitten varmaan odotella maailman tappiin astikyllä ne työkoneen moottorit niin kaukana oikeasta kisamoottorista on...
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
juu oikeiden dragstereiden youtube videot kyllä löydän itsekkin, kiitos siitä, mersuja olen odottanut nyt 5-7 vuotta, ja alusta saakka uho on ollut kovempi mitä tulokset, valitettavasti.
Onneksi tiedän että myytin tappaja odottaa teipattuna hallissa pääsyä näyttämään mistä on kyse
Onneksi tiedän että myytin tappaja odottaa teipattuna hallissa pääsyä näyttämään mistä on kyse
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Minkäs myytin meinasitte tappaa? Katu diesel Mersulla 9sec puolelle?veskola kirjoitti: Onneksi tiedän että myytin tappaja odottaa teipattuna hallissa pääsyä näyttämään mistä on kyse
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
tämä on hieman kinkkinen juttu, eli riittääkö, että katsastetulla mersulla 10 alitus, vai fhra:n sääntöjen mukaan katsastetulla katuautoluokan mersulla 10 alitus... painoeroa kun voi autoilla olla melkoisesti... (joku muun merkkinen dieselhän on jo alle 10 sek. ajan suomessa ajanut... kettu jos se oli joku volsujeemu kirjoitti:Minkäs myytin meinasitte tappaa? Katu diesel Mersulla 9sec puolelle?veskola kirjoitti: Onneksi tiedän että myytin tappaja odottaa teipattuna hallissa pääsyä näyttämään mistä on kyse
ja rahaa palaa aina ihan sikana, kun alle 10 aikoja ajetaan/metsästetään, oli kyseessä sitten bensa tai diesel
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Sinänsä väliä kuha menis vaa alle 10secnapa kirjoitti:tämä on hieman kinkkinen juttu, eli riittääkö, että katsastetulla mersulla 10 alitus, vai fhra:n sääntöjen mukaan katsastetulla katuautoluokan mersulla 10 alitus... painoeroa kun voi autoilla olla melkoisesti... (joku muun merkkinen dieselhän on jo alle 10 sek. ajan suomessa ajanut... kettu jos se oli joku volsujeemu kirjoitti:Minkäs myytin meinasitte tappaa? Katu diesel Mersulla 9sec puolelle?veskola kirjoitti: Onneksi tiedän että myytin tappaja odottaa teipattuna hallissa pääsyä näyttämään mistä on kyse)
ja rahaa palaa aina ihan sikana, kun alle 10 aikoja ajetaan/metsästetään, oli kyseessä sitten bensa tai dieseleli joku 17 000 € vaihteistoon on "suolarahoja"
Tais toi alta kympin kirmannu naku painaa kuitenki yli 3 tonnia?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
W201 painaa vakiona 1130kg sopivilla varusteilla. Ei ohjaustehostinta on jo hyvä lähtökohta. Luukut eteen ja taakse kuidusta. Varsinaiset puskurit alumiinikannattimilla, sellaiset jotka pitää ulkomuovit paikoillaan. Istuimet keveämpiin. Lämmityslaite (jonka ympärille auto on rakennettu) pois. Kylkiputki eturenkaan vasemmalta puolelta ulos. Kolmipuolaiset alumiinvanteet. Mekaaninen diesel ei tarvitse sähköä, joten kaikki sähköjohdot pois. Lain vaatimat valot ledeillä ja johtovedot max. 0,25 mm3 johdoilla. Lasinnostimet ei ole pakollisia, tilalle poraruuvi jolla lasi pysyy yläasennossa. Takapenkki pois. Vararengas pois. Tavaratilan lattia pois. Tankin tilalle 10L säiliö muovista. Akku 21 Ah. Renkaat 165/70R14. Tuulilasinpyyhin manuaaliseksi, kampi sisälle - alumiinistä. Ratti tuning-versioon. Sisäpuut kartanolle. Lattiamatot pois. Bitumit pois. Mukiteline muovista (W201 tätä, ehkä ajoneuvon tärkeintä varustetta ei ole vakiona.)jeemu kirjoitti:Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
Vaikeaa, mutta ehkä se on tehtävissä?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Mulla ei ole mitään tekemistä sen mersun kanssa, kunhan näin sen hallissa
norsu varmaan tietää sen paremmin
Mentäis nyt ensin se 10 rikki, vaikka silleen ettei tarvii moottoria ja lootaa aina tehdä alusta joka lähdön välissä ja aletaan sitten puhumaan ysistä
Mentäis nyt ensin se 10 rikki, vaikka silleen ettei tarvii moottoria ja lootaa aina tehdä alusta joka lähdön välissä ja aletaan sitten puhumaan ysistä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Siihe varmaa laitetaa joku sopiva moottori, vaihteisto, ahin, kuulerit, taka akseli, varmaan jokku sopivat kaarekki laitetaa?nokileka kirjoitti:W201 painaa vakiona 1130kg sopivilla varusteilla. Ei ohjaustehostinta on jo hyvä lähtökohta. Luukut eteen ja taakse kuidusta. Varsinaiset puskurit alumiinikannattimilla, sellaiset jotka pitää ulkomuovit paikoillaan. Istuimet keveämpiin. Lämmityslaite (jonka ympärille auto on rakennettu) pois. Kylkiputki eturenkaan vasemmalta puolelta ulos. Kolmipuolaiset alumiinvanteet. Mekaaninen diesel ei tarvitse sähköä, joten kaikki sähköjohdot pois. Lain vaatimat valot ledeillä ja johtovedot max. 0,25 mm3 johdoilla. Lasinnostimet ei ole pakollisia, tilalle poraruuvi jolla lasi pysyy yläasennossa. Takapenkki pois. Vararengas pois. Tavaratilan lattia pois. Tankin tilalle 10L säiliö muovista. Akku 21 Ah. Renkaat 165/70R14. Tuulilasinpyyhin manuaaliseksi, kampi sisälle - alumiinistä. Ratti tuning-versioon. Sisäpuut kartanolle. Lattiamatot pois. Bitumit pois. Mukiteline muovista (W201 tätä, ehkä ajoneuvon tärkeintä varustetta ei ole vakiona.)jeemu kirjoitti:Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
Vaikeaa, mutta ehkä se on tehtävissä?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Joo. Kai yhden vedon voi ajaa ilman kaaria?jeemu kirjoitti:Siihe varmaa laitetaa joku sopiva moottori, vaihteisto, ahin, kuulerit, taka akseli, varmaan jokku sopivat kaarekki laitetaa?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Juu ja siihen on myös hyvä laittaa kuljettaja ,-) Tosin omapaino sisältää polttoaineesta 90%, joten siitä saa helposti 30kg poisjeemu kirjoitti:Siihe varmaa laitetaa joku sopiva moottori, vaihteisto, ahin, kuulerit, taka akseli, varmaan jokku sopivat kaarekki laitetaa?nokileka kirjoitti:W201 painaa vakiona 1130kg sopivilla varusteilla. Ei ohjaustehostinta on jo hyvä lähtökohta. Luukut eteen ja taakse kuidusta. Varsinaiset puskurit alumiinikannattimilla, sellaiset jotka pitää ulkomuovit paikoillaan. Istuimet keveämpiin. Lämmityslaite (jonka ympärille auto on rakennettu) pois. Kylkiputki eturenkaan vasemmalta puolelta ulos. Kolmipuolaiset alumiinvanteet. Mekaaninen diesel ei tarvitse sähköä, joten kaikki sähköjohdot pois. Lain vaatimat valot ledeillä ja johtovedot max. 0,25 mm3 johdoilla. Lasinnostimet ei ole pakollisia, tilalle poraruuvi jolla lasi pysyy yläasennossa. Takapenkki pois. Vararengas pois. Tavaratilan lattia pois. Tankin tilalle 10L säiliö muovista. Akku 21 Ah. Renkaat 165/70R14. Tuulilasinpyyhin manuaaliseksi, kampi sisälle - alumiinistä. Ratti tuning-versioon. Sisäpuut kartanolle. Lattiamatot pois. Bitumit pois. Mukiteline muovista (W201 tätä, ehkä ajoneuvon tärkeintä varustetta ei ole vakiona.)jeemu kirjoitti:Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
Vaikeaa, mutta ehkä se on tehtävissä?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
nykypainolla toi pystyputki painaa 1460 kg kuskin kans
tuon massan hitauteen voimat hukkuu......
kaaret painaa muistaakseni 85 kg
kevennyskohdat vois olla
pyyhkimenkoneisto, sisälämppäri+kojetaulun alushimmelit , kattoluukku!
tosin kisamerssu toistaiseksi on katsastettavissa tieliikenteeseen....
pienen säädön jälkeen...

tuon massan hitauteen voimat hukkuu......
kaaret painaa muistaakseni 85 kg
kevennyskohdat vois olla
pyyhkimenkoneisto, sisälämppäri+kojetaulun alushimmelit , kattoluukku!
tosin kisamerssu toistaiseksi on katsastettavissa tieliikenteeseen....
pienen säädön jälkeen...
superturboa alkaen 2003
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Millä / missä te punnitsette noita vehkeitä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Ainakin katsastusasemilla voi punnita joko iskaritesterissä tai erillisestä tarkkuuspunnituksesta. Hinta varmaan vaihtelee aseman ja sen kiireen mukaan.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Meinasin just näitä, mitkä ei käy katsastuksessa.
Tuossa kun rakentelee värkkiä niin olisi kiva jos näkisi koko ajan missä mennään. Onkohan 4 puntaria kalliita.
Tuossa kun rakentelee värkkiä niin olisi kiva jos näkisi koko ajan missä mennään. Onkohan 4 puntaria kalliita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
Turbo-eemeli
- Vakiokalustoa

- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Varttimailia 16-18.9 ?????
Fhra:an kisoissa on vaakat, lähtöjen jälkeen punnitsevat, silloin kun menee kovaa.
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi




