Tuontiautojen koneet!
Tuontiautojen koneet!
Vaikka olen suuri tuontiautojen kannattaja niin on yksi asia jäänyt vaivaamaan. Kun noita Saksan ilmoituksia lukee niin yllättävän usein vastaan tulee että diesel-autoissa (MB 124) on vaihtomoottori (yleensä km alle 250000). Oma kokemus Suomi- autoista on että 500tkm menee vielä mukavasti.
Eli olisiko tästä pääteltävissä että "tuontiautot" ovat saaneet "kenkää"? Vai mistä johtuu? Onhan se kyllä niin että jos ajattelee että Suomessa painellaan maksimissaan joskus n.130km/h niin eihän se auto ole paljoa "kenkää" saanut!!
Eli ovatko tuontiautot koriltaan ja varusteiltaan ylivoimaisia (ja sitä kyllä ovat!) mutta jos huono säkä käy niin koneen kanssa voi tulla ongelmia?
Keväällä menossa Saksaan joten auttakaa epäilykseni kanssa!
t.
mesemike
Eli olisiko tästä pääteltävissä että "tuontiautot" ovat saaneet "kenkää"? Vai mistä johtuu? Onhan se kyllä niin että jos ajattelee että Suomessa painellaan maksimissaan joskus n.130km/h niin eihän se auto ole paljoa "kenkää" saanut!!
Eli ovatko tuontiautot koriltaan ja varusteiltaan ylivoimaisia (ja sitä kyllä ovat!) mutta jos huono säkä käy niin koneen kanssa voi tulla ongelmia?
Keväällä menossa Saksaan joten auttakaa epäilykseni kanssa!
t.
mesemike
"MB E200D -95"
- Daimler
- Mersumies
No,Saksassa voi päästellä lusikka pohjassa tuntikaupalla ja eihän nyt mikään auto sellaista kestä vuositolkulla.Sitten kurvataan huoltsikalle juomaan hiton kitkerää kaffetta ja sammutetaan auto heti..Näinhän se menee kun ei tarvitse miettiä että auto on suurimpia hankintoja elämässä..vrt.Suomeen,, 

on mulla ollu joskus mersuja(kin).
hei nyt 126 kuskit kommentteja peliin
Mie luulin etttä M110 moottori ei kestä paljoa yli 200 tkm, koska 4 v sitten omaa pirssiä etsiessäni todella monessa oli maininta etttä vaihtomoottori, tai koneremontti, tai sitten kansiremontti tehty. Taulussa nyt 360 tkm ja puhtia on, ei pölläyttele eikä pahemmin syö öljyvä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- Avantgarde
- Mersumies
Lusikka pohjassa
Missä noin voi tehdä? Kyllä siellä on nykyisin jo niin paljon ruuhkia ja tietöitä ettei kovin kauaa voi isoa lujaa ajaa. Vai tarkoittaako tu o lusikka pohjassa W123:n 200D -tehomallin lusikkapohjaaSaksassa voi päästellä lusikka pohjassa tuntikaupalla

Koneet
Omassa edellisessä 126:ssa M110 moottorin vaihdoin , kun koneella ja autolla oli ajettu 610 tkm. Öljynkulutus oli jo 1,5 litraa 1000 km ja hepotkaan eivät kaikki olleet enää tallella, mutta moottori kävi tasaisesti. Tarkistin auton historian soittamalla edellisele omistajalle, joka oli ajanut sillä n. 500 tkm.
M110 kestää yllättävän pitkään Suomen nopeuksissa.
Rise
M110 kestää yllättävän pitkään Suomen nopeuksissa.
Rise
Re: Tuontiautojen koneet!
<Eli olisiko tästä pääteltävissä että "tuontiautot" ovat saaneet "kenkää"? Vai <mistä johtuu? Onhan se kyllä niin että jos ajattelee että Suomessa <painellaan maksimissaan joskus n.130km/h niin eihän se auto ole <paljoa "kenkää" saanut!!
Varmaan sekä Suomesta että Saksasta löytyy hyviä ja huonoja autoja. Itselläni on 250 TD -88 tuontiauto, ja moottoritila on erittäin siisti. Edes pakosarja ei ole kovin ruostunut. Moni huoltomies on sanonut että tällä autolla ei ole paljon ajettu eikä annettu kenkää, kun on joka paikasta niin kuin uusi. Mutta varmasti Saksastakin löytyy huonokuntoisia. Ehkä olis hyvä olla hakureissulla mukana henkilö, joka tuntee mersut erittäin hyvin ja on nähnyt monenkuntoisia.. sitäpaitsi Mersuthan on saksalaisia niin eiköhän ne ole tarkoitettu kestämään kovempiakin nopeuksia.
Varmaan sekä Suomesta että Saksasta löytyy hyviä ja huonoja autoja. Itselläni on 250 TD -88 tuontiauto, ja moottoritila on erittäin siisti. Edes pakosarja ei ole kovin ruostunut. Moni huoltomies on sanonut että tällä autolla ei ole paljon ajettu eikä annettu kenkää, kun on joka paikasta niin kuin uusi. Mutta varmasti Saksastakin löytyy huonokuntoisia. Ehkä olis hyvä olla hakureissulla mukana henkilö, joka tuntee mersut erittäin hyvin ja on nähnyt monenkuntoisia.. sitäpaitsi Mersuthan on saksalaisia niin eiköhän ne ole tarkoitettu kestämään kovempiakin nopeuksia.

-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
MB W124 250 TD aut. -88
Re: Tuontiautojen koneet!
mesemike kirjoitti:Kun noita Saksan ilmoituksia lukee niin yllättävän usein vastaan tulee että diesel-autoissa (MB 124) on vaihtomoottori (yleensä km alle 250000). Oma kokemus Suomi- autoista on että 500tkm menee vielä mukavasti.
Voisko yks homma olla, että niillä on ajetu se 500tkm, mutta mittarissa on vaan 250tkm.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Turbot ainakin kovilla
Moi,
itse olen hommannut nyt kaksi mersua Saksasta. Huomasin saman, että varsinkin monet turbot olivat saaneet uuden koneen jo 150-200000 km paikkeilla. Omaanikin oli vaihdettu juuri uusi tehtaan kone ja turbo, siksi innostuin ostamaankin. Varsinkin tämä 350 D vaatii hellää ajoa.
Toisessa mersussa on alkuperäinen 300 D kone ja ajettu nyt 278 000 km ja hienosti toimii sekin.
Sen olen huomannut että turbo on kesällä kyllä tosi kuuman oloinen, vaikkei vedenlämmöt nousekaan. Kuulin että visko kannattaa olla kunnossa, sen vaihdoinkin viime kesänä sitten.
Minulla on ainakin sellainen olo, että mersun moottorit kestävät täällä Suomessa nimenomaan sen takia, koska ei ajeta täysillä koskaan ja toiseksi lähes aina on jäähdytys luonnostaan kunnossa turboillakin.
Ainakin näissä mitä ostin näytti huollot olleen tehty tosi tunnollisesti ja kaikki merkattu ylös. Nyt ainakin tuntuu siltä että Saksasta hommaan kaikki autoni.
Onneksi tämä "alkuperäinen Suomi-auto"-käsite ei kauaa kestänyt.
Jari
itse olen hommannut nyt kaksi mersua Saksasta. Huomasin saman, että varsinkin monet turbot olivat saaneet uuden koneen jo 150-200000 km paikkeilla. Omaanikin oli vaihdettu juuri uusi tehtaan kone ja turbo, siksi innostuin ostamaankin. Varsinkin tämä 350 D vaatii hellää ajoa.
Toisessa mersussa on alkuperäinen 300 D kone ja ajettu nyt 278 000 km ja hienosti toimii sekin.
Sen olen huomannut että turbo on kesällä kyllä tosi kuuman oloinen, vaikkei vedenlämmöt nousekaan. Kuulin että visko kannattaa olla kunnossa, sen vaihdoinkin viime kesänä sitten.
Minulla on ainakin sellainen olo, että mersun moottorit kestävät täällä Suomessa nimenomaan sen takia, koska ei ajeta täysillä koskaan ja toiseksi lähes aina on jäähdytys luonnostaan kunnossa turboillakin.
Ainakin näissä mitä ostin näytti huollot olleen tehty tosi tunnollisesti ja kaikki merkattu ylös. Nyt ainakin tuntuu siltä että Saksasta hommaan kaikki autoni.
Onneksi tämä "alkuperäinen Suomi-auto"-käsite ei kauaa kestänyt.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Jokapäiväinen työmatka
Kaverini oli kesätöissä Nurbergissä, ja asui tuttavansa perheessä. Muistan miten Mika kommentoi kauhutyömatkaa. Työmatka sisälsi 1km taajama-ajoa, jonka jälkeen baanalle ja ajettiin puolisen tuntia pumppausta 120-220kmh. Motarin jälkeen köröttelyä aamuruuhkassa. Perheen 530BMW todellakin pumppasi koko matkan keskustaan. Aluksi matka kului kauhusta kankeana, mutta kuukauden kuluttua sujui aamulehden luku takapenkilläkin muistan hänen kommentoineen.
Niin kyllä on vähän erilaista autoilua kuin täällä kotosuomessa.
Niin kyllä on vähän erilaista autoilua kuin täällä kotosuomessa.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Moottorit
Saksassa on öljy tosi kallista ajavat tosi paljon normaalilla mineraali öljyllä ja pitkillä vaihto väleillä. Viime kesänä maksoi Mobii 1 10/50 63£ 4l Sakemanni säästää. Oletteko huomannut et tuonti autoissa hydraali nostajat naputtaa tosi usein 

Re: Turbot ainakin kovilla
JariTre kirjoitti:Moi,
Jari
onkos sulla turbolla tuo 350 , ei tainnut ilman edes saada ? nehän oli juuri tunnettuja siitä että eivät kestäneet , juuri noilla kilsoilla hajosi yleensä

Joo on
joo, turbolla se on 350 D. Sama se käytännössä on rungoltaan kuin 300 D, mäntä halkaisijaltaan 2 mm isompi vähän pitempi isku. Uskon että raaka ajo niitä on rikkonut. Minulla ainakin pelaa tosi hyvin eikä paljon vie dieseliä, jopa alle 8 litran olen ajanut matka-ajoa. Turbot muutenkin tarkempia ajettavia.
jari
jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Onko foorumilaisista kukaan tutkinut tarkemmin noita saksasta tuotujen autojen koneita? Huonot öljyt ja pitkät öljynvaihtovälit pikeennyttävät koneen osia. Pikeentymisen ja mustalietteen kertymisen näkee jo venttilikoneiston pinnoilta.
Hyvillä öljyillä ja normaaleilla vaihtoväleillä koneen osat pysyvät kirkkaan puhtaina.
Hyvillä öljyillä ja normaaleilla vaihtoväleillä koneen osat pysyvät kirkkaan puhtaina.
Pakko todeta tuohon, että vaparidieselillä yleensä ajaa pitkään kun antaa välillä (tai vaikka useamminkin) kenkää. Vaparikone menee tukkoon liian kevyesta ajosta ja hajoaa. Turbokonetta ei sais kyllä antaa turbon tekniikkaa ymmärtämättömälle. Turboa kun ei saa kuormittaa liikaa kylmänä (no ei muitakaan koneita) ja kuumana pitää muistaa tyhjäkäyttää ennen sammuttamista. Kaikki turbokuskit ei tunnu vain noita perusasioita tietävän ja lopputulos on juuri tuota edellä kuvattua pikaista koneenvaihtoa.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Re: Joo on
jep, tästä oli isokin topikki , en kyllä nyt kirveelläkään sitä löydä,JariTre kirjoitti:joo, turbolla se on 350 D. Sama se käytännössä on rungoltaan kuin 300 D, mäntä halkaisijaltaan 2 mm isompi vähän pitempi isku. Uskon että raaka ajo niitä on rikkonut. Minulla ainakin pelaa tosi hyvin eikä paljon vie dieseliä, jopa alle 8 litran olen ajanut matka-ajoa. Turbot muutenkin tarkempia ajettavia.
jari
taitaa modet olla sen poistaneet

Tarkoititko epk jotain näistä:epk kirjoitti:jep, tästä oli isokin topikki , en kyllä nyt kirveelläkään sitä löydä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=6480
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3904
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2918
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2195
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Citroen Xsara -01
Käytin omasta venakopan pois ja mitään lietettä/epänormaalia en löytänyt, nostajatkaan ei naputaBenediktus kirjoitti:Onko foorumilaisista kukaan tutkinut tarkemmin noita saksasta tuotujen autojen koneita? Huonot öljyt ja pitkät öljynvaihtovälit pikeennyttävät koneen osia. Pikeentymisen ja mustalietteen kertymisen näkee jo venttilikoneiston pinnoilta.

Ei ainakaan näy mitään oireita 350 D:ssä
Ei minulla vielä ainakaan ole mitään oireita 350 turbodieselissä. Ei sillä koneella tosin ole ajettukaan kuin 35 000 km. Uskon että hyvillä öljyillä ja huolellisella ajolla kestää ihan yhtä hyvin kuin turbot yleensä. Kuinka kauan sitten tuon tekniikan koneilla saa ajaa Suomessa, sitä en tiedä. Mutta jos voi, niin ei kai tuohonkaan joskus koneenvaihto johonkin muuhun ole ongelma. Tosin olen ymmärtänyt että vaihteisto ja tietokonepuoli pitää vaihtaa, jos laittaa 300 turbon.
Eipä niin hyvin ole kestäneet kaikilla nuo uudet CDI-koneetkaan. Eli niissäkin kaikki on kiinni, miten konetta käskee kaasupolkimesta ja miten huolehtii jäähdytyksestä.
En niin konetekniikasta tiedä, mutta yks on varmaan että automaatilla tulee helposti ajettua liian isolla vaihteella. Pitäisi aina muistaa kaupungissa pitää 3-asennossa ja D:llä vasta kun on vauhtia. Joskus ajelin 123-automaatilla ja siinäkin helposti meni 4-vaihteelle pienessäkin nopeudessa.
jari
Eipä niin hyvin ole kestäneet kaikilla nuo uudet CDI-koneetkaan. Eli niissäkin kaikki on kiinni, miten konetta käskee kaasupolkimesta ja miten huolehtii jäähdytyksestä.
En niin konetekniikasta tiedä, mutta yks on varmaan että automaatilla tulee helposti ajettua liian isolla vaihteella. Pitäisi aina muistaa kaupungissa pitää 3-asennossa ja D:llä vasta kun on vauhtia. Joskus ajelin 123-automaatilla ja siinäkin helposti meni 4-vaihteelle pienessäkin nopeudessa.
jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Joo itellä on kans tuantiautosta tekniikka siirretty ja nostimet naputtaa valillä. Tarkoitus olis "pestä" kone paikallisen mersukorjaamon tökötillä moottoriöljyn vaihdon yhteydessä, ja toivoo nakutuksen vähenevän...kolmatta vuatta tekniikka alla ja 40tkm vuodessa...
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
no huhhuh, juuri näitä tarkoitin , perhana on haku näemmä ei osaa otsikosta hakeaMikky kirjoitti:Tarkoititko epk jotain näistä:epk kirjoitti:jep, tästä oli isokin topikki , en kyllä nyt kirveelläkään sitä löydä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=6480
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=3904
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2918
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2195

Huoltokirjat voi olla väärennettyjä ja autoilla on ehkä ajettu enemmän kuin mittarissa. Tärkeintä on auton kunto. Minulle on ihan sama onko mersulla ajettu 150 tkm vai 500 tkm. Pitää tutkia kaikki paikat ja jos auto on kunnossa niin ok. Ainakin oma tuontipeli on joka paikasta erittäin siisti. Pohjassakin on tehtaan massat, niin kuin suoraan uutena tehtaalta olis tullu. Ei ruosteen piskua missään. Sekin on mukava asia..ja ei se huoltokirjan väärentäminen / mittarin ruuvaaminen ole vaikeaa suomessakaan.. Olen minä niitä entisiä suomi takseja (W124)tavannut, joilla ajettu n. 400 tuhatta, ja paikoin suojan kaarista läpi ruostunut, niin hiukan epäilyttää tietäen mersun paksut pellit ja tarkka valmistus. Mutta nämä on makuasioita, oma kokemukseni tuontiautoista on tähän mennessä pelkästään positiivinen. Pääasia että on mersu, oli sitten hankittu mistä tahansaDiesel kirjoitti:Eihän saksasta tahdo löytäkään yli 150tkm ajettuja autoja. Huoltokirjat voi ostaa jälestä ja mittarit ruuvata. Auto on ollut lähes aina perheen kakkos auto jne

-------------------------------------------------
MB W124 250 TD aut. -88
MB W124 250 TD aut. -88