W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Elikkä tapahtumien kulku meni seuraavasti:
-Tulin eilen illalla kotiin, ja sammutin auton normaalisti
-Tänään aamulla olin lähdössä liikenteeseen, niin akku oli yön aikana tyhjentynyt niin ettei mitään elämää koko pirssissä.
-Laitoin akan autosta apuvirtakaapelit kiinni, niin keulalla olevat sähköflektit meni päälle ja mittaristossa vilkkui valoja niinku joulukuusessa, eikä saanut hehkuja päälle eikä starttia pyörittämään.
-Hetken kun oli antanu akun latautua apuvirralla niin sain käynnistettyä.
-Kotiin tullessani sammuttaessani autoa, virtalukko oli jo 0-asennossa ja avain kädessä niin taas vilkkui mittariston valot, ja auto sammui vasta hetken kuluttua ja ne keulan sähköflektit jäi huutamaan, kunnes otin niitten sulakkeen irti.. Eli ne oli vissiin alunperin vetäny yön aikana akun tyhjäksi.
-Asiaa ihmetellessäni huomasin, että kun nyt laittaa avaimen virtalukkoon, niin sitä ääntäkään ei enää kuulu, mikä normaalisti kuuluu kun lukko "imaisee" avaimen. Jännite auton käydessä tyhjäkäyntiä oli tasaisesti 13,7V. Nyt kun käynnistän auton, niin mitään varoitusvaloja ei pala tms. Mutta ne flektit menee päälle heti jos laitan sulakkeen paikalleen, oli sitten auto käynnissä tai ei. Pari kertaa oon nyt kokeillu startata ja sammuttaa niin molemmilla kerroilla käynnistyi ja sammui normaalisti, mutta joku on nyt pielessä???
Onko kellään mitään tietoa mikä tuolla vois olla hätänä?
-Tulin eilen illalla kotiin, ja sammutin auton normaalisti
-Tänään aamulla olin lähdössä liikenteeseen, niin akku oli yön aikana tyhjentynyt niin ettei mitään elämää koko pirssissä.
-Laitoin akan autosta apuvirtakaapelit kiinni, niin keulalla olevat sähköflektit meni päälle ja mittaristossa vilkkui valoja niinku joulukuusessa, eikä saanut hehkuja päälle eikä starttia pyörittämään.
-Hetken kun oli antanu akun latautua apuvirralla niin sain käynnistettyä.
-Kotiin tullessani sammuttaessani autoa, virtalukko oli jo 0-asennossa ja avain kädessä niin taas vilkkui mittariston valot, ja auto sammui vasta hetken kuluttua ja ne keulan sähköflektit jäi huutamaan, kunnes otin niitten sulakkeen irti.. Eli ne oli vissiin alunperin vetäny yön aikana akun tyhjäksi.
-Asiaa ihmetellessäni huomasin, että kun nyt laittaa avaimen virtalukkoon, niin sitä ääntäkään ei enää kuulu, mikä normaalisti kuuluu kun lukko "imaisee" avaimen. Jännite auton käydessä tyhjäkäyntiä oli tasaisesti 13,7V. Nyt kun käynnistän auton, niin mitään varoitusvaloja ei pala tms. Mutta ne flektit menee päälle heti jos laitan sulakkeen paikalleen, oli sitten auto käynnissä tai ei. Pari kertaa oon nyt kokeillu startata ja sammuttaa niin molemmilla kerroilla käynnistyi ja sammui normaalisti, mutta joku on nyt pielessä???
Onko kellään mitään tietoa mikä tuolla vois olla hätänä?
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Niin ja just huomasin ettei keskuslukituskaan toimi enää kummallakaan avaimella vaikka molemmissa uudet paristot.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Relevika tai/ja CAN-väylähäiriö välillä mittaristo - moottorinohjaustietokone. Flektit puhaltaa täysiä silloin kun virta on päällä ja yhteys mittaristoon on poikki (lämpötilatieto ym ohjauksia tulee mittariston kautta), mutta puhaltimien pitäisi olla sammuksissa silloin kun virrat on
pois ja moottori ei ole kuuma - eli saattaisi olla joku rele koko ajan päällä ja siihen viittaa tuo akun tyhjeneminenkin, moottorin ohjauksessa koko ajan sähköt? Relelaatikossa on moottorinohjaustietokoneen lisäksi relekortti joka kytkee sähköt siihen tietokoneeseen.
Kummalista on että auto ylipäätään käynnistyi, virtalukon "raksahtamattomuus" sopisi samaan oireeseen, mutta ajoneston pitäisi kyllä lyödä systeemi jumiin. Mikä mittaristossa vilkkui, vilkut = ajonesto päälle, vai koko mittaristo?
pois ja moottori ei ole kuuma - eli saattaisi olla joku rele koko ajan päällä ja siihen viittaa tuo akun tyhjeneminenkin, moottorin ohjauksessa koko ajan sähköt? Relelaatikossa on moottorinohjaustietokoneen lisäksi relekortti joka kytkee sähköt siihen tietokoneeseen.
Kummalista on että auto ylipäätään käynnistyi, virtalukon "raksahtamattomuus" sopisi samaan oireeseen, mutta ajoneston pitäisi kyllä lyödä systeemi jumiin. Mikä mittaristossa vilkkui, vilkut = ajonesto päälle, vai koko mittaristo?
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Tuskin vika liittyy tähän mitenkään mutta kurkkaa tässäkin autossa sinne relejuotoksiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 76#p730876" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 76#p730876" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Kaikki varoitusvalot siälä vilkkui mitä vaan kuvitella saattaa..jysi kirjoitti:Relevika tai/ja CAN-väylähäiriö välillä mittaristo - moottorinohjaustietokone. Flektit puhaltaa täysiä silloin kun virta on päällä ja yhteys mittaristoon on poikki (lämpötilatieto ym ohjauksia tulee mittariston kautta), mutta puhaltimien pitäisi olla sammuksissa silloin kun virrat on
pois ja moottori ei ole kuuma - eli saattaisi olla joku rele koko ajan päällä ja siihen viittaa tuo akun tyhjeneminenkin, moottorin ohjauksessa koko ajan sähköt? Relelaatikossa on moottorinohjaustietokoneen lisäksi relekortti joka kytkee sähköt siihen tietokoneeseen.
Kummalista on että auto ylipäätään käynnistyi, virtalukon "raksahtamattomuus" sopisi samaan oireeseen, mutta ajoneston pitäisi kyllä lyödä systeemi jumiin. Mikä mittaristossa vilkkui, vilkut = ajonesto päälle, vai koko mittaristo?
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Juu kiitti vinkistä, täytyypä kurkata nekin..veskola kirjoitti:Tuskin vika liittyy tähän mitenkään mutta kurkkaa tässäkin autossa sinne relejuotoksiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 76#p730876" onclick="window.open(this.href);return false;
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Miiiiiistäköhän täs vois toi ylijänniterele löytyä, ku ei ainakaa siälä hantin puolen mustas laatikos näkyny sen näköstä relettä..? Eikä akun ympäristös takapenkin alla.. Yritin ettiä haulla muttei löytyny.veskola kirjoitti:Tuskin vika liittyy tähän mitenkään mutta kurkkaa tässäkin autossa sinne relejuotoksiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 76#p730876" onclick="window.open(this.href);return false;

MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Eikö muka ole sellainen tietokonelaatikon näköinen loota, matalampi kuin muut ja jokunen sulake päällä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Eikös se ole siellä kannen alla , 4 kpl. ruuveja pitää aukaista sen jälkeen paljastuu?
Apukuskinpuolella.
Apukuskinpuolella.

Hyvät on perät.......
Auti
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Jaa justiinsa, se on siis toi minkä päällä on 9kpl. Eri kokoisia piuhanippujen pistokkeita, yks rele ja 5 sulaketta? Mä ku oon ettiny vanhasta muistista vähä eri näköstä relettä
Kiitos, ja anteeksi maalaisuuteni.. Vähä reilun viikon kokemus paavomersusta, joka heti alkoi vittuilemaan, niin on aika uutta asiaa mulle. 


MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Ja juuri siitä tinausten lisäksi mittaat että kärjet on auki. Mulla katkokset vaikutti niinpäin että ajossa (tärinästä) auto sammui ja sitten ajonesto meni päälle, vilkut vilkkui samalla ja noita erilaisia väylähäiriöitä oli loki täynnä, siksi epäilen että kyse on päinvastaisesta ilmiöstä - virta kulkee liian hyvin.
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Noniin.. Otin YJ-releen auki ja kaikki tinaukset näytti olevan niinku uusia, laitoin takaisin kiinni. Kävin kaupassa, ja nyt se käyttäytyy niin, että kaikki muu pelaa normaalisti, mutta nyt ei toimi sähkölasien se kakkosvaihe millä lasi nousee kerralla ylös asti, ja sitte ne sähköflektit siälä keulalla on sammuksissa ku on virta päällä, mutta käynnistyy heti ku kääntää virtalukosta virrat pois.. Eli edelleenki oon aivan pihalla että mikähän siinä voi mättää.. Voi ziisus näitä vehkeitä!
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Niin , oiskohan se sittenkin siellä se vika? 


Hyvät on perät.......
Auti
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Mitä sähköisiä lisävarusteita autoon on laitettu? Esim. onko radio alkuperäinen tai webastoa löytyykö? Mietin vain että jos on kytketty esim. radion jatkuva virta ja heräte samaan niin pääsiski virta kulkemaan sellaiseen paikkaan johon se ei kuulu? Ja tämä sitten auheuttaisi tuollaisia outoja asioita. Mikäs tälläisessä ohjailee flektien toimintaa? Onko samanlainen ohjausrele kun uudemmissa?
Edit: ja tuo sähkölasien toimintahäiriö taitaa johtua siitä että on ollut akku tyhjä ja ne pitää opettaa uudelleen
Edit: ja tuo sähkölasien toimintahäiriö taitaa johtua siitä että on ollut akku tyhjä ja ne pitää opettaa uudelleen

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Voipa tuo lasien toimimattomuus johtua sihi- tai mehujuomasta niissä nappuloissa. Omassa kuskin lasi nousee ylös ja alas automaattisesti ja "käsin", pelkääjänpuoleisessa ei aina automaatti toimi, opetettu ja ropailtu. Kaikki muu sitten toimii normaalisti. Mahtaa vaan olla limsaa tms siellä itse nappulassa joka sitten pätkii. Pitäis ottaa irti ja putsata koko hoito kun ne vaihteetkaan ei aina mene ihan niinkuin käskee...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Mitäs tämä automaattinosto ja käsin nosto nyt tarkoittaa, mulla kun ei ole käyttöohjetta 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Kun akku on ollut irti/ tyhjä, niin sähkölasit pitänee opettaa kulkemaan uudestaan. Virrat päälle ja ylös alas..Automatiikka on pois pelistä.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: W210 300 Turbodiesel -98 Sähkökatastrof!?!?
Miten ne on voineet olla mersun tuotekehityksessä (tai boshin) noin pöljiä 
No kaippa mä sen akun uskallan silti irroittaa...

No kaippa mä sen akun uskallan silti irroittaa...

Lisää tietoa: www.skg.fi