penkitys.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Une82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 18.09.2008 15:30

penkitys.

Viesti Kirjoittaja Une82 »

Elikkäs kyseessä 300 turbodiesel automaatti... hieman laiteltu... penkissä käytin ja penkittäjä sano et pakko kakkosella pitää penkittää.... ettei se kick dauni vaihda pienempää... no 287hp läks renkailta mut vääntöjä ei saatu minkäänlaisia tai siis saatiin mut 250 nyyttonia.. mielestäni pitäis olla vähän eri luokkaa... eli viisaat sano et pitää penkittää nelosella ja vetästä kick daunin piuha irti laatikon kyljestä... ja alottaa vedättäminen 3000 kierroksen jälkeen.. ei kuulemma pitäis vaihtaa enää pienempää... liekkö näissä höpinöissä mitään perää?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kickdownin piuha irti ja kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri myös irti.
Tällöin se loota ei vaihda pienempää sen jlk kun se saa nelosen päälle.
Une82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 18.09.2008 15:30

Viesti Kirjoittaja Une82 »

Mika.T kirjoitti:Kickdownin piuha irti ja kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri myös irti.
Tällöin se loota ei vaihda pienempää sen jlk kun se saa nelosen päälle.
En tiedä liekkö mitään perää väitteessä mut sanovat että jos sen laatikolle menevän vaijerin irrottaa nii se vaikuttaa laatikon paineisiin?
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Riippuu mikä llaatikko on kyseessä, mersun laatikoissa ei vaikuta vaijeri paineisiin ne ohjataan alipaineella. Monessa muussa merkissä sitten vaikuttaa.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mika.T kirjoitti:Kickdownin piuha irti ja kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri myös irti.
Tällöin se loota ei vaihda pienempää sen jlk kun se saa nelosen päälle.
Jos irrottaa kickdownin piuhan voi vedon aloittaa nelosella juuri sen nopeuden yläpuolelta, kun laatikko vaihtaisi kolmoselle. Tällöin ei tarvitse vaijereita irrottaa. Ainakin bensakoneella ja 722.4-laatikolla onnistui näin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tomant kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kickdownin piuha irti ja kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri myös irti.
Tällöin se loota ei vaihda pienempää sen jlk kun se saa nelosen päälle.
Jos irrottaa kickdownin piuhan voi vedon aloittaa nelosella juuri sen nopeuden yläpuolelta, kun laatikko vaihtaisi kolmoselle. Tällöin ei tarvitse vaijereita irrottaa. Ainakin bensakoneella ja 722.4-laatikolla onnistui näin.

tomant
Juu..

Tosin vaijerin irrottamisella vedon voi alottaa noin 50kmh vauhdista. Eli selviää ne alaväännötkin.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mika.T kirjoitti:
tomant kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Kickdownin piuha irti ja kaasuvivustolta laatikolle menevä vaijeri myös irti.
Tällöin se loota ei vaihda pienempää sen jlk kun se saa nelosen päälle.
Jos irrottaa kickdownin piuhan voi vedon aloittaa nelosella juuri sen nopeuden yläpuolelta, kun laatikko vaihtaisi kolmoselle. Tällöin ei tarvitse vaijereita irrottaa. Ainakin bensakoneella ja 722.4-laatikolla onnistui näin.

tomant
Juu..

Tosin vaijerin irrottamisella vedon voi alottaa noin 50kmh vauhdista. Eli selviää ne alaväännötkin.
jaa vähänahdetusta bensakoneesta alavääntöä?? :wink: :lol: :lol:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

laineracing kirjoitti:...jaa vähänahdetusta bensakoneesta alavääntöä??
Mikä bensakone se 300 turbodiesel on? ;-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tomant kirjoitti:
laineracing kirjoitti:...jaa vähänahdetusta bensakoneesta alavääntöä??
Mikä bensakone se 300 turbodiesel on? ;-)

tomant
ei mutta pieni bensakone+722.4 loota :wink:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Se oli vain esimerkki, eiköhän Mika.T vastauksessaan viitannut topicin autoon. Sitähän sinä kommentoit.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

ite kun käytiin penkissä sano et 120 kohal ku polkasee ni ei vaiha enää pienempää...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Une82
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 18.09.2008 15:30

Viesti Kirjoittaja Une82 »

Jani R-K kirjoitti:Riippuu mikä llaatikko on kyseessä, mersun laatikoissa ei vaikuta vaijeri paineisiin ne ohjataan alipaineella. Monessa muussa merkissä sitten vaikuttaa.
joo elikkäs kyseessä 722.3 loota... ja paineita vaan säädetty.. meinaa vähän luistella sen 2-3 vaihdon..
Vastaa Viestiin