
3,0-24 Bensa 190 koppaan, leimattu !!!!!!!!!
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!
Jaahans Ja kartaani olis pätkästy ja paikoillansa.. Aattelin laittaa 2,6 oman putken nyt alkuunsa, mutta ei onneton nuilla mun tallin vehkeillä nouse auto tarpeeks korkialle jotta saisi putken pujoteltua paikoillensa.. Tarvii hakea Traktori jotta saa hieman nosteltua. Josko sitä huomenissa hieman pääsisi kokeilemaan 

ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!
no ny olis alkuputki paikoillansa. Mutta onneton tuhosin lootasta tuon kytkimen mikä tunnistaa nuita vaihteita. Ei olis kellään ylimäärästä.
Tuossa osto ilmotusmistä selviää mitä tarkotan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 42#p815742" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa osto ilmotusmistä selviää mitä tarkotan:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 42#p815742" onclick="window.open(this.href);return false;
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
No niin nyt olis romut kasassa. Ja kyllähän se orkkis 2,6 pieksee
. Tarvii keskittyä tuohon alustaan seuraavaks, on meinaa orkkis korossa ja löyseydessä
. Kyyllä sillä saapi takakummit sulamaan... Kaikki nesteet pysy sisällä, ainoa mikä ilmeni on tuo tyhjäkäynti joka nyt yhtäkkiä on koko ajan pikkusen yli tonnin. Mikähän sille tuli
..



ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
nouseeko tyhjäkäynti kovan vedon jälkeen? kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen niin käy taas normaalisti. Jos näin niin sama onglema mulla 

MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
eikä ko se nostaa kierroset heti sinne yli tonniin, oli kone kylmä, ajettu tai ei...
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Imusarjan päällä oleva mikrokytkin voi aiheuttaa sitä tyhjäkäynnin nousua.
Se majailee siinä kaasuvivustossa ja haistelee ns. "nolla asentoo kaasulla" jos sitä tietoo ei saa "aivot" että kaasu on poissa päältä niin aiheutti mulla ainakin tyhjäkäynnin nousun sinne 1000-1500 hujakoille.
Pirullinen automaatilla oli joskus talvella seisoo valoissa jarrulla kun auto oli erimieltä siitä että ei mennä.
Se majailee siinä kaasuvivustossa ja haistelee ns. "nolla asentoo kaasulla" jos sitä tietoo ei saa "aivot" että kaasu on poissa päältä niin aiheutti mulla ainakin tyhjäkäynnin nousun sinne 1000-1500 hujakoille.
Pirullinen automaatilla oli joskus talvella seisoo valoissa jarrulla kun auto oli erimieltä siitä että ei mennä.

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Äsken kävin rundin heittämässä, ja pelas ettei mitään kävi nätisti... Mikäshän siinä ny oiken o vikana. Kurkkasin uon kytkimen tuolla kaasuvivustossa ei ollut vaikutusta.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
jotta eilispäivän ajelin ja kyllä sillä ohi pääsee. Autohan on ulkosesti ihan orkkis :

ja siellä se motti ny on:

Käyntihärö ei oo vieläkään poistunu. Mitenköhän paljon erilaiset nuo anturit on nuissa koneissa, kun mullahan on nyt 3,0-24 kaikki anturit ja kytkimet. Kun taas sitten kaikki autonpuoleset (syttyboksi, ruiskuboksi jne..) on 2,6. Eikös näissäkin ole joku tyhjäkäynti moottori/lisäilmaluisti, huomasin tuossa kun tutkiskelin että tyhjäkäynti hieman aaltoilee. Mulla oli joskus bemari ja siinä oli kyseinen kapistus ja se oli ihan jumissa joka aiheutti samanmoisia oireita..

ja siellä se motti ny on:

Käyntihärö ei oo vieläkään poistunu. Mitenköhän paljon erilaiset nuo anturit on nuissa koneissa, kun mullahan on nyt 3,0-24 kaikki anturit ja kytkimet. Kun taas sitten kaikki autonpuoleset (syttyboksi, ruiskuboksi jne..) on 2,6. Eikös näissäkin ole joku tyhjäkäynti moottori/lisäilmaluisti, huomasin tuossa kun tutkiskelin että tyhjäkäynti hieman aaltoilee. Mulla oli joskus bemari ja siinä oli kyseinen kapistus ja se oli ihan jumissa joka aiheutti samanmoisia oireita..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Entäs imuvuoto? omassa bensa väykyssä epähuomioissa pieni alipaine letku irronnut ja aiheutti tuota tyhjäkäynnin aaltoilua ja korkeaa tyhjäkäyntiä. kelistä riippuen saattoi välillä pyöriä oikeillakin kierroksilla, sitten välillä ei enää tyhjäkäynti säätimen skaala riittänyt pitämään haluttuja kierroksia joten korkeat kierrokset ilmeni silloin. Brakekliineri käteen ja suihkuttelemaan konehuoneeseen letkujen juuriin yms niin löytyy ne imuvuodot
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
nii sullako on 2.6:n ecu tuossa viel 

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
juu tätä oon kanssa miettiny, tarvii ruiskia kliineriä josko jotakin selviäisi.Bryggi kirjoitti:Entäs imuvuoto? omassa bensa väykyssä epähuomioissa pieni alipaine letku irronnut ja aiheutti tuota tyhjäkäynnin aaltoilua ja korkeaa tyhjäkäyntiä. kelistä riippuen saattoi välillä pyöriä oikeillakin kierroksilla, sitten välillä ei enää tyhjäkäynti säätimen skaala riittänyt pitämään haluttuja kierroksia joten korkeat kierrokset ilmeni silloin. Brakekliineri käteen ja suihkuttelemaan konehuoneeseen letkujen juuriin yms niin löytyy ne imuvuodot
Jepulis näin on 2,6 ecukin on omalla tontillansa..sepulaakeri kirjoitti:nii sullako on 2.6:n ecu tuossa viel

ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
No tuostahan se tyhjäkäynti luultavammin johtuu... Onhan ne aika eri koneita. -> erilaiset bensa/syttökartatJasen698 kirjoitti:
Jepulis näin on 2,6 ecukin on omalla tontillansa..sepulaakeri kirjoitti:nii sullako on 2.6:n ecu tuossa viel
Sitte jäähän sulla aika paljo tehoja ottamatta siitä tuolla eculla. Sullahan on siinä säätyvät imunokatkin joita ei ohjata tuolla eculla.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Pidä tuo koppa mahdollisimman orginaali kuosissa,silloin tuo olisi hieman kuin susi lampaan vaatteissa
Tuo kone liikuttaa sutjakasti pientä koppaa.

Tähti näyttäköön tien.
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Hienoa
Kunnon bensa-motti eikä aina niitä ST hommia 


SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Meinaatkos muuten muutoskatsastaa? Onnistuukohan? 

Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Juu tuo muuttuva nokka oli tiedossa, alaväännössä huomaa yläkierroksilla luutavasti ei hirveää vaikutusta. Joo ei varmaan ole kaikki hepat käytössä tuolla poksilla, pitäs käydä penkissä niin nähhään mitä siellä on jälelläsepulaakeri kirjoitti:No tuostahan se tyhjäkäynti luultavammin johtuu... Onhan ne aika eri koneita. -> erilaiset bensa/syttökartatJasen698 kirjoitti:
Jepulis näin on 2,6 ecukin on omalla tontillansa..sepulaakeri kirjoitti:nii sullako on 2.6:n ecu tuossa viel
Sitte jäähän sulla aika paljo tehoja ottamatta siitä tuolla eculla. Sullahan on siinä säätyvät imunokatkin joita ei ohjata tuolla eculla.


van_gils kirjoitti:HienoaKunnon bensa-motti eikä aina niitä ST hommia

Pitäisi onnistua tuolle koneelle, mulla on tuon Cuupan kaikki jarru osat tallessa ja vakaimet. Pitäisi olla muutoskatsastuksella selvä, kävin jo alustavasti kyselemässä paikalliselta insinööriltä.pavee kirjoitti:Meinaatkos muuten muutoskatsastaa? Onnistuukohan?
Juu alustaa pitää hieman mataltaa on semmonen heinäkasa nytten ajellatähdellinen kirjoitti:Pidä tuo koppa mahdollisimman orginaali kuosissa,silloin tuo olisi hieman kuin susi lampaan vaatteissaTuo kone liikuttaa sutjakasti pientä koppaa.

ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
No jos se tyhjäkäynti on pelannu niin sit on vaan joku huono liitos yms... kontakti spraytä joka paikkaan. 

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
laitteleppa tuolta ilmanputsarikotelolta putki syylärin etupuolelle että saapi sitä raitista ilmaa eikä sitä syylärin lämmittämää +80 C ilmaa, lisää huomattavasti tehojakin



Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Eikö tuohon kannattais rakennella megasquirtti
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
Juu kannattaa kunhan keritään, samallahan sen voi sitten ahtaa.S202 kirjoitti:Eikö tuohon kannattais rakennella megasquirtti

ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Ajettu !!!
no niin auto saanut kyytiä
.. Ja pelaa melkein, käynti häröä en ole saanut paikallistettua vieläkään yj-releen vaihdoin uuteen, ja nuita lämpöantureita vanhasta mosasta muttei vieläkään ihan kunnolla toimi. Imuvuotoa ei ainakaan brakekliinerillä ole löytynyt.. Ensi viikolla olis yritys penkittää kosla niin näkisi mitä on tallella.. Jos hevoset jäisi 199hp niin ei tarttis vaihdella jarruja, no nähtäväksi jääpi.
niin tuuppas tuossa männäviikolla semmosen vian, että sammu täydestä laukasta kun seinään. Liruttelin tien laitaan, ja avaimesta peli lähti kun palmun alta tulille mikähän sen voisi tehhä.

niin tuuppas tuossa männäviikolla semmosen vian, että sammu täydestä laukasta kun seinään. Liruttelin tien laitaan, ja avaimesta peli lähti kun palmun alta tulille mikähän sen voisi tehhä.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, penkitetty
nu niin piipahdin kotteron kanssa rullilla ja 208hv piirtyi käyrään. autossahan on vielä 2,6 orkkis putkisto missä kaikki 3 kattia paikoillaan, saisko sieltä vielä muutaman heposen. ens viikolla yritetään leimailla..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, Lähti tulille !!
pera8x kirjoitti:kartaanit on helppo rakennella ittekkin. jos sulla on kaikki tykötarpeet olemassa, niin siitä vaan sahaat ja hitsaat kasaan. ehkä tärkein koko hommassa on se, että saat tinattua palikat kohtisuoraan toisiinsa. ettei koko kartaani sitten vipota hullun lailla.
itse joskus lyhensin kartaania w124 TDT:seen, kun vaihtelin siihen erilaisia vaihdelaatikoita. monet sitä epäili, jotta mahtaako kestää ja tuleeko hyvä. lopputuloksena kuitenkin sain sellasen kartaanin, ettei väpättäny edes 200 vauhdissa. tarkkaan, kun tekee, niin hyvä tulee. joku "jigi" tms. teline, missä hitsaa, niin ei sitten niin herkästi mee vinoon. ja samaten joku umpijööti sinne kartaanin sisään tarkalla sovituksella, niin vähenee ne vahinko mahdollisuudet. ja jos se kuitenkin väpättää, vaikka saa hitsattua suoraan, niin voihan sen sitten loppuejn lopuks käyttää tasapainotuksessa koko kartaanin.
Yksi loistava keino on lyhentää kartaani manuaalisorvilla. Elikkä sorvissa kartaani poikki,jotta tuloo suoraan.
Ottaa lastua kartaanin toisenpään(Katkaistu pää) ulkopinnasta ja vastaavasti toisen katkaistun pään sisäpinnasta sen verran jotta tuloo jämäkkä sovite(eli putki menee toisen sisälle)+ luonnollisesti mittailla oikeaan mittaan ja sitte vain sauma kiinni hitsillä.

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, penkitetty
Jaahans ja homma jatkuu..
Yritin myyväkkin mutta ei edes halvalla mennyt kaupan, niin ryhdistäydyin ja aloin alustan vaihto puuhiin..
2,5-16 tätä pitää muutoskatsastuksessa verrata jotenkan näillä emmeillä lähettiin hommaa jatkamaan..
mulla kun oli tuon Coupen osasia tuosta raadosta jäänyt otin ne käyttöön kuleksismasta. Nyt ollaan jo siinä vaiheessa että:
3.0-24 coupesta tiensä pikku koppaan on jo löytänyt etulevyt ja satulat, takalevyt ja satulat, etukallistuksen vakain, jarru pääsylinteri, jouset ja iskarit eteen ja taakse.. Alkuun yritin myös napoja ähveltää mutta alapallukka ei mahdu tuon levyn kanssa jossei olisi shimmaillu nuita levyjä ja satuloita. Nooh hommasin 2,3-16 etunavat ja ymppäsin siihen nuo 3,0-24 etulevyt ja massiiviset nelimäntäsatulat..
-16v takavakainkin löysi tiensä autoon..
Pari juttua mietitytti mutta tein silti kun olin vauhtiin päässyt:
-Vaihdoin myös takajarrut ja satulat niissä oli halkaisijassa noin 20mm eroa.. Olisiko näitä tarvinnut vaihtaa en tiedä. Yritin etsiä ja joitain -16v malleja on tehty juuri samoilla isommilla takajarruilla, mutta suurimmassa osassa ilmeisesti on samat kuin pikku koneisissa.
-vaihdon pääsylinterin tätäkin yritin etsiä muttei mistään löytynyt että minkä kokoinen mäntä sieltä sisältä löytyy, tuo auto kun on alunperin 2,6 niin siinä on jo noin 23.8 mm pääsylkä mutta onko tuossa mopniventtiillissä sama vai joku muu ??
joten vielä pitäisi jarruja ilmailla ja taka jarrukilpiä hieman muokata ja sitten olisin helpoin vaihe ohitse ja alkaisi vaikein eli paperi sota katsastuskonttorin kanssa....... Odotan innolla
..
Yritin myyväkkin mutta ei edes halvalla mennyt kaupan, niin ryhdistäydyin ja aloin alustan vaihto puuhiin..
2,5-16 tätä pitää muutoskatsastuksessa verrata jotenkan näillä emmeillä lähettiin hommaa jatkamaan..
mulla kun oli tuon Coupen osasia tuosta raadosta jäänyt otin ne käyttöön kuleksismasta. Nyt ollaan jo siinä vaiheessa että:
3.0-24 coupesta tiensä pikku koppaan on jo löytänyt etulevyt ja satulat, takalevyt ja satulat, etukallistuksen vakain, jarru pääsylinteri, jouset ja iskarit eteen ja taakse.. Alkuun yritin myös napoja ähveltää mutta alapallukka ei mahdu tuon levyn kanssa jossei olisi shimmaillu nuita levyjä ja satuloita. Nooh hommasin 2,3-16 etunavat ja ymppäsin siihen nuo 3,0-24 etulevyt ja massiiviset nelimäntäsatulat..
-16v takavakainkin löysi tiensä autoon..
Pari juttua mietitytti mutta tein silti kun olin vauhtiin päässyt:
-Vaihdoin myös takajarrut ja satulat niissä oli halkaisijassa noin 20mm eroa.. Olisiko näitä tarvinnut vaihtaa en tiedä. Yritin etsiä ja joitain -16v malleja on tehty juuri samoilla isommilla takajarruilla, mutta suurimmassa osassa ilmeisesti on samat kuin pikku koneisissa.
-vaihdon pääsylinterin tätäkin yritin etsiä muttei mistään löytynyt että minkä kokoinen mäntä sieltä sisältä löytyy, tuo auto kun on alunperin 2,6 niin siinä on jo noin 23.8 mm pääsylkä mutta onko tuossa mopniventtiillissä sama vai joku muu ??
joten vielä pitäisi jarruja ilmailla ja taka jarrukilpiä hieman muokata ja sitten olisin helpoin vaihe ohitse ja alkaisi vaikein eli paperi sota katsastuskonttorin kanssa....... Odotan innolla

ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, penkitetty
16V-malleissa on käytetty myös samoja takajarruja kuin pikkukoneiden kanssa, joten niitä ei tarvitse vaihtaa. Etujarrut pitää vaihtaa ja 16V-malleissa on ollut myös samoja jarruja kuin W124 kolmalitraisissa 12V-malleissa ja ne riittävät 180 kW = 244 hv asti (tehokkain + 20%).Jasen698 kirjoitti:...2,5-16 tätä pitää muutoskatsastuksessa verrata jotenkan näillä emmeillä lähettiin hommaa jatkamaan..
-Vaihdoin myös takajarrut ja satulat niissä oli halkaisijassa noin 20mm eroa.. Olisiko näitä tarvinnut vaihtaa en tiedä. Yritin etsiä ja joitain -16v malleja on tehty juuri samoilla isommilla takajarruilla, mutta suurimmassa osassa ilmeisesti on samat kuin pikku koneisissa.
Älä oodota, mitä aikaisemmin on yhteydessä katsastusasemaan, sitä vähemmän tulee turhaa työtä ja rahanmenoa....ja sitten olisin helpoin vaihe ohitse ja alkaisi vaikein eli paperi sota katsastuskonttorin kanssa....... Odotan innolla..
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, penkitetty
Jasen698 kirjoitti:Jaahans ja homma jatkuu..
3.0-24 coupesta tiensä pikku koppaan on jo löytänyt etulevyt ja satulat, takalevyt ja satulat, etukallistuksen vakain, jarru pääsylinteri, jouset ja iskarit eteen ja taakse.. Alkuun yritin myös napoja ähveltää mutta alapallukka ei mahdu tuon levyn kanssa jossei olisi shimmaillu nuita levyjä ja satuloita. Nooh hommasin 2,3-16 etunavat ja ymppäsin siihen nuo 3,0-24 etulevyt ja massiiviset nelimäntäsatulat..
Menikä nuo 4mäntäset coupen jarrut tuohon 2.3 16v napaan millasen tappelun kanssa?? saitko jarrukilven mahtumaan??
Menikös kuupan takajarrut (2 mäntäset) taakse ilman taistelua paikalleen?
Entäs vakaajat? tarvitseeko niitä vaihtaa. Ainakin w124 sportlinen vakaajat olisi paksut?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, penkitetty
juu satula menee napaan heittämällä, mutta jarrukilpeä joutuu hieman sorvailla.. Itse laikkasin koko kilven poijes ainoastaan abs anturin ympäristö jäi paikoilleen.. Satuloiden ja navan väliin joutui laittamaan 0.8mm shimmit jotta satulan sai keskelle..Mr300 kirjoitti:Jasen698 kirjoitti:Jaahans ja homma jatkuu..
3.0-24 coupesta tiensä pikku koppaan on jo löytänyt etulevyt ja satulat, takalevyt ja satulat, etukallistuksen vakain, jarru pääsylinteri, jouset ja iskarit eteen ja taakse.. Alkuun yritin myös napoja ähveltää mutta alapallukka ei mahdu tuon levyn kanssa jossei olisi shimmaillu nuita levyjä ja satuloita. Nooh hommasin 2,3-16 etunavat ja ymppäsin siihen nuo 3,0-24 etulevyt ja massiiviset nelimäntäsatulat..
Menikä nuo 4mäntäset coupen jarrut tuohon 2.3 16v napaan millasen tappelun kanssa?? saitko jarrukilven mahtumaan??
Menikös kuupan takajarrut (2 mäntäset) taakse ilman taistelua paikalleen?
Entäs vakaajat? tarvitseeko niitä vaihtaa. Ainakin w124 sportlinen vakaajat olisi paksut?
kuupan takajarrut meni semmosenaan, paitsi tuota jarrukilpeä. Jarrukilvestä joutui yläosaa hieman ohennella jotta levy mahtui..
etuvakaajan otin kanssa kuupasta, jota kavensin kummastakin puolesta 20mm.. Menee todella lähellä öljypohjaa, mutta mahtuu..
takavakaajan hommasin 16v mallisen, sen pujottelu paikoilleen vaati koko kelkan tipauttamisen alas jotta mahtui..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, penkitetty
tomant kirjoitti:16V-malleissa on käytetty myös samoja takajarruja kuin pikkukoneiden kanssa, joten niitä ei tarvitse vaihtaa. Etujarrut pitää vaihtaa ja 16V-malleissa on ollut myös samoja jarruja kuin W124 kolmalitraisissa 12V-malleissa ja ne riittävät 180 kW = 244 hv asti (tehokkain + 20%).Jasen698 kirjoitti:...2,5-16 tätä pitää muutoskatsastuksessa verrata jotenkan näillä emmeillä lähettiin hommaa jatkamaan..
-Vaihdoin myös takajarrut ja satulat niissä oli halkaisijassa noin 20mm eroa.. Olisiko näitä tarvinnut vaihtaa en tiedä. Yritin etsiä ja joitain -16v malleja on tehty juuri samoilla isommilla takajarruilla, mutta suurimmassa osassa ilmeisesti on samat kuin pikku koneisissa.
Älä oodota, mitä aikaisemmin on yhteydessä katsastusasemaan, sitä vähemmän tulee turhaa työtä ja rahanmenoa....ja sitten olisin helpoin vaihe ohitse ja alkaisi vaikein eli paperi sota katsastuskonttorin kanssa....... Odotan innolla..
tomant
Noo kerkesin jo nuo takajarrut vaihdella joten saapi olla, ei niistä varmaan haittaakaan ole

mites tuo pääsylinteri, onko faktoja.. ilmeisesti 2,6 ja 16v malleissa on samat joka taitaa olla melkein jokaisessa w124 mutta onko 24venasessa myöskin sama.. Vaihdoin jo senkin mutta...
ja konttoriinkin olin jo yhteyksissä ja katsuri näytti vihreetä valoa, sanoi että "sinähän ne osin eroavaisuudet tiedät kuitenkin paremmin kuin minä, mutta joku paperi olis kuitenkin saatava"
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, h0mma jatkuu
Jepulista homma etenee ja eteni aina leima konttorille asti, jossa otteeseen kirjotettiin vaihdetut osat ja nyt on moottori otteessa. Kyllä on hyyyyväää fiilis
....
Nousseen akselimassan takia jouduin luopumaan yhdestä matkustajasta, ihan sama pääasia että nyt on motti otteessa..

Nousseen akselimassan takia jouduin luopumaan yhdestä matkustajasta, ihan sama pääasia että nyt on motti otteessa..
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Re: 3,0-24 Bensa 190 koppaan, leimattu !!!!!!!!!
Paljonkos tolle nyt tuli painoa tolla pannulla? ilmeisen painava moottori, jos lähtökohtana 2.6 ja massat nousee niin paljon, että joutuu penkistä luopumaan? 

W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider