Takaiskareiden muutostyö
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 16.03.2012 16:48
Takaiskareiden muutostyö
Hei!
Kysymyksessä W124 sarjan Mersedeksen takapään tasonsäätöiskunvaimentimien vaihto tavallisiin kaasuiskunvaimentimiin.
Mitä tarvitsee huomioida?
Mitä muuta tarvitsee kuin uudet iskunvaimentimet, tarvitseeko esim. jotain korokekumeja tms???
Kysymyksessä W124 sarjan Mersedeksen takapään tasonsäätöiskunvaimentimien vaihto tavallisiin kaasuiskunvaimentimiin.
Mitä tarvitsee huomioida?
Mitä muuta tarvitsee kuin uudet iskunvaimentimet, tarvitseeko esim. jotain korokekumeja tms???
Re: Takaiskareiden muutostyö
Jouset menee uusiksi takaa ja mahdollisesti edestäkin. Tartet jäykemmät taakse. Sit pitää laittaa öljynkierto niin etti se valuta alleen. Iskarit ittessään kait käy heittämällä paikalleen. Jos autossa on ASD ja haluaa et se jää toimintaan niin tuo öljynkierto on pakkokin jättää tavalla tai toisella.
Miksi ihmeessä haluat tasonsäädön pois pelistä
Osiahan siihen saa rikkonaisten tilalle ja ellei uusia halua ostaa niin tältäkin foorumilta niitä saa sopuhintaan.
Itte laitoin jälkikäteen normi-iskareitten tilalle tasonsäädön. Tämä on nyt vaan mun mielipide mutta paljon mukavampi maantiellä mennä kuin Sportline alusta.
Miksi ihmeessä haluat tasonsäädön pois pelistä

Itte laitoin jälkikäteen normi-iskareitten tilalle tasonsäädön. Tämä on nyt vaan mun mielipide mutta paljon mukavampi maantiellä mennä kuin Sportline alusta.
Re: Takaiskareiden muutostyö
onko kyseessä sedan, coupe vai farkku? Farmarissahan joutuu ihan oikeasti tekemään töitä että saa toimivan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Takaiskareiden muutostyö
eikö ollut niin että oikean pituisten iskarien löytö on myös vaaikeaan
laita ihmeessä tason säätö toimimaan sillä on hyvä ja varmasti jopa halvempi

laita ihmeessä tason säätö toimimaan sillä on hyvä ja varmasti jopa halvempi

Re: Takaiskareiden muutostyö
farkku on aika ongelmallinen... mulla on nyt saab 99 takaiskarit ja lyhennetyt etujousetSergey kirjoitti:onko kyseessä sedan, coupe vai farkku? Farmarissahan joutuu ihan oikeasti tekemään töitä että saa toimivan.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe 16.03.2012 16:48
Re: Takaiskareiden muutostyö
Ai niin...unohdin laittaa kyseessä on farmari. Viestien perusteella siis olisi fiksumpaa etsiä sopivat tasonsäätöiskarit:)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Takaiskareiden muutostyö
Mikä sieltä on rikki? Pallot vai iskarien alapäät vai mikä?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Takaiskareiden muutostyö
Kesällä 2012 vaihdoin w124 farkkuun Toyota hiacen etuiskarit ja 124-sedan mallin takajouset. Otin hydraulipumpun nokan edestä pois ja vaihdoin öljykopan tiivisteen sekä öljykopan, ne kun pitää tässä tapauksessa vaihtaa. Hyvä ja toimiva tuli.
Exät
W121, W110, W111, W108, W115, W114
W123, w124, W201, W202, W210, 211,
nyt muutama 124/300D
W124 osia.
W121, W110, W111, W108, W115, W114
W123, w124, W201, W202, W210, 211,
nyt muutama 124/300D
W124 osia.