W123 taka-alatukivarren helojen vaihtaminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

W123 taka-alatukivarren helojen vaihtaminen

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hankinpa Veholta helat taka-alatukivarsiin. Onko kukaan vaihtanut näitä itse? Jos, niin mihin pitää kiinnittää huomiota? Mitä pitää tukea altapäin? Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan.

Selventämiseksi laitan kuvan mukaan, mistä osasta on kysymys.

Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Olenpa joskus tainnut vaihtaa kyseiset puslat...

Muistaakseni ei mitenkään hirveän tiukka sovitteiset asentaa kunhan vaan entiset saa pois... ja nehän lähtee :wink:
Joku mersupurkaamo??
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Muistan hiljan lukeneeni foorumista. Rautasahanterä puslanholkin läpi, saha uudestaan kasaan ja sahaa puslan halki. Saa helposti vanhan pois.
Muusta en uskalla neuvoo, tarviiko, kannattaako apurunkoa laskee etupäästä :?: Vai perämurikkaa takapäästä :?:
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Avatar
Kimmo K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 24.04.2004 23:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kimmo K »

Onhan tuommoinenkin toimenpide tullut joskus tehtyä, tosin hieman omalla :o tavallani, akselistoa laskematta.
Eli tein helmakoteloon pultin mentävän "huoltoaukon" ja vastaavasti takapenkin alle toisen, josta pystyi avaamaan toisen pultin.
Vanhan helan irrotin tässä aiemmin mainitulla tavalla kaivamalla ensin kumin jäänteet pois, sen jälkeen rautasahalla poikki ja irtosi helposti.
Kasauksen jälkeen hitsailin aukot umpeen, tosin tässä yksilössä oli paljon muutakin hitsailtavaa :arrow: :arrow: jos pohja on ennestään hitsaamaton ja ehjä, tuskin kannattaa alkaa nakertamaan reikiä.

Aikaa tästä on ehtinyt kulua jo yli 5 vuotta, joten jotain on jo saattanut päästä unohtumaan :shock:
Ex 300TD Automatic 123.190 -78
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Millä tavalla tuo toimenpide muutti auton käytöstä/saavutettiinko sillä merkittävää parannusta? Minkä takia vaihdoitte nuo osat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Kimmo K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 24.04.2004 23:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kimmo K »

Ainakin itse vaihdoin kuopissa kolahtelun takia, ja kolina loppui, joten hommasta oli hyötyäkin.
Ex 300TD Automatic 123.190 -78
Vastaa Viestiin