Eli kyseessä oleva kulkine on 1986 500 SEL. Ongelmana on erittäin epätasainen käynti läpi kierrosalueen.
Taustaa:
Moottoriin tehtiin täydellinen yläkerran remontti, uusittiin nokat, keinut, kannet käytettiin pajalla (pari uutta venttiiliä, ohjaria ja kumet). Kokoaminen suoritettiin WIS:n ohjeiden mukaan. Lisäksi laitettiin kaikki uudet huohotinletkut ja -putket, ketjun ohjarit, uusi imukaulus ruiskuun, uudet kansipahvit. Jako säädettiin sillain että nokat oli merkeissään ja kampura jäi hieman jälkeen TDC:n ~4 astetta (entisten merkkien mukaan). Ketju on uusittu koneeseen n. 15000km sitten.
Noh, eräänä kauniina päivänä sitten kaikki saatiin valmiiksi ja oli aika näyttää autolle virta-avainta. surrurruuururuuruuruurur....vruuuuuuum. Nonniin, kone lähti käymään. mutta mitäs kummaa, kone käy niin epätasaisesti että konepeltikin meinaa lentää pois paikoiltaan. Kierroksia nostamalla käynnin epätasaisuus tuntuu poistuvan n. 2500rpm paikkeilla. Myös tehot on aikalailla kateissa. Sytytystäkin koitettiin säätää kohdilleen, mutta sen säätäminen ei mahdottoman paljon käyntiin näytä vaikuttavan (pyörijä on merkissään kun kampura on TDC-asemassa). Nyt oon sitten paikka kerrallaan koittanu käydä läpi ja löytää imuvuotoja ja noin 36 kertaa ruiskun letkut yms irtikäyttäneenä täytyy sanoa että en sieltä mitään mahdottomia vuotoja kyllä löydä enää.
Ennen remonttia kone kävi muuten hyvin, mutta 8. pytyssä oli ohivuoto venttiilinohjarissa (joka korjattiin kannen koneistuksessa). Mutta silti kone kävi täysin tasaisesti.
Ehdotuksia? Tietoa? Apua?!! Alkaa pikkuhiljaa palamaan käpy
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Thumbdown :thumbdown:](./images/smilies/icon_thumbdown.gif)