Takaiskareiden muutostyö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
NiinaHalko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 16.03.2012 16:48

Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja NiinaHalko »

Hei!

Kysymyksessä W124 sarjan Mersedeksen takapään tasonsäätöiskunvaimentimien vaihto tavallisiin kaasuiskunvaimentimiin.
Mitä tarvitsee huomioida?
Mitä muuta tarvitsee kuin uudet iskunvaimentimet, tarvitseeko esim. jotain korokekumeja tms???
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jouset menee uusiksi takaa ja mahdollisesti edestäkin. Tartet jäykemmät taakse. Sit pitää laittaa öljynkierto niin etti se valuta alleen. Iskarit ittessään kait käy heittämällä paikalleen. Jos autossa on ASD ja haluaa et se jää toimintaan niin tuo öljynkierto on pakkokin jättää tavalla tai toisella.

Miksi ihmeessä haluat tasonsäädön pois pelistä :o Osiahan siihen saa rikkonaisten tilalle ja ellei uusia halua ostaa niin tältäkin foorumilta niitä saa sopuhintaan.

Itte laitoin jälkikäteen normi-iskareitten tilalle tasonsäädön. Tämä on nyt vaan mun mielipide mutta paljon mukavampi maantiellä mennä kuin Sportline alusta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onko kyseessä sedan, coupe vai farkku? Farmarissahan joutuu ihan oikeasti tekemään töitä että saa toimivan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2309
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja cuuno »

eikö ollut niin että oikean pituisten iskarien löytö on myös vaaikeaan :roll:
laita ihmeessä tason säätö toimimaan sillä on hyvä ja varmasti jopa halvempi :wink:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:onko kyseessä sedan, coupe vai farkku? Farmarissahan joutuu ihan oikeasti tekemään töitä että saa toimivan.
farkku on aika ongelmallinen... mulla on nyt saab 99 takaiskarit ja lyhennetyt etujouset :D toimii normaalikäytössä ihan ok. mutta rallia tuolla ei voi vieläkään oikein ajaa, isoissa hypyissä takajousitus ei vieläkään oikein toimi (tosin, ei niissä pysyisi se alkuperäinen tasonsäätö systeemikään mukana :wink: )
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
NiinaHalko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 16.03.2012 16:48

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja NiinaHalko »

Ai niin...unohdin laittaa kyseessä on farmari. Viestien perusteella siis olisi fiksumpaa etsiä sopivat tasonsäätöiskarit:)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3167
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mikä sieltä on rikki? Pallot vai iskarien alapäät vai mikä?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
RKARJAL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 03.11.2006 15:28

Re: Takaiskareiden muutostyö

Viesti Kirjoittaja RKARJAL »

Kesällä 2012 vaihdoin w124 farkkuun Toyota hiacen etuiskarit ja 124-sedan mallin takajouset. Otin hydraulipumpun nokan edestä pois ja vaihdoin öljykopan tiivisteen sekä öljykopan, ne kun pitää tässä tapauksessa vaihtaa. Hyvä ja toimiva tuli.
Exät
W121, W110, W111, W108, W115, W114
W123, w124, W201, W202, W210, 211,

nyt muutama 124/300D

W124 osia.
Vastaa Viestiin