veskola kirjoitti:Sama kampi niissä kaikissa on. Itsellä on semmonen swappi, että vaparin lohkoon on laitettu pitkäiskuisen turbon kampiakseli ja miltei hienosti mahtui. Tämä on tosin OM601:ssä mutta sama homma se on kaikissa 4,5,6 sylinterissää. Vain mäntiin piti tehdä turbomallin koloja isommaksi kun männät käy pidemmällä iskulla alempana (öljyruiskuille), mutta persuiskuinen kampi menee heittämällä paikalleen. En edes laakeriliuskoja vaihtanut sillä kerralla, kun ne olivat vain 20 tkm ajettu. Katsoo vain, ettei ole mihinkään alikokoon koneistettu...tai no kai sen huomaa kun kammen kiristää paikalleen, ja laakerit jää löysälle ?
kiitos tiedoista.

selvensi hieman lisää.
joo hitsaamalla. ensin puristimilla teräslevyyn kiinni ja kosaanilla lämpöä ja pikku virralla nippuun.(en itse hitsannut)iso E kirjoitti:muutitko öljypohjaa hitsaamalla ?
mutta parempi tulee jos sen pulttaa tyhjään lohkoon kiinni ja hitsaa siinä läjään.
noin 8cm lyhensin öljypohjaa. ja sen öljypumpun imuputken laippoineen tein uusiksi. normaalisti se putki lähtee taka viistoon laipalta mutta nyt se menee suoraan alas ja imu on laipan kohdalla.