eli eli joku ihme pumppu w201 konehuoneessa siinä nokka-akselin päässä ja hydrauliöljy säiliö? mitähän ne mahtaa olla kun kavereilla ei sellaisia ole..
ja toinen asia joka ei liity konehuoneeseen on automaattilaatikon öljyt. miten tarkastetaan öljy määrä ku 3 eri ohjeet on tullu ja lisäys tapahtuu mittatikun reiästä? kuinka paljon on tilavuus ja miten turbiini tyhjenee?
että jos joku voisi valaista näissä asioissa.
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Nokka-akselin päässä on asd tai tasonsäätö jos farkku tai molemmat.
asd on lukkoperä joka toimii alle 50km/h ja nestepaine lukitsee tietyllä prosentilla pyörät.
Tarkastus öljylle kuumana tyhjäkäynnillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Sitten siellä on joko ASD-lukkoperä (toimintakolmiovalo nopeusmittarin keskellä ja häiriövalo varovalorivissä) tai tasonsäätö taka-akselilla (hydrauli-iskarit).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
löytyy kolmio mittarista ja häiriö valo.. mistä sen tason säädön tietää että onko vai ei? mut ei taida olla ku madallettu versio tuo mun tenava..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
jep jep.. ja miten sevaihteito öljyjen tarkastus? ku oon tosiaan kuullu 3 eri ohjeet siihen.. 1. auto sammuksissa. 2. auto käynnissä ja vaihde N tai P. 3. auto käynnissä vaihde päällä ja käsijarru päällä että auto ei pääse liikkumaan. tuota 2. vaihto ehtoa kun kokeilin niin ei kastunu tikku ollenkaan ja 1. ja 3. vaihto ehdolla kastui..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Auto käynnissä. Käyt kaikki vaihteet hitaasti läpi paikallaan ja sitten p:lle. Ja mittaus. Voi toki olla ännälläkin mitattaessa mutta muista pysäköintijarru
ja lämpimät öljyt tietenkin..? on se hyvä ku näin yö aikaankin täällä jotku hereillä ku ite ei jouda päivällä täällä selaamaan..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
se on kyllä totta.. et sinä tai kukaa muukaa osais neuvoo kattoluukun kanssa ku se ei perkele aikee muute ku siihen flippi asentoon.. kuitenki auto on -89 niin pitäis olla jo se kaks toiminen luukku.. sitä nappia ku painaa että aukeis kokonaan niin ei tee mitää.. moottori vaan ääntää mutta ei pyöri..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Itsellä katson öljyt lootasta niin että ensin kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista pari sekuntia päällä. Sitten laitan vaihteen p:lle ja auto on tasaisella. Annan koneen käydä minuutin-2 minuuttia, nostan tikun pois, pyyhkäsen tikun, laitan tikun takasin ihan pohjaan asti ja sitten nostan ja katson määrän. Öljyjen pitää olla lämpimät eli reilu 20 kilsan lenkin heität ennen kun katot öljyt. Nuo hydrauliset takaiskarit taitaa olla sportline- mallien herkkuja.
Siekkinen kirjoitti:Itsellä katson öljyt lootasta niin että ensin kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista pari sekuntia päällä. Sitten laitan vaihteen p:lle ja auto on tasaisella. Annan koneen käydä minuutin-2 minuuttia, nostan tikun pois, pyyhkäsen tikun, laitan tikun takasin ihan pohjaan asti ja sitten nostan ja katson määrän. Öljyjen pitää olla lämpimät eli reilu 20 kilsan lenkin heität ennen kun katot öljyt. Nuo hydrauliset takaiskarit taitaa olla sportline- mallien herkkuja.
no niin. eli katoin näillä ohjeilla öljyt.. pidin joka vaihetta päällä muutaman sekunnin ja sitten P-asennossa moottori käydessä. tikku kastui oikkusen alarajan yläpuolelle asti. onko normaali vai pitääkö lisätä?
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Siekkinen kirjoitti:Itsellä katson öljyt lootasta niin että ensin kaikki vaihteet läpi pitäen jokaista pari sekuntia päällä. Sitten laitan vaihteen p:lle ja auto on tasaisella. Annan koneen käydä minuutin-2 minuuttia, nostan tikun pois, pyyhkäsen tikun, laitan tikun takasin ihan pohjaan asti ja sitten nostan ja katson määrän. Öljyjen pitää olla lämpimät eli reilu 20 kilsan lenkin heität ennen kun katot öljyt. Nuo hydrauliset takaiskarit taitaa olla sportline- mallien herkkuja.
no niin. eli katoin näillä ohjeilla öljyt.. pidin joka vaihetta päällä muutaman sekunnin ja sitten P-asennossa moottori käydessä. tikku kastui oikkusen alarajan yläpuolelle asti. onko normaali vai pitääkö lisätä?
ku jostaki luin et alarajan alapuolelle jättää ja jossaki luki et pikkusen ylärajan alapuolelle ja niin..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Siekkinen kirjoitti:Luulis että se loota temppuilis jotenkin jos tuon verran on öljyä. Ylärajan alapuolelle se on hyvä laittaa.
hyvin kyllä vaihtaa ei mitään ongelmaa.. mutta pakki temppuilee silleen että oikein tahmeasti kulkee taakse päin.. pitää painaa kaasua että lähtee peruuttamaan ja sitten kun löysäät kaasun niin oikeen tökkää.. lisäsin 1litran öljyä niin vähän parani.. pitäis kait vielä vähän lisätä..?
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
mersu huollon mekaanikko sano että öljyrajan pitäis olla puolessa välissä mielellään vähän yli.. että sillähän ne on ne ala- ja ylä merkit.. että jos alarajassa on niin alkaa olla kuulemma vähänä ja MAX ylärajaan että sen enempää ei saa olla että särkee jotain alta aika yksikön.. että samallalailla kuin moottori öljyjen kanssa.. en minä ainaskaa kovin paljoa ajelis öljyn taso alarajassa
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91
Liika öljy aiheuttaa varmaan enemmän vahinkoa ja temppuilua mitä liian vähä öljy (alarajassa tai ihan vähän alle). Jos se oli alarajan yläpuolella niin sinne olis pitänyt lisätä korkeintaan 2-3dl ei litraa
MAX ylärajaan että sen enempää ei saa olla että särkee jotain alta aika yksikön
Kerroit että taso oli alarajan yläpuolella ja lisäsit litran. No nyt se on sitten varmasti ylärajan yläpuolella, onkohan se hyvä ?
siis joo lisäsin litran kun oletin että sama homma kuin moottorissa että merkkien väli on n. 1litra. eli nyt on liikaa mutta aamulla alkaakin vähennys operaatio.. onneks ei oo tullu ajettuu autolla.. mutta siis tarkoitin että huoltomies sanoi että parempi sen öljy pinnan olla siellä lähellä ylärajaa kuin alarajaa..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91