Toukokuussa ajelin kauppaan, Naftamittari ei ollu lähellään nollaa, kävin kaupassa ja tulen takaisin autoon.
Auto starttaa pidemmän kaavan mukaan vaikka lämpöö on niin autossa kuin ulkona. Ajan kohta ylämäkeä ja auto sammuu eikä lähde enää käyntiin. Kanisterilla 4l dieseliä tankkiin ja ilmailustarttailujen jälkeen auto lähtee käyntiin ja huoltsikalta sitten 58,5l tankkiin.
Lokakuussa: Naftavalo syttyy mittaristoon ja sen jälkeen ajettu kaupunkiajoa 19km kulutuksella 9,5(after start). Käyn jälleen kaupassa ja taas auto lähtee pidemmän kaavan mukaan käyntiin, ajan Nesteelle tankkaamaan. Tankkaan 10 litraa ja sen jälkeen ensimmäisellä starttauksella ei lähde auto käyntiin, lopettaa siis starttauksen. Ja sitten toinen starttaus ja sekin on todella pitkä ennen kuin lähtee käyntiin. Ja tälläkään kertaa tankki ei lähellääkään tyhjä mittariston mukaan.
Auton ohjekirjan mukaan kokonaistilavuus tankissa on 62 litraa, varatankin koko pitäisi olla 8 litraa ja mielestäni tuossa 19km matkalla ei pitäisi lähelläkään kulua niin paljoa polttoainetta.
Tuolla naapurifoorumilla mm. CDI203 sanonut tankanneensa monta kertaa jopa 68 litraa tankkiin w203 joten ilmeisesti sitä polttoainetta pitäs sinne myös mahtua reilusti. Itse olen monta kertaa tankannut sen 62 litraa kun olen heti valon syttymisen jälkeen rynnännyt tankille.
Eli voitaisiin päätellä luultavasti että tankki ei tyhjenny kokonaan?
Ymmärtääkseni w203 mallissa on kaksiosainen tankki, olisiko että toinen tankki ei tyhjenny kokonaan?
Huohotinletku ongelmaa? Siirtopumppu rikki? Tälläsiä eri ongelmia muistan lukeneeni asiasta.
Olis kiva saada asia jossakin vaiheessa kondikseen, ei nimittäin ole mukavaa kun aina valon syttymisen jälkeen saa pelätä että pääseekö tässä edes huoltoasemalle tankkaamaan ennenkuin auto sammuu.
Asiallisia vastauksia odotellessa

Ja autohan oli s203 270 CDI (valm. 10/2002) Automaatti.