Eli sitten vain kiristin/ohjuripyörät vaihtoon tarpeen mukaan. Ne ei montaa kymppiä maksa. Ja vaihda se pieni pyörä siinä ahtimen rulla vasemmalla puolella jos ei lähiaikoina vaihdettu. Vinkumisella ilmeisesti nyt tarkoitat sitä ahtimen ääntä, joka kuuluu kiihdytettäessä? (taisi olla naukuminen hyvä sana, jota Pansu käytti)S202 kirjoitti:Kompura pyörii tyhjäkäynnillä myös moottorin ollessa lämmin, mutta pysähtyi kun painoin puun palalla sitä kompuran rullaa. Kuuluuko sen pysähtyä, vai pyöriikö se moottorin imun voimasta? Mutta äänet ei muuttuneet miksikään vaikka kompura oli stopissa, eli tuo rahina kuuluu jostain noista kiristin, tai vapaapyöristä. Huh. Ja se sellanen vinkuminen taitaa olla ihan tuon V6:sen luontainen ääni. Saatto olla että ääni jopa lisääntyi kun kompuran stoppasi, eli se rullan laakeri ehkä pitää myös ääntä. Uusi tulikin auton mukana. Mites toi magneettikytkin, jos kompuran ei kuulu pyöriä tyhjäkäynnillä, mitataanko se välys siitä rullan ja kompuran "rullan" välistä?
Välys mitataan kytkinlevyn ja ahtimen välistä. Sopiva välys 0.20 - 0.30. Tätä varten se hihna kannattaa löysyttää, jotta saat pyöriteltyä rullaa ja tarkistettu välyksen koko kytkimen osalta.