mikä perä kestää ST käytössä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Onneksi en voi automaatilla antaa kytkinpommia :D pitää nostaa paineet jarrua vasten ja sitten jarru ylös. Olis muuten kätevä sellanen sulkuventtiili jolla sais vivusta takajarrut pois käytöstä :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

w201 om605
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ihan noin muuten vaan kysyn, että niin mitä varten sitä muuten pitää polttaa sitä kumia? eikö se riitä, että normi kiihdytyksessä ne takarattaat ruopsuttaa? vai eikö ne suttaakkaan kiihdytyksessä? :D

mulla ei ainakaan suttaa, eikä tarvikkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja veskola »

höh, kun Amerikassakin tehdään silleen. :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

pera8x kirjoitti:ihan noin muuten vaan kysyn, että niin mitä varten sitä muuten pitää polttaa sitä kumia? eikö se riitä, että normi kiihdytyksessä ne takarattaat ruopsuttaa? vai eikö ne suttaakkaan kiihdytyksessä? :D

mulla ei ainakaan suttaa, eikä tarvikkaan.
Renkaat saadaan korkeaan lämpötilaan, jossa pito on parhaimmillaan, kun kumi on pehmeää ja lämmintä.

Nelivetoisissa pito riittää muutenkin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja napa »

JarkkoN kirjoitti:
pera8x kirjoitti:ihan noin muuten vaan kysyn, että niin mitä varten sitä muuten pitää polttaa sitä kumia? eikö se riitä, että normi kiihdytyksessä ne takarattaat ruopsuttaa? vai eikö ne suttaakkaan kiihdytyksessä? :D

mulla ei ainakaan suttaa, eikä tarvikkaan.
Renkaat saadaan korkeaan lämpötilaan, jossa pito on parhaimmillaan, kun kumi on pehmeää ja lämmintä.

Nelivetoisissa pito riittää muutenkin.
tuossa oikein mersulla suoritettu kuminlämmitys...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1W1yLkKJhoI[/youtube]

siihen taas en osaa vastata mitä silloin on mielessä, jos tuota tehdään normaali kaupunkipyörityksessä :think: koska katurenkailla tuosta ei suurta hyötyä ole, lähinnä haittaa...

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tai sitten renkaita poltetaan, koska pakoputkesta ei tule riittävästi savua.
Kuski on luultavasti tällöin intiaani ja yrittää antaa savumerkkejä.

Toivottavasti kaikki jättävät kaahaamiset radalle, ettei ketään satu.
Itse olen käynyt pari kertaa Ahvenistolla koittamassa, pysyykö auto radalla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

pera8x kirjoitti:ihan noin muuten vaan kysyn, että niin mitä varten sitä muuten pitää polttaa sitä kumia? eikö se riitä, että normi kiihdytyksessä ne takarattaat ruopsuttaa? vai eikö ne suttaakkaan kiihdytyksessä? :D

mulla ei ainakaan suttaa, eikä tarvikkaan.
Normikiihdytyksessä ruopii vain märällä kelillä. Mikä muukaan siinä on kyseessä kuin näyttämisen tarve. Turhaa liikenteen vaarantamista se on vaikka itsekkin olen sitä tehnyt. En kuitenkaan aivan joka päivä. Valihen ajan ja paikan niin ettei lähettyvillä ole ketään vaarassa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja veskola »

napa kirjoitti:siihen taas en osaa vastata mitä silloin on mielessä, jos tuota tehdään normaali kaupunkipyörityksessä :think: koska katurenkailla tuosta ei suurta hyötyä ole, lähinnä haittaa...
Tallinnassa liikennevaloissa joku jenkkiautokuski lämmitti kumit, niin että savu vain peitti jalankulkijat. Sitten vaihtui vihreä valo, jenkki jäi siihen sutimaan paikalleen ja eurokinneri häipyi rinnalta horisonttiin :D Ihan siinä Venusclubin nurkilla kun on se iso ympyrä/risteys. Lopuksi ihmiset taputtivat :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Jenkkiukko sai abloodit ja toosaa,eurokinneri ukolle naurettiin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tallinnassa kaikki sai toosaa ja illalla amarillossa naurettiin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja laineracing »

veskola kirjoitti:Tallinnassa kaikki sai toosaa ja illalla amarillossa naurettiin :lol:

Jep,normisetto!
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Amarillossa juotiin hinttipirtelöitä ja laulettiin.... :lol:
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
aamos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 20.03.2012 11:47

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja aamos »

Mitäs periä on w201 2.3-16v ja 2.5-16v ??
s124 w201 w210
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: mikä perä kestää ST käytössä

Viesti Kirjoittaja nj^ »

ekoissa 2.3-16v vehkeissä on LSD muissa sitten ihan ASD
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vastaa Viestiin