
W140 CL600 Ehostusprojekti
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Dodih, nyt pitäis lasien liikkua.. Täytyy antaa viikon verran kuivua ennen ku kasailee, on muuten lakat rullalla tossa uran varrella.


Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Hieno projekti on tämäkin, kunnon paneutumista asiaan ja kuvista iso 
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Kiitosta! =)
Käväsin tänään hakemassa paikallisesta verhoilutarvikeliikkeestä tilaamani alacantara-kankaan. Homman nimihän on se, että sisustan verhoilut on muuten todella siistit jos ei katso a-pilareiden verhoiluja, kun edellinen omistaja(t) on vedelly sikaria ja aina karistaessa on täytyny pyyhkiä suurimmat pilareiden verhoiluihin.
Homma sai alkunsa vanhan kankaan irroittamisella ja tarvikkeiden haulla. Liimana toimii kuvassa näkyvä ja myyjän mukaan hyvin lämpöä kestävä kontaktiliiman tapainen tähän hommaan tarkoitettu liima.

Vanhojen liimojen poisto tuosta verhoiltavasta palasta. +silikooninpoistoaineella ennen liimailuja.

Vaikutelmat liimasta todella positiiviset, pieksee bilikan spraykontaktin joka tarkoitettu verhoiluun 100-0. Alacantara kankaana ihan kohtalaista tavaraa verhoilla, ei veny paljoa ja on jämäkkää käsitellä + mahdolliset liimaroiskeet on helppo pyyhkiä pois kun kangas ei imaise sitä itseensä.

Käväsin tänään hakemassa paikallisesta verhoilutarvikeliikkeestä tilaamani alacantara-kankaan. Homman nimihän on se, että sisustan verhoilut on muuten todella siistit jos ei katso a-pilareiden verhoiluja, kun edellinen omistaja(t) on vedelly sikaria ja aina karistaessa on täytyny pyyhkiä suurimmat pilareiden verhoiluihin.
Homma sai alkunsa vanhan kankaan irroittamisella ja tarvikkeiden haulla. Liimana toimii kuvassa näkyvä ja myyjän mukaan hyvin lämpöä kestävä kontaktiliiman tapainen tähän hommaan tarkoitettu liima.

Vanhojen liimojen poisto tuosta verhoiltavasta palasta. +silikooninpoistoaineella ennen liimailuja.

Vaikutelmat liimasta todella positiiviset, pieksee bilikan spraykontaktin joka tarkoitettu verhoiluun 100-0. Alacantara kankaana ihan kohtalaista tavaraa verhoilla, ei veny paljoa ja on jämäkkää käsitellä + mahdolliset liimaroiskeet on helppo pyyhkiä pois kun kangas ei imaise sitä itseensä.

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Näistä verhoiluhommista kaipaisin kyllä paljon juttua foorumille. Yhtään ei haittaisi, vaikka homma käytäisiin läpi silleen, että vähän hitaampikin pääsisi kärryille.
Itselläni on R170 SLK, jonka keskikonsoli on tyypillisen surullinen näky. Tai ei se vielä ihan romuna ole, mutta kohta on. Siihen olen jotain tuollaista miettinyt.
Tuossahan kaikki oleellinen kyllä on, mutta semmoinen kädestä pitävä ja pörröinen topikki aiheesta kaikista arimmille olisi kyllä paikallaan. Eli kerro vaan aiheesta lisää, tyyliin älä teen näin, vaan tee näin. Kerro estoitta tekemistäsi vairheisä jne. tai jos ei virheitä nyt tapahtunut, niin miksi ei.
Itselläni on R170 SLK, jonka keskikonsoli on tyypillisen surullinen näky. Tai ei se vielä ihan romuna ole, mutta kohta on. Siihen olen jotain tuollaista miettinyt.
Tuossahan kaikki oleellinen kyllä on, mutta semmoinen kädestä pitävä ja pörröinen topikki aiheesta kaikista arimmille olisi kyllä paikallaan. Eli kerro vaan aiheesta lisää, tyyliin älä teen näin, vaan tee näin. Kerro estoitta tekemistäsi vairheisä jne. tai jos ei virheitä nyt tapahtunut, niin miksi ei.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
En ole kovinkaan kokenut konkari noissa verhoiluhommissa. Kolme jatko-ohjaamoa olen tehnyt mutta siihen se minun kokemukseni loppuu. Muutamia huomioita mitä olen itse huomannut.RAM kirjoitti:Näistä verhoiluhommista kaipaisin kyllä paljon juttua foorumille. Yhtään ei haittaisi, vaikka homma käytäisiin läpi silleen, että vähän hitaampikin pääsisi kärryille.
Itselläni on R170 SLK, jonka keskikonsoli on tyypillisen surullinen näky. Tai ei se vielä ihan romuna ole, mutta kohta on. Siihen olen jotain tuollaista miettinyt.
Tuossahan kaikki oleellinen kyllä on, mutta semmoinen kädestä pitävä ja pörröinen topikki aiheesta kaikista arimmille olisi kyllä paikallaan. Eli kerro vaan aiheesta lisää, tyyliin älä teen näin, vaan tee näin. Kerro estoitta tekemistäsi vairheisä jne. tai jos ei virheitä nyt tapahtunut, niin miksi ei.
- Ihan aluksi liiman on syytä olla hyvää, ettei ensimmäisenä aurinkoisena päivänä ala verhoilut valahtelemaan ja repsottamaan.
- kangas vaikuttaa verhoilun mukaavuuten todella paljon, huopa melkeinpä helpoinpana ja nahka vaikeinpana. Huopa venyy mukavasti ja on helppo taivutella reunojen yli kun taas nahka ei meinaa venyä kovinkaan helposti.
- asia joka itselläni on tullut esille on se, että kun alkaa verhoilemaan ja leikkaa kankaasta "noin" palan, niin kannattaa jättää se ihan suosiolla reilun kokoiseksi. Varsinkin monimuotoisissa kappaleissa se kengas vain häviää ja sitten reunasta jääkin 2cm soiro verhoilematta kun pala olikin liiaan pieni. Ylimääräiset saa helposti leikattua pois.
- verhoiltaessa kannattaa jättää kappaleen nurjalle puolelle (jos mahdollista) 3cm ylitaitto ja liimata se niinkuin muukin kangas. Eli hyvin kiinni, tietysti kulmista ei voi ottaa niin paljoa kun kangas ei veny, tässä tapauksessa pitää viistää kankaasta pala pois.
- lopuksi, jos verhoilu on tuhriutunut kiinnittäessä. Eli liima on roiskunut näkyvälle puolelle. Tässä kohtaa otetaan pieni hukkapala verhoiltavaa kangasta, pari tippaa tinneriä ja pyyhitään liima pois pyörivällä liikkeellä. Tarvittaessa toistetaan parin - kolmeen kertaan ja jokaisella kerralla uusi kankaan pala käyttöön.
Tuommoisia huomioita omista kokemuksista.. Eikös tuo keskikonsoli ole nahkaa tuossa sinun slk'ssa RAM? Onkos siinä ommeltu kankaita yhteen kulmakohdista?
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Dodih, hommat jatkuu. Eilen lakkailin muutamia puusomisteita, täytynee tehdä ne muutamassa erässä kun niitä on tsiljoona ja ottavat aikaa.
Pohjamaali-hionta-värimassa-lakka-välihionta-lakka-kiilloitus. Huomenna kiillottelen sen keskikonsolin isoimman palikan jonka tuhosin viimeksi asentaessa.

Pohjamaali-hionta-värimassa-lakka-välihionta-lakka-kiilloitus. Huomenna kiillottelen sen keskikonsolin isoimman palikan jonka tuhosin viimeksi asentaessa.

Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Niinhän tuo kiiltelee kuin parempikin flyygeli 
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Hehe, tästä tulee vielä semmonen flyygeli, että oksat pois! =D Olipa aikamoinen askartelu ton keskikonsolin puun kanssa. Onneks loput palikat on paljon helpompia tuon viimeistelyn kannalta.

Antaa tuon lakan hetken aikaa rauhottua tuossa ja sit asentamaan nappulat paikoillen =P

Antaa tuon lakan hetken aikaa rauhottua tuossa ja sit asentamaan nappulat paikoillen =P
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Maalaa kaikki nappulat valkoiseksi. 
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
aziz kirjoitti:Maalaa kaikki nappulat valkoiseksi.
Kuulostaa hölmöltä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Ei sillä ole niin merkitystä, kunhan vaan saat täydellisen flyygelitunnelman.Ilmaister kirjoitti:aziz kirjoitti:Maalaa kaikki nappulat valkoiseksi.
Kuulostaa hölmöltä.Varsinkin kun nappuloissa on nyt valkoiset symbolit, että mitä mistäkin tapahtuu.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Hyvältä näyttää...
SLK:n keskikonsoli on päälystetty semmosella irtoavalla vinyylipinnalla... Siihen tekisi mieli nahka laittaa.
SLK:n keskikonsoli on päälystetty semmosella irtoavalla vinyylipinnalla... Siihen tekisi mieli nahka laittaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Mulla vois olla idea tuohon. Palaan sulle privana vielä tänään.RAM kirjoitti:Hyvältä näyttää...
SLK:n keskikonsoli on päälystetty semmosella irtoavalla vinyylipinnalla... Siihen tekisi mieli nahka laittaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Nyt mä vasta hokasin aziz ton sun valkosten nappuloiden idean liittyvän tuohon flyygelikonseptiin.
Hehe.
Äsken koitin tuota lakkapintaa, että miten tasottuu kun näyttää kiillotuskonetta.

Sitten olis kymysys, että minkälaisilla pulteilla toi keskikonsoli tulee tuohon kardaanitunnelin kylkiin kiinni? Onko ne torxit jossa Etummaiset tai takimmaiset on hiukan pidemmät?
Äsken koitin tuota lakkapintaa, että miten tasottuu kun näyttää kiillotuskonetta.

Sitten olis kymysys, että minkälaisilla pulteilla toi keskikonsoli tulee tuohon kardaanitunnelin kylkiin kiinni? Onko ne torxit jossa Etummaiset tai takimmaiset on hiukan pidemmät?
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Loistavaa jälkeä 
Ja RAM.... jos se slkoon idea on hyvä, niin heitäppä privalla mulle myös kitooos
Ja RAM.... jos se slkoon idea on hyvä, niin heitäppä privalla mulle myös kitooos
Tällä mennään kesät R170 230K
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Sitten. Liimailin tuon tuulilasin, oliki melko hankala saada tuo sateentunnistimen johto kiinni samalla kun asettaa lasia paikoilleeen. Myös katon ja tuulilasin kromilistan kiinnikkeet tulee muistaa laittaa ennen lasin liimausta. Muuten joutuu liimaamaan lasin lisäksi sen listan.

Taka sivulasit tuli myös asennettua ja kohdistettua.
Ja keskikonsoli tuli asennettua nyt kymmenen kerran?
En vielä loksauttanut puita pohjaan, koska jostain syystä takaniskatuet ja takalasit eivät suostu liikkumaan nappuloista. En keksi mitään, että minkä takia ne eivät liikkuisi, kaikki ohjausboksit on kinni, lukuunottamatta radiota.

Osaisko joku kertoa apuja tähän? Koitin myös googletella noita sähkökuvia mutta eipä tunnu löytyvän.
STAR KÄYTTÄJÄT HUOM! Löytyykö staareista korjausoppaita näihin?

Taka sivulasit tuli myös asennettua ja kohdistettua.
Ja keskikonsoli tuli asennettua nyt kymmenen kerran?

Osaisko joku kertoa apuja tähän? Koitin myös googletella noita sähkökuvia mutta eipä tunnu löytyvän.
STAR KÄYTTÄJÄT HUOM! Löytyykö staareista korjausoppaita näihin?
- sepulaakeri
- Mersumies

- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Niin ku vanhemmissa, käsin ylös ja napilla alas.S202 kirjoitti:Öö toimisko takaniskatuet alipaineella?
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
S202 kirjoitti:Öö toimisko takaniskatuet alipaineella?
Sähköllä ylös ja alas. Eikai tuo voi vaikuttaa kun ovet ovat irti?
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Lähtihän se liikkeelle. Oli comfort ohjausyksikön maadoitus jäänyt kiinnittämättä takakontin perukoilta.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Mahtava projekti tämä! Hattua nostan ja tuostahan tulee niinkuin uusi mutta parempi 
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Joo, en määää nyt niin tosissaan sitä ehotellu.Ilmaister kirjoitti:Nyt mä vasta hokasin aziz ton sun valkosten nappuloiden idean liittyvän tuohon flyygelikonseptiin.Hehe.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Kun on sama pää kesät ja talvet ni tämmöstä tämä sitten on.
Oon tässä sivussa koittanu tuolle koneelle keksiä pientä tehonkasvua, ongelmaksi tuntuu kulminoituvan tuo auton oma ecu. Eli amg nokat tuohon löysin, jopa kohtuulliseen hintaan, lisäksi renntechin ilmansuodatinkotelot ja hyvät kuvat putkistosta jonka valmistan itse. Mutta eipä noita kannata asentaa jos suihkutusta ei saa kasvatettua ecun puolelta. Mitään aftermarket ohjausta en laita koska kaikki om120 projektit jotka kahlasin läpi ja joihin ollaan oltu laittamassa megaa eivät ole enää ikinä käyneet.
Kertokaas nyt amattilaiset, että mikä tuossa ecussa tuotta ongelmia? sielähän on eeprom joka pitää lukea ja kirjoittaa uudestaan? Tuottaako tuo lukeminen/koirjoittaminen ongelmaa vai onko itse ohjelma niin monimutkainen ja hankalakielinen, ettei sitä osata muokata?
kiitos jos joku osaa tähän kertoa ennemän, kuin suomen ohjelmointipajat jotka kaikki vastasivat. "ei pysty"
Kertokaas nyt amattilaiset, että mikä tuossa ecussa tuotta ongelmia? sielähän on eeprom joka pitää lukea ja kirjoittaa uudestaan? Tuottaako tuo lukeminen/koirjoittaminen ongelmaa vai onko itse ohjelma niin monimutkainen ja hankalakielinen, ettei sitä osata muokata?
kiitos jos joku osaa tähän kertoa ennemän, kuin suomen ohjelmointipajat jotka kaikki vastasivat. "ei pysty"
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Eli homman nimi tuon ohjelmoinnin kanssa menee ilmeisesti näin.
Aluksi eprom lukijan kanssa luetaan parametrit tietokoneelle. Auto penkkiin ja ecuun kiinnitetään eprom emulaattori, joka on kytketty tietokoneeseen. Emulaattorin käyttösoftaan ladattu alkuperäinen ohjelma. Penkissä muuttellaan parametrejä niin, että ollaan tehoihin tyytyväisiä. Lopuksi poltetaan muokattu ohjelma tyhjälle eprommille joka asennetaan auton ecuun alkuperäisen tilalle.
Ongelma 1. Koska ecuja on kaksi niin täytyykö tässä olla kaikkea kaksi? Moottorihan ei toimi oikein jos penkissä räplätään vain yhtä ecua. Täytyisi olla siis kaksi emulaattoria kahdessa eri koneessa, että saa penkkiosuuden suoritettua "oikein" ja säädettyä uudet parametrit kumpaankin ecuun.
Ongelma 2. Millä tietokone softalla muokataan parametrejä ohjelmaan? Eprommien luku ja kirjoitus ei ole ongelma, se on lähellä omaa työalaa.
Aluksi eprom lukijan kanssa luetaan parametrit tietokoneelle. Auto penkkiin ja ecuun kiinnitetään eprom emulaattori, joka on kytketty tietokoneeseen. Emulaattorin käyttösoftaan ladattu alkuperäinen ohjelma. Penkissä muuttellaan parametrejä niin, että ollaan tehoihin tyytyväisiä. Lopuksi poltetaan muokattu ohjelma tyhjälle eprommille joka asennetaan auton ecuun alkuperäisen tilalle.
Ongelma 1. Koska ecuja on kaksi niin täytyykö tässä olla kaikkea kaksi? Moottorihan ei toimi oikein jos penkissä räplätään vain yhtä ecua. Täytyisi olla siis kaksi emulaattoria kahdessa eri koneessa, että saa penkkiosuuden suoritettua "oikein" ja säädettyä uudet parametrit kumpaankin ecuun.
Ongelma 2. Millä tietokone softalla muokataan parametrejä ohjelmaan? Eprommien luku ja kirjoitus ei ole ongelma, se on lähellä omaa työalaa.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Mulla edellisessä autossa, Bemarin 850:ssä oli myös kaksi ECUa ja yksi niiden välinen joku kommunikointi purkki. Kaikkiin näihin tuli erikseen virityslastut kun sellaiset tilasin. En tiedä osaisiko koo'oo kaveri jotka niitä valmistaa auttaa sua. wokke.de
Ei kai nuo AMG:n nokat niin rajut ole että alkuperäinen ohjelma ei pysy mukana? Meinaan että kai lambdat ja maffit sen verta pystyy sopeutumaan muuttuneeseen tilanteeseen että jonkin verran saadaan lisätehoa.
Saako tuohon mailmalta mitään lastuja tilattua?
Ei kai nuo AMG:n nokat niin rajut ole että alkuperäinen ohjelma ei pysy mukana? Meinaan että kai lambdat ja maffit sen verta pystyy sopeutumaan muuttuneeseen tilanteeseen että jonkin verran saadaan lisätehoa.
Saako tuohon mailmalta mitään lastuja tilattua?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Itse olen käsittänyt, ettei vaiko ohjelma veny hirveen pitkälle vaan antaa moottorin vikavalon liiasta ilmasta. Varmaa tietoa ei ole vaan ainoastaan netistä luettua. Mitä valmiisiin lastuihin tulee niin tuohon löytyy renntechiltä ja muutamalta muulta valmistajalta mutta eivät suositelleet amg nokkien kanssa.
Täytynee soitella Hariselle huomenna jos häneltä onnistuisi tuo säätääminen kevään korvalla.
Täytynee soitella Hariselle huomenna jos häneltä onnistuisi tuo säätääminen kevään korvalla.
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Missä autossa ja millä ohjelmalla nuo AMG nokat sitten on olleet? Voisko sellasta hyödyntää?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Nokat on peräisin c36 amg'stä. Eli ohjelman hyödyntäminen ei käy vanhasta autosta tässä tapauksessa.MouTine kirjoitti:Missä autossa ja millä ohjelmalla nuo AMG nokat sitten on olleet? Voisko sellasta hyödyntää?
Re: W140 CL600 Ehostus (Kasailuhommia)
Dodih, säätöhommaan tuli selvyys, kun soittelin Special tuning Hariselle. Sanoi, että työnä 2-3päivää kun ilmamassa-antureiden kohdat joudutaan hakemaan uudestaan muuttuneen imupulssin takia + joudutaan säätämän montaa eri karttaa kahdesta ecusta sekä polttamaan piirit joka muutoksen jälkeen. Hintaa +2000€ Täytyy alkaa säästämään, että on varaa säädättää auto keväällä.
Näkeepähän sitten, että mitä tuommosesta moottorista saa pihalle pienellä vaivalla.



