Vikakoodiluku 300-24V (M104.980)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Vikakoodiluku 300-24V (M104.980)

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Osaako joku sanoa, mikä liitin on w124 M104.980:ssa mistä luetaan vikakoodit?


Onko kellään kokemusta vikakoodin lukemisesta M104.980 kohdalla?
Antaako näissä vanhemmissa nuo laitteet mitään anturiarvoja?
Eli toisin sanoen Oisko tuollaisesta lukulaitteesta mitään hyötyä näiden vanhempien autojen kohdalla?

Tuli netistä vain vastaan tälläinen liike, jossa myydään näitä lukulaitteita..

http://www.elekma.com
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 06.04.2007 10:35. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kyseessä oleva firma olikin jo esillä, käyttökokemuksia vehkeistä odotellaan :wink:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45867
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Manu300cea24 kirjoitti:Ootko katsonu täältä?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45718
Olen katsonut. Ja tuolla väitetty ettei tuo ledi systeemi toimi tässä vanhemmassa yksipuolaisessa versiossa..
Onko M104.980:ssä samat vikakoodit kuin M104.994:ssa?
AkiVaa kirjoitti:FAULT CODE TABLE
DTC Readout Possible Cause of Failure


1 No fault found
2 Throttle position switch - wide open throttle (WOT), signal faulty
3 Engine coolant temperature signal read by CFI control module
4 Potentiometer voltage illogical
5 Oxygen sensor signal illogical
6 Not used
7 TNA signal(rpm) read by CFI control module
8 Altitude pressure signal from ignition control module illogica
9 Current to EHA is illogical
10 Throttle position switch - closed throttle position fault (idle)
11 Air injection system
12 Absolute pressure values from EZL ignition control module are illogical
13 Intake air temperature reading is illogical
14 Vehicle speed signal read by CFI control module is illogical
15 Not used
16 Exhaust gas recirculation
17 Oxygen sensor is shorted to positive or ground
18 Current to idle control valve is illogical
19 Not used
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nyt puhut vähän ja asiaa!
Eipä edes tuota tullut katottua tarkkaan, että noihan koodit on tuohon uudempaan M104:een.

Niin :?: Herää kysymys että mistä on kysymys.
Mites tuon vanhemman 104:n kanssa sit luetaan ne koodit :?:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Hiljaisia ovat neuvot..

Olisi hyvä tietää, sillä täkäläisillä korjaamoilla ei ole tietoa tuosta vikakoodi asiasta.
Mihinkään turun taikka tampereen veholle ei huvittaisi ajella ottamaan selvyyttä.

Ei tuolta venäjän EPC:ltä ainakaan tunnu löytyvän..

Kliks
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Jack kirjoitti:
wildou kirjoitti:ettei olisi joku lisävaruste.. :lol:
otetaanpa vielä kerran uusiksi tämä homma *selaa vanhaa kellastunutta/ rypistynyttä paperivihkosta*

16 napainen diagnoosipistoke (apukuskin puolella)

napa 1 : maadoitus
napa 2 : TD signaali (vain diesel)
napa 10 : TD sing. (HFM / PSM järjestelmien yht. )
napa 4 : EDS (elektron. diesel järjestelmä)
napa 14 : EFP (elektron. kaasupoljin / vakionopeussäädin TMP / tyhj.käynti säätö LLR

napa 8: EZL ( elektroninen sytytys, mallit m104 ja m119 )
napa 8 : (toinen vaihtoehto ) FHM suihkutus ja sytytys.
napa 3 : KE suihkutus

napa 14 : MAS moottorin apulaitteet

napa 8 : (kolmas vaihtoehto ) PMS suihkutus ja sytytys


eli jos varusteiden ja mallin mukaan tulkitaan noita , jos on _päällekkäisyyksiä_ .


tässäpä niitä, ja *prkl* vaivaa näin , että löysin näin vanhaa tietoa jostain. :D

terveisin jaska

asentaja / veho

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... w124+suoja


Vielä puuttuu selväkieliset ohjeet vielä kuinka ne vikakoodit luetaan ja nollataan tässä M104.980 mallissa..
Lisäksi mikä se toinen pistoke sitten on mikä on kuskinpuoleisen lokasuojan päällä sytysyksikön vieressä?
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Oliskohan jollakin muistissa se kosketuskulma vikamuistin luku ohje :?:

Kun muistaakseen sellainen tyylikin on olemassa että kosketuskulma mittarilla luetaan nuo vikamuistin ilmoitukset.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tarkempia apuja?
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

1. Varmista, että sytytysvirta on kytketty pois päältä.
2. silloita testipistokkeen navat 1 ja 3 kytkimellä varustetulla
apujohdolla (Kosketukset normaalisti avoinna).
3. Liitä LED-testivalo navan 3 ja akun plusnavan välille.
4. kytke sytytysvirta päälle.
5. Käytä kytkintä 2-4 sekunnin ajan.
6. Laske Ledin välähdysten lukumäärä (pulssikoodi). Merkitse vikakoodit muistiin. Vertaa niitä vikakooditaulukkoon.
7. Toista toimenpide. Merkitse koodit muistiin.
8. Kytke sytysvirta pois päältä.

Vikakoodilaite tehty.

kuva

vikakoodeja..( Huom M104.980 moottori) vikakoodit eivät ole samat 320:n kohdalla :!:

1. Vikaa ei löytynyt
2. Täyden kaasun kytkin
3. jäähdytysnesteen läpötilatunnistin
4. ilmavirran mittain
5. happitunnistin
7. moottorin kierroslukutunnistin
8. ilmanpaineen tunnistin -signaali
9. Paine-eron säädin
10. Joutokäyntikytkin
11. Jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmän
12. imusarjan absoluuttisen paineen tunnistin -signaali sytytyksen ohjausmoduulilta
13. imuilman lämpötulatunnistin
14. ajonopeustunnistin
15. katalysaattorin lämpötilatunnistin
16. pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä
17. happitunnistin
18. joutokäynti-ilman säätöventtiili
22. happitunnistimen lämmitin
23. haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
25. kylmäkäynnistyssuutin
26. vaihtohetken ohjausventtiili -automaattivaihteisto
27. kommunikaatio sytytyksen ohjausmoduulin kanssa
28. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -johdinsarja
29. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -signaalin erovuus moottorin ohjausmoduulille/sytytyksen ohjausmoduulille.
30. katalysaattorin lämpötilatunnistin -johdinsarja
31. imuilman lämpötilatunnistin -johdinsarja
32. oktaanikoodauspistoke -johdinsarja
34. jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin -signaali sytytyksen ohjausmoduulilta.

PS. Ne joilla löytyy samalla moottorilla oleva mersu, niin voisi vaikka yvillä pistää käyntiongelmiaan + muita, jos ei forumille kehtaa kirjoitella. Varsinkin sellaisia viestejä jos on oirellut ja on saanut kuntoon (oivalluksia). Eli missä vika piileskeli. Olen erittäin tiedonjanoinen kyseisen moottorin kohdalla. Kiitokset etukäteen osallistujille :!:
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 07.04.2007 12:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
220.128 Black Mirror
LJN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 30.12.2006 15:03
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja LJN »

Kiitoksia paljon vaivannäöstä, pitääkin mennä heti kokeileen....
300e-24 -90 w124
300e -89 w124
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kokeilin tänään tuota lukulaitettani, mutta eihän se mitään vilkutusta antanut.
Kuitenkin ledi ja katkaisija toimii ja johdot on juotettu niinkuin ohjeet sanoi. Ei taida sitten mikään vikakoodi herjata..
220.128 Black Mirror
Avatar
AkiVaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 04.04.2003 09:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja AkiVaa »

Kyllähän sieltä kuitenki se yksi vilautus pitäisi tulla kait, mikä kertoo, ettei vikaa ole.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

AkiVaa kirjoitti:Kyllähän sieltä kuitenki se yksi vilautus pitäisi tulla kait, mikä kertoo, ettei vikaa ole.
En tiedä. Tarvii kokeilla vielä tässä. Tarvii eka metsästää jostain kunnon liittimet mitkä saa tugettua sinne 1 ja 3 nastoihin. Nyt tungin vain johdon päät sinne. Ehkä voi olla että kontakti oli heikko. Niin eikö tuo mitata tilassa, kun virta-avain on käännetty virta-asentoon? Eli missä puhaltimet sun muut merkkivalot toimivat? EIkö se järjen mukaan ole sytytysvirta tila? Onko toi ledi ensinnäkään sopiva tuohon, kun se 1.6v ledi? Tarvisiko ledin/lampun olla 12 voltin?

Vikakoodilaite

Musta johto on nastaan 1 ja punanen vapaa johto on nastaan 3. Hauenleuat on akun + napaan.
220.128 Black Mirror
Avatar
Mica L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 23.10.2005 18:40
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Mica L »

Käsittääkseni 1,6 voltin ledillä pitäisi olla vastus sarjaan kytkettynä
jottei kärähtäisi 12 voltin jännitteellä. :shock:
Lisäksi lediin tulee kytkeä plus- ja miinus- navat oikein päin tai
ei muuten pala ollenkaan.
230 CE -88
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mica L kirjoitti:Käsittääkseni 1,6 voltin ledillä pitäisi olla vastus sarjaan kytkettynä
jottei kärähtäisi 12 voltin jännitteellä. :shock:
Lisäksi lediin tulee kytkeä plus- ja miinus- navat oikein päin tai
ei muuten pala ollenkaan.
Niin niin. Luulishan sen vaativan etuvastuksen, mutta ei ole tietoa siitä että kuinka vahva jännite sieltä oikein tulee. Missään ei lue aiheesta. Kaikki puhuu että pistä mahdollisimman herkästi reakoiva lamppu siihen. Noh 1.6v voltin ledi reakoi todella nopeasti. Joo kyllähän ne ledin anodi ja katodi pitää kytkeä oikein, muuten todellakaan ledi ei pala.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Löyty ebaystä tälläinen 124:een suunniteltu lukulaitteisto

Linkki
220.128 Black Mirror
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Se LED pitää kytkeä oikein päin, jotta se syttyisi. Lisäksi siinä pitää
käyttää etuvastusta. Kannattaa ensin virittää se LED niin, että se palaa.

Autossa on +12V ja LED:n yli jää se noin 1,6V.
Tavallinen punainen, keltainen tai vihreä LED palaa kirkkaasti noin
20 mA virralla. Vastusarvo saadaan selville jakamalla vastuksen
yli jäävä jännite (12.0-1,6V =10,4V) vastuksen läpi kulkevalla virralla (0,02A),
jolloin saadaan tulokseksi 520 ohmia. Käytännössä valitaan lähin
standardiarvo 560 ohmia. Tehonkestoksi riittää 0,5 W.
Avatar
aomh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:43
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja aomh »

Kuva
Moottorin pitää olla lämmin eli n 80 asteinen.

1. Tee kuvan mukainen kytkentä. Huomaa että ledi menee oikein päin.
2. pistä virrat päälle autosta
3. pistä kytkin kiinni 2-4 sekunniksi kytkennästäsi.
4. Lue välähdykset

Kuva
Samuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:06

Re:

Viesti Kirjoittaja Samuli »

Kryptonite kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Ootko katsonu täältä?

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=45718" onclick="window.open(this.href);return false;
Olen katsonut. Ja tuolla väitetty ettei tuo ledi systeemi toimi tässä vanhemmassa yksipuolaisessa versiossa..
Onko M104.980:ssä samat vikakoodit kuin M104.994:ssa?
AkiVaa kirjoitti:FAULT CODE TABLE
DTC Readout Possible Cause of Failure


1 No fault found
2 Throttle position switch - wide open throttle (WOT), signal faulty
3 Engine coolant temperature signal read by CFI control module
4 Potentiometer voltage illogical
5 Oxygen sensor signal illogical
6 Not used
7 TNA signal(rpm) read by CFI control module
8 Altitude pressure signal from ignition control module illogica
9 Current to EHA is illogical
10 Throttle position switch - closed throttle position fault (idle)
11 Air injection system
12 Absolute pressure values from EZL ignition control module are illogical
13 Intake air temperature reading is illogical
14 Vehicle speed signal read by CFI control module is illogical
15 Not used
16 Exhaust gas recirculation
17 Oxygen sensor is shorted to positive or ground
18 Current to idle control valve is illogical
19 Not used
Mitähän tuo nelonen mahtaa käytännössä tarkoittaa? kolmetoista ja neljä oli koodit kolmetoista on aika selvä mut mitä toi nelonen?
Avatar
talmari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 01.12.2013 21:19
Paikkakunta: iisalami

Re: Vikakoodiluku 300-24V (M104.980)

Viesti Kirjoittaja talmari »

Mitenkäs, toimiiko tämä systeemi oikeesti ? Itekkään en saa välkkymään tuota. :( Vai löytyykö joltain jotain muuta toimivaa lukulaitehässäkkää tästä iisalmen ympäristöstä?
MB 300TE-24 1991
Chevrolet Chevy Van g20 1988
Buick Wildcat 2dHT 1966
Vastaa Viestiin