Okei. Kiitos selvityksestä. Enköhän sen klapin sieltä pois saa jollain kunhan tietää ettei sitä kuulu olla.tomant kirjoitti:Minun ymmärtääkseni alla olevassa kuvassa näkyvä musta päätykappale on kiinni roottoreissa ja hihnapyörä pyörii vapaasti, kunnes solenoidi saa virtaa. Sen jälkeen päätyosa ja hihnapyörä pyörivät yhdessä. Päätyosan ja hihnapyörän välissä pitää olla pieni välys, mutta mitään päittäisliikettä tai poikittaista liikettä niissä ei toisiinsa nähden esiinny ainakaan, kun solenoidi on virraton.ripekosk kirjoitti:Kysymys: Sulla on nyt kompuran hihna pois, niin onko sulla sivuttaista klappia kompuran hihnapyörän ja sen edessä olevan muovirinkulan välillä? Mulla on. Sinne on laitettu kaksi prikkaa jolloin ruuvia ei saanut kiristettyä, että olisi ottanut kunnolla kiinni hihnapyörään. Otin prikat pois ja kiristin ruuvin, mutta en saa ruuvia silti niin kireelle, että koko klappi lähtis pois. Vai pitääkö siinä olla jotain klappia?
tomant
W201 M111 Kompressor + Turbo
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Kaasuvisusto on valmis. Siinä on käytetty mahdollisimman paljon Mersun omia osia ja se on tehty keep it simple -periaatteella. Vaijeria piti lyhentää noin 10 cm.



tomant



tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Osaakohan joku kompressorikuski kertoa, kuinka ison sulakkeen W202 kompressorin solenoidi ja ahtopaineen säätöventtiili vaativat? Näillä on yhteinen virransyöttö (punavihreä johto), mutta niitä ei löydy C-mallin korjausoppaissa. Nokka-akselin solenoidi on 15 amp sulakkeen takana, riittäisiköhän sen kokoinen kompressorillekin?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Sen sulake koon voit mitata itsekin jos se nyt ei tule boxin kautta.Laita 12v menemään kytkimeen ja amppeerimittari väliin niin näet ottaman virran ja sitten vaan jonkin verran isompi sulake tilalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
OK, kiitos neuvosta. Harmittaa vain, kun W202-korjausoppaassa ei löydy tietoa kompressoriversion sähköistä ja W203-oppaassa ei ole ensinkään sähkökaavioita. Ahtopaineen johdotuskin on vielä hakusessa, kun siihen tulee maan lisäksi kaksi johtoa. Toinen tuo PWM-pulssia (0-100%) ECUlta ja toinen mahdollisesti sulkee bypass-venttiilin täydellä kaasulla (vastaa 100%).atlas kirjoitti:Sen sulake koon voit mitata itsekin jos se nyt ei tule boxin kautta.Laita 12v menemään kytkimeen ja amppeerimittari väliin niin näet ottaman virran ja sitten vaan jonkin verran isompi sulake tilalle.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Mulla oli yksinkertasesti päätymuovilevystä kolmen rautatapin reijät suurentuneet jostain syystä ja siitä klappasi. Kolinaa kuului auton sisään aina kun moottorin kierrosnopeus muuttui radikaalisti. Soitin veholle, niin sanoivat sielä, että kompressoriin ei saa muita varaosia kuin hihnapyöränripekosk kirjoitti:Okei. Kiitos selvityksestä. Enköhän sen klapin sieltä pois saa jollain kunhan tietää ettei sitä kuulu olla.tomant kirjoitti:Minun ymmärtääkseni alla olevassa kuvassa näkyvä musta päätykappale on kiinni roottoreissa ja hihnapyörä pyörii vapaasti, kunnes solenoidi saa virtaa. Sen jälkeen päätyosa ja hihnapyörä pyörivät yhdessä. Päätyosan ja hihnapyörän välissä pitää olla pieni välys, mutta mitään päittäisliikettä tai poikittaista liikettä niissä ei toisiinsa nähden esiinny ainakaan, kun solenoidi on virraton.ripekosk kirjoitti:Kysymys: Sulla on nyt kompuran hihna pois, niin onko sulla sivuttaista klappia kompuran hihnapyörän ja sen edessä olevan muovirinkulan välillä? Mulla on. Sinne on laitettu kaksi prikkaa jolloin ruuvia ei saanut kiristettyä, että olisi ottanut kunnolla kiinni hihnapyörään. Otin prikat pois ja kiristin ruuvin, mutta en saa ruuvia silti niin kireelle, että koko klappi lähtis pois. Vai pitääkö siinä olla jotain klappia?
tomant

Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Tomant, mistä otit öljyn paineen turbolle tuossa M102:ssa?
Ps. Pahoittelut topicin sotkemisesta
Ps. Pahoittelut topicin sotkemisesta
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Öljynpaineanturin ja suodatinjalan väliin Y-haara, josta ulosotto paineletkulle. Y-haara löytyi jostain tarvikeliikkeestä öljynpainemittarin lisävarusteena. Vaikeutena oli löytää sopivan paksuinen prikka Y-haaran alle, että sain sen jäämään oikeaan asentoon kiristettynä, koska tilaa ei joka suuntaan löydy jäykälle metallipunosletkulle. Muistaakseni prikan paksuutta piti vähän hienosäätää hiomapaperilla.Kakemake kirjoitti:Tomant, mistä otit öljyn paineen turbolle tuossa M102:ssa?
Ps. Pahoittelut topicin sotkemisesta
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
vaikuttaa varsin mielenkiintoselta ja haastavalta projektilta.
muut tekee mitä osaa, minä mitä haluan!!!
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
MB 300dt -89 MB E320T cdi -03
ex. MB E320 T cdi -03 ex. MB E320 T cdi -00
ex. MB 250TD -90 ex. ski-doo mxz 600 -04
ex. honda cbr 900rr -96 ex. MB 190E 1.8 -90
ex. MB 190 2.6 -87 ex. MB E250D -93
ex. MB E300dt 4-matic -93 ex. MB C200 cdi T -01
ex. MB 300d aut. -91
ex. MB 190 2.0e -84
ex. MB 190 2.5D -92
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Selvisikö nuo johdotukset? Kiinnostaa itseänikin miten tämä etenee...tomant kirjoitti:OK, kiitos neuvosta. Harmittaa vain, kun W202-korjausoppaassa ei löydy tietoa kompressoriversion sähköistä ja W203-oppaassa ei ole ensinkään sähkökaavioita. Ahtopaineen johdotuskin on vielä hakusessa, kun siihen tulee maan lisäksi kaksi johtoa. Toinen tuo PWM-pulssia (0-100%) ECUlta ja toinen mahdollisesti sulkee bypass-venttiilin täydellä kaasulla (vastaa 100%).atlas kirjoitti:Sen sulake koon voit mitata itsekin jos se nyt ei tule boxin kautta.Laita 12v menemään kytkimeen ja amppeerimittari väliin niin näet ottaman virran ja sitten vaan jonkin verran isompi sulake tilalle.
tomant
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Onko autodatassa sähkökaavioita? Voin sieltä kattella jotain jos tarvit jos ei sulla itsellä ole kyseistä ohjelmaa.
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Johdotukset selvisivät WISin kaavioista ja purkamalla moottorin omaa johtosarjaa. Nyt täytyy vain sovitella niitä tuohon DECSin ecuun siten, että laite osaa niitä ohjata. Pitää myös miettiä, millä raja-arvoilla kompuran solenoidia ja bypass-venttiiliä ohjataan. WISistä löytyy suuntaa antavia arvoja, loput täytyy sitten kokeilla, kun saa laitteen nippuun ja koeajoon.Huikko kirjoitti:Selvisikö nuo johdotukset? Kiinnostaa itseänikin miten tämä etenee...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Tunteeko joku Vitossa olevaa M111-moottoria, jossa on vesikiertoon yhdistetty öljynjäähdytin öljynsuodattimen takana? Pitääkö jäähdytin öljyn lämpötilan kurissa? Vastaavaa ei ole kompressorimoottoreissa, kannattaisikohan sellainen laittaa?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
ECUn ja M111-koneen sähköjohdot on sovitettu yhteen. Moottorissa on kaksi M111-hukkakipinäpuolaa ja niitä ohjaa kopio Boschin 0 227 100 200 sytytysvahvistimesta. ECUun on myös yhdistetty nokan anturi, nokan solenoidi, kompressorin bypass-venttiili ja kompressorin solenoidi, jotka pitäisi saada toimimaan.




tomant




tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Ohjaustehostimen pumpun letkun liitin ei sopinut uuteen M111-pumppuun. Apu löytyi onneksi Mairuen koneesta ja pultti Oy:stä, jossa letkun pää vaihdettiin. Sieltä löytyi myös uutta kumitavaraa ahtimelle ja jäähdytykseen. Monipuolinen puoti, jossa löytyy sekä hyvää tavaraa että hyvää palvelua.


tomant


tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Mites tämä projekti etenee tällä hetkellä? 

Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Lyhyesti sanottuna: Jäähdyttäjä on uusittu, vedenjäähdytys alkaa olla kunnossa. Ahtimen bypass-venttiilin sijainti ja letkut liki valmiit. Kompressorin kantta ja välijäähdytintä pitää muokata, jotta ahtoilmat saa perille. Jäähdyttimen ja välijäähdyttimen puhaltimet puuttuvat. Hihnapyörä oli saanut siipeensä ja korvaava on tulossa Saksasta. Lottovoitto on tilattu huomiseksi.C280 kirjoitti:Mites tämä projekti etenee tällä hetkellä?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Seuraavaksi pitää muuttaa kompressorin kantta ja välijäähdytintä siten, että paineilman saa asiallisesti kaasuläpälle. Seuraavassa muutama kuva työn etenemisestä. Kylmän ilman tulo ja bypass-venttiili ovat paikallaanVeden jäähdytin on alempana ja välijäähdytin ylempänä, jolloin molemmat ovat ajoviimassa. Molemmille tulee mahdollisesti oma puhallin. Konepellin alipainealueelle tulee ehkä reikä kuuman ilman poistoa varten.




tomant




tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Lyhennän pakoputkea ja johdan sen ulos sivusta oikean takapyörän edestä. Putki on 2,5-tuumainen, kuten ennenkin. Simonsin vaimentaja on mitoiltaan 125 x 270. Jos meteli on liian paha, laitan lyhennetyn desibelihuilun putken päähän. Huilun voin poistaa, kun tarvitsen parempaa kaasunpoistoa. Putken päätä pitää vielä lyhentää ja sen suuntausta miettiä.



tomant



tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Tällaisesta Mondeon puhallinsetistä tulee jäähdyttimen ja välijäähyn puhaltimet. Kotelon mitat ovat 610 mm x 400 mm ja se täytyy puolittaa. Puhaltimien halkaisija on 300 mm ja paksuus 70-80 mm.


tomant


tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Mikä sulla on ideana kun välijäähdyttimelle puhaltimen laitat?
Nissan 200sx -92
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Mercedes-Benz C200K -97 farmari
Nissan Sunny -89
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Saan toivottavasti pidettyä välijäähyn viileämpänä mateluajossa (esim. line-upissa pari kertaa kesässä ,-) ja lämpimällä säällä. Raskas alumiinikenno kerää aika paljon lämpöä ympäristöstään. Sen jälkeen minulla on boxi, joka ohjaa sähköistä vesipumppua ja jäähdyttimen flektiä sekä välijäähyn pakkojäähdytys, joilla konehuone ehkä pysyy vähän viileämpänä. Kuuman ilman postolle tulee ehkä poistoreikä kenepellin etuosaan.ripekosk kirjoitti:Mikä sulla on ideana kun välijäähdyttimelle puhaltimen laitat?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Osat alkavat löytää paikkansa, vaikka suunnitelmat muuttuvatkin koko ajan. Tässä muutama kuva lisää. Ilmanohjauspeltejä ja tuuletusreikiä tullee vielä lisää. Samoin puuttuu hieman mattamustaa, jolla saa helposti 10 km/h vauhtia lisää ,-)



tomant



tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Tässä vielä muutama kuva puhaltimesta ja sähköisestä vesipumpusta ennen välijäähyn asennusta. Pumpun suojaksi tulee vielä kuraläppä.




tomant




tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Kaunista <3
CDI:n vauhtipyörän sopivuus M111-koneeseen?
Kysymys Megasquirt- tai CDI-asiantuntijoille: Sopiiko jonkun CDI-koneen 60-2 vauhtipyörä mitoiltaan ja kiinitykseltään lohkoihin M102, M103, M104 ja M111? Triggeripyörä lienee eri asennossa kuin M111-koneessa, mutta YKK-kohdan voisi siirtää hampaita muokkaamalla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: La 31.03.2012 09:32
- Paikkakunta: salo
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Mites jos toi kompura pyöris koko ajan eikä olis tota magneettikytkintä? oisko se kompuran menoa? 

-W124 300E
-W124 320CE
-W202 200 Kompressor
-W245 200 Turbo
-W124 320CE
-W202 200 Kompressor
-W245 200 Turbo
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
ei olis kompuran kuolemaksi, mutta tarvis sitten ylimääräsen työvaiheen eli avoimen portin joka pitäisi bypassia tai röörejä ulkoilmaan aina auki kun käyttöä ahdolle ei ole. Kaiken lisäksi imuilma turhaan lämpenisi sen mentyä ahtimen läpi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: La 31.03.2012 09:32
- Paikkakunta: salo
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
No niin!! nyt se sitte hajos! aattelin laittaa tän tänne ku tuntus tietämystä olevan... eli rakentelin vapaavirtaus suodattimen tohon -98 200 kompuraan ja auto toimi oikein hyvin pari päivää, mut tänä aamuna ei oikein lähteny käyntiin ja sit ku lähti ni sammu heti? ja oikein ku herkutteli kaasulla ni pysy käynnissä mut hummaili ja pyöri huonosti! ihan kun tukehtuisi... mietin vaan et oisko toi vapaavirtaussuodin rikkonu jotain?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-W124 300E
-W124 320CE
-W202 200 Kompressor
-W245 200 Turbo
-W124 320CE
-W202 200 Kompressor
-W245 200 Turbo
Re: W201 190E: M102 Turbo -> M111 Kompressor
Mielestäni tuon ilmansuodattimen ei pitäisi olla syypää siihen, että kone ei käy. Toimiiko bypass-venttiili niinkuin ennenkin? Ovatko kaikki antureiden ja nokan solenoidin ym. johdot ja liittimet kunnossa? Tarkista myös kaasuläpälle menevät johdot, eikö sinulla ole sähköinen ohjaus kaasuläpälle ja tyhjäkäynnille? Ovatko kaikki sulakkeet OK?jarkkivarkki kirjoitti:.... rakentelin vapaavirtaus suodattimen tohon -98 200 kompuraan ja auto toimi oikein hyvin pari päivää, mut tänä aamuna ei oikein lähteny käyntiin ja sit ku lähti ni sammu heti? ja oikein ku herkutteli kaasulla ni pysy käynnissä mut hummaili ja pyöri huonosti! ihan kun tukehtuisi... mietin vaan et oisko toi vapaavirtaussuodin rikkonu jotain?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020