Tais olla vielä silloin jakotoosa ehjä.
OM605 rakentelua(Väyrysen renkaan vaihto)
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Tulitkin tuossa iltapäivällä iisalmen pohjoispuolella vastaan LJ:llä. Jotenki erottu massasta kun vastaan tuli
Tais olla vielä silloin jakotoosa ehjä.
Tais olla vielä silloin jakotoosa ehjä.
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
----------------------No ehjä ja ehjä. hiukan se napsui ja kahisi siinävaiheessa jo. Mutta kiire oli sitä pakopesää asentelemaan että ei paljon joutanut pysähtelemään ja ihmettelmäänMika.T kirjoitti:Tulitkin tuossa iltapäivällä iisalmen pohjoispuolella vastaan LJ:llä. Jotenki erottu massasta kun vastaan tuli![]()
Tais olla vielä silloin jakotoosa ehjä.
Kyllä sitä moni jää tuijottamaan kun vastaan ajaa, eli huomioarvo on taattu
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Jakolaatikkoa tuli korjattua viikonloppuna, etuvedon laipan laakeri antautui. Ei muutakuin jakolaatikko pois ja laakeroimaan, ryhmäpyörästön neulalaakerin häkit tuli heitettyä roskikseen ja lisättyä puolet lisää neuloja, kuulemma heikko paikka kun hitaalla perällä ajelee ja väännättä, tulee hireät pistekuormat kun kourallinen neuloja ainoastaan.
nelosen pakopesä paikoillaan ja hukkaportti pirrailtu isommaksi. pakopaineet .4bar isommat täyskaasuvedossa. syöttöjä tullu laskettua hiukan kun sääliksi alkoi perät ja laatikko käymään yhden mantielle liittymisen jälkeen, auto linjaan rekan eteen ja kaasu pohjaan ja keirrokset tappiin, ei mitään. Vilkaisu peiliin ja näkyy vaan sininen savu. AHAA renkaat, löysäys ja taas kaasulle ja sitten mentiin. Saattoi Rekkapena miettiä että mitä se kikkailee
Nyt ei juurikaan näy savua peileistä kun kiihdyttelee mutta liikenteen seassa pysyminen ei vielä ongelma.
nelosen pakopesä paikoillaan ja hukkaportti pirrailtu isommaksi. pakopaineet .4bar isommat täyskaasuvedossa. syöttöjä tullu laskettua hiukan kun sääliksi alkoi perät ja laatikko käymään yhden mantielle liittymisen jälkeen, auto linjaan rekan eteen ja kaasu pohjaan ja keirrokset tappiin, ei mitään. Vilkaisu peiliin ja näkyy vaan sininen savu. AHAA renkaat, löysäys ja taas kaasulle ja sitten mentiin. Saattoi Rekkapena miettiä että mitä se kikkailee
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Valotatko vähän tän erikoisen topicin nimen historiaa / taustaa?
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua"kettu pillu Annikki"
Taski kirjoitti:Valotatko vähän tän erikoisen topicin nimen historiaa / taustaa?
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Aamulla ajelin cruiserilla töihin, matkalla poikkesin tekniseen tukkuun tilailemaan uudet etuneljännekset väykkyyn(klokkerholmit, yllättivät hinnalla, 80euroo kpl).
Noh auto pyöri tyhjäkäynitä jonkunaikaa ja oli jo hyvinkin normilämmössä. Siitä lähdin sittten ajelemaan työmaata kohti tien yli ja portista sisään ja 2 vaihteelal kaasupohjaan. Tarkoituksena oli ripeästi päästä risteyksen yli parkkiin
talven sora ja asfaltti oli huono yhdistelmä, pito lähti takasilta. kierrokset tappiin ennenkuin mitään älysin. Sitten kuuluui korvia riipivä pauke ja kolina molemmilta puolin konetta ja auto tärähti. Pikainen tsekkaus peiliin että ei näy savua yms ja öljynpaineet ok.rullasin siitä huonsoti pyörivällä autolla 50m ruutuun ja sammutin siihen ja kävelin kahvioon kahville parin kirosanan säestämänä. Kahvin jälkeen rohkaistuin ja menin kattomaan minkälainen reikä lohkossa.
Ei mitään?? hmm ja konetta tulille. ilman hehkua ja heti tulille aivan normaalisti ja pyöri kuin ei mitään??
teknisen tukun myyjä soitti perään että kuulostipa komealta tuo cruiserin rajoitin??WTF se mikään bensa ole. Mutta pikaisen arvion mukaan taisi jäädä venttiilit hiukan jälkeen ja kantamaan, niin poltti sitten imusarjassa ja pakosarjassa. Nyt on sitten auto pajalla ja säädetty 1.5 kierrosta vetäviä poikkeen ja hiukan myös syöttöö tiputeltu että ei tulis kesällä hajotettua voimansiirtoa heti.
Työkaveritkin sanoi että sisäänajo oli näyttävä sekä äänekäs, kivet ropisi ja putkessa poltti ja huuti kun syötävä. jospa tuo ei hirveemmin ottanut siipeen
Noh auto pyöri tyhjäkäynitä jonkunaikaa ja oli jo hyvinkin normilämmössä. Siitä lähdin sittten ajelemaan työmaata kohti tien yli ja portista sisään ja 2 vaihteelal kaasupohjaan. Tarkoituksena oli ripeästi päästä risteyksen yli parkkiin
Ei mitään?? hmm ja konetta tulille. ilman hehkua ja heti tulille aivan normaalisti ja pyöri kuin ei mitään??
teknisen tukun myyjä soitti perään että kuulostipa komealta tuo cruiserin rajoitin??WTF se mikään bensa ole. Mutta pikaisen arvion mukaan taisi jäädä venttiilit hiukan jälkeen ja kantamaan, niin poltti sitten imusarjassa ja pakosarjassa. Nyt on sitten auto pajalla ja säädetty 1.5 kierrosta vetäviä poikkeen ja hiukan myös syöttöö tiputeltu että ei tulis kesällä hajotettua voimansiirtoa heti.
Työkaveritkin sanoi että sisäänajo oli näyttävä sekä äänekäs, kivet ropisi ja putkessa poltti ja huuti kun syötävä. jospa tuo ei hirveemmin ottanut siipeen
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Orkkikset vai jäykemmät?jekku90 kirjoitti:mulla olis uudet venajouset jouten...
Tosin eipä tarvetta ole, ajellaan tuosta koneesta se veivi pihalle ja etitän sitten .960 suoraan. ei kehtaa rahoja tuhlata enää tuohon enempää
ja tuli panostettua ostamalla suuttimen koestuspenkki. ei tartte aina kaverin luokse ajella.
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Eilen tuli selailtua nettiä ja etsittyä tietoa ohivirtausmittauksesta.
TEkasin tuossa pajalla oman ohivirtasumittari, saa testata oman koneen arvot paljon prosentteja liikaa.
TEkasin tuossa pajalla oman ohivirtasumittari, saa testata oman koneen arvot paljon prosentteja liikaa.
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Joo kyllään tuo säälimättä mailaa sai viikonloppuna umpihanki ajelussa. Tankillinen meni ja kovin montaa kilsaa ei ajeltu
Eri mukava nyt ajella kun tehoja tiputettu ja vetäviä laskettu että voi ihan rauhassa lurttu pohjassa "hiipiä"
Eri mukava nyt ajella kun tehoja tiputettu ja vetäviä laskettu että voi ihan rauhassa lurttu pohjassa "hiipiä"
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
tuli toissa viikolla vaiheltua öljyt karvan jäykempiin kun alkaa nuo kelit lämpeämään. Tänään sitten joutohommina nostin koneen pois öljypumpun tarkistuksen/vaihdon takia.
PERR, öljyjä aloin valuttelemaan niin öljyt normaalisti mustat, mutta häivähdys harmaata seassa, ei metallia, ei ottanut magneettiin.!! käytin venttiilikoppaa irti niin ainut mikä pisti silmään oli kahdessa suuttimen ympärysosassa olevat nokka-akselin tekemät jäljet, noin 1,5 mm syvät? en ymmärrä miten se on edes yltänyt sinne ottamaan kun kaikki oli omilla kohdillaan.
Viddu jos löytyy koneesta jotain katastrofin aineksia niin survon tuon cruiserin suonsilmään happanemaan!!
PERR, öljyjä aloin valuttelemaan niin öljyt normaalisti mustat, mutta häivähdys harmaata seassa, ei metallia, ei ottanut magneettiin.!! käytin venttiilikoppaa irti niin ainut mikä pisti silmään oli kahdessa suuttimen ympärysosassa olevat nokka-akselin tekemät jäljet, noin 1,5 mm syvät? en ymmärrä miten se on edes yltänyt sinne ottamaan kun kaikki oli omilla kohdillaan.
Viddu jos löytyy koneesta jotain katastrofin aineksia niin survon tuon cruiserin suonsilmään happanemaan!!
Re: OM605 rakentelua
Eiku pistät mulle yyveetä niin neuvotellaan hinta kohdalleenBryggi kirjoitti: Viddu jos löytyy koneesta jotain katastrofin aineksia niin survon tuon cruiserin suonsilmään happanemaan!!
E350CDI&A180CDI
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua
Vapari purettu aamusta. Nyt ollaan jo kotimatkalla .960 kyydissä.
Ajettu perimätiedon mukaan 400tkm. Yks hehku katkennu sisään, juuri nostettiin kone moottoripukkiin ja ruiskin liuottimen ympäri mottia että saa paskat aamusta poikkeen, samalla katkenneeseen hehkuun irroitusöljyt menemään, jos viakka huomenna irtoaisi.
Kansi pois ja alakerran laakereiden tarkastus sekä männänrenkaiden vaihto ja uusi kansipahvi. Siinä huomiseksi tekemistä.
Silloin ainoastaan renkaiden vaihto jos vaparin ja turbon on samanlaiset? miten lie? sattuu olemaan goetzen uduet renkaat odottelemassa hyllyssä?
Ajettu perimätiedon mukaan 400tkm. Yks hehku katkennu sisään, juuri nostettiin kone moottoripukkiin ja ruiskin liuottimen ympäri mottia että saa paskat aamusta poikkeen, samalla katkenneeseen hehkuun irroitusöljyt menemään, jos viakka huomenna irtoaisi.
Kansi pois ja alakerran laakereiden tarkastus sekä männänrenkaiden vaihto ja uusi kansipahvi. Siinä huomiseksi tekemistä.
Silloin ainoastaan renkaiden vaihto jos vaparin ja turbon on samanlaiset? miten lie? sattuu olemaan goetzen uduet renkaat odottelemassa hyllyssä?
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Olipa suuri pettymys alakerran aukaisu, veivien laakerit naarmuttomat, Ilmeisesti vaihdettu hetki sitten. Runkolaakereissa näkyi jälkeä sen verran runsaasti että joutaa vaihtoon. Öljypumppu oli 30 pitkillä rattailla?? Oletin että ahdetussa aina se 37?. Eli siihen tulee kutosessa ollut 37 tilalle. Hoonaus jäljet näkyi alhaalta tiiraillessa hyvin. Eikä naarmuja. Eli menee pelkällä renkaiden vaihdolla yläkerta.
Ps. Kuka tietää mikä on mersun alkuperäisen turbon öljylähdön kierre?? Pitää letku huomenna teetättää ja moottoripukki on juuri tuon edessä niin en voi mitata.
Ps. Kuka tietää mikä on mersun alkuperäisen turbon öljylähdön kierre?? Pitää letku huomenna teetättää ja moottoripukki on juuri tuon edessä niin en voi mitata.
Viimeksi muokannut Bryggi, Su 21.04.2013 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
no nee, jospa ne paikat alkaisi pysymään oikealla moottorilla nipussa
oli se jossain se kierre täälläkin kerrottu, haulla voisi löytyä
oli se jossain se kierre täälläkin kerrottu, haulla voisi löytyä
w201 om605
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Imusarajan teen uusiksi myös, kun hiukan takaraivossa kolisuttelee semmoinen piru että tuon sarjan syystä niitä ykkösen veivejä menny solmuun urakalla..jekku90 kirjoitti:no nee, jospa ne paikat alkaisi pysymään oikealla moottorilla nipussa![]()
oli se jossain se kierre täälläkin kerrottu, haulla voisi löytyä
Joutuu urakalla lyhentämään vaan tuota sarjaa ja tekemään hiukan tilavamman paketin.. SAmalla voisi ahtoputket tekasta 2.5 tuumaisesta, nykyisten kammottavien 3 sijaan. jos sillä jotain hyötyä saisi tuohon menohaluihin alakierroksille.
MUTtA SE KIERRE HJELP!!
Miten pahasti silvottu sarja kyseessä?
Viimeksi muokannut Bryggi, Su 21.04.2013 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
mulla olis yksi jo osittain pilkottu alu satsi.. siitä rupeat väsäämään ja mulle kauppaat ton 
w201 om605
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Miten pahasti silvottu sarja kyseessä?jekku90 kirjoitti:mulla olis yksi jo osittain pilkottu alu satsi.. siitä rupeat väsäämään ja mulle kauppaat ton
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
viisaana leikkasin sen kutosen putken pois enkä nelosta välistä
se pitäisi liimata takaisin
w201 om605
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
jekku90 kirjoitti:viisaana leikkasin sen kutosen putken pois enkä nelosta välistä![]()
se pitäisi liimata takaisin
No niin muistelinkin että joku tilanne siellä oli sen sarjan kanssa
turbön öljyletku M16x1.5
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Laakerit ja stefat tilattu tänään. Huomenna jos pääsisi runkolaakerit ja männänrenkaat vaihtamaan. Noudin aihiot imusarjan tekoon ja huomenna hitsuuttelemaan kaverin luokse, hiukan jo hahmotttelin mallia ja kokoa. Jospa se ykösen kuoleminen loppuisi siihen. Myös ahtoputket tulee nyt 63mm milliset. silikooni letkut ja muutkin tuli tilattua. Myös bleedi jos hiukan noita ahtoja maltillisesti nostaisi kun kesäkin tulossa
Viikonloppuna pitää pääästä jo ajelemaan
Viikonloppuna pitää pääästä jo ajelemaan
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Illan ratoksi JaskaR:n pajalla sattuu ja tapahtuu kummia..



-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Konehan on kantta vailla kasassa, uudet laakerit, renkaat stefat asennettuna.
Tarkoituksena oli tänään saada jo kansi päälle ja kone paikoilleen, mutta entinen omistaja oli välttämättä halunnut katkaista hehkun sisään niin teetti ylimääräsitä jumppaa. keirre jäi kohtuu ehjäksi, mutta varmuuden vuoksi pitää hommata siihen helicoil että ei tule ongelmia seuraavalla kerralla. samalla kokeilin muitakin hehkuja irti niin kaksi irtosi hyvin, ja loput kaksi on sitten ollut niin kiinni että päässy kartion ohi nokea ja jumineet kiinni. kaikkea tuli kokeiltua ja jätin taas yöksi aineet imeytymään jos se huomenna jo irtoaisi.
nyt vaan piäisi huomiseksi löytää M12x1.25 helicoil. huoh
Imusarjankin lasikuulapuhalsin ja maalasin aamulla, omaan silmään tuli hyvännäköine nsarja, toimivuudesta ei voi sitten sanoa mitään
Tarkoituksena oli tänään saada jo kansi päälle ja kone paikoilleen, mutta entinen omistaja oli välttämättä halunnut katkaista hehkun sisään niin teetti ylimääräsitä jumppaa. keirre jäi kohtuu ehjäksi, mutta varmuuden vuoksi pitää hommata siihen helicoil että ei tule ongelmia seuraavalla kerralla. samalla kokeilin muitakin hehkuja irti niin kaksi irtosi hyvin, ja loput kaksi on sitten ollut niin kiinni että päässy kartion ohi nokea ja jumineet kiinni. kaikkea tuli kokeiltua ja jätin taas yöksi aineet imeytymään jos se huomenna jo irtoaisi.
nyt vaan piäisi huomiseksi löytää M12x1.25 helicoil. huoh
Imusarjankin lasikuulapuhalsin ja maalasin aamulla, omaan silmään tuli hyvännäköine nsarja, toimivuudesta ei voi sitten sanoa mitään
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
ja mahtuu kaikki romut olemaan vielä ympärillä, konehuoneen valokuvan perusteelal pätkittiin entinen sarja ja uusi hitsattiin
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Kone nostettu paikoilleen ja mallattu ahtoputket ja tiggailtu uudet 2.5" röörit. huomenna kone pois ja vauhtiksen asennus ja kone paikoilleen kaikkine laitteineen. ja tiedä vaikka jos käyntiin saisi iltapäivästä.
-
Bryggi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: OM605 rakentelua(.960 noudettuna)
Nonniin. Auto ajossa jälleen, kalina kierroksilla tipotiessää, jopa sivistynyt käyntiääni.
Negatiivisia huomioita:
Kytkin ei pidä sitten yhtään 1bar jälkeen.
ahtoletkut ei pysy paikoillaan 1.1bar jälkeen
Positiivisia huomioita:
Kytkin ei pidä sitten yhtään 1bar jälkeen.
ahtoletkut ei pysy paikoillaan 1.1bar jälkeen
Tiedä vaikka siellä sitä tehon paskaa taas olisi tarjolla, kun vaan välittyisi tiehen asti
Negatiivisia huomioita:
Kytkin ei pidä sitten yhtään 1bar jälkeen.
ahtoletkut ei pysy paikoillaan 1.1bar jälkeen
Positiivisia huomioita:
Kytkin ei pidä sitten yhtään 1bar jälkeen.
ahtoletkut ei pysy paikoillaan 1.1bar jälkeen
Tiedä vaikka siellä sitä tehon paskaa taas olisi tarjolla, kun vaan välittyisi tiehen asti



