ohoxr5t kirjoitti:kahen litran pemariin saa yli kahden sadan hepan lastuja niin miksei litraa suuremmasta sitten saisi tuota tehoa

Ei sillä moottorin tilavuudella ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, vaan suuttimien kapasiteetti ja sitä myöden niiden määrä ratkaisee...Jussi k kirjoitti:ohoxr5t kirjoitti:kahen litran pemariin saa yli kahden sadan hepan lastuja niin miksei litraa suuremmasta sitten saisi tuota tehoapelkällä lastulla???diesel?? taian vaihtaa bemariin....
Jani Anttila kirjoitti:Ei sillä moottorin tilavuudella ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, vaan suuttimien kapasiteetti ja sitä myöden niiden määrä ratkaisee...
Sekään määrä ei nyt enää tunnu utopialta.XUX63 kirjoitti:Sitten kun piimeristä otetaan 70hp/sylinteri tai suutin taikka sitten vaikka yli 130 jatkuvaa hp/litra ja ajellaan satatuhatta niin voin miettiä merkin vaihtoa - mutta vain miettiä
Samaa mieltä. Tosin jos on tasavauhdista tehty tai suurella vaihteella ajettu mittaus niin hiukan realistisempaa. Mutta jos maksimaallista kiihtyvyyttä on testattu, niin ei kovin henkseleiden paukutteluun ole syytä, taitaa toi oma talviauto 200 hv tehoilla ja nelivedolla yltää ainakin samaan (TM:n mittaus 4.9 sekunttia).tuikku kirjoitti:Kiihdytysaika 80-120 vastaisi mielummin vähän vähempää tehomäärää.
Tässä lappu , väännöt ei alkupäässä realistisia kun automaatti, näin mika tuumasi..P.M.N. kirjoitti:Kansa vaatii lisätietoja.. Mites väännöt?. Tehtiinkö muuta? EGR? Mitä kustansi?.
V-M kirjoitti:Nuista suuttiimista.. Jos nyt vaikka vaihtaisi nuo suuttimet, 220 CDI suuttimet riittää teoriassa noin 45 heppaa/kpl ?
Minkälainen koko ero nuilla on verrattuna taas AMG:n suuttimiin?
Tietty voisi olla parempi laittaa suoraan nuo isommat..
Turbossahan ei ole kuin se millin ero pakopesän puolella verraten AMG CDI, joten se ei nyt varmaan ole ensimmäisien muutosten joukossa..
Kellään tietoa mitä tässä oleva automaatti laatikko tykkää ylimääräisestä väännöstä ja tehosta?
Kyllä tässä kävi taas näin ettei tämäkään auto tainnut jäädä vakio kuntoiseksi moottorin osalta
TRÖÖT tuikku, väärä vastaus, automaatin voi vahvistaa, sitten siitä autosta vasta tuleekin kiva, äläkä sano ettei sähkölaatikkoa voi vahvistaa kyllä sen varmaankin voi kun oikein haluaa.tuikku kirjoitti:Automaatin kyllä luulisi kestävän reilustikkin yli viidensadan väännöt. Niitä voi kyllä kätevästi rajoittaakkin.
veskola kirjoitti:TRÖÖT tuikku, väärä vastaus, automaatin voi vahvistaa, sitten siitä autosta vasta tuleekin kiva, äläkä sano ettei sähkölaatikkoa voi vahvistaa kyllä sen varmaankin voi kun oikein haluaa.tuikku kirjoitti:Automaatin kyllä luulisi kestävän reilustikkin yli viidensadan väännöt. Niitä voi kyllä kätevästi rajoittaakkin.
Ei vielä ei vielä, sen takia tuo varmaankin mutta Kuopion suunnan pikkulinnut ovat puhuneet kaksinkertaisesta kitkapinnasta, mitä se sitten tarkoittaakaantuikku kirjoitti:Veskulla taitaa olla laatikko jo kunnossa, huomaan.
Kyllä ne väännöt saa rajattua mekaanisessakin jos oikein haluaa, se morkooli on kuitenkin kohtuu helppo ohjattava, vähän kuten ahtopaine...mutta kun se kaikki hauskuus liittyy juuri siihen vääntöön, sillä väännöllä pysyy esimerkiksi semmosen turboseatin perässä kun se pyristelee ohituskaistalla karkuuntuikku kirjoitti:Ne väännöt nousee loppujen lopuksi niin helposti sellaisiin lukemiin, ettei voimansiirto kestä
Aika paljon on juttua putkistoista, luulisin että viimeistään siinä 250 hv kohdalla on syytä harkita 3 tuuman rööriä, ja sitä ennenkin mikäli tekemään ryhtyy. Ahdindieselissä pärjää yhdellä suoralla vaimentimella mikäli sen mahtuu tekemään kunnolla/riittävän isoksi. Kolmituumainen taitaa olla semmonen varma valinta moneen käyttöön...tietysti pelkkää alkuputkea voisi suurentaa, jollei jaksa koko putkea käydä läpi.V-M kirjoitti:Minkälaisia putkistoja olette väsänneet näihin?
Erityisesti vaimentimet, pari läpivirtaavaako ?
tuikku kirjoitti:.
Joo
Kaikkea hyvää vaan hänelle.
Mutta en sittekään usko koko asiaan tältä istumalta.
<...>
Bemarin kehittämä erittäin epäonnistunut JoyStick keskikonsoliin käden ulottuville, josta käytetään lähes kaikkia sähköisiä toimintoja (ilmastointia, radiota, navigaattoria jne) mitä autossa on. Niille kenelle se auto on tarkoitettu, eli maksukykyisille, ei niin tekniikasta kiinnostuneilleveskola kirjoitti:Mikä on iDrive ?Skaffa kirjoitti: iDrive toimii Windows CE:llä!
Ahaa, sori OT juttua mutta saa sitä välillä olla tärkeistä asioista. Kyllä justiinsa tuollaiseen, ei niin fataaliin ohjaukseen, sopii hyvin tuo WinCE. Helppo muokata ja päivittää yms. Pääasia, ettei sillä ohjata mitään reaaliaikasovellusta kuten moottoria tai laatikkoa, ei ne nyt niin tyhmiä ole bemarinkaan tehtaalla.Antti V kirjoitti:Bemarin kehittämä erittäin epäonnistunut JoyStick keskikonsoliin käden ulottuville, josta käytetään lähes kaikkia sähköisiä toimintoja (ilmastointia, radiota, navigaattoria jne)