Elikä oliko tämä nyt tässä, vai löytyykö vielä vartin ajamiseen mahdollisuuksia Suomessa, Ruotsissa tai Virossa? Tulevaksi viikonlopuksi on luvattu mainiota keliä, ja romutkin saattais olla kasassa.
Ruotsissa olis Tierp-areenalla hieno tapahtuma nyt viikonloppuna ja pitoakin tuolla olis parhaiten, mutta sieltä ei oikein nopealle katuautolle sopivaa luokkaa löydy. Tiedä sitten miten tuolla suhtauduttaisiin reiluun indeksin alitukseen (14s turvakaarettomalle)...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
laineracing kirjoitti:Kai mersu tuhannella hepalla alle kympin menee helposti?
Onko diesel mersusta jo penkitetty yli 700 heppaa? Eikö 700:kin jo riitä kohtuu hyvällä lähdöllä 10 alitukseen.
kyllä 600 ja taitaa jopa 500 heppaa rittää hyvinkin siihen 10 alitukseen... auton painohan sen käytännössä määrää, kummallako puolella 10 ajat on jotain 500 kg painavaa koppia retuuttaa 500 heppaa ihan eri tavalla, kuin 1500 kiloista... noin kärjistetysti sanottuna...
n. 700 heppaa taitaa riittää 8 alkaviin aikoihin juuri ja juuri suomessa katsastetussa autossa, kun hommat tehdään kunnolla...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
dieseleiden osalta näitä aikoja saakin sitten varmaan odotella maailman tappiin asti kyllä ne työkoneen moottorit niin kaukana oikeasta kisamoottorista on...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
dieseleiden osalta näitä aikoja saakin sitten varmaan odotella maailman tappiin asti kyllä ne työkoneen moottorit niin kaukana oikeasta kisamoottorista on...
dieseleiden osalta näitä aikoja saakin sitten varmaan odotella maailman tappiin asti kyllä ne työkoneen moottorit niin kaukana oikeasta kisamoottorista on...
Niin saajaan ootella täälä Suomes. Tossa Escossaha o bout 17te loota ja suorakytky gluchless lootiaha noi ruukaa käyttää. 1 sec ajasta pois heti. Jos street b minimi painolla menään nii 600hp ja alle 9sec.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
juu oikeiden dragstereiden youtube videot kyllä löydän itsekkin, kiitos siitä, mersuja olen odottanut nyt 5-7 vuotta, ja alusta saakka uho on ollut kovempi mitä tulokset, valitettavasti.
Onneksi tiedän että myytin tappaja odottaa teipattuna hallissa pääsyä näyttämään mistä on kyse
tämä on hieman kinkkinen juttu, eli riittääkö, että katsastetulla mersulla 10 alitus, vai fhra:n sääntöjen mukaan katsastetulla katuautoluokan mersulla 10 alitus... painoeroa kun voi autoilla olla melkoisesti... (joku muun merkkinen dieselhän on jo alle 10 sek. ajan suomessa ajanut... kettu jos se oli joku volsu )
ja rahaa palaa aina ihan sikana, kun alle 10 aikoja ajetaan/metsästetään, oli kyseessä sitten bensa tai diesel eli joku 17 000 € vaihteistoon on "suolarahoja"
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tämä on hieman kinkkinen juttu, eli riittääkö, että katsastetulla mersulla 10 alitus, vai fhra:n sääntöjen mukaan katsastetulla katuautoluokan mersulla 10 alitus... painoeroa kun voi autoilla olla melkoisesti... (joku muun merkkinen dieselhän on jo alle 10 sek. ajan suomessa ajanut... kettu jos se oli joku volsu )
ja rahaa palaa aina ihan sikana, kun alle 10 aikoja ajetaan/metsästetään, oli kyseessä sitten bensa tai diesel eli joku 17 000 € vaihteistoon on "suolarahoja"
Sinänsä väliä kuha menis vaa alle 10sec . Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
Tais toi alta kympin kirmannu naku painaa kuitenki yli 3 tonnia?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti:Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
W201 painaa vakiona 1130kg sopivilla varusteilla. Ei ohjaustehostinta on jo hyvä lähtökohta. Luukut eteen ja taakse kuidusta. Varsinaiset puskurit alumiinikannattimilla, sellaiset jotka pitää ulkomuovit paikoillaan. Istuimet keveämpiin. Lämmityslaite (jonka ympärille auto on rakennettu) pois. Kylkiputki eturenkaan vasemmalta puolelta ulos. Kolmipuolaiset alumiinvanteet. Mekaaninen diesel ei tarvitse sähköä, joten kaikki sähköjohdot pois. Lain vaatimat valot ledeillä ja johtovedot max. 0,25 mm3 johdoilla. Lasinnostimet ei ole pakollisia, tilalle poraruuvi jolla lasi pysyy yläasennossa. Takapenkki pois. Vararengas pois. Tavaratilan lattia pois. Tankin tilalle 10L säiliö muovista. Akku 21 Ah. Renkaat 165/70R14. Tuulilasinpyyhin manuaaliseksi, kampi sisälle - alumiinistä. Ratti tuning-versioon. Sisäpuut kartanolle. Lattiamatot pois. Bitumit pois. Mukiteline muovista (W201 tätä, ehkä ajoneuvon tärkeintä varustetta ei ole vakiona.)
jeemu kirjoitti:Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
W201 painaa vakiona 1130kg sopivilla varusteilla. Ei ohjaustehostinta on jo hyvä lähtökohta. Luukut eteen ja taakse kuidusta. Varsinaiset puskurit alumiinikannattimilla, sellaiset jotka pitää ulkomuovit paikoillaan. Istuimet keveämpiin. Lämmityslaite (jonka ympärille auto on rakennettu) pois. Kylkiputki eturenkaan vasemmalta puolelta ulos. Kolmipuolaiset alumiinvanteet. Mekaaninen diesel ei tarvitse sähköä, joten kaikki sähköjohdot pois. Lain vaatimat valot ledeillä ja johtovedot max. 0,25 mm3 johdoilla. Lasinnostimet ei ole pakollisia, tilalle poraruuvi jolla lasi pysyy yläasennossa. Takapenkki pois. Vararengas pois. Tavaratilan lattia pois. Tankin tilalle 10L säiliö muovista. Akku 21 Ah. Renkaat 165/70R14. Tuulilasinpyyhin manuaaliseksi, kampi sisälle - alumiinistä. Ratti tuning-versioon. Sisäpuut kartanolle. Lattiamatot pois. Bitumit pois. Mukiteline muovista (W201 tätä, ehkä ajoneuvon tärkeintä varustetta ei ole vakiona.)
Vaikeaa, mutta ehkä se on tehtävissä?
Siihe varmaa laitetaa joku sopiva moottori, vaihteisto, ahin, kuulerit, taka akseli, varmaan jokku sopivat kaarekki laitetaa?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti:Minimi paino b street on 1050kg ja toho o aika vaikee päästä millää Merulla?
W201 painaa vakiona 1130kg sopivilla varusteilla. Ei ohjaustehostinta on jo hyvä lähtökohta. Luukut eteen ja taakse kuidusta. Varsinaiset puskurit alumiinikannattimilla, sellaiset jotka pitää ulkomuovit paikoillaan. Istuimet keveämpiin. Lämmityslaite (jonka ympärille auto on rakennettu) pois. Kylkiputki eturenkaan vasemmalta puolelta ulos. Kolmipuolaiset alumiinvanteet. Mekaaninen diesel ei tarvitse sähköä, joten kaikki sähköjohdot pois. Lain vaatimat valot ledeillä ja johtovedot max. 0,25 mm3 johdoilla. Lasinnostimet ei ole pakollisia, tilalle poraruuvi jolla lasi pysyy yläasennossa. Takapenkki pois. Vararengas pois. Tavaratilan lattia pois. Tankin tilalle 10L säiliö muovista. Akku 21 Ah. Renkaat 165/70R14. Tuulilasinpyyhin manuaaliseksi, kampi sisälle - alumiinistä. Ratti tuning-versioon. Sisäpuut kartanolle. Lattiamatot pois. Bitumit pois. Mukiteline muovista (W201 tätä, ehkä ajoneuvon tärkeintä varustetta ei ole vakiona.)
Vaikeaa, mutta ehkä se on tehtävissä?
Siihe varmaa laitetaa joku sopiva moottori, vaihteisto, ahin, kuulerit, taka akseli, varmaan jokku sopivat kaarekki laitetaa?
Juu ja siihen on myös hyvä laittaa kuljettaja ,-) Tosin omapaino sisältää polttoaineesta 90%, joten siitä saa helposti 30kg pois
Ainakin katsastusasemilla voi punnita joko iskaritesterissä tai erillisestä tarkkuuspunnituksesta. Hinta varmaan vaihtelee aseman ja sen kiireen mukaan.