S600 M120 Koneremppa. Taas toimii.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nokkien ajoitukset tarkistettu varmuuden vuoksi. Kohdallaan ovat.

40ast JYKK tulee tuo nokka-akselin magneettitäplä 1. nokka-anturinkohdalle. Kaippa se on oikein kun nokan ajoitus on kohdallaan. :D

Anturin kärjen ja nokan mukana pyörivän täplän väli 1.2mm
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

JeremyH kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Oisko pakoputket tukossa. Katit lähtee pois talven aikana ja lambdat tulee uudet.
Vihdoinkin!
Nehän sen ensimmäisenkin remontinkin aiheutti...
seuraavaa odotellessa...

ps. se kutos pytyn puoleinen on pahemmassa kunnossa. ugh.
Perustelu?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tämmöstä tänään. Tehdään ekka uus johtosarja ennekuin ihmetellään käyntihäröä sen enempää.
Vuosi sitten tämäkin sarja oli ihan kunnossa. :shock:

Kuva

Muutama suttukuva johtoliittimistä jne...


Tässä toinen lämpöantureiden liittimistä.
Eka rautasahalla liittimen kuori halki.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän meisselillä kammeten naps ja kops. Johan aukes.

Kuva

Uutta johtoa liittimiin

Kuva

No ja liimamassalla liitin liimaukseen uusilla karvoilla

Kuva

Nokka-akselin sähkömagneetin liitin

Kuva

Ja uudet johdot.

Kuva

Tässä johtosarjan toinen pää. Uudet johdot pitää tinailla tuonne kiinni.

Aika romukoppa tavaraa tuo johtosarja.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14204
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eli ensimmäisestä johtosarjastako kuoriutui eristeet, ja nyt tästä toisesta myös? Oliko toinen johtosarja jokin orkkisvaraosa vai itse tehty metritavarasta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tä?

Tässä on ihan orkkis sarja paikoillaan. :D
Ei tietääkseni ole vaihdettu ikinä.

EDIT: Siis vähän reilu suosi sitten tutkin tuon sarjan läpi eikä näyttänyt pahalta. Nyt on tuo kuumimmissa paikoissa olevat osuudet melko rapeaa tavaraa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14204
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aa joo, tulkitsin illalla väärin. No sitten ei ole ihme että rapeaksi meni jos orkkissarja on paikallaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Mika.T kirjoitti:Tä?

Tässä on ihan orkkis sarja paikoillaan. :D
Ei tietääkseni ole vaihdettu ikinä.

EDIT: Siis vähän reilu suosi sitten tutkin tuon sarjan läpi eikä näyttänyt pahalta. Nyt on tuo kuumimmissa paikoissa olevat osuudet melko rapeaa tavaraa.
Minäkin oon omastani tarkistellut johtosarjoja... En mitään vikaa oo löytänyt,ei alkuakaan. Onkohan niin ettei -92:ssa ole vielä käytetty viherpiipertäjäjohtoja?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
avogta89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 17.08.2011 19:24
Paikkakunta: Turku

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja avogta89 »

meillä 92 mallista kaikki pinta kuoriutunut pois sarjasta ,eli yli 60 pros kuparilla
MB CL 600 AMG w140 -94
MB CL 600 Carlsson w215 -02
MB G 300D -90
MB 814 hinuri -86
MB 1317 -89
PONTIAC trans am GTA 5,7tpi avo supercharged-89
PONTIAC trans am GTA 5,7tpi avo projekti-89
PONTIAC firebird 454 -77
PONTIAC firebird 350 blower -78
DODGE challenger 5,2 convertible MR rek -71
DODGE challenger 5,2 -73
CHEVROLET corvette C5 -98
FORD mustang GT 4,6 -06
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Voi prkl.... omaan vm94 s320 tein tuollasen operaation 3 v sitten ja vaihdoin johdot tuohon isoon liittimeen asti.... nyt rupesi jännittämään onko ne alkuperäiset murenemassa tuolta ison liittimen sisältäkin... :?

Miten muuten esim. nokan asentoanturin ja nakutusantureiden johto...??? näytti päältäpäin coaxiaali johdolta (ei uskaltanut särkeä)... mureneeko nekin??
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sorsso kirjoitti: Miten muuten esim. nokan asentoanturin ja nakutusantureiden johto...??? näytti päältäpäin coaxiaali johdolta (ei uskaltanut särkeä)... mureneeko nekin??

Ne näkyy olevan tässä ihan kunnossa kun taittelin niitä. Tuntuvatkin pehmeiltä ja notkeilta. Nämä murenevat johdot on ihan kivikovaa muovia ja murenee taittelemalla.

Mutta tuon nykyisen lohkon mukana tulleiden nakutusantureiden johdot oli ihan hapankorppua.
"uusi" lohko on muistaakseni -93 itse auto -95
Oli niissä eroja päällepäinkin niissä nakuantureissa. Lie uudemmassa erilaiset ja ehkäpä parempaa johtoa.

Murenemista on kyllä tuossa ison kampaliittimen sisälläkin. Vaikka ei se moottorin lämpö paljoa sinne enää vaikuta.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13616
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja karra »

Mersu on siis edelläkävijä biohajoavissa tuotteissa :D .

Eilen vaihdoin kampiakselin asentotunnistimen 1993 E420 ja sen johto oli ihan ehjä (muutenkin johdot näyttäisi olevan kunnossa). Kovettunut toki mutta muuten kunnossa. Uuden johto oli luonnollisesti aika notkea.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

avogta89 kirjoitti:meillä 92 mallista kaikki pinta kuoriutunut pois sarjasta ,eli yli 60 pros kuparilla
Paljonkos autolla on mittarissa?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HEP.

Onko kellään jouten tällasta 600sen johtosarjaa tuohon moottorinpäälle?

Voisin ostaa rikkinäisen sarjan jossa ois johtoliittimet ehjät.
Jemmaan nääs. :D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

jsmaa kirjoitti:
JeremyH kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Oisko pakoputket tukossa. Katit lähtee pois talven aikana ja lambdat tulee uudet.
Vihdoinkin!
Nehän sen ensimmäisenkin remontinkin aiheutti...
seuraavaa odotellessa...

ps. se kutos pytyn puoleinen on pahemmassa kunnossa. ugh.
Perustelu?
Koska kyseessä on V-kone jossa on molemmille lohkon kyljille omat katit. (eikä yhdysputkea ennen katteja)
Toisesta katista on irronnut osa sisuksista, tai se on mennyt muutenvaan tukkoon.
-> pakopaineet kohonneet toisella lohkonpuolikkaalla, eli pytyn huuhtelu jää vajaaksi. Eli sylinteri ei jäähdy kunnolla. Kattia ei ole vaihdettu ajoissa, ajan myötä ollaan aiheutettu vauriot kyseiselle lohkonkyljelle.
Edellinen omistaja huomannut että jotain on pielessä ja vaihtanut toisen katin. Myi auton Mika.T:lle.
Mika.T ajoi eripari kateilla (uusi/vanha) aiheuttaen samat vauriot myös toiselle lohkon kyljelle.
Nyt hän on korjannut vian aiheuttamat vauriot, mutta ei itse vikaa.
Nyt hän voi taas ajaa autolla parikymmentä tuhatta kilometriä, kunnes ollaan taas samassa tilanteessa kuin melkein vuosi sitten.

Tämä ei todellakaan ole ensimmäinen V-kone jolle on noin käynyt, GM:n valmistamia kasikoneita on lähipiirissänikin pilattu useita samalla tavalla. V-koneen katit KUULUU vaihtaa aina samaan aikaan.

Kutos pytyn puoleinen on huonommassa kunnossa, sen kertoo nakutus. (huono huuhtelu -> huono täytös-> laiha seos-> nakutus tunnistin pätkäisee koko pytyn pois pelistä.)
Ja taisipa tuolla jossain lukeakkin että se on se vanhempi katti.
jsmaa kirjoitti:Onkohan niin ettei -92:ssa ole vielä käytetty viherpiipertäjäjohtoja?
Biohajoavat piuhankuoret tuli mersuihin 1989 jos ei jo aiemmin. :wave:
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Uusi katti on tuolla pimenevällä puolella. Ja ei kai se nakutusanturi suihkutukseen vaikuta?
Ainoastaan myöhäistää sytytystä. Ja kipinässä tässä ei ole vikaa.

No mutta johtoja parsittu lissää..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vanhoihin liitinrunkoihin tilattu uudet koskettimet.

Johto on teollisuudessa käytettävää moninapaista 12x0.75 koneen etupäähän antureille jne. ja suuttimille molemmin puolin 7x1.5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja xr »

vika on luultavasti siellä vanhemman katin puolerlla ja tämä uudemman katin puoli pyrkii käymään liian tehokkaasti ja ecu pudottaa yhden pytyn tasoitaakseen tilanteen
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Paikallaan käydessäänkin?

Oisko noin. Pikkusen pistän kyllä ehdolle. :D
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Kyllä tuollaiset johtoviat on mielestäni selkeää valmistajan tunarointia ja johtosatsi pitäisi tulla asennuksineen MB:n goodwillinä ilmaiseksi. Tai ainakin niin että johtosatsit ilmaiseksi ja tehdas tulee töissä vastaan jonkin verran.

Tuon selkeämpää valmistus/raaka-aine virhettä ei luulisi löytyvän, joten tehtaan piikkiin pitäisi mennä vielä noinkin "iäkkäissä" autoissa. Autojen on käsittääkseni tarkoitus näiltä osin kestää ainakin 20-30vuotta, johdot ei ole mitään kulutustavaraa.

Tosin onhan ne pitkin eurooppaa kustantaneet noin 6-10v vanhoihin väyrysiinkin ruosteremppoja joko kokonaan tai osittain, joten itse kysyisin ensin sieltä.

Vois olla kuluttajaviranomainen kiitollinen muutamasta tusinasta kirjallisesta valituksesta. Jos ei Maahantuoja / tehtas ota vastuuta. Eikä se ole kovinkaan vihreää politiikkaa että auton valmistus on hieman vähä-päästöisempää mutta auton elinikä laskee 20-30V johonkin 5-6V kun johdot mätänee normaalissa käytössä.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Mika.T kirjoitti:Uusi katti on tuolla pimenevällä puolella. Ja ei kai se nakutusanturi suihkutukseen vaikuta?
Ainoastaan myöhäistää sytytystä. Ja kipinässä tässä ei ole vikaa.

No mutta johtoja parsittu lissää..
Kannattaisiko samaan hengenvetoon uusia myös kaasuläppien paukkulangat?
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Sorsso kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Uusi katti on tuolla pimenevällä puolella. Ja ei kai se nakutusanturi suihkutukseen vaikuta?
Ainoastaan myöhäistää sytytystä. Ja kipinässä tässä ei ole vikaa.

No mutta johtoja parsittu lissää..
Kannattaisiko samaan hengenvetoon uusia myös kaasuläppien paukkulangat?
Mitä nää on ja mihin/mitä ne vaikuttaa?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 800
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

jsmaa kirjoitti:
Sorsso kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Uusi katti on tuolla pimenevällä puolella. Ja ei kai se nakutusanturi suihkutukseen vaikuta?
Ainoastaan myöhäistää sytytystä. Ja kipinässä tässä ei ole vikaa.

No mutta johtoja parsittu lissää..
Kannattaisiko samaan hengenvetoon uusia myös kaasuläppien paukkulangat?
Mitä nää on ja mihin/mitä ne vaikuttaa?
Samoja ongelmia... lisää eco johtoja...

http://w140repair.com/ETA_Rewire.htm
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Sorsso kirjoitti:
jsmaa kirjoitti:
Sorsso kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Uusi katti on tuolla pimenevällä puolella. Ja ei kai se nakutusanturi suihkutukseen vaikuta?
Ainoastaan myöhäistää sytytystä. Ja kipinässä tässä ei ole vikaa.

No mutta johtoja parsittu lissää..
Kannattaisiko samaan hengenvetoon uusia myös kaasuläppien paukkulangat?
Mitä nää on ja mihin/mitä ne vaikuttaa?
Samoja ongelmia... lisää eco johtoja...

http://w140repair.com/ETA_Rewire.htm
Niijoo nää,ne tarkistin jo kesällä ASR:n takia. Ne on mulla aivan kuin uudet,eriste pehmeää,taipuisaa,ei halkeamia.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sorsso kirjoitti: Kannattaisiko samaan hengenvetoon uusia myös kaasuläppien paukkulangat?
Kannattais. Vaan en tiiä jaksanko.

Noo on tässä talvi aikaa hieroa noita piuhoja.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Puristelua ja tinaus perään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kampaliittimen piuhat oottelee liittämistä..

Kuva

Puristus ja tinaus perään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käyntihärö ei muuttunu miksikään.

Nyt sain katottua vilkkukoodit tuolta.

6. Idle speed control faulty
35 Lambda control out of range - Bank 2 - Air, fuel metering or ignition problem.
37. Exhaust gas recirculation (EGR) of control module faulty - Bank 2

Nollauksen jlk kone käy noin 15sek kunnolla ja taas alkaa kakoa.
Samat vikakoodit tulee uudelleen.

EGR:n magneettiventtiilit mitattu. Ehjät.
Kaasuläppä käytetty auki. Läppäakselin tyhjäkäyntikoskettimet näyttää varsin puhtailta ja muutenkin kaikki näyttää ihan siistiltä mutta johdoissa sanomista joita korjailin jo vuosi sitten. Pitänee neki vaihtaa uusiin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja pera8x »

huh huh. on siinä johtoa poikineen. muuttuko siinä mikään ton johtoremontin myötä? en noista kattijutuista mitään tiedä, mutta oiskohan se ihan mahdoton ajatus, että siellä olis se toinen katti jumissa? enemmän kyllä vaikuttaa joltain sähkövialta, mut kaippa se kattikin kannattaa tsekata, jos ei ala vikaa löytyyn.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 989
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

en tiedä onko tästä apua mutta kaasupolkimessa on yksi anturi joka ohjaa asr ja tuota idle speed systeemiä. Siinä meidän s500 projektissa oli tuo anturi rikki ja siksi auto kävi neljällä aina 1500rpm jälkeen
Dodge Charger 440 R/T 1969
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Olipa työmaa nollata kaikki muistissa olleet vikakoodit tuolla ledi/johto virityksellä.

Nyt on kaikki nollattu pl.

EA/CC/ISC w/ASR
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control Osiosta löytyvä
14 Closed throttle position contact switch

Joka ei poistu.

Pitääpä käytellä lämpimäksi ja tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.

Oisko tuo 14 juuri tuo Villen mainitsema kaasupolkimen kytkin. Tosin ASR:ää tämä ei ole vilkutellut.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep.

Uusia koodeja ei tule ruiskulle, ASR:lle saatikka sytytykselle.

Tuolla EA/CC/ISC w/ASR
Electronic Accelerator / Cruise Control / Idle Speed Control with ASR
Osastossa oleva 14. Closed throttle position contact switch on ja pysyy muistissa.
Viimeksi muokannut Mika.T, Ma 21.11.2011 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: S600 M120 Koneremontti. LH-Jetronickin ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Mielestäni "Closed throttle position contact switch" viittaa hyvin vahvasti kaasuläpän asentoanturiin, tai ehkä siellä on vielä joku erillinen mikrokytkin jossain joka ilmoittaa milloin läppä on kokonaan kiinni, ehkä se on 'jämähtänyt', piuhat oikosessa, tms. Voi toki olla vain hassusti nimetty ja juurikin tuo kaasupolkimen kytkin...
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Vastaa Viestiin