Vikakoodiluku 300-24V (M104.980)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Vikakoodiluku 300-24V (M104.980)
Osaako joku sanoa, mikä liitin on w124 M104.980:ssa mistä luetaan vikakoodit?
Onko kellään kokemusta vikakoodin lukemisesta M104.980 kohdalla?
Antaako näissä vanhemmissa nuo laitteet mitään anturiarvoja?
Eli toisin sanoen Oisko tuollaisesta lukulaitteesta mitään hyötyä näiden vanhempien autojen kohdalla?
Tuli netistä vain vastaan tälläinen liike, jossa myydään näitä lukulaitteita..
http://www.elekma.com
Onko kellään kokemusta vikakoodin lukemisesta M104.980 kohdalla?
Antaako näissä vanhemmissa nuo laitteet mitään anturiarvoja?
Eli toisin sanoen Oisko tuollaisesta lukulaitteesta mitään hyötyä näiden vanhempien autojen kohdalla?
Tuli netistä vain vastaan tälläinen liike, jossa myydään näitä lukulaitteita..
http://www.elekma.com
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 06.04.2007 10:35. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kyseessä oleva firma olikin jo esillä, käyttökokemuksia vehkeistä odotellaan
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45867

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45867
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Olen katsonut. Ja tuolla väitetty ettei tuo ledi systeemi toimi tässä vanhemmassa yksipuolaisessa versiossa..
Onko M104.980:ssä samat vikakoodit kuin M104.994:ssa?
AkiVaa kirjoitti:FAULT CODE TABLE
DTC Readout Possible Cause of Failure
1 No fault found
2 Throttle position switch - wide open throttle (WOT), signal faulty
3 Engine coolant temperature signal read by CFI control module
4 Potentiometer voltage illogical
5 Oxygen sensor signal illogical
6 Not used
7 TNA signal(rpm) read by CFI control module
8 Altitude pressure signal from ignition control module illogica
9 Current to EHA is illogical
10 Throttle position switch - closed throttle position fault (idle)
11 Air injection system
12 Absolute pressure values from EZL ignition control module are illogical
13 Intake air temperature reading is illogical
14 Vehicle speed signal read by CFI control module is illogical
15 Not used
16 Exhaust gas recirculation
17 Oxygen sensor is shorted to positive or ground
18 Current to idle control valve is illogical
19 Not used
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Hiljaisia ovat neuvot..
Olisi hyvä tietää, sillä täkäläisillä korjaamoilla ei ole tietoa tuosta vikakoodi asiasta.
Mihinkään turun taikka tampereen veholle ei huvittaisi ajella ottamaan selvyyttä.
Ei tuolta venäjän EPC:ltä ainakaan tunnu löytyvän..
Kliks
Olisi hyvä tietää, sillä täkäläisillä korjaamoilla ei ole tietoa tuosta vikakoodi asiasta.
Mihinkään turun taikka tampereen veholle ei huvittaisi ajella ottamaan selvyyttä.
Ei tuolta venäjän EPC:ltä ainakaan tunnu löytyvän..
Kliks
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Jack kirjoitti:otetaanpa vielä kerran uusiksi tämä homma *selaa vanhaa kellastunutta/ rypistynyttä paperivihkosta*wildou kirjoitti:ettei olisi joku lisävaruste..
16 napainen diagnoosipistoke (apukuskin puolella)
napa 1 : maadoitus
napa 2 : TD signaali (vain diesel)
napa 10 : TD sing. (HFM / PSM järjestelmien yht. )
napa 4 : EDS (elektron. diesel järjestelmä)
napa 14 : EFP (elektron. kaasupoljin / vakionopeussäädin TMP / tyhj.käynti säätö LLR
napa 8: EZL ( elektroninen sytytys, mallit m104 ja m119 )
napa 8 : (toinen vaihtoehto ) FHM suihkutus ja sytytys.
napa 3 : KE suihkutus
napa 14 : MAS moottorin apulaitteet
napa 8 : (kolmas vaihtoehto ) PMS suihkutus ja sytytys
eli jos varusteiden ja mallin mukaan tulkitaan noita , jos on _päällekkäisyyksiä_ .
tässäpä niitä, ja *prkl* vaivaa näin , että löysin näin vanhaa tietoa jostain.
terveisin jaska
asentaja / veho
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... w124+suoja
Vielä puuttuu selväkieliset ohjeet vielä kuinka ne vikakoodit luetaan ja nollataan tässä M104.980 mallissa..
Lisäksi mikä se toinen pistoke sitten on mikä on kuskinpuoleisen lokasuojan päällä sytysyksikön vieressä?
220.128 Black Mirror
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
1. Varmista, että sytytysvirta on kytketty pois päältä.
2. silloita testipistokkeen navat 1 ja 3 kytkimellä varustetulla
apujohdolla (Kosketukset normaalisti avoinna).
3. Liitä LED-testivalo navan 3 ja akun plusnavan välille.
4. kytke sytytysvirta päälle.
5. Käytä kytkintä 2-4 sekunnin ajan.
6. Laske Ledin välähdysten lukumäärä (pulssikoodi). Merkitse vikakoodit muistiin. Vertaa niitä vikakooditaulukkoon.
7. Toista toimenpide. Merkitse koodit muistiin.
8. Kytke sytysvirta pois päältä.
Vikakoodilaite tehty.
kuva
vikakoodeja..( Huom M104.980 moottori) vikakoodit eivät ole samat 320:n kohdalla
1. Vikaa ei löytynyt
2. Täyden kaasun kytkin
3. jäähdytysnesteen läpötilatunnistin
4. ilmavirran mittain
5. happitunnistin
7. moottorin kierroslukutunnistin
8. ilmanpaineen tunnistin -signaali
9. Paine-eron säädin
10. Joutokäyntikytkin
11. Jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän
12. imusarjan absoluuttisen paineen tunnistin -signaali sytytyksen ohjausmoduulilta
13. imuilman lämpötulatunnistin
14. ajonopeustunnistin
15. katalysaattorin lämpötilatunnistin
16. pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä
17. happitunnistin
18. joutokäynti-ilman säätöventtiili
22. happitunnistimen lämmitin
23. haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
25. kylmäkäynnistyssuutin
26. vaihtohetken ohjausventtiili -automaattivaihteisto
27. kommunikaatio sytytyksen ohjausmoduulin kanssa
28. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -johdinsarja
29. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -signaalin erovuus moottorin ohjausmoduulille/sytytyksen ohjausmoduulille.
30. katalysaattorin lämpötilatunnistin -johdinsarja
31. imuilman lämpötilatunnistin -johdinsarja
32. oktaanikoodauspistoke -johdinsarja
34. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -signaali sytytyksen ohjausmoduulilta.
PS. Ne joilla löytyy samalla moottorilla oleva mersu, niin voisi vaikka yvillä pistää käyntiongelmiaan + muita, jos ei forumille kehtaa kirjoitella. Varsinkin sellaisia viestejä jos on oirellut ja on saanut kuntoon (oivalluksia). Eli missä vika piileskeli. Olen erittäin tiedonjanoinen kyseisen moottorin kohdalla. Kiitokset etukäteen osallistujille
2. silloita testipistokkeen navat 1 ja 3 kytkimellä varustetulla
apujohdolla (Kosketukset normaalisti avoinna).
3. Liitä LED-testivalo navan 3 ja akun plusnavan välille.
4. kytke sytytysvirta päälle.
5. Käytä kytkintä 2-4 sekunnin ajan.
6. Laske Ledin välähdysten lukumäärä (pulssikoodi). Merkitse vikakoodit muistiin. Vertaa niitä vikakooditaulukkoon.
7. Toista toimenpide. Merkitse koodit muistiin.
8. Kytke sytysvirta pois päältä.
Vikakoodilaite tehty.
kuva
vikakoodeja..( Huom M104.980 moottori) vikakoodit eivät ole samat 320:n kohdalla

1. Vikaa ei löytynyt
2. Täyden kaasun kytkin
3. jäähdytysnesteen läpötilatunnistin
4. ilmavirran mittain
5. happitunnistin
7. moottorin kierroslukutunnistin
8. ilmanpaineen tunnistin -signaali
9. Paine-eron säädin
10. Joutokäyntikytkin
11. Jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän
12. imusarjan absoluuttisen paineen tunnistin -signaali sytytyksen ohjausmoduulilta
13. imuilman lämpötulatunnistin
14. ajonopeustunnistin
15. katalysaattorin lämpötilatunnistin
16. pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä
17. happitunnistin
18. joutokäynti-ilman säätöventtiili
22. happitunnistimen lämmitin
23. haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
25. kylmäkäynnistyssuutin
26. vaihtohetken ohjausventtiili -automaattivaihteisto
27. kommunikaatio sytytyksen ohjausmoduulin kanssa
28. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -johdinsarja
29. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -signaalin erovuus moottorin ohjausmoduulille/sytytyksen ohjausmoduulille.
30. katalysaattorin lämpötilatunnistin -johdinsarja
31. imuilman lämpötilatunnistin -johdinsarja
32. oktaanikoodauspistoke -johdinsarja
34. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -signaali sytytyksen ohjausmoduulilta.
PS. Ne joilla löytyy samalla moottorilla oleva mersu, niin voisi vaikka yvillä pistää käyntiongelmiaan + muita, jos ei forumille kehtaa kirjoitella. Varsinkin sellaisia viestejä jos on oirellut ja on saanut kuntoon (oivalluksia). Eli missä vika piileskeli. Olen erittäin tiedonjanoinen kyseisen moottorin kohdalla. Kiitokset etukäteen osallistujille

Viimeksi muokannut Kryptonite, La 07.04.2007 12:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
En tiedä. Tarvii kokeilla vielä tässä. Tarvii eka metsästää jostain kunnon liittimet mitkä saa tugettua sinne 1 ja 3 nastoihin. Nyt tungin vain johdon päät sinne. Ehkä voi olla että kontakti oli heikko. Niin eikö tuo mitata tilassa, kun virta-avain on käännetty virta-asentoon? Eli missä puhaltimet sun muut merkkivalot toimivat? EIkö se järjen mukaan ole sytytysvirta tila? Onko toi ledi ensinnäkään sopiva tuohon, kun se 1.6v ledi? Tarvisiko ledin/lampun olla 12 voltin?AkiVaa kirjoitti:Kyllähän sieltä kuitenki se yksi vilautus pitäisi tulla kait, mikä kertoo, ettei vikaa ole.
Vikakoodilaite
Musta johto on nastaan 1 ja punanen vapaa johto on nastaan 3. Hauenleuat on akun + napaan.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin niin. Luulishan sen vaativan etuvastuksen, mutta ei ole tietoa siitä että kuinka vahva jännite sieltä oikein tulee. Missään ei lue aiheesta. Kaikki puhuu että pistä mahdollisimman herkästi reakoiva lamppu siihen. Noh 1.6v voltin ledi reakoi todella nopeasti. Joo kyllähän ne ledin anodi ja katodi pitää kytkeä oikein, muuten todellakaan ledi ei pala.Mica L kirjoitti:Käsittääkseni 1,6 voltin ledillä pitäisi olla vastus sarjaan kytkettynä
jottei kärähtäisi 12 voltin jännitteellä.
Lisäksi lediin tulee kytkeä plus- ja miinus- navat oikein päin tai
ei muuten pala ollenkaan.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Se LED pitää kytkeä oikein päin, jotta se syttyisi. Lisäksi siinä pitää
käyttää etuvastusta. Kannattaa ensin virittää se LED niin, että se palaa.
Autossa on +12V ja LED:n yli jää se noin 1,6V.
Tavallinen punainen, keltainen tai vihreä LED palaa kirkkaasti noin
20 mA virralla. Vastusarvo saadaan selville jakamalla vastuksen
yli jäävä jännite (12.0-1,6V =10,4V) vastuksen läpi kulkevalla virralla (0,02A),
jolloin saadaan tulokseksi 520 ohmia. Käytännössä valitaan lähin
standardiarvo 560 ohmia. Tehonkestoksi riittää 0,5 W.
käyttää etuvastusta. Kannattaa ensin virittää se LED niin, että se palaa.
Autossa on +12V ja LED:n yli jää se noin 1,6V.
Tavallinen punainen, keltainen tai vihreä LED palaa kirkkaasti noin
20 mA virralla. Vastusarvo saadaan selville jakamalla vastuksen
yli jäävä jännite (12.0-1,6V =10,4V) vastuksen läpi kulkevalla virralla (0,02A),
jolloin saadaan tulokseksi 520 ohmia. Käytännössä valitaan lähin
standardiarvo 560 ohmia. Tehonkestoksi riittää 0,5 W.
Re:
Mitähän tuo nelonen mahtaa käytännössä tarkoittaa? kolmetoista ja neljä oli koodit kolmetoista on aika selvä mut mitä toi nelonen?Kryptonite kirjoitti:Olen katsonut. Ja tuolla väitetty ettei tuo ledi systeemi toimi tässä vanhemmassa yksipuolaisessa versiossa..Manu300cea24 kirjoitti:Ootko katsonu täältä?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45718" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko M104.980:ssä samat vikakoodit kuin M104.994:ssa?
AkiVaa kirjoitti:FAULT CODE TABLE
DTC Readout Possible Cause of Failure
1 No fault found
2 Throttle position switch - wide open throttle (WOT), signal faulty
3 Engine coolant temperature signal read by CFI control module
4 Potentiometer voltage illogical
5 Oxygen sensor signal illogical
6 Not used
7 TNA signal(rpm) read by CFI control module
8 Altitude pressure signal from ignition control module illogica
9 Current to EHA is illogical
10 Throttle position switch - closed throttle position fault (idle)
11 Air injection system
12 Absolute pressure values from EZL ignition control module are illogical
13 Intake air temperature reading is illogical
14 Vehicle speed signal read by CFI control module is illogical
15 Not used
16 Exhaust gas recirculation
17 Oxygen sensor is shorted to positive or ground
18 Current to idle control valve is illogical
19 Not used
Re: Vikakoodiluku 300-24V (M104.980)
Mitenkäs, toimiiko tämä systeemi oikeesti ? Itekkään en saa välkkymään tuota.
Vai löytyykö joltain jotain muuta toimivaa lukulaitehässäkkää tästä iisalmen ympäristöstä?

MB 300TE-24 1991
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966