W124 230CE talviauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitekä se valkea muovinen takakallistuksenvakaajan nivel? Ns. koiranluu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Mitekä se valkea muovinen takakallistuksenvakaajan nivel? Ns. koiranluu.
karra kirjoitti:Eilen katsoin apparin puolen koiranluun takaa siis ja ylemmässä silmukassa kumipusla oli lievästi väljä. Laitoin siihen miljoonalaatikosta löytyneen napakamman mutta koeajo kaupungilla paljasti että lotina ei kadonnut.
:D

Muuten koiranluun kumipuslan varaosanumerolla ei EPC:stä löydy mitään eli aikaisemmin puslaa on saanut erikseen, nyt myydään pelkästään siis koko koiranluuta :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Joo kannattais hankkia silmälasit :oops: .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Tästä tuli eilen illalla ostotarjous kun kolleegan (tai itse asiassa pomon) Excursion hyytyi pakkasessa... lupasin ensin aluksi liisata auton ja kokeilee nyt märsua kunnes saa hankittua osia voortiin :D . Saattaahan se jäädäkin vielä hänelle... aamulla toimitin työmaalle auton ja sainkin kotiin vastalahjaksi vuoden vanhan farkkumondeon jolla pitäs turkkuseen suunnata maanantaina :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Tämä coupé on luovutettu nyt mersuklubin "kautta" uudelle omistajalleen tsadiin . Onnea!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Brauer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 14.02.2012 21:17

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Brauer »

karra kirjoitti:Tämä coupé on luovutettu nyt mersuklubin "kautta" uudelle omistajalleen tsadiin . Onnea!

Ja kiitoksia sinulle hyvästä autosta! :lol:

Ensimmäinen auto minulla kaikkien niiden fransmannin viritysten ja Fordin jälkeen jossa ei pelota että koska meno katkeaa.
Hyvä kuulla tuosta takapään kolinasta enemmän. Olis tarkoitus joka tapauksessa vaihtaa ne takaiskarit, jouset yms. lähitulevaisuudessa joten toivotaan että siinä vaiheessa kolinan syy paljastuu. Muutenkin pikkasen remonttia tehnyt siihen kun sormet syyhyää niin shatanasti :)

Mutta kiitoksia joka tapauksessa vielä kerran... Naaraspuolinen kyytiläinenkin on vihdoinkin lopettanut valittamisen autoistani :P
W123 200 B `84 Isin pikku traktori <3
W124 230 CE `89 -> 15.6.2012 RIP

Polta taloni, syö koirani ja vie naiseni mutta mersuuni et koske!"

"Raha ei tee onnelliseksi, mutta on mukavempaa itkeä mersussa kuin polkupyörän päällä."
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Hienoa löysi hyvä menopeli uuden kodin,niin ja tervetuloa Foorumille.

Tuli mieleen liekkö koskaan vaihdettu takaa niitä joustintuen puslia,helpot ja nopsat vaihtaa jos on käytössä Klannin ulosvetäjä ko hommaan.
Joskus tullut nähtyä joitakin jossa pultti osuu jo kuori metalliin,eli kulunut nk puhki,ainahan tuo ei välttämättä ajossa tunnu etenkin jos alustan säädöt sattumoisin kompensoi tuon kuluman...Tietty takaiskareiden vaihtokaan ei kovin monimutkainen operaatio ole eikä ainakaan yleensä pahenna ajo käytöstä.
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Brauer kirjoitti:
karra kirjoitti:Tämä coupé on luovutettu nyt mersuklubin "kautta" uudelle omistajalleen tsadiin . Onnea!
Ja kiitoksia sinulle hyvästä autosta! :lol:

Hyvä kuulla tuosta takapään kolinasta enemmän. Olis tarkoitus joka tapauksessa vaihtaa ne takaiskarit, jouset yms. lähitulevaisuudessa joten toivotaan että siinä vaiheessa kolinan syy paljastuu. Muutenkin pikkasen remonttia tehnyt siihen kun sormet syyhyää niin shatanasti :)

Mutta kiitoksia joka tapauksessa vielä kerran... Naaraspuolinen kyytiläinenkin on vihdoinkin lopettanut valittamisen autoistani :P
Hei, tervetuloa foorumille ja kiva että tykkäät kärrystä. Kolinasta sen verran että Lahdessa tarkastimme varoituskolmion takaluukusta, ei ollut (tietysti) siinäkään löysää. Samoin aluksi kun autoa tutkin niin takaturvavöiden soljet oli vedetty ylös C-pilarin aukkoa vasten, mutta siitäkään ei ääni johtunut.

Juha_M117 muistaa sen exänsä värisävyn, vaikuttaa että mersun kartasta tuo sävy on otettu ja saattaisi olla sama...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Brauer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 14.02.2012 21:17

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Brauer »

Kolinaa tulee tutkia.

Eihän mersussa ole takana iskarin päässä mitään tukikumia joka eristää sen muusta korista? Voisiko se olla joku tuollainen palikka?

Mistä muuten saa noihin turvavyön ojentajiin uudet muovipäät? Eli ne kolmion muotoiset muovipalat jotka ovat varsien päässä?

Sitten vielä sellainen kyssäri että mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun auto ei oikein kuumana tahdo ekalla lähteä? Eli joutuu uudemman kerran pyöräyttämään ennenkuin auto käynnistyy. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulppien ja puolanjohdot vaihdettu. Lisäksi sytytystulpat.
W123 200 B `84 Isin pikku traktori <3
W124 230 CE `89 -> 15.6.2012 RIP

Polta taloni, syö koirani ja vie naiseni mutta mersuuni et koske!"

"Raha ei tee onnelliseksi, mutta on mukavempaa itkeä mersussa kuin polkupyörän päällä."
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Brauer kirjoitti:Kolinaa tulee tutkia.

Eihän mersussa ole takana iskarin päässä mitään tukikumia joka eristää sen muusta korista? Voisiko se olla joku tuollainen palikka?

Mistä muuten saa noihin turvavyön ojentajiin uudet muovipäät? Eli ne kolmion muotoiset muovipalat jotka ovat varsien päässä?

Sitten vielä sellainen kyssäri että mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun auto ei oikein kuumana tahdo ekalla lähteä? Eli joutuu uudemman kerran pyöräyttämään ennenkuin auto käynnistyy. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulppien ja puolanjohdot vaihdettu. Lisäksi sytytystulpat.
Kyllähän sieltä pienet kumit löytyy. Ja ne on helppo tarkistaa/uusia.
Tuota lämpösenä käyntiin lähtöö niin epäilen kuluneita ruiskunsuuttimia.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Brauer kirjoitti:Eihän mersussa ole takana iskarin päässä mitään tukikumia joka eristää sen muusta korista? Voisiko se olla joku tuollainen palikka?

Sitten vielä sellainen kyssäri että mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun auto ei oikein kuumana tahdo ekalla lähteä? Eli joutuu uudemman kerran pyöräyttämään ennenkuin auto käynnistyy. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulppien ja puolanjohdot vaihdettu. Lisäksi sytytystulpat.
Moi! oikean takaiskarin yläpään kumin tarkistin, se on OK. Tiukkasin ihan vähän sitä mutteria takakontin puolelta varmuuden vuoksi, löytyy kun raottaa kontin sivuverhoilua sieltä tankin puolelta.

Miten tuo kuumana käynnistys, mielestäni ei ollut mitään oireita... kylmänähän tuo lähti kun vähän avainta näytti :P . Eli joutuuko sahaamaan pidenpään nyt, kuinka kauan sekunneissa?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Brauer kirjoitti:Kolinaa tulee tutkia.

Eihän mersussa ole takana iskarin päässä mitään tukikumia joka eristää sen muusta korista? Voisiko se olla joku tuollainen palikka?

Mistä muuten saa noihin turvavyön ojentajiin uudet muovipäät? Eli ne kolmion muotoiset muovipalat jotka ovat varsien päässä?

Sitten vielä sellainen kyssäri että mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun auto ei oikein kuumana tahdo ekalla lähteä? Eli joutuu uudemman kerran pyöräyttämään ennenkuin auto käynnistyy. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulppien ja puolanjohdot vaihdettu. Lisäksi sytytystulpat.
Nuo muovipäät saat Veholta jos uudet hlajat,tahi pistät osto ilmon tänne löytyy varmaan uudenveroiset käytetytkin..

Kokeileppa tuohon käynnistykseen kääntää avainta parikertaa ennen starttia,niin että kuulet pumpun surahdukset taka oikelta,starttaa tämän jälkeen!
Lähteekö heti vai joudutko udelleen starttaamaan kuten kuvailit?
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Brauer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 14.02.2012 21:17

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Brauer »

karra kirjoitti:
Brauer kirjoitti:Eihän mersussa ole takana iskarin päässä mitään tukikumia joka eristää sen muusta korista? Voisiko se olla joku tuollainen palikka?

Sitten vielä sellainen kyssäri että mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan kun auto ei oikein kuumana tahdo ekalla lähteä? Eli joutuu uudemman kerran pyöräyttämään ennenkuin auto käynnistyy. Pyörijä, virranjakajan kansi ja tulppien ja puolanjohdot vaihdettu. Lisäksi sytytystulpat.
Moi! oikean takaiskarin yläpään kumin tarkistin, se on OK. Tiukkasin ihan vähän sitä mutteria takakontin puolelta varmuuden vuoksi, löytyy kun raottaa kontin sivuverhoilua sieltä tankin puolelta.

Miten tuo kuumana käynnistys, mielestäni ei ollut mitään oireita... kylmänähän tuo lähti kun vähän avainta näytti :P . Eli joutuuko sahaamaan pidenpään nyt, kuinka kauan sekunneissa?

Siis kuumana kun yrität käynnistää niin ensimmäisellä käynnistys yrityksellä auto törähtää yleensä ja sammuu. Sen jälkeen kun sahaa maks. 3 sekunttia niin törähtää kyllä reippaasti.
Kylmänä ei ole mitään ongelmaa. Vaikka pakkasessa yhden kerran unohtui koko päiväksi valot päälle niin hienosti käynnistyy 8)

Kokeilen tuota jaakon neuvoa tänään. Inffoan heti miten
W123 200 B `84 Isin pikku traktori <3
W124 230 CE `89 -> 15.6.2012 RIP

Polta taloni, syö koirani ja vie naiseni mutta mersuuni et koske!"

"Raha ei tee onnelliseksi, mutta on mukavempaa itkeä mersussa kuin polkupyörän päällä."
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Brauer kirjoitti: Siis kuumana kun yrität käynnistää niin ensimmäisellä käynnistys yrityksellä auto törähtää yleensä ja sammuu. Sen jälkeen kun sahaa maks. 3 sekunttia niin törähtää kyllä reippaasti. Kylmänä ei ole mitään ongelmaa.
Mielestäni tuota se ei tehnyt minulla ollessaan. Tosin ajoin pääosin aamulla töihin ja illalla takaisin mutta varmaan oli kuumakäynnistyksiäkin mukana kaupassa käydessäni tms. Kysyn vielä kaverilta jolla auto oli viikon lainassa, hän ajoi vain reilut sata kilsaa mutta pedanttina automiehenä olisi huomannut varmaan tuonkin. Kolinasta tuli vaikka mitä ehdotuksia :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Meidän W201:n M102-koneessa oli lyhyen seisomisen jälkeisiä käynnistysongelmia. Parin minuutin jälkeen höräytti ja saattoi sammua, sitten lähti, ja jos seisoi pidempään niin ei saattanut lähteä lainkaan. Kylmänä toimi täysin oikein. Vika oli lämpösensorissa sylinterikannessa, 0065425617. KL Bosch hinta 42,30 eur. Siinä on muovikantaiset pistokkeet piuhoille ja kaksi napaa, jos ne ovat hapettuneet tai muuten kulahtaneet niin voisi esiintyä tuommoisena lieveämpänä oireena. Meillä oli toinen pistokkeista täysin säpäleinä sekä pistokkeen puolelta että sensorista. Sun autosta katsoin tätä liitintä päällisin puolin karran autotallissa, ja se näytti ehjältä, mutta meilläkin sitä olisi voinut luulla ehjäksi... sitten kun liittimen irrotti ni navat karisi sieltä sisältä kuin joulukuusesta neulaset helmikuussa :roll:

Sitten on tietysti tuo vuotavan ruiskun mahdollisuus, eli kun auton sammuttaa niin se tiputtaa sylinteriin bensaa rikastaen ensilyöntejä startissa aivan liikaa. Siinä on kuitenkin semmoinen että ko. vika tuskin alkaa näin nopeasti, ja toisekseen, pitäisi minun tietääkseni ilmetä römpöttävänä tyhjäkäyntinä eikä starttaamattomuutena.

Sitten on tietysti sata muuta paikkaa jotka aiheuttavat starttiongelmia :)
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Brauer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 14.02.2012 21:17

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja Brauer »

No niin hyvät herrat

Kyllä saa taas minunlaiseni arvaamaton alkuihminen hävetä silimänsä päästään.
Käynnistys ongelmaa ei enää juurikaan esiinny. Antaa pumpun vain pyöriä rauhassa loppuun ja oottaa vielä hetken niin lähtee.
Joten se siitä. Tuon anturin vielä kyllä tarkistan.Pitäisi vain aina muistaa että kyseessä on vanha auto ja hiukan rauhoittua eikä aina heti miten reagoida kaikkiin pikku juttuihin kuin maailmanloppuun vaan ensin tutkia ihan rauhassa ja katsoa ensin peiliin.

Käsijarrusta katosi tehot mutta säätöä ja uusia kenkiä plus muut tilpehöörit mitä sinne saa samlla laitettua niin eiköhän ala pelaamaan

Kiitoksia neuvoista kaikille joka tapauksessa. Kohta pääsee tekemään takajarru remppaa ja täyshuoltoa sekä laittamaan mersu kesäkuntoon että kelpaa Kaivopuistoon jäätelölle mennä 8)
W123 200 B `84 Isin pikku traktori <3
W124 230 CE `89 -> 15.6.2012 RIP

Polta taloni, syö koirani ja vie naiseni mutta mersuuni et koske!"

"Raha ei tee onnelliseksi, mutta on mukavempaa itkeä mersussa kuin polkupyörän päällä."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja epk »

no eikös se ole sitten selvä vika, bensaa valuu pois jostain syystä, kestää sen takia imaista takaisin ne , normaalia kauemmin siis. ?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13618
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 230CE talviauto

Viesti Kirjoittaja karra »

Brauer kirjoitti:Kyllä saa taas minunlaiseni arvaamaton alkuihminen hävetä silimänsä päästään.
Käynnistys ongelmaa ei enää juurikaan esiinny. Antaa pumpun vain pyöriä rauhassa loppuun ja oottaa vielä hetken niin lähtee.
epk kirjoitti:no eikös se ole sitten selvä vika, bensaa valuu pois jostain syystä, kestää sen takia imaista takaisin ne , normaalia kauemmin siis. ?
Itsellä on sellainen tapa että kun virrat tulee päälle niin katselen että varoitusvalot syttyy ja muutenkin otan pienen tuumaushetken ja hiljentelen radiota ja puhallinta jos ovat kovalla. Mersuissa sen verran että se pumppu ehtii surahtaa, vanhemmissa taas kuuntelen että pumppu pyörii :lol: . Imeisesti se riitti tässä autossa, eli minulle ihan normaalia; en tosiaakaan huomannut tuollaista odottelun tarvetta :crazy: .

Vaimolla on se paha tapa että kun lykkää avaimen virtalukkoon niin kääntää samalla kertaa startille asti, ei vaan koskaan opi vaikka siitä huomautan joka kerran että mikä s__tanan kiire tässä on :P ... tämä siis kommenttina vaan, ei kritiikkinä eikä ohjeena :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin