E300d tehot hukassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Auto on 1994 E300d monivena automaatti.

Elikkäs, D päälle, jalka pois jarrulta ja auto lähtee matelemaan eteenpäin normaalisesti, kaasun kun lyö pohjaan niin kyllä pitäis nurmikon ainaki mennä rullalle vaan ei... Tuntuu että tukehtuu ja siitä lähtee sitten pikkuhiljaa kiihtymään ja ku vähän enemmän on vauhtia niin sitten alkaa kiertämään paremmin vaan siltikkin menopuoli tuntuu olevan tiessään.

Alipaineletkut oon käyny läpi mutta pumpun kylessä viimesen suuttimen(?) lähdön vieressä vähän alempana on jonkinlainen tappi joka on ilmeisesti dieselistä kostea. Tappi heilui kun paineli kaasua oikein vähän ja kun tapista ottaa kiinni niin se heiluu hieman. En tiiä mikä on kyseessä enkä tiiä onko normaalia, kertokaa viisaammat :D

Auto oli hehkujen irrotuksessa koneistamolla koska kaks hehkua oli jumissa. Eivät saaneet hehkuja irti ilman kannen irrotusta. Noh lyökää takas kasaan ja auto menee sen jälkeen muualle. Löivät kasaan ja autoa hakemaan ja kas kummaa menopuoli oli sata kertaa laiskempaa ku nykyään. Noh auto takaisin pajalle ja muutama päivä odottelua ja soitto perään että joko se ois kunnossa. "Me vietiin se tuohon naapurivirmaan ku ei me osattu sitä korjata"

Noh naapurivirmassa sitten sanoivat että vikaa lähdetään etsimään sillä periaatteella että tyyliin rengaspaineet katotaan ensiksi ja sitten tehään kansi remontti ja koneremontti ja peräremontti ja jarruremontti ja jos nuo kaikki oltaisiin tehty ja vika ei selviäisi niin lasku tulisi minulle. Noh siihe ei alettu ja auto Raskoneelle joka on mersukorjaamo Rovaniemellä.

Siellä sitte irrottelivat hehkut ja näkyi kansikin olevan aikas kiiltävä että sillekkin ovat tehneet jotain. Auto oli seisonnassa tuon koko sirkuksen ajan joten Raskone ei voinut koeajaa autoa etes pihalla.

Isä toi auton mulle tänne Vaasaan ja kehu että pelaa hyvin mutta hän ei ollut ajanut autolla juurikaan ennen sitä. Auto tuli tänne ja lähdin kokeilemaan ja ei...


Auton voin viedä Vaasalaiselle korjaamolle ja laskun voin lähettää Rovaniemen korjaamolle jossa särkivät mutta korjaamoajan saa vasta ensi kuun puolella enkä usko että tuossa iso vika on
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Varmaan on nämä perusjutut käyty läpi että imusarja ei ole egr:än takia tukossa? Katalysaattori ei ole tukossa? Ethän tarkota tuolla tapilla stop-vipua eli sammutinvipua? Ei tuu äkkiseltään muuta tappia mieleen mikä vois automaattilaatikollisessa olla näkyvillä. Saatko otettua siitä kuvan? Kai siellä firmassa missä tuo oli remontissa on edes sen verran taitoa että ne osas laittaa nokkien ajotuksen kohilleen? Kannattaa tarkistaa myös ruiskutusennakko jos pumppu on päässy pyörähtämään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Siekkinen kirjoitti:Varmaan on nämä perusjutut käyty läpi että imusarja ei ole egr:än takia tukossa? Katalysaattori ei ole tukossa? Ethän tarkota tuolla tapilla stop-vipua eli sammutinvipua? Ei tuu äkkiseltään muuta tappia mieleen mikä vois automaattilaatikollisessa olla näkyvillä. Saatko otettua siitä kuvan? Kai siellä firmassa missä tuo oli remontissa on edes sen verran taitoa että ne osas laittaa nokkien ajotuksen kohilleen? Kannattaa tarkistaa myös ruiskutusennakko jos pumppu on päässy pyörähtämään.


Imusarjan olen ite käyttäny auki noin 2000km sitten kun yritin niitä hehkuja irrotella ja puhistin samalla kököt pois sieltä. EGR näyttäisi olevan käytössä. Yritin ottaa kuvaa tapista mutta ei onnistunut koska imusarja oli tiellä. Huomena varmaan otan imusarjan irti jolloin pääsen nappaamaan kuvan tapista. Itsellä ei ole osaamista ruiskutusennakon tarkistamiseen mutta näillä perusjutuilla yritän saada auton toimimaan jos sieltä löytyisi joku pieni vika joka on epähuomiossa jäänyt. Mutta jos ei näillä niin ensi kuuhun joutuu odottamaan että pääsen viemään auton liikkeeseen tutkittavaksi joten sitä odotellessa olen tutkiskellut asiaa. Enkä oikeen jaksa uskoa noihin tukkeutumisiin koska vika tuli heti remontin jälkeen.
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Ruiskutusennakon tarkistaminen on todella helppo homma kun sen idean ymmärtää. http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa on hyvä ohje. Jos viet auton pajalle niin vie sellaselle joka varmasti osaa mersuja laittaa niin ei tule turhaa laskua. Veholla ehkä osataan (riippuu tapauksesta) mutta siellä osataan myös laskuttaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Siekkinen kirjoitti:Ruiskutusennakon tarkistaminen on todella helppo homma kun sen idean ymmärtää. http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... oittaminen" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa on hyvä ohje. Jos viet auton pajalle niin vie sellaselle joka varmasti osaa mersuja laittaa niin ei tule turhaa laskua. Veholla ehkä osataan (riippuu tapauksesta) mutta siellä osataan myös laskuttaa.

Laskutushomma on sovittu että kun nyt olen täällä Vaasassa ja auto on "huollettu" Rovaniemellä niin Vaasan autopajalta korjaamopäällikkö ottaa Rovaniemen "korjaamoon" yhteyttä ja kertoo mikä autossa on vikana ja lasku tulee heille
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Hei muuten! Tuo mystinen tappi mahtaa olla tuossa ennakon säädön ohjeen ohessa olevassa kuvassa oikealla ylhäällä oleva ruuvi. Mutta tuossa minu pumpussa ei taida olla talttapää vaan ihan vain tappi :wtf:

Tuo pumpun ajoitus on kyllä sellainen operaatio johon en taida ruveta jos nyt satun töppäämään jossaki kohtaa. Mutta kiitos linkistä tuo tulee varmasti joskus vielä tarpeeseen :thumbup:
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Oliskos tuo se modulaattoria "pyörittävä" tappi? Auto on ilmeisesti manuaali koska muuten tuota tappia ei näkyisi kun siinä on se tomaattilaatikkoa ohjaava modulaattori?

Nokan tai/ja pumpun ajoitukset pielessä sanoisin :eh:
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1166
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja multiviri »

venttiilikoppa pois ja tutkimaan onko nokat kohdallaan. Kone pyoritetään nollakohtaansa (:D) ja katotaan onko nokkien merkit kohdalla. Tässä monivenasssa melko veemäinen laittaa nokat yksin paikoilleen, on voineet pyorähtää vahingossa.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Jari Ke kirjoitti:Oliskos tuo se modulaattoria "pyörittävä" tappi? Auto on ilmeisesti manuaali koska muuten tuota tappia ei näkyisi kun siinä on se tomaattilaatikkoa ohjaava modulaattori?

Nokan tai/ja pumpun ajoitukset pielessä sanoisin :eh:
Juukes kirjoitti:Auto on 1994 E300d monivena automaatti.
Automaatti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Kuva


Tuossa taitaa olla samanlainen pumppu. Sinisen plakaatin yläpuolella oleva kaareva pulikka puuttuu minulta ja tuo tappi on se missä tuon pulikan pitäisi olla kiinni. Onko tuossa w124:sessa olemassakaan sammutinvipua?? Ja auto on automaatti
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Se on just se sammutinvipu ja kyllä siinä kaiken jären mukaan sellanen pitäis olla. Jos sieltä vuotaa diisseliä niin sinne voi vaihtaa o-renkaan. Ja sen tapin pitäis pysyä paikallaan kun jos se kääntyy riittävästi vastapäivään niin syöttö laskee. Sitten sen kuuluu kääntyä kun auton sammuttaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Juukes kirjoitti:[ http://www.peachparts.com/shopforum/attachments/diesel-discussion/88330d1294264744-95-300d-om606-non-turbo-no-fuel-injector-w124-ip.jpg ]


Tuossa taitaa olla samanlainen pumppu. Sinisen plakaatin yläpuolella oleva kaareva pulikka puuttuu minulta ja tuo tappi on se missä tuon pulikan pitäisi olla kiinni. Onko tuossa w124:sessa olemassakaan sammutinvipua?? Ja auto on automaatti

Automaatissa ei ole samanlaista sammutinvipua kuin manuaalissa.
Moottori sammutetaan polttoainesuodattimen päällä olevasta venttiilistä.
Tuossa kuva.
Kuva
Viimeksi muokannut Mesemies89, La 21.07.2012 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Mesemies89 kirjoitti:
Juukes kirjoitti:[ http://www.peachparts.com/shopforum/attachments/diesel-discussion/88330d1294264744-95-300d-om606-non-turbo-no-fuel-injector-w124-ip.jpg ]


Tuossa taitaa olla samanlainen pumppu. Sinisen plakaatin yläpuolella oleva kaareva pulikka puuttuu minulta ja tuo tappi on se missä tuon pulikan pitäisi olla kiinni. Onko tuossa w124:sessa olemassakaan sammutinvipua?? Ja auto on automaatti

Automaatissa ei ole samanlaista sammutinvipua kuin manuaalissa.
Moottori sammutetaan polttoainesuodattimen päällä olevasta venttiilistä.

Tuossa kyllä on se tappi mihin sen sammutinvivun pitäisi mennä. Ja kyllähän se hieman dieselistä kostea on.
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Juukes kirjoitti:

Tuossa kyllä on se tappi mihin sen sammutinvivun pitäisi mennä. Ja kyllähän se hieman dieselistä kostea on.
Sillä pienellä kosteudella ei ole tehon suhteen mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut Mesemies89, La 21.07.2012 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Juukes kirjoitti:Tuossa kyllä on se tappi mihin sen sammutinvivun pitäisi mennä. Ja kyllähän se hieman dieselistä kostea on.
Tappi on kuitenkin kun syöttöpumppu on sama mitä muissakin. Eli kyllä se siitä tapistakin sammuu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Siekkinen kirjoitti:
Juukes kirjoitti:Tuossa kyllä on se tappi mihin sen sammutinvivun pitäisi mennä. Ja kyllähän se hieman dieselistä kostea on.
Tappi on kuitenkin kun syöttöpumppu on sama mitä muissakin. Eli kyllä se siitä tapistakin sammuu.

Aika fakiiri saa olla jos sammuttaa siitä tapintyngästä mainitun moottorin, kun imusarja pakokaasunkierrätysputkineen on paikalla. :D
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Jaaha... No ei ollu vika sitte siinäkäää voi kettu!
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mesemies89 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Juukes kirjoitti:Tuossa kyllä on se tappi mihin sen sammutinvivun pitäisi mennä. Ja kyllähän se hieman dieselistä kostea on.
Tappi on kuitenkin kun syöttöpumppu on sama mitä muissakin. Eli kyllä se siitä tapistakin sammuu.

Aika fakiiri saa olla jos sammuttaa siitä tapintyngästä mainitun moottorin, kun imusarja pakokaasunkierrätysputkineen on paikalla. :D
Ei se nyt ollu tarkotuksena että se pitäis siitä sammuttaa :D kerroin nyt vaan että moottori sammuu kun siitä kääntää vastapäivään. Ja myös tehonpuute vaivaa jos se tappi kääntyy.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös noissa kaikissa lankun normi pumpuissa pitäisi olla tuo sammutus vipu paikoilaan. Korjatkaa jos olen väärässä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Siekkinen kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Juukes kirjoitti:Tuossa kyllä on se tappi mihin sen sammutinvivun pitäisi mennä. Ja kyllähän se hieman dieselistä kostea on.
Tappi on kuitenkin kun syöttöpumppu on sama mitä muissakin. Eli kyllä se siitä tapistakin sammuu.

Aika fakiiri saa olla jos sammuttaa siitä tapintyngästä mainitun moottorin, kun imusarja pakokaasunkierrätysputkineen on paikalla. :D
Ei se nyt ollu tarkotuksena että se pitäis siitä sammuttaa :D kerroin nyt vaan että moottori sammuu kun siitä kääntää vastapäivään. Ja myös tehonpuute vaivaa jos se tappi kääntyy.
Ja sehän on selvä, ettei vika voi olla mainitun sammutintapin vaikutusta, kun siihen tuskin olla koskettukaan remontin yhteydessä.
Varmaankin nokka-akselit / ruiskutusennakko pielessä.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

arska10 kirjoitti:Eikös noissa kaikissa lankun normi pumpuissa pitäisi olla tuo sammutus vipu paikoilaan. Korjatkaa jos olen väärässä
Automaateissa sitä ei ole lainkaan, katso aikaisempi kuva, jonka liitin tähän viestiketjuun.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1166
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja multiviri »

on lankuissa tuo sammutinvipu paitsi monivenoissa. Myös automaateissa, moniventtiileiSä pitäis olla tuossa suodattimen päällä tuo ruuvi.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

multiviri kirjoitti:on lankuissa tuo sammutinvipu paitsi monivenoissa. Myös automaateissa, moniventtiileiSä pitäis olla tuossa suodattimen päällä tuo ruuvi.

Näppäsempä kuvan ku kerkiän niin kattottaan. Eihän tuo mahotonta ole jos jostaki syystä joskus vaihettu pumppu :shock:
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Juukes kirjoitti:
multiviri kirjoitti:on lankuissa tuo sammutinvipu paitsi monivenoissa. Myös automaateissa, moniventtiileiSä pitäis olla tuossa suodattimen päällä tuo ruuvi.

Näppäsempä kuvan ku kerkiän niin kattottaan. Eihän tuo mahotonta ole jos jostaki syystä joskus vaihettu pumppu :shock:
Ei sitä varten tarvii pumppua vaihtaa. Se vipu vaan laitetaan siihen tappiin kiinni ja kiristetään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Noh ei tuolta kuvvaa saanu otettua ku imusarjan putki tiellä. Käytimpä kokeilumielessä sitä pumpun päällä olevaa sammuttimen letkua irti eikä oikeen vaikutusta. Kuinkahan kallis operaatio tuo olisi jos kävisi liikkeessä tarkistuttamassa nuo nokat? Ja jos se nuissa nokkien sääjöissä on vika niin sillonhan en joudu maksumieheksi mutta jos ottaisin riskin ja kävisin tarkistuttamassa?
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Juukes kirjoitti:Noh ei tuolta kuvvaa saanu otettua ku imusarjan putki tiellä. Käytimpä kokeilumielessä sitä pumpun päällä olevaa sammuttimen letkua irti eikä oikeen vaikutusta. Kuinkahan kallis operaatio tuo olisi jos kävisi liikkeessä tarkistuttamassa nuo nokat? Ja jos se nuissa nokkien sääjöissä on vika niin sillonhan en joudu maksumieheksi mutta jos ottaisin riskin ja kävisin tarkistuttamassa?
Se ei ole pitkä prosessi niin ei siitä paljoa hintaa tule. Venttiilikoppa vaan pois ja kampuralta pyöritetään moottori nollakohtaan. Puolisen tuntia-tunti siinä menee.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Juu no sitte selviää jo varmaan kympeillä... Voishan tuota käyä ens viikolla katotuttamassa
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Juukes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 20.03.2010 22:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Juukes »

Tästä nyt on aikaa mutta laitampa vastauksen mikä oli vikana. Rovaniemen mersun merkkikorjaamossa olivat menneet pumppua säätämään. Aika erikoista... Paikallinen diiselimies löysi vian ja laittoi kuntoon enkä joutunut maksumieheksi :)
Mercedes-Benz a124 avo |kesälelu|
Mercedes-Benz 200d 1989 |käyttöauto|
Dodge Dart GT avo 1967 |Kesälelu|
Chevrolet Pickup 3500 6.5TD 1994 EX
Mercedes-Benz E300D 1994 automaatti EX
Mercedes-Benz 200E 1992 w124 EX
Ford Escort mk2 1976
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: E300d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mikäs se vika oli ?
Vastaa Viestiin