W201 M111 Kompressor + Turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

tomant kirjoitti:
ripekosk kirjoitti:Kysymys: Sulla on nyt kompuran hihna pois, niin onko sulla sivuttaista klappia kompuran hihnapyörän ja sen edessä olevan muovirinkulan välillä? Mulla on. Sinne on laitettu kaksi prikkaa jolloin ruuvia ei saanut kiristettyä, että olisi ottanut kunnolla kiinni hihnapyörään. Otin prikat pois ja kiristin ruuvin, mutta en saa ruuvia silti niin kireelle, että koko klappi lähtis pois. Vai pitääkö siinä olla jotain klappia?
Minun ymmärtääkseni alla olevassa kuvassa näkyvä musta päätykappale on kiinni roottoreissa ja hihnapyörä pyörii vapaasti, kunnes solenoidi saa virtaa. Sen jälkeen päätyosa ja hihnapyörä pyörivät yhdessä. Päätyosan ja hihnapyörän välissä pitää olla pieni välys, mutta mitään päittäisliikettä tai poikittaista liikettä niissä ei toisiinsa nähden esiinny ainakaan, kun solenoidi on virraton.

tomant
Okei. Kiitos selvityksestä. Enköhän sen klapin sieltä pois saa jollain kunhan tietää ettei sitä kuulu olla.
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kaasuvisusto on valmis. Siinä on käytetty mahdollisimman paljon Mersun omia osia ja se on tehty keep it simple -periaatteella. Vaijeria piti lyhentää noin 10 cm.
Kuva
Kuva
Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Osaakohan joku kompressorikuski kertoa, kuinka ison sulakkeen W202 kompressorin solenoidi ja ahtopaineen säätöventtiili vaativat? Näillä on yhteinen virransyöttö (punavihreä johto), mutta niitä ei löydy C-mallin korjausoppaissa. Nokka-akselin solenoidi on 15 amp sulakkeen takana, riittäisiköhän sen kokoinen kompressorillekin?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sen sulake koon voit mitata itsekin jos se nyt ei tule boxin kautta.Laita 12v menemään kytkimeen ja amppeerimittari väliin niin näet ottaman virran ja sitten vaan jonkin verran isompi sulake tilalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

atlas kirjoitti:Sen sulake koon voit mitata itsekin jos se nyt ei tule boxin kautta.Laita 12v menemään kytkimeen ja amppeerimittari väliin niin näet ottaman virran ja sitten vaan jonkin verran isompi sulake tilalle.
OK, kiitos neuvosta. Harmittaa vain, kun W202-korjausoppaassa ei löydy tietoa kompressoriversion sähköistä ja W203-oppaassa ei ole ensinkään sähkökaavioita. Ahtopaineen johdotuskin on vielä hakusessa, kun siihen tulee maan lisäksi kaksi johtoa. Toinen tuo PWM-pulssia (0-100%) ECUlta ja toinen mahdollisesti sulkee bypass-venttiilin täydellä kaasulla (vastaa 100%).

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

ripekosk kirjoitti:
tomant kirjoitti:
ripekosk kirjoitti:Kysymys: Sulla on nyt kompuran hihna pois, niin onko sulla sivuttaista klappia kompuran hihnapyörän ja sen edessä olevan muovirinkulan välillä? Mulla on. Sinne on laitettu kaksi prikkaa jolloin ruuvia ei saanut kiristettyä, että olisi ottanut kunnolla kiinni hihnapyörään. Otin prikat pois ja kiristin ruuvin, mutta en saa ruuvia silti niin kireelle, että koko klappi lähtis pois. Vai pitääkö siinä olla jotain klappia?
Minun ymmärtääkseni alla olevassa kuvassa näkyvä musta päätykappale on kiinni roottoreissa ja hihnapyörä pyörii vapaasti, kunnes solenoidi saa virtaa. Sen jälkeen päätyosa ja hihnapyörä pyörivät yhdessä. Päätyosan ja hihnapyörän välissä pitää olla pieni välys, mutta mitään päittäisliikettä tai poikittaista liikettä niissä ei toisiinsa nähden esiinny ainakaan, kun solenoidi on virraton.

tomant
Okei. Kiitos selvityksestä. Enköhän sen klapin sieltä pois saa jollain kunhan tietää ettei sitä kuulu olla.
Mulla oli yksinkertasesti päätymuovilevystä kolmen rautatapin reijät suurentuneet jostain syystä ja siitä klappasi. Kolinaa kuului auton sisään aina kun moottorin kierrosnopeus muuttui radikaalisti. Soitin veholle, niin sanoivat sielä, että kompressoriin ei saa muita varaosia kuin hihnapyörän :think:
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Tomant, mistä otit öljyn paineen turbolle tuossa M102:ssa?

Ps. Pahoittelut topicin sotkemisesta
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kakemake kirjoitti:Tomant, mistä otit öljyn paineen turbolle tuossa M102:ssa?

Ps. Pahoittelut topicin sotkemisesta
Öljynpaineanturin ja suodatinjalan väliin Y-haara, josta ulosotto paineletkulle. Y-haara löytyi jostain tarvikeliikkeestä öljynpainemittarin lisävarusteena. Vaikeutena oli löytää sopivan paksuinen prikka Y-haaran alle, että sain sen jäämään oikeaan asentoon kiristettynä, koska tilaa ei joka suuntaan löydy jäykälle metallipunosletkulle. Muistaakseni prikan paksuutta piti vähän hienosäätää hiomapaperilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
jean.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ma 27.08.2007 13:31
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jean.s »

vaikuttaa varsin mielenkiintoselta ja haastavalta projektilta.
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!

MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Avatar
Huikko
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2134
Liittynyt: Pe 21.11.2008 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja Huikko »

tomant kirjoitti:
atlas kirjoitti:Sen sulake koon voit mitata itsekin jos se nyt ei tule boxin kautta.Laita 12v menemään kytkimeen ja amppeerimittari väliin niin näet ottaman virran ja sitten vaan jonkin verran isompi sulake tilalle.
OK, kiitos neuvosta. Harmittaa vain, kun W202-korjausoppaassa ei löydy tietoa kompressoriversion sähköistä ja W203-oppaassa ei ole ensinkään sähkökaavioita. Ahtopaineen johdotuskin on vielä hakusessa, kun siihen tulee maan lisäksi kaksi johtoa. Toinen tuo PWM-pulssia (0-100%) ECUlta ja toinen mahdollisesti sulkee bypass-venttiilin täydellä kaasulla (vastaa 100%).

tomant
Selvisikö nuo johdotukset? Kiinnostaa itseänikin miten tämä etenee...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

Onko autodatassa sähkökaavioita? Voin sieltä kattella jotain jos tarvit jos ei sulla itsellä ole kyseistä ohjelmaa.
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Huikko kirjoitti:Selvisikö nuo johdotukset? Kiinnostaa itseänikin miten tämä etenee...
Johdotukset selvisivät WISin kaavioista ja purkamalla moottorin omaa johtosarjaa. Nyt täytyy vain sovitella niitä tuohon DECSin ecuun siten, että laite osaa niitä ohjata. Pitää myös miettiä, millä raja-arvoilla kompuran solenoidia ja bypass-venttiiliä ohjataan. WISistä löytyy suuntaa antavia arvoja, loput täytyy sitten kokeilla, kun saa laitteen nippuun ja koeajoon.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tunteeko joku Vitossa olevaa M111-moottoria, jossa on vesikiertoon yhdistetty öljynjäähdytin öljynsuodattimen takana? Pitääkö jäähdytin öljyn lämpötilan kurissa? Vastaavaa ei ole kompressorimoottoreissa, kannattaisikohan sellainen laittaa?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

ECUn ja M111-koneen sähköjohdot on sovitettu yhteen. Moottorissa on kaksi M111-hukkakipinäpuolaa ja niitä ohjaa kopio Boschin 0 227 100 200 sytytysvahvistimesta. ECUun on myös yhdistetty nokan anturi, nokan solenoidi, kompressorin bypass-venttiili ja kompressorin solenoidi, jotka pitäisi saada toimimaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ohjaustehostimen pumpun letkun liitin ei sopinut uuteen M111-pumppuun. Apu löytyi onneksi Mairuen koneesta ja pultti Oy:stä, jossa letkun pää vaihdettiin. Sieltä löytyi myös uutta kumitavaraa ahtimelle ja jäähdytykseen. Monipuolinen puoti, jossa löytyy sekä hyvää tavaraa että hyvää palvelua.

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
C280
Mersumies
Mersumies
Viestit: 578
Liittynyt: Ke 28.01.2009 13:51
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja C280 »

Mites tämä projekti etenee tällä hetkellä? :wave:
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

C280 kirjoitti:Mites tämä projekti etenee tällä hetkellä? :wave:
Lyhyesti sanottuna: Jäähdyttäjä on uusittu, vedenjäähdytys alkaa olla kunnossa. Ahtimen bypass-venttiilin sijainti ja letkut liki valmiit. Kompressorin kantta ja välijäähdytintä pitää muokata, jotta ahtoilmat saa perille. Jäähdyttimen ja välijäähdyttimen puhaltimet puuttuvat. Hihnapyörä oli saanut siipeensä ja korvaava on tulossa Saksasta. Lottovoitto on tilattu huomiseksi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Seuraavaksi pitää muuttaa kompressorin kantta ja välijäähdytintä siten, että paineilman saa asiallisesti kaasuläpälle. Seuraavassa muutama kuva työn etenemisestä. Kylmän ilman tulo ja bypass-venttiili ovat paikallaanVeden jäähdytin on alempana ja välijäähdytin ylempänä, jolloin molemmat ovat ajoviimassa. Molemmille tulee mahdollisesti oma puhallin. Konepellin alipainealueelle tulee ehkä reikä kuuman ilman poistoa varten.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lyhennän pakoputkea ja johdan sen ulos sivusta oikean takapyörän edestä. Putki on 2,5-tuumainen, kuten ennenkin. Simonsin vaimentaja on mitoiltaan 125 x 270. Jos meteli on liian paha, laitan lyhennetyn desibelihuilun putken päähän. Huilun voin poistaa, kun tarvitsen parempaa kaasunpoistoa. Putken päätä pitää vielä lyhentää ja sen suuntausta miettiä.

Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tällaisesta Mondeon puhallinsetistä tulee jäähdyttimen ja välijäähyn puhaltimet. Kotelon mitat ovat 610 mm x 400 mm ja se täytyy puolittaa. Puhaltimien halkaisija on 300 mm ja paksuus 70-80 mm.

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

Mikä sulla on ideana kun välijäähdyttimelle puhaltimen laitat?
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

ripekosk kirjoitti:Mikä sulla on ideana kun välijäähdyttimelle puhaltimen laitat?
Saan toivottavasti pidettyä välijäähyn viileämpänä mateluajossa (esim. line-upissa pari kertaa kesässä ,-) ja lämpimällä säällä. Raskas alumiinikenno kerää aika paljon lämpöä ympäristöstään. Sen jälkeen minulla on boxi, joka ohjaa sähköistä vesipumppua ja jäähdyttimen flektiä sekä välijäähyn pakkojäähdytys, joilla konehuone ehkä pysyy vähän viileämpänä. Kuuman ilman postolle tulee ehkä poistoreikä kenepellin etuosaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Osat alkavat löytää paikkansa, vaikka suunnitelmat muuttuvatkin koko ajan. Tässä muutama kuva lisää. Ilmanohjauspeltejä ja tuuletusreikiä tullee vielä lisää. Samoin puuttuu hieman mattamustaa, jolla saa helposti 10 km/h vauhtia lisää ,-)
Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tässä vielä muutama kuva puhaltimesta ja sähköisestä vesipumpusta ennen välijäähyn asennusta. Pumpun suojaksi tulee vielä kuraläppä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
tipiiri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 15.11.2011 22:20

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tipiiri »

Kaunista <3
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

CDI:n vauhtipyörän sopivuus M111-koneeseen?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kysymys Megasquirt- tai CDI-asiantuntijoille: Sopiiko jonkun CDI-koneen 60-2 vauhtipyörä mitoiltaan ja kiinitykseltään lohkoihin M102, M103, M104 ja M111? Triggeripyörä lienee eri asennossa kuin M111-koneessa, mutta YKK-kohdan voisi siirtää hampaita muokkaamalla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jarkkivarkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2012 09:32
Paikkakunta: salo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jarkkivarkki »

Mites jos toi kompura pyöris koko ajan eikä olis tota magneettikytkintä? oisko se kompuran menoa? :wtf:
-W124 300E
-W124 320CE
-W202 200 Kompressor
-W245 200 Turbo
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei olis kompuran kuolemaksi, mutta tarvis sitten ylimääräsen työvaiheen eli avoimen portin joka pitäisi bypassia tai röörejä ulkoilmaan aina auki kun käyttöä ahdolle ei ole. Kaiken lisäksi imuilma turhaan lämpenisi sen mentyä ahtimen läpi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jarkkivarkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 31.03.2012 09:32
Paikkakunta: salo

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja jarkkivarkki »

No niin!! nyt se sitte hajos! aattelin laittaa tän tänne ku tuntus tietämystä olevan... eli rakentelin vapaavirtaus suodattimen tohon -98 200 kompuraan ja auto toimi oikein hyvin pari päivää, mut tänä aamuna ei oikein lähteny käyntiin ja sit ku lähti ni sammu heti? ja oikein ku herkutteli kaasulla ni pysy käynnissä mut hummaili ja pyöri huonosti! ihan kun tukehtuisi... mietin vaan et oisko toi vapaavirtaussuodin rikkonu jotain?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-W124 300E
-W124 320CE
-W202 200 Kompressor
-W245 200 Turbo
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

jarkkivarkki kirjoitti:.... rakentelin vapaavirtaus suodattimen tohon -98 200 kompuraan ja auto toimi oikein hyvin pari päivää, mut tänä aamuna ei oikein lähteny käyntiin ja sit ku lähti ni sammu heti? ja oikein ku herkutteli kaasulla ni pysy käynnissä mut hummaili ja pyöri huonosti! ihan kun tukehtuisi... mietin vaan et oisko toi vapaavirtaussuodin rikkonu jotain?
Mielestäni tuon ilmansuodattimen ei pitäisi olla syypää siihen, että kone ei käy. Toimiiko bypass-venttiili niinkuin ennenkin? Ovatko kaikki antureiden ja nokan solenoidin ym. johdot ja liittimet kunnossa? Tarkista myös kaasuläpälle menevät johdot, eikö sinulla ole sähköinen ohjaus kaasuläpälle ja tyhjäkäynnille? Ovatko kaikki sulakkeet OK?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin