ihme konehuoneessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

eli eli joku ihme pumppu w201 konehuoneessa siinä nokka-akselin päässä ja hydrauliöljy säiliö? mitähän ne mahtaa olla kun kavereilla ei sellaisia ole..

ja toinen asia joka ei liity konehuoneeseen on automaattilaatikon öljyt. miten tarkastetaan öljy määrä ku 3 eri ohjeet on tullu :D ja lisäys tapahtuu mittatikun reiästä? kuinka paljon on tilavuus ja miten turbiini tyhjenee?

että jos joku voisi valaista näissä asioissa.
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nokka-akselin päässä on asd tai tasonsäätö jos farkku tai molemmat.
asd on lukkoperä joka toimii alle 50km/h ja nestepaine lukitsee tietyllä prosentilla pyörät.
Tarkastus öljylle kuumana tyhjäkäynnillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

sedanihan se on..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

-mersumees- kirjoitti:sedanihan se on..
Sitten siellä on joko ASD-lukkoperä (toimintakolmiovalo nopeusmittarin keskellä ja häiriövalo varovalorivissä) tai tasonsäätö taka-akselilla (hydrauli-iskarit).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

löytyy kolmio mittarista ja häiriö valo.. mistä sen tason säädön tietää että onko vai ei? mut ei taida olla ku madallettu versio tuo mun tenava..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Ja turbiini tyhjenee kuusiokoloavaimella avattavasta propusta kun pyörittää turbaania niin että roppu osottaa alaspäin.

Tasonsäädön tiedät jos takaiskareille menee hydrauliputket.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Tuossa 124:n, ei pitäisi isoja eroja olla

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... men_vaihto" onclick="window.open(this.href);return false;
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

jep jep.. ja miten sevaihteito öljyjen tarkastus? ku oon tosiaan kuullu 3 eri ohjeet siihen.. 1. auto sammuksissa. 2. auto käynnissä ja vaihde N tai P. 3. auto käynnissä vaihde päällä ja käsijarru päällä että auto ei pääse liikkumaan. tuota 2. vaihto ehtoa kun kokeilin niin ei kastunu tikku ollenkaan ja 1. ja 3. vaihto ehdolla kastui..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Auto käynnissä. Käyt kaikki vaihteet hitaasti läpi paikallaan ja sitten p:lle. Ja mittaus. Voi toki olla ännälläkin mitattaessa mutta muista pysäköintijarru :wink:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

ja lämpimät öljyt tietenkin..? on se hyvä ku näin yö aikaankin täällä jotku hereillä ku ite ei jouda päivällä täällä selaamaan.. :D
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

-mersumees- kirjoitti:ja lämpimät öljyt tietenkin..? on se hyvä ku näin yö aikaankin täällä jotku hereillä ku ite ei jouda päivällä täällä selaamaan.. :D
Lämpimänä kyl. Kesällä ei nukuta. Talvella joutaa pimeän ajan urvottamaan. :wink:
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

se on kyllä totta.. :) et sinä tai kukaa muukaa osais neuvoo kattoluukun kanssa ku se ei perkele aikee muute ku siihen flippi asentoon.. kuitenki auto on -89 niin pitäis olla jo se kaks toiminen luukku.. sitä nappia ku painaa että aukeis kokonaan niin ei tee mitää.. moottori vaan ääntää mutta ei pyöri..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Itsellä katson öljyt lootasta niin että ensin kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista pari sekuntia päällä. Sitten laitan vaihteen p:lle ja auto on tasaisella. Annan koneen käydä minuutin-2 minuuttia, nostan tikun pois, pyyhkäsen tikun, laitan tikun takasin ihan pohjaan asti ja sitten nostan ja katson määrän. Öljyjen pitää olla lämpimät eli reilu 20 kilsan lenkin heität ennen kun katot öljyt. Nuo hydrauliset takaiskarit taitaa olla sportline- mallien herkkuja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

Siekkinen kirjoitti:Itsellä katson öljyt lootasta niin että ensin kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista pari sekuntia päällä. Sitten laitan vaihteen p:lle ja auto on tasaisella. Annan koneen käydä minuutin-2 minuuttia, nostan tikun pois, pyyhkäsen tikun, laitan tikun takasin ihan pohjaan asti ja sitten nostan ja katson määrän. Öljyjen pitää olla lämpimät eli reilu 20 kilsan lenkin heität ennen kun katot öljyt. Nuo hydrauliset takaiskarit taitaa olla sportline- mallien herkkuja.
no niin. eli katoin näillä ohjeilla öljyt.. pidin joka vaihetta päällä muutaman sekunnin ja sitten P-asennossa moottori käydessä. tikku kastui oikkusen alarajan yläpuolelle asti. onko normaali vai pitääkö lisätä?
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

-mersumees- kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Itsellä katson öljyt lootasta niin että ensin kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista pari sekuntia päällä. Sitten laitan vaihteen p:lle ja auto on tasaisella. Annan koneen käydä minuutin-2 minuuttia, nostan tikun pois, pyyhkäsen tikun, laitan tikun takasin ihan pohjaan asti ja sitten nostan ja katson määrän. Öljyjen pitää olla lämpimät eli reilu 20 kilsan lenkin heität ennen kun katot öljyt. Nuo hydrauliset takaiskarit taitaa olla sportline- mallien herkkuja.
no niin. eli katoin näillä ohjeilla öljyt.. pidin joka vaihetta päällä muutaman sekunnin ja sitten P-asennossa moottori käydessä. tikku kastui oikkusen alarajan yläpuolelle asti. onko normaali vai pitääkö lisätä?
ku jostaki luin et alarajan alapuolelle jättää ja jossaki luki et pikkusen ylärajan alapuolelle ja niin..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Luulis että se loota temppuilis jotenkin jos tuon verran on öljyä. Ylärajan alapuolelle se on hyvä laittaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

Siekkinen kirjoitti:Luulis että se loota temppuilis jotenkin jos tuon verran on öljyä. Ylärajan alapuolelle se on hyvä laittaa.
hyvin kyllä vaihtaa ei mitään ongelmaa.. mutta pakki temppuilee silleen että oikein tahmeasti kulkee taakse päin.. pitää painaa kaasua että lähtee peruuttamaan ja sitten kun löysäät kaasun niin oikeen tökkää.. lisäsin 1litran öljyä niin vähän parani.. pitäis kait vielä vähän lisätä..?
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17300
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja dealer »

tikku kastui oikkusen alarajan yläpuolelle asti
:arrow:
lisäsin 1litran öljyä
Pitäisikö hieman vähentää, saattaa olla liikaa kun ennen lisäystä on ollut oikea määrä....
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Se viivojen väli tais olla luokkaa 3-4 dl niin nyt siellä on varmaankin liikaa öljyä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

mersu huollon mekaanikko sano että öljyrajan pitäis olla puolessa välissä mielellään vähän yli.. että sillähän ne on ne ala- ja ylä merkit.. että jos alarajassa on niin alkaa olla kuulemma vähänä ja MAX ylärajaan että sen enempää ei saa olla että särkee jotain alta aika yksikön.. että samallalailla kuin moottori öljyjen kanssa.. en minä ainaskaa kovin paljoa ajelis öljyn taso alarajassa :D
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17300
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja dealer »

MAX ylärajaan että sen enempää ei saa olla että särkee jotain alta aika yksikön
Kerroit että taso oli alarajan yläpuolella ja lisäsit litran. No nyt se on sitten varmasti ylärajan yläpuolella, onkohan se hyvä ? :think:
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Liika öljy aiheuttaa varmaan enemmän vahinkoa ja temppuilua mitä liian vähä öljy (alarajassa tai ihan vähän alle). Jos se oli alarajan yläpuolella niin sinne olis pitänyt lisätä korkeintaan 2-3dl ei litraa :shock:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: ihme konehuoneessa

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

dealer kirjoitti:
MAX ylärajaan että sen enempää ei saa olla että särkee jotain alta aika yksikön
Kerroit että taso oli alarajan yläpuolella ja lisäsit litran. No nyt se on sitten varmasti ylärajan yläpuolella, onkohan se hyvä ? :think:
siis joo lisäsin litran kun oletin että sama homma kuin moottorissa että merkkien väli on n. 1litra. eli nyt on liikaa mutta aamulla alkaakin vähennys operaatio.. onneks ei oo tullu ajettuu autolla.. mutta siis tarkoitin että huoltomies sanoi että parempi sen öljy pinnan olla siellä lähellä ylärajaa kuin alarajaa..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Vastaa Viestiin