No päivitetääs hieman tätäkin, auto on nyt siis myyty mutta lisätään ajan kuluksi mitä tuli tehtyä..
Tekniikka vaihtui siis 2.3 ruiskukoneeseen 5v lootalla, toimenpide oli sinänsä helppo, kytkinletku kävi suoraan. (mikään muu ei)
Kone asettui kivasti paikoilleen w123 kaasari-m102 koneen kannakkeilla:
Lyhennetty kardaani ja orkkis:
Bensapumppu jne konttiin, kuvassa myös suunnittelin ilmajousia:
Automaatioasentajainsinööriopiskelija-kaverini hoiti sähköpuolen kuntoon:
Konetila näytti siis tältä:
Tekniikka toimi nyt loistavasti, yksi bensalinja meni minun aikanani paskaksi, mutta se laitetaan letkujen tekijän ammattitaidottomuuden piikkiin.
Lattiaverhoilut tein uusiksi metritavarasta:
Viimeisissä kuvissa näyttää tältä:
Parit reissut tuli tehtyä ja hyvä peli oli, uudella tekniikalla kului bensaa paria litraa vajaa tankillinen 650km reissulla ja alkukesästä vanhalla koneella ajoin lähes samalla bensamäärällä 250km reissun, enkä enää ikinä rupea taistelemaan kaasareiden kanssa..
Tämä oli vain minun mielipide minkälaisena w123 bensamersu olisi pitänyt lähteä uutena tehtaalta, joku toinen saattaa olla sitä mieltä että paras semmoisena kun on valmistettu, auto on nyt siis myyty ja minä jatkan autojen rakentelua mieleiseksi toisten autojen kanssa, palaillaan asiaan..
Kommentit ja mielipiteet ovat enemmänkin kuin tervetulleita!
Suurin osa kuvista on huonoja ja niitä on täällä lisää:
http://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/w123/" onclick="window.open(this.href);return false;