w123 2.0 bensa -77 - Kuvia valmiista s.2!
-
touhottaja
- Mersumaanikko

- Viestit: 5747
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: w123 2.0 bensa -77
olishan noita öljypohjan suojia kunnollisiakin, esmerkiks hommaat vanahemman ässän pohjalevyn mikä suojaa koko alapuolisen öljypohjan
mullakin olis nuutama niitä jouten 
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: w123 2.0 bensa -77
Kyllä se 200 kaasari tahtoo vaan bensaa syödä. Mulla oli 280E ja ostin 200T pieniruokaiseksi käyttöautoksi!
Vei yhtä paljon bensaa pienikin moottori mitä twincami. Ainut ero oli matka ajo missä kaks satasella pääsi ihan kohtuu kulutukseen. (Alle 10 litraa)
Mitkä iskarit meinasit laittaa vai mennäänkö vakioilla?
Mitkä iskarit meinasit laittaa vai mennäänkö vakioilla?
IG: @pyrytakkunen
Re: w123 2.0 bensa -77
Kiitos kommenteista!
Ajovalot tulee tuoreemman malliset, maskin ritilä on jo maalattu mustaksi..
Tuo öljypohjan suoja on juuri sellainen kun tarvitsen, edestäpäin tulevia iskuja, esim hidastetöyssyt, ei tällä kuitenkaan mitään hiekkapätkää ralliteta..
Iskarit on edessä alkuperäiset, kuten kuvista käy ilmi niin edessä on iskarin kiinnityksiä korotettu 4cm, eli ei pohjaa enää.. Kuplasta löytyy muuten mitoiltaan täydelliset iskarit, ovat vaan pirun löyssät..
Takapään kimppuun en ole vielä käynyt, edessä/moottoritilassa riittänyt puuhaa.. Mutta eiköhän sekin ensi viikolla..
Ajovalot tulee tuoreemman malliset, maskin ritilä on jo maalattu mustaksi..
Tuo öljypohjan suoja on juuri sellainen kun tarvitsen, edestäpäin tulevia iskuja, esim hidastetöyssyt, ei tällä kuitenkaan mitään hiekkapätkää ralliteta..
Iskarit on edessä alkuperäiset, kuten kuvista käy ilmi niin edessä on iskarin kiinnityksiä korotettu 4cm, eli ei pohjaa enää.. Kuplasta löytyy muuten mitoiltaan täydelliset iskarit, ovat vaan pirun löyssät..
Takapään kimppuun en ole vielä käynyt, edessä/moottoritilassa riittänyt puuhaa.. Mutta eiköhän sekin ensi viikolla..
Re: w123 2.0 bensa -77
Mersu näyttää nyt tältä, on ollut ajossa jo hyvän aikaa, mutta nyt siinä on vikaa..
Elikkä, auto lähtee käyntiin, käy tyhjäkäyntiä, ottaa kierroksia jotenkin, mutta pahaa pätkimistä keskialueelle, ja käyntikin on aika huonoa, ajamaan lähtiessä puutuu.
Uutta: tulpat, virranjakajan kansi, katkojan kärjet ja kondensaattori vaihdettu toisesta autosta, pitäisi olla ehjä..
Puristukset kaikissa suht samat, 160psi tjsp
Tulpanjohdot ei ole kovin vanhat ja niissä arvot suht samat, kipinä tulee kaikille kivasti, mutta antaako tuo sitten tuplakipinän tai jotain?
Onko pyörijän alta jotkut tasapainot rikki?
Kaasarikin kävi pöydällä, kalvo ehjä eikä mitään ihmeempää löytynyt..
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
imuvuoto? mul oli pari letkuu irti niin ajovauhissa ryki tuo 230.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
Ei ole imuvuotoa, kaasari kävi pöydällä ja on ok.
Viankin ratkaisin, varmuudeksi vielä hain uuden konkan, mersun ei ollut mutta otin sitten 142 volvon konkan, meni kivasti yhden abicon avulla, sen jälkeen ei toiminut mutta päätin vielä kokeilla uusilla tulpilla.
Sittenhän se pelasi hienosti, nyt vaan saa bensaa hitosti, karstoitti jo tulpat ja kävi miten sattuu, luulen keksineeni mistä seostakin säädetään tässä samassa, siitä tyhjäkäyntiruuvin vierestä kaasuvivusta, paha selittää mutta kokeillaan siitä
Viankin ratkaisin, varmuudeksi vielä hain uuden konkan, mersun ei ollut mutta otin sitten 142 volvon konkan, meni kivasti yhden abicon avulla, sen jälkeen ei toiminut mutta päätin vielä kokeilla uusilla tulpilla.
Sittenhän se pelasi hienosti, nyt vaan saa bensaa hitosti, karstoitti jo tulpat ja kävi miten sattuu, luulen keksineeni mistä seostakin säädetään tässä samassa, siitä tyhjäkäyntiruuvin vierestä kaasuvivusta, paha selittää mutta kokeillaan siitä
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
Kuulostaa siltä että liian montaa osaa on käytetty irti. 
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
Juu sitähän tämä on, Nyt taas jännä vika, 1 ja 2 sylintereiden tulpat ok, 3 ja 4 sylinterien tulpat vetää mustaksi..
Huomenna haen vielä uudet tulpanjohdot ja tulpat, jos ei lähde pelaamaan niin koko sen jakajan mollukan etsin toisen, sielä kuulemma sisällä jotkut tasapainot jotka voivat hajota ja sekoittaa kaiken?
Huomenna haen vielä uudet tulpanjohdot ja tulpat, jos ei lähde pelaamaan niin koko sen jakajan mollukan etsin toisen, sielä kuulemma sisällä jotkut tasapainot jotka voivat hajota ja sekoittaa kaiken?
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
noilla oireilla ei ole kyllä jakajassa vikabäkström kirjoitti:Juu sitähän tämä on, Nyt taas jännä vika, 1 ja 2 sylintereiden tulpat ok, 3 ja 4 sylinterien tulpat vetää mustaksi..
Huomenna haen vielä uudet tulpanjohdot ja tulpat, jos ei lähde pelaamaan niin koko sen jakajan mollukan etsin toisen, sielä kuulemma sisällä jotkut tasapainot jotka voivat hajota ja sekoittaa kaiken?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
Ja nyt tämä vielä jännemmäks menee, auto toimii hienosti kun käynnistää koneen kylmänä, paripäivää ajoin näin ettei mitään, jos erehtyy käynnistämään hetki ajon jälkeen uusiksi niin hajottaa 3 ja 4 sylinterien tulpat, eli lämpösellä koneella käynnistäessä..
Heikko kipinä 3 ja 4 + liikaa soppaa kaasarista (ryyppy)?
Kellään hyviä vinkkejä/ideoita?
Heikko kipinä 3 ja 4 + liikaa soppaa kaasarista (ryyppy)?
Kellään hyviä vinkkejä/ideoita?
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
Kokeile vaihtaa vanhoja osia takas 
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
Nyt vähän helpotti, oli siitä ryypyn alipainemännän (?) kannesta yksi kolmesta pultista poikki, saatto hörppiä ja sekoittaa alipaineita, nyt starttaa jotenki lämpimänäkin, huomenna pitäis tulla uus neula ja suutinputki..
Re: w123 2.0 bensa -77 - apua käyntivian kanssa s.2?
No nyt saa riittää painiminen tuon strömberin kanssa, menee tekniikka vaihtoon..
Vaikka olisin tuon kaasariongelman ratkaissut olisi silti mersu ollut 4 vaihteinen, laiska ja janoinen, nyt m115 tilalle tulee m102, 2.3 8v tekniikka 5 vaihteisella laatikolla, estääkö mikään minua tekemästä näin?
Vaikka olisin tuon kaasariongelman ratkaissut olisi silti mersu ollut 4 vaihteinen, laiska ja janoinen, nyt m115 tilalle tulee m102, 2.3 8v tekniikka 5 vaihteisella laatikolla, estääkö mikään minua tekemästä näin?
Re: w123 2.0 bensa -77 - Tekniikan vaihto m115->m102
eihä siin mikää estä mutta miksi tyytyä m102 kun voisit laittaa m103 tai m104? vaiva on sama.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: w123 2.0 bensa -77 - Tekniikan vaihto m115->m102
Koska sain sopivasti kaverilta sähkövikaisen 190 mersun jossa m102, ei tällä koneen vaihdolla mitään tehoja haeta, vain käyttömukavuutta/polttoaineenkulutuksen pienentymistä..Sergey kirjoitti:eihä siin mikää estä mutta miksi tyytyä m102 kun voisit laittaa m103 tai m104? vaiva on sama.
Ja jos/kun laitan tuon w201 peräisin olevan 5v laatikon, niin mikä kardaani sinne käy, vai pätkinkö itse?
Entä koneen kannakkeet? Samaa lohkoahan tämä on sen tuoreemman kaasarikoneen kanssa joita on käytetty w123 mersuissa..?
Re: w123 2.0 bensa -77 - Tekniikan vaihto m115->m102
20tkm ajanu M115 moottorilla ja se on oiva moottori. Korjasin ryypynkin, oli lopulta yksinkertainen kun viitsi nähdä vaivaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: w123 2.0 bensa -77 - Tekniikan vaihto m115->m102
No päivitetääs hieman tätäkin, auto on nyt siis myyty mutta lisätään ajan kuluksi mitä tuli tehtyä..
Tekniikka vaihtui siis 2.3 ruiskukoneeseen 5v lootalla, toimenpide oli sinänsä helppo, kytkinletku kävi suoraan. (mikään muu ei)
Kone asettui kivasti paikoilleen w123 kaasari-m102 koneen kannakkeilla:

Lyhennetty kardaani ja orkkis:

Bensapumppu jne konttiin, kuvassa myös suunnittelin ilmajousia:

Automaatioasentajainsinööriopiskelija-kaverini hoiti sähköpuolen kuntoon:

Konetila näytti siis tältä:

Tekniikka toimi nyt loistavasti, yksi bensalinja meni minun aikanani paskaksi, mutta se laitetaan letkujen tekijän ammattitaidottomuuden piikkiin.
Lattiaverhoilut tein uusiksi metritavarasta:

Viimeisissä kuvissa näyttää tältä:


Parit reissut tuli tehtyä ja hyvä peli oli, uudella tekniikalla kului bensaa paria litraa vajaa tankillinen 650km reissulla ja alkukesästä vanhalla koneella ajoin lähes samalla bensamäärällä 250km reissun, enkä enää ikinä rupea taistelemaan kaasareiden kanssa..
Tämä oli vain minun mielipide minkälaisena w123 bensamersu olisi pitänyt lähteä uutena tehtaalta, joku toinen saattaa olla sitä mieltä että paras semmoisena kun on valmistettu, auto on nyt siis myyty ja minä jatkan autojen rakentelua mieleiseksi toisten autojen kanssa, palaillaan asiaan..
Kommentit ja mielipiteet ovat enemmänkin kuin tervetulleita!
Suurin osa kuvista on huonoja ja niitä on täällä lisää: http://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/w123/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekniikka vaihtui siis 2.3 ruiskukoneeseen 5v lootalla, toimenpide oli sinänsä helppo, kytkinletku kävi suoraan. (mikään muu ei)
Kone asettui kivasti paikoilleen w123 kaasari-m102 koneen kannakkeilla:

Lyhennetty kardaani ja orkkis:

Bensapumppu jne konttiin, kuvassa myös suunnittelin ilmajousia:

Automaatioasentajainsinööriopiskelija-kaverini hoiti sähköpuolen kuntoon:

Konetila näytti siis tältä:

Tekniikka toimi nyt loistavasti, yksi bensalinja meni minun aikanani paskaksi, mutta se laitetaan letkujen tekijän ammattitaidottomuuden piikkiin.
Lattiaverhoilut tein uusiksi metritavarasta:

Viimeisissä kuvissa näyttää tältä:

Parit reissut tuli tehtyä ja hyvä peli oli, uudella tekniikalla kului bensaa paria litraa vajaa tankillinen 650km reissulla ja alkukesästä vanhalla koneella ajoin lähes samalla bensamäärällä 250km reissun, enkä enää ikinä rupea taistelemaan kaasareiden kanssa..
Tämä oli vain minun mielipide minkälaisena w123 bensamersu olisi pitänyt lähteä uutena tehtaalta, joku toinen saattaa olla sitä mieltä että paras semmoisena kun on valmistettu, auto on nyt siis myyty ja minä jatkan autojen rakentelua mieleiseksi toisten autojen kanssa, palaillaan asiaan..
Kommentit ja mielipiteet ovat enemmänkin kuin tervetulleita!
Suurin osa kuvista on huonoja ja niitä on täällä lisää: http://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/w123/" onclick="window.open(this.href);return false;





