Kipsu kirjoitti:
Miten olis koeajo pullakahvien hinnalla? Pyörin Espoon suunnalla maanantaina työasioissa ja oletettavasti koko päivän. Mun autossa pitää sitte osata vaihtaa vaihteita koska kannatan itse manuaalipelejä. Mitä tulee pa-kulutukseen jota olen seurannut (taskulaskimellakin) niin 300D 5-vaihteisen lootan kanssa jossa on pikkusen syöttöjä lisätty pumpusta (muuten vakio ja vapari) on vienyt vähimmillään 6,2 l/100km matka-ajossa (kesällä ja ei tuulivastusta).
Arvostan suuresti tarjoamaas koeajomahdollisuutta

mut multa tais perjantaina kännissä mennä jalasta joku lihas tms p*skaksi kun oon nyt joutunu nilkuttelee siitä asti, en usko että manuaalilla ajaminen oikeen luonnistuis ainakaan huomenna.
dealer kirjoitti:
Niistä 200D:llä on vaikea ehtiä kolmion takaa liikenteen sekaan eli tehonpuute häiritsee jopa täällä maaseudulla rauhallisessa ajossa, tai ainakin vaatii totuttelua.
dealer kirjoitti:
Kulutuksen osalta kannattaa varautua siihen että 8-9 välille menee, automaatilla ehkä vähän enemmän ?
Oletko ajatellut että auton on ehdottomasti oltava automaattivaihteinen ? Manuaalin kelpuuttaminen taitaisi lisätä valikoimaa aika lailla.
Entäpä jos auto kuitenkin löytyisi Suomesta ... ruosteettomia taitaa olla muuallakaan aika harvassa ja hinta sen mukainen.
7-9l/100km keskikulutus olisi juurikin tavoitteena, Kyllähän se kolmen litran putoomien tuntuu huomattavasti lompakossa.
Automaatti sen täytyy olla ehdottomasti, tuolla Vitolla sun muilla manuaaleilla ajellu nyt jotain satoja kilometrejä yhteensä ja eisss..

Kyllä se laiskanmiehen vaihteisto on minun juttu vaikka se tekee kilpikonnasta etanan.
Varmaan löytyy Suomenmaaltakin niitä hyviä yksilöitä, mutta
1: ne myynnissä olevat 123:t mitä olen tähän mennessä bongannut Suomesta on yleensä todella varusteettomia ja yleiskunnoltaan jonkin verran huonompia verrattuna ulkomailla myytäviin
2: Suomessa hyväkuntoisten hinnat vaikuttaa olevan korkeampia kuin esim. Saksassa. Se että auto on museorekistöröity Forssassa josta pukkaa ruosteet läpi, joku insinööri on iskenyt mustat kilvet, varusteet on suoraan taksista, leima lopussa kohtapuolin ja 'pientä laittoa on' ei tarkoita sitä että auto olisi 7000€ arvoinen
mulle
3: Myös todella paljon on just näitä jo edellisviestissä sanomiani kv/tv aihioita jotka ei kiinnosta pätkääkään. Auton täytyy olla alkuperäinen ja mahdollisimman hyvä korinen.
4: Niin ja ämeriikänmallit ei ole myöskään hakusessa vaikka yleensä ovat todella hyvin varustettuja.
Mutta joo, en tietenkään odota priima jollain 3t€ budjetilla mutta joku raja täytyy vetää. Eikä nyt tällä projektilla ole ihan mahdottoman kiire, mut jos nyt kumminkin tämän vuoden puolella pääsisin vielä olemaan rekkojen ohittelemana
RH kirjoitti:Jokainen tyylillään, ja 123:sta on itselläkin kyllä ihan hyvät muistot, mutta en minä sellaisella enää käyttöautona viitsisi 25tkm vuotta kohti viitsi tien päällä viihtyä. Vaikka ethän sä tätä mielipidettä halunnut kuulla, kun tuollaisesta olet innostunut

.
Mutta onnea vaan etsintään

.
Kaikki mielipiteet on tervetulleita, ja kai se nyt joidenkin korvaan kuulostaa oudolta että pihassa on melkein 2000-luvun autoja mutta silti käyttiksenä on melkein 40 vuotta vanha taksi saatana
Mutta se miksi w123 on suunnitteilla on yhtenä isoimmista syistä kulujen laskeminen alaspäin, tuo lankku syö kaikki köyhän nuoren opiskelijan rahat (vakuutukset, bensakulut, korjaukset jne) että pakko joku muutos on tulla. Tietenkin kulujen minimoimiseen olisi w124 200D parempi mutta lankku ei tuo sitä samaa fiilistä kuin mitä 123:ssa tuntuu olevan. Ja kiitos, vähän onnea tässä tuntuu tarvitsevankin
jaakko.putkisaari kirjoitti:Mb klubilainen myy 240 123 aut vm 83 mataka mallia suht varusteltuakin,soittele niin saat yhteystidot!?

Tästä mie oon saanukkin jo privana linkkiä ja siitä oli pientä keskusteluntynkääkin edellisellä sivulla

kiitos kumminkin