c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Kompura pyörii tyhjäkäynnillä myös moottorin ollessa lämmin, mutta pysähtyi kun painoin puun palalla sitä kompuran rullaa. Kuuluuko sen pysähtyä, vai pyöriikö se moottorin imun voimasta? Mutta äänet ei muuttuneet miksikään vaikka kompura oli stopissa, eli tuo rahina kuuluu jostain noista kiristin, tai vapaapyöristä. Huh. Ja se sellanen vinkuminen taitaa olla ihan tuon V6:sen luontainen ääni. Saatto olla että ääni jopa lisääntyi kun kompuran stoppasi, eli se rullan laakeri ehkä pitää myös ääntä. Uusi tulikin auton mukana. Mites toi magneettikytkin, jos kompuran ei kuulu pyöriä tyhjäkäynnillä, mitataanko se välys siitä rullan ja kompuran "rullan" välistä?
Eli sitten vain kiristin/ohjuripyörät vaihtoon tarpeen mukaan. Ne ei montaa kymppiä maksa. Ja vaihda se pieni pyörä siinä ahtimen rulla vasemmalla puolella jos ei lähiaikoina vaihdettu. Vinkumisella ilmeisesti nyt tarkoitat sitä ahtimen ääntä, joka kuuluu kiihdytettäessä? (taisi olla naukuminen hyvä sana, jota Pansu käytti)

Välys mitataan kytkinlevyn ja ahtimen välistä. Sopiva välys 0.20 - 0.30. Tätä varten se hihna kannattaa löysyttää, jotta saat pyöriteltyä rullaa ja tarkistettu välyksen koko kytkimen osalta.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Siis kiihdytettäessä koko ahdinta ei juuri kuule, tai kuulee mutta hiljainen se on. Kyllä se kuitenkin ahtaa, vetoja on! Siis tuo "vinkuminen", kun konetta kuuntelee konepelti auki niin moottorin luontainen ääni se vaan on. Ei hätää. Pitääpäs tilata noi kaikki rullat ja kiristimet. Oliko jollain vielä myynnissä pienempää rullaa, jos sinne sellasen sopivasti pienemmän vaihtais samalla. Pansulla oli ainakin joskus myynnissa 66.8mm rulla. Vai saako tuota vakiota sorvattua pienemmäksi ihan helposti,?
S124 300TE
W124 300D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Se motti ei juuri tyhjäkäynnilläkään vingu, jos rullat on kunnossa. Vialliset rullat selviää, kun puottaa hihnan pois ja pyörittelee rullia käsin. Niiden pitäs olla sellaiset napakat eikä pyöriä kun antaa vauhtia. Väljä rulla pyörii herkemmin.

Onko jollekin muuten jäänyt tota ahtimen öljyä ylimääräiseksi asti? Voisin lunasta pois.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Kyllä se kompura pyörii tyhjäkäynnilläkin(vaikka kytkin on off ja paikoillaan kaasuttamalla se ei päälle menekään). Tosiaan kun sen pysäyttää esim. sillä puupalalla, niin kuulee missä kunnossa se laakeri on, pieni ääni siitä kuuluu, mutta jos rahisee tai muuten ääntää kovasti niin laakeri vaihtoon. Yleensä ne apurullat menee ja niistä alkaa kuulua ääntä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Siis kiihdytettäessä koko ahdinta ei juuri kuule, tai kuulee mutta hiljainen se on. Kyllä se kuitenkin ahtaa, vetoja on! ?
Laita tuollainen ilmanotto kuin minulla tai Pansulla ja ahtimeen enemmän kierroksia niin johan alkaa kuulumaan kiihdytys. :lol:

Paras ääni on siinä kun lähtee 2 tonnista kiihdyttämään ilman kickdownia.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkälainen se ilmanotto on, oliko täälä jossain kuvaa? Kyllä tohon jotain ääntä pitää saada, nyt ei juuri perus 320 kummempi ole vaikka se ihme resonaattori on poistettu. Tai no en oo kuunnellu muutaku kuskin paikalta.
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Onhan niitä kuvia aikaisemmin tässä ketjussa ollut, Pansulla on tehty paljon muutakin. :lol:

Kuva
Kuva



Ostin tuossa toisen TCU:n, jossa vakio-ohjelma. 89 euroa joutui köytymään.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onko tässä speedshiftissä muuta ero ku laatikon ohjelma?
S124 300TE
W124 300D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Onko tässä speedshiftissä muuta ero ku laatikon ohjelma?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=371889
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Mistä amgenter löysit tuon boxin? Ollut tässä mielessä ostaa itsellekin toinen, niin voi ainakin tuolla toisella penkittää jos ei muuta.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Mistä amgenter löysit tuon boxin? Ollut tässä mielessä ostaa itsellekin toinen, niin voi ainakin tuolla toisella penkittää jos ei muuta.
Saksan eBay. Myi pois koska oli tilannut itelle Brabuksen boksin. Tiesi myös öljyongelmasta ja sanoi, että ei ollut johdoissa tai liittimissä öljyä. Oli tullut eilen myyntiin ja tänään päivällä bongasin. Ei kirpaissut yhtään maksaa. :D

Siellä oli jokin purkuauto osina, jossa myös tuo TCU myynnissä. Toki kaikki muutkin osa tyhjästä rungosta ahtimeen asti.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

amgenter kirjoitti:
S202 kirjoitti:Onko tässä speedshiftissä muuta ero ku laatikon ohjelma?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=371889
Niin, nopeasti se tuntuu vaihtavan, mutta onkohan esim. siinä luistikoneistossa eroa :roll:
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Mistä amgenter löysit tuon boxin? Ollut tässä mielessä ostaa itsellekin toinen, niin voi ainakin tuolla toisella penkittää jos ei muuta.
Saksan eBay. Myi pois koska oli tilannut itelle Brabuksen boksin. Tiesi myös öljyongelmasta ja sanoi, että ei ollut johdoissa tai liittimissä öljyä. Oli tullut eilen myyntiin ja tänään päivällä bongasin. Ei kirpaissut yhtään maksaa. :D

Siellä oli jokin purkuauto osina, jossa myös tuo TCU myynnissä. Toki kaikki muutkin osa tyhjästä rungosta ahtimeen asti.
Joo oli noita joku aika sitten ainakin satasella kaupan. Tuohon pitäis käydä varmaan mistä vain 5v sähkölootasta tuo boxi, vaihtaa sit itse ohjelman vain.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:
amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Mistä amgenter löysit tuon boxin? Ollut tässä mielessä ostaa itsellekin toinen, niin voi ainakin tuolla toisella penkittää jos ei muuta.
Saksan eBay. Myi pois koska oli tilannut itelle Brabuksen boksin. Tiesi myös öljyongelmasta ja sanoi, että ei ollut johdoissa tai liittimissä öljyä. Oli tullut eilen myyntiin ja tänään päivällä bongasin. Ei kirpaissut yhtään maksaa. :D

Siellä oli jokin purkuauto osina, jossa myös tuo TCU myynnissä. Toki kaikki muutkin osa tyhjästä rungosta ahtimeen asti.
Joo oli noita joku aika sitten ainakin satasella kaupan. Tuohon pitäis käydä varmaan mistä vain 5v sähkölootasta tuo boxi, vaihtaa sit itse ohjelman vain.
Pitää kokeilla parin viikon päästä kumpaakin lootaa kun tuntuma on yli 5 kuukauden tauon jälkeen vähän hukassa. Katotaan jos CDI203 saisi jotain värkättyä kun nyt molemmat ohjelmat ovat hänellä käytettävissä.
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Zamppa kirjoitti:Se motti ei juuri tyhjäkäynnilläkään vingu, jos rullat on kunnossa. Vialliset rullat selviää, kun puottaa hihnan pois ja pyörittelee rullia käsin. Niiden pitäs olla sellaiset napakat eikä pyöriä kun antaa vauhtia. Väljä rulla pyörii herkemmin.

Onko jollekin muuten jäänyt tota ahtimen öljyä ylimääräiseksi asti? Voisin lunasta pois.
Kotkasta löytyy kaksi Mobil Jet Oil 254 purkkia.
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
Avatar
Stile
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 19.02.2011 19:39
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Stile »

Noniin, itsekkin liityin C32 kerhoon parisen viikkoa sitten ja todella maukas kampe kyllä! Ärsyttää vain tuo noin 1500rpm tapahtuva rykäisy.. :?

65 rulla olisi nyt suunnitteilla ja jossakin vaiheessa ohjelmointi. Sehän ilmeisesti menee vakio hihnan kanssa?

Mistähän tuommoisen helpoiten saa, jollakin kaupata tuollaista ylimääräisenä?
Nykyinen: W204 C63 AMG -09
EX; E39 540iA Touring -98, E60 530dA -04, W203 C32 AMG -01, W202 C180 -95 & C36 AMG -94, W211 E55 AMG -04 Stage 4
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Pitäskö ton etuiskarien yläpään mustan metallipalikan painautua tiukasti sitä kumia vasten? Mulla jää nyt alustan vaihdon jälkeen noihin välit. Ei vaan ajatus leikkaa mikä siellä vois olla väärin, jos siinä väliä ei saa olla. Tolppien yläpäät on vakiot.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei. Sielä on millin parin rako.
S124 300TE
W124 300D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

S202 kirjoitti:Ei. Sielä on millin parin rako.
Kiitoksia, helpotti kummasti. Ei tullut katottuna ennen asennusta, niin alko mietityttää onko oikein.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Stile kirjoitti:Noniin, itsekkin liityin C32 kerhoon parisen viikkoa sitten ja todella maukas kampe kyllä! Ärsyttää vain tuo noin 1500rpm tapahtuva rykäisy.. :?

65 rulla olisi nyt suunnitteilla ja jossakin vaiheessa ohjelmointi. Sehän ilmeisesti menee vakio hihnan kanssa?

Mistähän tuommoisen helpoiten saa, jollakin kaupata tuollaista ylimääräisenä?
Onneksi olkoon hankinnasta. 65 millinen ahtimen rulla menee ihan heittämällä paikoilleen, ei tarvii hihnaa muuttaa. Tuota nykäisyä saa vähennetty tekemällä tässä ketkussa aikaisemmin mainitun ECU/mikä lie -resetin. Sen kun vaikka kerran viikossa/kuukaudessa tekee niin ei ole niin ärsyttävä.
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

61mm ei mulla ainakaan lipsu, vaikka on vakioreitti ja mahdollisesti jopa alkuperäinen hihnakin. Onhan tuo custom tcu softa mukava ajella pintakaasulla mutta kyllä vakio on paljon "sporttisempi". Risteytysversio ois kyllä kova sana.

Mulla on tuollainen ylimääräinen 61mm rulla jos joku haluaa nau`uttaa kompuraa tosissaan.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Nyt rupes Pirellit laulamaan hoosiannaa, kun löyty vika mikä jarrutteli.. Oli molemmat katit räjähtänyt palasiksi ja jääny rojut nakeliin putken mutkakohtaan, ei ihme ettei kone hengittänyt ja nosteli niin villejä ahtopaineita :lol:

En tiedä mikä oli aiheuttanut moisen, tai sitten noi metallikatit oli vaan niin huono laatuiset. Tod.näk. viime penkkireissun aikaan ne meni, kun muistan kuulleeni jotain epämääräistä putken päästä. Ehkä sieltä nyt löytyy jo jotain järkeviä lukemiakin renkailta :think:

AFR on hieman laihalla, vaikka alle 1,5bar nyt painetta ja 4.5bar bensanpaine. Nousee tuonne pikkaisen päälle 13 ja vesiruiskulla noin 12.6. Pitäis saada nyt selkeät logit Jerrylle ja toivoa että sais noi korjattua hieman paksummalle.

Jotain edistystä sentää :)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Oli niin kaunis päivä tänään, että vetäisin auton tallista pois ja kävin kevään ensimmäisen lenkin heittämässä. Hienosti tuo vielä tuntuu vetävän. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jaksoin tänään jopa pestä ja vahata auton, oli aika pinttynyt talven jäljiltä

Kuva

Imuputket päällystin termotekillä, ei ime niin paljon alumiiniputket lämpöä itseensä

Kuva

Jos huomenna jaksais sovittaa uutta Gatesin HD belttiä, ei vaan saanut ihan oikeaa pituutta, niin joutuu ehkä sorveemaan yhden isomman apurullan.
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

No nyt ne meni alle mutta säätöä vaatii vielä, että on hyvät. Tilaa ei oo kyllä liikaa ja rengaskoneessa pitää käyttää, kun ravistaa vähän.

Yks pikanen kuva pesemättömästä autosta. Pitää ottaa parempia, kun saa aikaseks puunata ja kelit antaa myöten, että on yli kolme minuuttia puhas.

Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ihan siisti :thumbup:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Hyvin lähti ajokausi käyntiin. Pitempi lenkki heitetty, moottorin vikavalo syttyi (2 päivää sitten). Tänään aattelin sen lukaista sieltä mutta auton vieressä ei avaimen painalluksella tapahtunut mitään. Metalliavaimella ovi auki ja konepelti ylös. Akun jännite 5,3 V. Huomenna sitten akkukauppaan. :evil:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itsellä meni myös akku tässä pari kk sitten, ostin AGM:n tilalle, josko se kestäis lopun ikää :D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Edellisestä jäi vielä kertomatta. Kun oli metalliavaimella menty sisään ja pelti auki aattelin, että pitää tuota akkua vielä koettaa ladata. Vetäisin kaapelin akusta irti ja häly päälle. Milläs sen sammutat kun ei avain toimi, eikä lukitusnappula sisältä. Onneksi oli akussa sen verran vähän virtaa, että ei täysillä huutanut. Pikkuisen vain vikisi puolen tunnin verran. :D

Tänään uusi akku paikoilleen ja avain valmiina kädessä akun kaapelit kiinni. Ehti pikkaisen häly huudahtaa mutta avaimella aukaisu ja homma kunnossa. Sitten ei muuta kuin ajolle.

Jos joku tuolta jenkkipuolelta erehtyy lukemaan kauhujuttuja siitä, ettei autoa saisi päästää virrattomaksi niin huoli on kyllä turha. Miinus-puoli edeltä kun menee niin ei mitään ongelmia ole ollut. ESP-ilmoitus tulee aina (renkaat linkkuun puolelta toiselle tai sitten vain ajaa jonkin aikaa) ja ikkunat pitää synkronoida uudestaan.

Huominen lomapäivä, joten tehdään kunnon käyttöönotto. Vaihdetaan moottori- ja laatikkoöljyt, käydään alusta läpi ja vaihdetaan kaikki mikä vaatii vaihtoa tai muuten vain tuntuu olevan vaihdon tarpeessa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tänään lavetti naukui taas penkissä, tällä kertaa oltiin jo siellä päin, 350hv renkailta. Vieläkään ei nostanut täysiä ahtoja, max oli luokkaa 1.4bar, joten tulos oli ihan kelvollinen noilla paineilla. 0.2bar lisää ja pitäisi olla parikymmentä heppaa enemmän. Jotenkin alkaa tuntua että tuo minun magneettikytkin reistailee ja pitoa ei ole tarpeeksi, kun tällä kertaa se ei enää maantielläkään nostanut enempää ahtoja. Muistaakseni tuon käämitkin näyttivät vähän kärähtäneiltä, kun tuo kytkin oli irrallaan. Joku jos viitsis mitata omasta noiden käämien vastuksen, niin voisi verrata.
Vastaa Viestiin